[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Azmay
Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 10:18

viola schreef:
Wat voor ghost heb je geprobeerd? Ik vind mijn ingereden wat oudere ghost heerlijk zacht zitten. Maar heb afgelopen week daar onder nieuwe kussens getest. Zowel de no3 als de italy en vond de italy kussens beduidend minder zacht zitten als de nieuwe no3. Die uiteraard ook weer minder zacht zaten als mijn oudere ingereden kussens.

Ik had een niet helemaal ingereden Quilty van ik denk 5 jaar geleden nu maar hij deed me echt pijn aan mijn zitbeenknobbels, met 10 minuten al :o
DubbelDun schreef:
Azmay schreef:
Bob Marshall - Voor het mooie net wat te veel stoelzit en ietsje hard en breed

Het is maar net wat voor BM je geprobeerd hebt...
Stoelzit heeft zeker niet elk zadel (de Barrelmodellen wel vaker), hard is afhankelijk van de leeftijd (de oudere modellen zijn beduidend 'harder' dan de nieuwere... en was het wel een echte BM en geen Circle Y- BM?? )
En breed is natuurlijk mede afhankelijk van het paard waar het op ligt.

Dit zijn mijn 2 BMs, de zwarte zit wat zachter moet ik zeggen maar alsnog niet ideaal, Weet niet precies wat maar ze voelen breed. Die zwarte heb ik helaas verkocht anders probeerde ik die nog eens. De bruine rijd ik nu mee maar paard is inmiddels flink wat breder geworden wat ook niet helpt.
[ img ]

[ img ]


Kwetal schreef:
Azmay schreef:
Welk zadel zoek ik?
Ik ben zeer gecharmeerd van de Ghost Maremma maar gezien de Quilty me echt te hard was durf ik het zomaar niet aan. Vrees ook dat de gewone maat me te groot is maar de picollo klinkt dan weer klein.

BuitenZinnig staat vandaag op Equiday, misschien zou je daar kunnen kijken en proefzitten?

Maremma en Toscana zijn "bareback-zadels" ze zitten beiden zacht en bovendien kan er nog een zitkussentje tussen de basis en de zitting voor extra polstering, de moeite van het proberen zeker waard.

Er komt nog een nieuw model - BuitenZinnig heeft nu het prototype bij zich. Die zitting kan (vanaf nu) zowel op een Toscana basis als op een Ghost basis. Ik zal even een fotootje plaatsen van het prototype. Dit model is de Buttera. Extra zacht gepolsterd, diepere zit, grote weggewerkte wrongen.

[ [url=m/ryWiGS.jpg]Afbeelding[/url] ]

En sorry mods als het op reclame lijkt, maar het is echt ter informatie op deze specifieke vraag... ;)

Dat ziet er zeker niet verkeerd uit, moet alleen nog even zien hoe een "bareback zadel" nou eigenlijk werkt misschien. Vond opgesloten zitten ook wel fijn moet ik zeggen maar dan kom ik weer bij een barebackpad en ik wil toch echt beugels.
Gezien mijn gezondheid ga ik echt niet naar Equiday kunnen komen :o


Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 11:00

Een Bareback-zadel is een mix tussen een boomloos zadel en een barebackpad. Je kunt hem dus met beugels gebruiken. Wanneer je de moeite neemt om op de Ghost website te kijken kan je zien hoe het in elkaar zit. Bij serieus rijden adviseren we er nog wel een pad voor boomloos onder te gebruiken.

Freehorse passervice zit in jouw buurt die kan je laten langskomen


Azmay
Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 11:13

Kwetal schreef:
Een Bareback-zadel is een mix tussen een boomloos zadel en een barebackpad. Je kunt hem dus met beugels gebruiken. Wanneer je de moeite neemt om op de Ghost website te kijken kan je zien hoe het in elkaar zit. Bij serieus rijden adviseren we er nog wel een pad voor boomloos onder te gebruiken.

Freehorse passervice zit in jouw buurt die kan je laten langskomen

Ik heb inderdaad de site bekeken, lijkt op zich een fijn systeem. Maar die diepere zit lijkt me ook wel wat, dus zometeen even er echt voor gaan zitten :o

Edit: Dat kussentje lijkt me op een normaal model echt zorgen voor een bijna rechte zitting, vermoed dat mijn lijf daar minder gelukkig van word.

Misschien nog heel even wachten, die nieuwe zitting in combinatie met schaap zou wel geweldig zijn denk ik <3 _O-

Er is zoveel keuze en ik heb zoveel geprobeerd maar met mijn hypermobiele, krachtloze pijnlijke lijf blijft het een beetje een zoektocht. Kom er ook pas na weken achter of iets echt blijft werken voor me omdat het zo veranderlijk is -O-

DubbelFun
Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 11:43

@azmay: die bruine lijkt idd een Circle Y te zijn, die hebben een hardere 'pad' waarop ze gebouwd zijn. En een breder paard werkt ook niet mee natuurlijk.

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 12:36

@ Azmay. De enige manier om er achter te komen is om het te proberen - je kunt bij BuitenZinnig altijd een week (of langer, na overleg) een zadel proberen.

Azmay
Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 13:29

Kwetal schreef:
@ Azmay. De enige manier om er achter te komen is om het te proberen - je kunt bij BuitenZinnig altijd een week (of langer, na overleg) een zadel proberen.

Ik kan er beter een kopen dan proberen, ik rijd 1x in de maand op het moment gemiddeld en dan is het nog afhankelijk van mijn toestand wanneer ik dat kan :')


DubbelDun schreef:
@azmay: die bruine lijkt idd een Circle Y te zijn, die hebben een hardere 'pad' waarop ze gebouwd zijn. En een breder paard werkt ook niet mee natuurlijk.

Dat verklaart wel, vind het op zich wel een fijn zadel en hij was echt ideaal voor het inrijden maar mijn lijf is zo kieskeurig.

Skogan
Berichten: 786
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 14:03

Oh die Buttera lijkt tof !

Dus er zijn twee nieuwe modellen deze jaar uitgekomen ?

Mijn Golden Horse, AES goedkeurde palomino hengst
https://www.facebook.com/Karat-J-My-Golden-Horse-AES-Licensed-Stallion-100827442663341

Pools in Frankrijk en op bokt om Nederlands bij te werken.
Ulysse: Ama3A +10wp Ama3B +2wp
Ama2B +3wp Ama2A +3wp

Buitenzinnig
Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 18:19

Klopt!

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 13:01

Drie, vergeet de Mini niet en jij hebt er ook nog één op stapel staan....... 8-)

Vena
Berichten: 95
Geregistreerd: 23-11-13

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 13:31

Ik vind de buttera ook erg geslaagd, zit heerlijk en ziet er heel mooi uit. Heel fijn dat jullie met zoveel verschillende modellen naar equiday zijn gekomen. Enige nadeel is dat ik nu weer een nieuwe bbp erbij wil :).

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 13:36

Vena schreef:
Ik vind de buttera ook erg geslaagd, zit heerlijk en ziet er heel mooi uit. Heel fijn dat jullie met zoveel verschillende modellen naar equiday zijn gekomen. Enige nadeel is dat ik nu weer een nieuwe bbp erbij wil :).


De Buttera kan ook op de basis van het Ghost zadel....... :D

paddraigh
Berichten: 3692
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 13:42

Wij hebben een mandriana in bestelling!

Vena
Berichten: 95
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 13:59

Kwetal schreef:
De Buttera kan ook op de basis van het Ghost zadel....... :D


Mijn pony verdraagt alleen een bbp, maar de buttera voelt voor mij wel meer als een zadel, ideale combi :)

Anoniem

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 15:05

Is die buttera er ook in diverse materialen?

Daphneeeej
Berichten: 2997
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 15:25

Kwetal schreef:
De Buttera kan ook op de basis van het Ghost zadel....... :D

Dat is wel heel interesant is wel een heel mooi en gaaf zitkupje zeg! Fijn voor de wat instabielere ruiter misschien? Als ik nou eens niet al 3 zadels had :') Misschien 1 verkopen en voor zo een vombi gaan voor mijn vader die uiteindelijk op zijn jonge paard mag gaan rijden maar nog moeite heeft met zijn eigen balans mede door de oudere leeftijd dat hij begonnen is met rijden.

Buitenzinnig
Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:30

Anoniem schreef:
Is die buttera er ook in diverse materialen?

Ja hoor

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:29

Oooohhh die Buttera ziet er comfi uit! Wat gaat zo'n losse zitting kosten? Ohnee, niet naar kijken.. :')
Want..

Nou, na heel veel wikken en wegen, proberen, kopen en verkopen.. heb ik dan denk ik eindelijk het zadeltje voor ‘erbij’ gevonden, en vooral, om straks mijn merrie mee in te gaan rijden! Ze is pas 14 maanden, dus alle tijd om het zadel nu eerst in te rijden met mijn ruin. (zelfs de kussens zijn namelijk nog niet gevormd)

Het is geworden: Ghost Quevis Piccolo, met fenders.
Ik heb hem in nieuwstaat overgenomen van iemand, met toch nog wel twijfel of dat ik er met mijn maatje 40 (stretch) wel in ging passen. Voorheen heb ik de normale maat getest, Florac en Roma, maar had toch het idee dat ik daar te veel ruimte in had. Ik kwam niet tegen de wrongen van de Roma aan dus had het gevoel daar niks aan te hebben en in beiden schoof ik toch naar voren voor mijn gevoel, ook met frontriser. Maar de Piccolo zou in principe maar tot maat 38 zijn.. Echter na wat sparren met NL en BE Ghost dealer toch de gok genomen.

Dit is het resultaat.. Ik denk, dat ik net/precies pas dus hoop er veel plezier van te gaan hebben!
De sweatflaps zijn al besteld, en ook een frontriser. Hopelijk pas ik er dan ook nog in, maar hoop daarmee toch iets meer balans te krijgen daar mijn pown toch wel iets overbouwd is nog steeds.
En anders wordt het toch weer proberen af te vallen! :')

Na de rit van 1,5uur:
[ img ]

Mijn billen in het zadel (durf ik dit te plaatsen.. ja dat durf ik :')):
[ img ]

Voorkant wrongen:
[ img ]

Filmpje in stap, schuif dan toch iets naar voren heb ik het idee:

Whatever works

DubbelFun
Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:52

Ziet er niet verkeerd uit. Nu nog een paarse pad :D

Skogan
Berichten: 786
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 19:01

.. Die Buttera spreek me heel erg aan, dus als iemand losse zitting zoekt...
Venetto standaard maat.... Lol

Mijn Golden Horse, AES goedkeurde palomino hengst
https://www.facebook.com/Karat-J-My-Golden-Horse-AES-Licensed-Stallion-100827442663341

Pools in Frankrijk en op bokt om Nederlands bij te werken.
Ulysse: Ama3A +10wp Ama3B +2wp
Ama2B +3wp Ama2A +3wp

Anoniem

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:11

Wat gaat die buttera zitting kosten?

Skogan
Berichten: 786
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:24

In Frankrijk kreeg ik 363E te horen.

Mijn Golden Horse, AES goedkeurde palomino hengst
https://www.facebook.com/Karat-J-My-Golden-Horse-AES-Licensed-Stallion-100827442663341

Pools in Frankrijk en op bokt om Nederlands bij te werken.
Ulysse: Ama3A +10wp Ama3B +2wp
Ama2B +3wp Ama2A +3wp

Buitenzinnig
Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:33

Skogan schreef:
In Frankrijk kreeg ik 363E te horen.


Datzelfde geldt voor Nederland :)

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker

Anoniem

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:49

Ongeacht materiaal?
Vanaf wanneer te testen?

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:05

Anoniem schreef:
Ongeacht materiaal?
Vanaf wanneer te testen?

Niet helemaal - hij is altijd van Suede of Lorica in verband met de padding en stiksels - het kan eventueel in nubuck tegen een meerprijs....

Buitenzinnig
Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:14

Anoniem schreef:
Ongeacht materiaal?
Vanaf wanneer te testen?


Ik heb nu het prototype, waarbij de verhoging nog vast zit aan de basis, om te testen en de nieuwe (waarbij je de zitting plus verhoging aan de voorkant af kunt halen) is in bestelling.

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Bengell, Jussem, Lys_PPA, Sigge en 20 bezoekers