KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Firegirl

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 19:24

Gefeliciteerd Marijke en Tirania!
Seven, spannend hoe je merrie zich ontwikkelt.
Ik twijfel om mijn 5 jarige merrie nogmaals IBOP te laten lopen. Ze springt inmiddels op L nivo en is klaar om M te starten.
Ze is ten opzichte van het voorjaar weer flink gegroeid en vooral sterker geworden. Nadeel met IBOP is dat ze niet spectaculair springt, vooral niet over lage sprongen.
De verwachting is dat ze volgend jaar vrij makkelijk haar punten in de Z gaat halen. Dan zouden we ook een thuis keuring kunnen doen.
Wat zouden jullie doen?

Ik ben niet ongeduldig, alleen als ik moet wachten

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 20:10

Ik zou dan mooi doortrainen naar het sportpredikaat en dan aanbieden voor exterieur Firegirl :j

Mijn merrie is via de sport net ster geworden (kreeg als 3-jarige 70/70), nu sportpredikaat binnen en sterpredikaat dus ook. Volgend jaar op de CK voorbrengen voor elite.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 09:29

Mijn 3 jarige is vorige week geslaagd voor de EPTM met 82 punten, ze is hiermee ELITE geworden.

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT is GP!!!
Golden Girl(Uphill, STER PROK SPORT ) ; Z2+27 , ZZ-L +15 ZZ-Z+17,PsG+6 en InterI+1
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 09:46

Super gefeliciteerd peetje

Naambordjes, portretten en meer
Geschilderd met aquarel, olieverf of gebrand met pyrografie
https://mjsartonwood.weebly.com/#

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:35

Gefeliciteerd!

Noira (Everdale x Ampère x Weltmeyer)

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:47

Gefeliciteerd!

Never change a winning team

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:48

Super Peetje! Gefeliciteerd!

*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 15:19

Gefeliciteerd! Ik heb besloten (mede na de opmerking van Gomir) die van mij niet meer voor de IBOP te doen en door te trainen naar het sport certificaat.
Sinds kort heb ik ook een veulentje. Gekocht op de online veiling van het KWPN. Ben erg tevreden over de nieuwe aanwinst. Hopelijk kan deze over een aantal Jaren mee doen met de EPTM.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 15:29

Gefeliciteerd met je aankoop firegirl! Wat voor afstamming heeft ze?

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 15:49

gomir schreef:

Is een Cantona TN x Cantos

Cantona TN is weer uit Codex One. De 5 en 6 jarige uit dezelfde moeder hebben mee gelopen in de Blom cup. Lijken allemaal fijne sport paarden. Maar goed, eerst maar eens 3 jaar goed op haar passen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 15:55

Firegirl schreef:
gomir schreef:

Is een Cantona TN x Cantos

Cantona TN is weer uit Codex One. De 5 en 6 jarige uit dezelfde moeder hebben mee gelopen in de Blom cup. Lijken allemaal fijne sport paarden. Maar goed, eerst maar eens 3 jaar goed op haar passen.

Dat meen je...:+ Die probeerde ik ook te kopen, maar ze werd me te duur ;)
Ken dat lijntje en dit was enige merrieveulen dit jaar dat mijn aandacht trok en waar ik een gokje gewaagd heb.
Gefeliciteerd en veel plezier met haar!

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 16:11

gomir schreef:
Dat meen je...:+ Die probeerde ik ook te kopen, maar ze werd me te duur ;)
Ken dat lijntje en dit was enige merrieveulen dit jaar dat mijn aandacht trok en waar ik een gokje gewaagd heb.
Gefeliciteerd en veel plezier met haar!

Dat is toevallig zeg! Ze was eigenlijk ook buiten mijn budget. Ik had eerst een andere op het oog in de 1e veiling, maar die werd echt te gek qua prijs. En wilde zo graag een veulen, dus toch maar besloten om mee te bieden op deze. Tot nu toe nog geen spijt van, ze is erg lief en net zo mooi (maar met beginnende wintervacht) als op de filmpjes.

Leuk dat je het lijntje kent. Als je er nog leuke dingen over weet, pb me gerust.

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 10:37

Ik meld me hier ook even. Ik ben sinds juni in het bezit ban een 4 jarige merrie van arezzo. Ik wil graag met haar deelnemen aan de ibop in december. Ze is pas een goed half jaar zadelmak. Ze pakt alles super op. Het springen heeft bij mij zelf jaren op een laag pitje gestaan, het is dus weer erg inkomen. Ze pakt alles wel super makkelijk op. Lijntjes bolt ze zo doorheen. Springt mooi met de schoft omhoog. Toont genoeg vermogen en basculeert mooi boven de sprong. Qua exterieur moet ze het zeker wel halen. Vind het zelf wel spannend en heb lang getwijfeld of ik moest vragen om iemand anders haar te laten rijden. Maar heb toch besloten om het zelf te gaan proberen. Inprincipe stelt het natuurlijk niet zoveel voor. Niet meer dan wat we thuis al doen.