Dressuur aan de lange teugel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Svadilfari1
Berichten: 697
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 21:42

Mooi en wat een leuke pony!
Dit ziet er prettig uit naar verhouding , neusriem mooi in verhouding en heel prettig dat er ook geen riempjes dicht op het oog zitten

Wat mooi zeg zo op maat , en het materiaal hoe bevalt dat?

Das Glück der Erde, liegt auf dem Rücken der Pferde!


Paardenjacq
Berichten: 206
Geregistreerd: 10-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 23:01

Svadilfari1 schreef:
Mooi en wat een leuke pony!
Dit ziet er prettig uit naar verhouding , neusriem mooi in verhouding en heel prettig dat er ook geen riempjes dicht op het oog zitten

Wat mooi zeg zo op maat , en het materiaal hoe bevalt dat?


Dank je! Dit is de 3 jarige merrie op de foto.
Het materiaal bevalt best goed. Ik ben verder alleen maar leer gewend en dat voelt wel degelijker, eerlijk gezegd. Maar misschien is dit ook wel degelijk; ik zal het eerst nog wat langer (heb het hoofdstel nu een half jaar) moeten gebruiken om het goed te kunnen beoordelen. Maar een bitloos hoofdstel kon ik in dat maatje destijds niet vinden, vandaar dat ik op biothane uit kwam. Dat is wel echt ideaal dat het zo op maat gemaakt kon worden.

De lange leidsels die ik heb, zijn ook van biothane met grip, maar die zijn eigenlijk heel licht in vergelijking met leren leidsels (die ik bijvoorbeeld ken van het mennen). Maar ook dit, ga ik gewoon uitproberen.

Paardenjacq
Berichten: 206
Geregistreerd: 10-01-15

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 18:14

Vandaag voor de 3e keer ‘dressuur aan de lange teugel’ met mijn 3 jarige Shetlander ruin. Hij leert zo snel. Ik kan elke keer verdergaan waar we de vorige keer zijn gebleven. Zo leuk!
Ik moet zelf ook nog wel leren hoe ik mijn handen en de teugels moet houden. Vandaag voor het eerst een zweepje erbij. Dat vond ik nog wel onhandig. Ik gebruik nu, onder andere, Bastiaan de Recht als voorbeeld .
Alle tips zijn welkom. Ik wil graag leren hoe het nog beter kan zo in deze basis.

Ik probeer een linkje toe te voegen met een filmpje wat mijn dochtertje van 5 jaar heeft gefilmd en daar achteraan een stukje van Bastiaan de Recht.
https://youtu.be/8H721f6AKew

Svadilfari1
Berichten: 697
Geregistreerd: 28-07-17

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 11:26

wat superleuk om te zien! En wat fijn dat je Shet het zo leuk vind. Och die zijn zo slim. Jullie zijn goed bezig.

Als eerste wat ik je mee wil geven is proberen je handen bij elkaar te houden.
Net zoals bij het rijden; met het zweepje went van zelf: op een gegeven moment wordt het gewoon hoor.

Hierbij een instructie filmpje ; https://vimeopro.com/user8079704/long-r ... o/27764420

Hier was ooit een dvd van maar toch 48 minuten basis uitleg in rustig Engels veel beeld materiaal; van deze instructeur heb ik zelf nog les.

Das Glück der Erde, liegt auf dem Rücken der Pferde!

Paardenjacq
Berichten: 206
Geregistreerd: 10-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 13:34

Svadilfari1 schreef:
wat superleuk om te zien! En wat fijn dat je Shet het zo leuk vind. Och die zijn zo slim. Jullie zijn goed bezig.

Als eerste wat ik je mee wil geven is proberen je handen bij elkaar te houden.
Net zoals bij het rijden; met het zweepje went van zelf: op een gegeven moment wordt het gewoon hoor.

Hierbij een instructie filmpje ; https://vimeopro.com/user8079704/long-r ... o/27764420

Hier was ooit een dvd van maar toch 48 minuten basis uitleg in rustig Engels veel beeld materiaal; van deze instructeur heb ik zelf nog les.


Dank je wel voor de tips!
Ik ga dat filmpje bekijken.

Peetstap
Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:49

Svad: Mooi leerzaam video linkje.

Heel leuk Piet in zijn steenkolen Engels :D met ned opmerkingen kom, kom , braaf... aan het werk te zien.
Hij is ook een positief indringend persoon in omgang.
Indrukwekkend wat Piet verteld vanaf ca 38,over de ruime tijd die je moet gunnen en geduld en opbouw in training en alleen moet kijken naar wat paard aanbied en kan.
Dit zou erin moeten worden gestampt in de dressie wereld, hier gaat nog zoveel mis... |(

Fijn ook dat Piet zo duidelijk is over de voedsel beloning. :j

Dit is ook al zo'n nuttige video: https://vimeopro.com/user8079704/long-r ... o/27781764
Staat eronder, meekijken met een les van hem, zo nuttig want hier laat ie beginfases zien.

Herkennen jullie ook de beginfase, het draaien, de twijfel en het gepruts van eigenaar , vooral bij de fries?
Zelfs Piet heeft effe moeite om dit paardje op de lijn te krijgen.
Je ziet trouwens ook prachtig hoe,paard van nature reageert op de lichaamstaal, en later die gaat negeren en meer op lijnen en stem afgaat.

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.


Paardenjacq
Berichten: 206
Geregistreerd: 10-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 20:54

Peetstap schreef:
Svad: Mooi leerzaam video linkje.

Heel leuk Piet in zijn steenkolen Engels :D met ned opmerkingen kom, kom , braaf... aan het werk te zien.
Hij is ook een positief indringend persoon in omgang.
Indrukwekkend wat Piet verteld vanaf ca 38,over de ruime tijd die je moet gunnen en geduld en opbouw in training en alleen moet kijken naar wat paard aanbied en kan.
Dit zou erin moeten worden gestampt in de dressie wereld, hier gaat nog zoveel mis... |(

Fijn ook dat Piet zo duidelijk is over de voedsel beloning. :j

Dit is ook al zo'n nuttige video: https://vimeopro.com/user8079704/long-r ... o/27781764
Staat eronder, meekijken met een les van hem, zo nuttig want hier laat ie beginfases zien.

Herkennen jullie ook de beginfase, het draaien, de twijfel en het gepruts van eigenaar , vooral bij de fries?
Zelfs Piet heeft effe moeite om dit paardje op de lijn te krijgen.
Je ziet trouwens ook prachtig hoe,paard van nature reageert op de lichaamstaal, en later die gaat negeren en meer op lijnen en stem afgaat.


Leuk! Die ga ik ook bekijken!

Jessica_1998
Berichten: 3401
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 07:34

Wat je ook een keer zou kunnen doen is kijken of er een clinicdag van Piet Bakker in de buurt is & daar gewoon gaan kijken, is ook al mega leerzaam!

Hakuna Matata

Kelsey, Kenny, Buddy, Jochie, Lazy, Simba & Nala All of me loves all of you
Minoes, Frida, Beertje, Prima Donna ,Snuffie, Happy, Rakker, Semmy, Lizzy en Brandy, I miss you forever, forever and always..my heart breaks a little when I hear your name..

Nynkster
Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 18:50

Ik kom me ook melden :D
Wil beginnen met mijn welsh merrie.
Fysio raadde aan om eens te kijken of dit wat voor ons was. Wil me een beetje verdiepen erin en kijken of er een lesgever in de buurt zit. En hier volgen om wat ideeen op te doen *\o/*

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Dennis
Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 19:02

Ik mag zondag naar Piet!

Nu alleen twijfelen wie ik mee neem. Beide dames hebben al maanden niet aan de lange teugel gelopen := .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Nynkster
Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 19:05

Wat gaaf dennis! Laat je ook stukjes filmen?
Even testen morgen :+ :+

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 19:37

Dennis schreef:
Ik mag zondag naar Piet!

Nu alleen twijfelen wie ik mee neem. Beide dames hebben al maanden niet aan de lange teugel gelopen := .


Kom je Rohan halen ? :D

Paardenjacq
Berichten: 206
Geregistreerd: 10-01-15

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 19:39

Hoe kan ik zien waar Piet de clinics geeft?

Dennis
Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 19:39

@Caira: die past niet in m'n trailer :n .

Beide kan ik zo weer mee nemen hoor.
Deedee is wat verder opgeleid, we waren bezig met het appuyement. Ebje is nog heel groen, net een beetje schouder buiten mee gedaan.
Deedee is op het moment vooral rijpony en heeft het druk, Ebje moet na een paar weken kalm aan weer aan het werk.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Eliine
Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 19:44


Paardenjacq
Berichten: 206
Geregistreerd: 10-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 20:10

Eliine schreef:
Paardenjacq schreef:
Hoe kan ik zien waar Piet de clinics geeft?

https://www.facebook.com/Piet-Bakker-We ... 411306503/

Staan er een aantal op. Verder is het vooral ook een beetje via via


Dank je, ik heb even gekeken. Voor zover ik kan zien is het vaak ik Noord-Holland.
Ik woon in Overijssel.

Zijn er nog meer mensen die lesgeven voor het werken aan de lange teugel, maar dan in Overijssel?

Ceasar2015
Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 04:47

Al een tijdje niks meer gepost hier, maar ik les nog steeds graag mee!

En ik wilde even delen dat ik op 8 december een lesdag organiseer in het lange teugelen in noardburgum(Friesland).
Wellicht interessant voor de mensen die in het noorden zitten :) .

https://www.facebook.com/events/3034083043272647/?ti=icl

Holistisch paardentrainer, instructeur en cranio sacraal therapeut
www.holistischtrainer.nl

Dennis
Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 07:56

Ik ga het weekeind daarna al 2 dagen heen, dus dan ook is wel een beetje te snel achter elkaar. Anders had ik het zeker leuk gevonden!

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Maartje_M
Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 12:59

Is er iemand lid van de online community van Dressuurnatuurlijk? Ik zag dat zij nu ook een community opgericht hebben. Ze hebben nu ook die gratis minicursus via email en ik vroeg me af of de filmpjes in de community vergelijkbaar zijn?

Pauley
Berichten: 686
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 16:27

Maartje_M schreef:
Is er iemand lid van de online community van Dressuurnatuurlijk? Ik zag dat zij nu ook een community opgericht hebben. Ze hebben nu ook die gratis minicursus via email en ik vroeg me af of de filmpjes in de community vergelijkbaar zijn?


Ik ben stille meelezer hier, en ook actief bezig met de lange teugels.

Ik ben lid van de community maar dan alleen voor het lange teugelen.
Dus niet de membership ofzo waardoor je alles kan zien en zelf filmpjes kan uploaden, dat was me te duur.

Ik heb dus de cursus lange teugelen gekocht en heb dus alleen toegang tot die filmpjes.
De filmpjes van de online mini cursus en die van de cursus die ik gekocht heb ( die staat dus ook in de community) zijn vergelijkbaar.
Dus vind je de mini cursus fijn dan vind je een gekochte cursus waarschijnlijk ook fijn.

Jorex
Berichten: 9899
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 17:19

IJssnuiver dat vind ik zeker interessant, ik ga even kijken. Ik ben zelf overigens wel een beginner qua kennis. Ik heb 1 keer een korte cursus gehad met beide pony's. Alleen mijn jongste had geen balans, nu iets meer, en mijn oudste is een linkskijker dus beide vergen best wel wat werk.

Alex en Jorie <3

Maartje_M
Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 18:43

Pauley schreef:
Maartje_M schreef:
Is er iemand lid van de online community van Dressuurnatuurlijk? Ik zag dat zij nu ook een community opgericht hebben. Ze hebben nu ook die gratis minicursus via email en ik vroeg me af of de filmpjes in de community vergelijkbaar zijn?


Ik ben stille meelezer hier, en ook actief bezig met de lange teugels.

Ik ben lid van de community maar dan alleen voor het lange teugelen.
Dus niet de membership ofzo waardoor je alles kan zien en zelf filmpjes kan uploaden, dat was me te duur.

Ik heb dus de cursus lange teugelen gekocht en heb dus alleen toegang tot die filmpjes.
De filmpjes van de online mini cursus en die van de cursus die ik gekocht heb ( die staat dus ook in de community) zijn vergelijkbaar.
Dus vind je de mini cursus fijn dan vind je een gekochte cursus waarschijnlijk ook fijn.


Dank je! In dat geval denk ik er nog even extra over na

Ceasar2015
Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 23:27

Jorex schreef:
IJssnuiver dat vind ik zeker interessant, ik ga even kijken. Ik ben zelf overigens wel een beginner qua kennis. Ik heb 1 keer een korte cursus gehad met beide pony's. Alleen mijn jongste had geen balans, nu iets meer, en mijn oudste is een linkskijker dus beide vergen best wel wat werk.


Leuk! Beginner zijn maakt niet uir, ik pas de lessen aan naar niveau

Holistisch paardentrainer, instructeur en cranio sacraal therapeut
www.holistischtrainer.nl

Lookout28
Berichten: 74
Geregistreerd: 09-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 14:50

Esther43 schreef:
Voor iedereen die met zijn paard/pony aan de lange teugel doet.

Zelf doe ik dit met mijn shetlander, en de shetlander van mijn vriendin.
Ik doe het met een hoofdstelletje, gebroken bitje en 2 lange lijnen met klipjes eraan :+
Ik zit nog gewoon te werken aan de basis maar omdat dat al best goed gaat met allebij ben ik sinds
kort ook begonnen met schouder buiten. Zelf heb ik dit eerst tegen een muur aan geoefent omdat ik niet
altijd beschik over een echte bak met bakrand. Nu kan Salsa (de pony van die vriendin) het ook gewoon in
mijn ''bak'' (betegelt stuk met zand erovergeen, zonder omheining), maar idefix vind het nog iets lastiger.

Ik weet dat Eline met haar shetlander Umpire dit op heel hoog niveau doet :D Wie doet er allemaal mee aan de wedstijden
in Maren-Kessel? Ik wil zelf met die van April 2012 mee gaan doen, als ik vervoer kan regelen :)


Ja ikke! Met mijn 3,5-jarige kwpn werken wij aan de hand! Nu nog de basis hoor maar wij vinden het superleuk (maar wel lastig)

Paardenjacq
Berichten: 206
Geregistreerd: 10-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 10:40

Maartje_M schreef:
Is er iemand lid van de online community van Dressuurnatuurlijk? Ik zag dat zij nu ook een community opgericht hebben. Ze hebben nu ook die gratis minicursus via email en ik vroeg me af of de filmpjes in de community vergelijkbaar zijn?


Oh ik ga eens kijken naar die community van dressuurnatuurlijk.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 1 bezoeker