Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 08:42

Hier ook gewoon draad aan de weide en mijn kabouter ontsnapt er ook uit als het gras te kort staat naar haar gedacht (tis mr 3 hectare wei :') ). Ze is zelf zo geoefend dat ze geen draden kapot maakt :') . Ze blijft dan in de slag staan eten waar het gras hoger staat. Er zat elektriek op maar er zit ergens onder de grond verlies (draad loopt onder de straat door). En helaas kunnen ze het niet herstellen.

Gisteren met canch eens op dressuur gegaan na héél lang. Ik was wel blij met de proef. Ze was wat kijkerig bij de jury op linkerhand en kreeg haar er niet goed door. Vnl in galop dan tegen de hand bij het aanspringen enzo. En nog wel wat foutjes. Ben dan onmiddellijk naar huis gegaan, Khad nu niet verwacht dat ik klassement ging rijden, maar wat bleek, dat ik gewonnen had :') . Ik was wel blij met de proef mr twas nu toch ook ni zo waw :') . Nu ik zal maar niet klagen :D . Heeft iig zin in meer!


mila_furrie
Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 09:11

wij ook gewone draad die niet echt hoog staat zelf. voor flush hebben we 2 extra draden moeten bij hangen met electriciteit waar hij dan heel de zomer achter blijven zitten is :) voor de andere moet er eigenlijk geen electricteit die blijven op hun stuk :)

nogmaals proficiat pp :) heb de andere niet gezien maar jou proef wel en vond die echt net gereden :)

Ik had me ook nog eens ingeschreven voor dressuur zelfde proef als pp. Mocht ik net na haar starten :) zo haar proef wel goed kunnen zien :) Mijn doel was vooral om ze rustig te houden. Dat is vrij goed gelukt. ze best rustig en voelde ook goed aan. ook zowat kijken naar de kant van de jury en links wat minder los maar ik was best te vreden. Goed voor een 3de plaats.
Ik had me ook voor de proef erna ingeschreven. Wat moeilijkere proef ( Achteruit gaan, stap-galop, galop-stap). Ze was wat plat. Zat er wat te vroeg op zeker omdat ze al een proef gereden had. Ze was in elk geval wel rustig :p maar een paar fouten gehad. Achteruit gaan was in 2 keer (terwijl ze dat eigenlijk met haar hoeven in de neus kan), na de middengalop in draf gevallen en de 2de galop te vroeg uit galop gevallen. opzich was ik wel tevreden ondanks de fouten. Ze liet zich goed rijden, was rustig,... ik had ook geen verwachtingen ben ik mijn protocol gaan halen en naar huis gereden. Ik had 65% waar ik echt gelukkig mee was. Ik had wel veel goeie combinaties al gezien vandaar dat ik naar huis ben gegaan. Bleek dat ik toch nog 8ste was van de 30 :) happy me :)

Antonius
Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:05

Dikke proficiat PP en Mila!! Duidelijk nog niet verleerd :D

PP: is Canch nu terug helemaal correct in het rijden? Ga je nog springen of enkel dressuur rijden?

Lene: goed gewerkt op de wei! Wel een tof gevoel hé als je zoveel kan afwerken. Ik heb trouwens nog veel meisjeskleren, als je iets nodig hebt, roep maar :)

Florence: jammer dat je zo op de sukkel bent met de paarden. Iskander intussen verlost van zijn verkoudheid?

Ik had zaterdag die stage bij S.ue B.axter. De selectie ging blijkbaar op het behalen van een MER in Nokere op het niveau dat ze 'moeten' lopen volgens hun leeftijd. Een MER wordt behaald door het uitrijden van een nationale wedstrijd met volgend resultaat: Dressuurproef: Niet meer dan 45 strafpunten. Crosscountry: 0 strafpunten op de hindernissen. (1x 11 strafpunten voor het activeren van een veiligheidsvoorziening sluit het behalen van een MER niet uit.) Niet meer dan 75 seconden boven de optimale tijd. Springproef: Niet meer dan 16 strafpunten op de hindernissen (even uit het reglement gekopieerd).
De stage was heel leerzaam, was een privé les van 3 kwartier, wel volledig in Engels :+. Nu kan ik wel Engels, maar die specifieke termen moest ik toch even goed luisteren en kijken, maar bon, tis gelukt. Op 2 minuten tijd (na 1 overgang van stap naar draf), wist ze me al meteen ons grootste werkpunt te zeggen: ze activeert net niet genoeg het achterbeen, waardoor ze te weinig draagt en ik (vooral in galop) het gevoel heb dat ze niet genoeg gaat zitten. We hebben dus oefeningen gedaan die telkens het achterbeen moeten activeren. Ik mag geen overgangen meer rijden in bocht of op volte, altijd rechtuit, we hebben in stap werkpirouettes gedaan waarbij ze volledig recht moest blijven in lichaam (ze vergeleek het met de wijzers van de klok), overgangen stap-galop en andersom, schouderbinnenwaarts en wijken maar ook weer recht zonder buiging.
En ik had de laatste tijd met mijn springzadel gereden omdat volgens F.ranky van R.uitersweelde mijn dressuurzadel te breed komt (richting nieren), maar we zitten in laatste fase verbouwing, dus budget was er even niet om een ander zadel te kopen. Nu voor de les had ik wel mijn dressuurzadel uitgehaald en het eerste wat S.ue zei was dat het te smal is op de schouders dus dat ze niet vrij kan bewegen.
Ofwel heeft F.ranky dat niet opgemerkt, ofwel is ze de laatste 3 maanden veel ontwikkeld doordat ik met springzadel rij...
Enfin, na Merksplas zal ik er dus toch werk moeten van maken om voor een ander zadel te kijken, maar zit echt in dubio. Ga ik nu terug bij F.ranky? Hij heeft ook niet zoveel merken, kort gezegd, hij heeft maar 2 zadels die onder de €2000 komen, al de rest gaat daar (ver) boven. Ik moet ook nog wel mijn huidige zadel verkopen, dus daar komt wel wat geld af, en dan nog wat werkbonussen, maar eigenlijk wil ik gewoon geen €4000 aan een zadel spenderen. Maar wie kan ik dan wel laten komen? Iemand die er effectief verstand van heeft en veel keuze heeft??
Heb ook al gedacht aan R.uyter.huys, dat zijn tweedehandse, maar daar staan er ook wel mooie op, maar in hoeverre is die echt zadelpasser?

Enfin, zo is het altijd iets :+ Mijn vent zag mij ook alweer afkomen, "ge krijgt een gratis les, maar t kost ons wel een nieuw zadel" :+

En over 2 weken Merksplas. Springlessen gaan goed, komende zaterdag ga ik nog eens crossles volgen bij K.obe want de laatste cross is alweer een maand geleden en dan hopen dat ze haar best doet in de dressuurproef!

Laurievc
Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:15

Antonius, ik heb 2 jaar terug Greet van Zadelpascentrum laten komen. Die vond ik top

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 16:13

Ik hoor wel veel goeds van Franky nochtans. Leg je zadel eens zonder doek op de rug en ga met vlakke hand onder de voorkant van je zadel door, zo onder de boom/kniewrong naar beneden. Als het spant of echt drukt op je hand dan kan je ervan uitgaan dat het inderdaad te smal geworden is. "Valt" je hand er onderuit dan ligt het net te los en mogelijks te breed. Heel soms voelt het alsof je hand gewoon niet kan bewegen. Dan is de boom zonder pardon te smal.


Icaro heeft de staaldraad toch om zeep gekregen vandaag -:(- dus mocht vrij pakken van werk om meneer bij de buur weg te plukken. Eten en water genoeg en toch moest hij op avontuur. Hopelijk mag ik morgen de trailer ophalen en dan verzet ik ze zo snel mogelijk naar pension.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 16:23

Staaldraad zonder zich te bezeren? Hier geen staaldraad, daar krijgen ze lelijke snijwonden van. Met lint gaan ze zich niet bezeren. Dat springt vrij snel kapot mr staaldraad?

Balen Antonius van je zadel! Ze kan idd wel stuk verbreedt zijn vanvoren. Ik heb zelf vel ervaring met zadelpassers enzo...


Hanne_SP
Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-19 17:21

R.uyterh*uys zeker niet nemen. Slechte ervaringen genoeg gehoord. Franky had ik heeellll vroeger een mindere ervaring mee maar dat is te lang geleden om dat eigenlijk te laten meetellen. En nu idd te duur aanbod voor mij.

Greet is alleszins zeer eerlijk. Smeert niet zomaar zadel aan.

Joëlle van Equiphys kent haar vak zeker goed maar is zadel te kopen uit de merken die ze aanbiedt. Dus in mindere of meerdere mate beperkt in keuze. Wel keuze uit diverse betaalbare en wat duurdere merken.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 18:28

En cavallino of hoe heet het intussen? Denk dat die ook tweedehands zadels hebben in hun aanbod. Misschien zit daar iets tussen?

@PP: ik heb staaldraad omdat lint en koord te snel slijten en niet genoeg geleiden voor mijn kleinste Houdini en lijn tinker. Met hun dikke vacht in de winter voelen die niks en gaan er keer op keer doorheen. Ik mocht meermaals per jaar de hele boel vernieuwen ivm uitgelubberd en stukgetrokken. Ook na aansluiting op netstroom van de aanpalende boer.
Daarom uit noodzaak staaldraad en dat werkt ruim voldoende, zelfs met een batterij op zonnepaneel.
Ale, tot nu. Er zijn 2 palen compleet af vlak boven de grond en de draad ligt daardoor zo goed als plat op die plek. Daar is hij er overheen gegaan. Gelukkig zonder letsels, dat wel. De reden waarom weet ik niet. Genoeg eten en drinken, maatje stond erbij en voor zover ik weet geen onrust geweest, zag toch nergens sporen van Rond crossen en schuiven.

lene
Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 08:16

Proficiat PP en Mila! Leuk op wedstrijd gaan zo *\o/*

Sorry Varekaj, denk dat die van mij die van u geïnspireerd heeft :+ ;) Het verhaal van PP klinkt heel gelijkaardig, ook net niet genoeg stroom op en die van mij is echt al expert in ontsnappen zonder dat ge zelfs ziet waar... Heel vroeger heb ik er hem ook eens los zien over springen, maar zo elastisch is hij tegenwoordig niet meer denk ik :D Hij staat nu in elk geval al drie dagen aan de juiste kant van de draad }:0 wij hebben ook geen lint meer omdat dat echt te snel sleet. Wel nog altijd koord, als het echt moet springt dat wel kapot zonder verwondingen, maar soms denk ik toch ook van verdorie ge zou t beter wél eens voelen :')

Ik hoor goede dingen van Veerle De Meyer, die rijdt zelf ook cross en lijkt mij wel grondig geschoold. Wel geen idee welke merken ze verdeelt.

En @Antonius, t blijft sowieso bij eentje bij jullie? }> lief voorstel in elk geval!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 08:34

De onderste is dun koord, dan 2 banen staaldraad, dan dik wit koord en dan nog eentje staaldraad. Totale hoogte is ongeveer 1m40. Erover gaan ze dus niet rap proberen. De truuk hier is ofwel manenkam eronder en dan een draad omhoog tillen tot ze ertussen kunnen, ofwel hoofd ertussen en met de borstkas gewoon duwen tot de boel omver ligt.
Ik durf geen hout of zo'n groen hekwerk zetten ivm maïsboer die heel nonchalant is en die 1/2 aangrenzend is. Die pakt ook ieder jaar weleens een paar palen en/of stuk draad mee :roll:


Heb je al een naam lene? Maart is inderdaad een goeie maand :D

Ik vrees een beetje voor de cross zondag Als het zo blijft regenen... ook nog geen bericht dat de trailer gemaakt is. Kan er alleen vandaag of donderdagvoormiddag nog mee naar de keuring, begin het somber in te zien.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 15:08

Iemand idee waarom er in boekelo maar 3 team ruiters zijn voor elk land ipv 4?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 16:47

Geen flauw idee PP... Zit Daaphh daar niet op dit moment? Misschien dat zij het weet.

De uren voor komend weekend zijn bekend, vind ze heel goed meevallen :D Ga wel proberen om zaterdagnamiddag al eens te gaan verkennen, scheelt toch als er zondagochtend wat vertraging is. Of beter gezegd, als ik er geraak. Het is kermis in het dorp van stal en de straat is 100m na de uitrit van het terrein afgezet. Ik hoop van harte dat er op dat uur 's ochtends geen auto's geparkeerd staan vlak voor of na die uitrit of ik kan niet eens van het terrein af :') De gele strepen worden nogal frequent afgedaan als "oeps, niet gezien".

Daaphh
Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 18:12

Klopt, ik ben inderdaad hier.

Het is blijkbaar het Olympische spelen formaat dat wil zeggen, er mogen maar 3 ruiters starten voor het team. Er is wel ene reserve, in deze wedstrijd mag die starten, bij de OS niet.

In het geval van Boekelo. K.ris is onze reserve, hij start nu individueel. Stel, L.ara valt uit in de cross telt zijn resultaat mee. Een reserve ruiter kan ook ingezet worden enkel voor sprongen. T.im is hier als reserve ruiter voor nl. Maar hij start geen dressuur en cross. Moest het nodig zijn, kan hij wel springen voor iemand van het team. Als nl daar voor kiest, krijgen ze 20strafpunten wel. Het is echt ingewikkeld, maar blijkbaar een nieuwe regel. Ik ben ook niet zeker of ik hem 100%juist beschreven heb.

winnie10
Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:34

Ingewikkeld precies!
Welke dressuur en cross score wordt dan toegekend aan L.ips moest hij dan invallen in jumping? Want als dat enkel 20 strafpunten is + de strafpunten die hij in jumping krijgt dan is dat wel heel voordelig toch?

Veel succes aan S.arah alleszins!!

Daaphh
Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:42

Ik denk die van de ruiter die uitvalt...

Ik zal het morgen eens proberen uit te zoeken.

Dank u wel, ik geef het door.

lene
Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 07:28

Ik zou denken de score van de persoon die nu wel start? Maar inderdaad wel een heel speciale constructie. Veel succes voor S Daph! Das toch echt een once in a lifetime event *\o/*

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 21:03

Het was een lange dag maar onze eerste officiële cross zit erop!
Dressuur was heel matig, 32 strafpunten (68% ongeveer) en 12e plek. Hij probeerde vast te pakken en kreeg hem niet goed van achter naar voor. Ik reed uit het hoofd maar hij reageerde enorm op de voorlezer van de proef naast mij, die proef liep gelijk op.
Springen foutloos, ook weer probleem dat hij enorm begint te trekken en vol gas wil gaan. Gevolg is dat hij alle bochten probeert af te snijden en dan slecht uitkomt. Hoe meer been je erin zet hoe slechter...

Dan de cross. Doel was algemeen niet uitgesloten te geraken ivm weigeringen. Op de eerste 4 hindernissen was het twijfelen en met tikje erover "duwen". Daarna ging de lamp branden en was het gewoon sturen en meeliften. Juist tussen 11 en 12 galop afgeremd want beugel kwijt en in de 2e waterbak viel hij stil ivm best diep water. Heel vlot foutloos kunnen afwerken en 10 seconden buiten ideale tijd.
Op zich was dat al reden tot een feestje. Ben niet tot de uitslag gebleven maar intussen via de club gehoord dat ik 4e ben geëindigd :D

Ontzettend blij mee dus!

Alleen vlak voor mijn start (echt laatste 40 seconden) gigantische chaos. Iemand was gevallen, liep met paard aan de hand terug. Ruiter voor mij reed daarheen, paard aan de hand moet beginnen flippen zijn op de tegemoetkomende combi. Ruiter 2 eraf geraakt omdat paard schrok en ineens kwam er vanuit het niks 2 paarden zonder ruiter afgevlogen. 1 ervan ging vol in het touw dat het inspringgedeelte afspande. Touw rond de benen geraakt en een immens eind meegesleurd en losgetrokken. Daardoor 3e ruiter van paard gelanceerd.
Ze wilden mij in die hectiek laten starten met 3 loslopende paarden. Vond dat niet slim... Gelukkig gingen ze direct akkoord ivm veiligheid en hebben ze onze start dan eventjes uitgesteld.

Voor zover ik weet maken ze het allemaal goed en paard wat door de draad ging was wonderlijk wel ook zonder schade.

Hanne_SP
Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-19 23:22

Proficiat Varekaj!!

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 09:09

Knap gedaan Vk! Flinke opsteker :D. Proficiat! Was dat de laatste of nog iets gepland?

Daphne leuk weekend gehad wss? Knappe prestatie ook van Sarah. Jammer vd jumping mr hoe dan ook crazy!

mila_furrie
Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:16

proficiat VK! leuk dat je zo een goede ervaring had :)

Daphne: ik heb speciaal blijven kijken naar de cross om Sarah te zien ( was grandioos te laat op mijn afspraak daardoor :P haha ). Zalig om ze zo te zien genieten :) zag jou ook nog staan aan het einde dacht ik? Er waren ook veel fouten he in de jumping? Had nog zitten kijken naar de belgen maar jammer genoeg wel redelijk wat fouten.

Daaphh
Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:30

Proficiat met je leuke ervaring in de cross!

Het was een fantastische weekend! Echt wat een event! We waren wel al naar de cross gaan kijken, maar achter de schermen het zo kunnen volgen is super Cool.
Sarah was inderdaad niet zo heel gelukkig met de jumping... maar alles bij elkaar, ze doen het toch maar hun eerste lange 4* uitrijden.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 15:57

Daaphh: wat is er mis gegaan in de jumping? Heb het niet kunnen volgen. Belgen zijn allround wel 3e geworden klopt? Heb Jomo ook op wat foto's zien langskomen. Toch wel een reus intussen!

@PP: ik wou eerst afwachten hoe deze cross ging. Intussen nog ingeschreven voor 27/10 in Meldert en 10/11 in Sint Gillis Waas. Dan zit er telkens een week tussen. Grobbendonk ben ik te laat voor in te schrijven en Zutendaal is de verste van de hoop...

Mijn grote werkpunt voorlopig is tempocontrole. Vermijden dat hij zijn kop erop zet en alleen maar gas wil geven. Het ondermijnt de stuurbaarheid in het springen en het is mij iets te gevaarlijk om als een idioot een helling af te rijden, laat staan over een afsprong gelanceerd te worden.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 16:11

we zijn 6de geworden en helaas geen ticket voor tokyo :(. ERwrae, echt enorm veel fouten in de jumping. Kvond de live stream wel nie zo goed. Weinig hindernissen meestal uit rare hoek gefilmd.

Ik ben er nog nooit geweest. Ik wil wel eens zo uitje doen naar groot event (badminton, Boekelo...) moesten er liefhebbers zijn :D...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 20:04

Er zit een reisorganisatie in een dorp vlakbij onze club wat dit jaar een weekend naar Badminton organiseerde. We gaan bekijken of we dat volgend jaar met de club kunnen doen via die organisatie :D Misschien kan je met mensen van stal ook zoiets ineen steken?

CHIO Aken heb ik al paar keer gezien, heel fijn geregeld daar steeds en ook niet te duur.

Ai 6e maar... kak.

mila_furrie
Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 08:04

pp: ik ben wel fan om nog een naar badminton te gaan :D ik ben een paar jaar geleden geweest. Wil ik zeker nog eens terug doen :) Boekelo wil ik ook wel eens doen of aken.

Ja jumping waren er zoveel fouten. heb je wel meer in de eventing maar nu was het toch wel veel erger.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 bezoekers