Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
kimmie261
Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-19 10:02

[ img ]

Toch maar een topic voor mij lieve vriendje Red , wie weet herkennen mensen toch iets in zijn verhaal waar ik nog wat mee kan doen.

Het begon donderdagavond, de honden slapen bij mij op bed en met naar bed gaan stapte Red op bed en begon heel raar adem te halen, zo raar dat ik bij hem ben gaan zitten, dacht echt dat hij een hartaanval had, maar hij werd rustig, en ging liggen slapen.

Vrijdagochtend stapte hij al heel sloom van het bed af, mijn vriend werkte thuis en normaal bespringt hij hem al joelend, maar nu helemaal niets kop omlaag en amper willen lopen,temp opgenomen bijna 40 graden koorts, direct heb ik de DA gebeld, en ze weten dat als ik zeg "het is echt niet goed" dat het dan ook echt ernstig is, dus ik mocht meteen komen, daar aangekomen stond Red met zijn kop omlaag te pompen om adem te halen.

DA zag het gelijk dit is helemaal fout...

Temp was daar 39,6 , en ze zei meteen foto's te willen maken, dus foto's borstholte en buik gemaakt en bloed afgenomen.

Op de foto's was niets te zien, bloed zag er als water uit, slijmvliezen compleet wit en zijn lymfeklieren zijn opgezet.

Hij heeft AB en cortico steroïden gespoten gekregen en ik moest om 11 uur bellen voor bloedonderzoek..

de uitslag was verpletterend, an sich alle waardes gewoon goed, behalve rode bloedplaatjes > dodelijk laag..

Om 17.00 smiddags moest ik terug komen met hem om te kijken of de cortico steroïden iets deed, verdenking was toen al een tumor ergens cq Maligne Lymfoom ( lymfeklierkanker)

dit heb ik gistermiddag op FB geplaatst:
" kleine update : zijn net bij de DA geweest, slijmvliezen waren duidelijk meer doorbloed, temp was goed, ze heeft daarna nog een echo gemaakt van zijn buik en ook hier was niets op te zien verder, maar doordat Red zich nogal druk maakt bij de dierenarts en zich helemaal druk maakte bij op zijn rug moeten liggen voor de echo, keek ze daarna nog eens naar zijn slijmvliezen, deze waren donkerrood, en dus helemaal goed, ze heeft nogmaals bloed afgenomen dit zag er zo op het oog al beter uit zei ze, en ik moet Red straks nog een keer spuiten, morgenochtend weer terug , weer bloedonderzoek en kijken hoe het er dan voor staat... voor nu heel even adempauze..

Vanmorgen om 9 uur weer bij de DA geweest en daar is dit het verslag van:
"Zal even verslag doen van bezoekje DA , ze heeft zijn slijmvliezen weer nagekeken, zijn temp opgenomen en bloed afgenomen, dit alles ziet er beter uit.Vanmiddag krijgen we de uitslag van het bloedonderzoek nog doorgebeld. En dan nu verder, veel besproken, wat kunnen we nog doen, zolang er niet zeker is óf hij ML ( maligne lymfoom) heeft ( dit weten we pas na definitieve uitslag van het uitstrijkje) , is het behandelen op de verdenking van ML .

Goed, om leukemie uit te sluiten moet ie onder narcose en dan een beenmergpunctie hebben, voordeel is dat ze dan voor 90% zeker kan zeggen of hij dat heeft, maar de behandeling blijft hetzelfde.

Dan nog de kwestie chemo, weet dat veel mensen zullen denken dat doe je en hond niet aan, maar juist ML reageert heel goed op de chemo therapie, er zijn zelfs honden die genezen, en ziek worden ze zelden van de chemo, het is niet zoals bij mensen, wil je hem dus en kans geven moet hij aan de chemo, maar ze raad dit in zijn geval eigenlijk af, ze had het zelfs besproken met de andere DA daar , red leeft in een roedel en alles wat hij na chemo uitscheid moet opgeruimd worden en ook zijn kwijl wordt giftig, dit is bijna niet te doen , maar grootste reden is, als Red ML /leukemie heeft heeft hij dit in zo'n ernstige vorm dat ook chemo niet gaat helpen, hij gaat dan alsnog binnen 8 weken dood , zonder de chemo heeft hij nog max 5 weken.. op mijn vraag of het dan toch niet een ernstige infectie kan zijn ( hoop moet je houden toch? ) , zei ze dat dat zeker ook nog kan ,maar zij dénkt voor nu 80% ML , 20% kans op infectie... "

Mijn lieve ventje, het mag toch niet zo zijn dat ik hem nu al kwijt ga raken... hij is pas 5...ik heb het gewoon niet meer, zelfs mijn DA geeft aan het er heel moeilijk mee te hebben... ;( ;(

duimen jullie ajb ook mee dat het maar gewoon een simpele maar rot infectie is??
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 05-10-19 10:29, in het totaal 2 keer bewerkt


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110480
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 10:08

Wat een ellende zeg.. Je mooie grote rode vriend zo ziek!
Ik zou denk ik toch voor de narcose en beenmergpunctie gaan. Grote kans dat er toch wat uit komt en dan weet je het.
Ik ga duimen dat er goed nieuws komt.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

kimmie261
Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-19 10:10

Dan moet ie eerst stabiel worden met zijn rode bloedplaatjes , voor nu is dat gewoon te gevaarlijk..

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 10:13

Wat een verdrietig bericht ;(
Ik duim heel hard mee voor jullie dat het '' maar '' een infectie is en hij er toch terug bovenop komt.

Ervaring hiermee bij honden heb ik niet. Wel een paard met soort van chronische anemie en regelmatig koortsopstoten. Maar goed, een paard is geen hond natuurlijk.

Anna79
Berichten: 3370
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 10:15

Hè bah wat naar, heel veel sterkte! Hopelijk valt het mee.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110480
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 10:16

Ik heb er geen ervaring mee, maar is een transfusie van rode bloedplaatjes geen mogelijkheid?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

luuntje
Berichten: 13929
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 10:20

Wat een vreselijk bericht.
Ik ga hard duimen dat het ‘maar’ een infectie is die over gaat.

[o]

kimmie261
Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-19 10:22

Cayenne schreef:
Ik heb er geen ervaring mee, maar is een transfusie van rode bloedplaatjes geen mogelijkheid?


Ja die gaat hij zo nodig krijgen van Pip , zij gaat ook steeds mee als ik met hem naar de DA moet , maar tot nog toe reageert hij dusdanig goed op de corticosteroïden dat hij dat blijft krijgen voor nu..

Mondy
Berichten: 11787
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 10:24

Oh arme Red.... weet niet wat het kan zijn maar zal iig duimen voor je lieverd <3

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.


loez
Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 10:33

Nogmaals een dikke knuffel voor jullie en knappe Red. Ik blijf duimen voor jullie :*

[o]

Annick75
Berichten: 1780
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 11:02

Ik heb niet zoveel verstand van honden en ben zeker geen dierenarts, maar het eerste dat in me op kwam om zijn bloedplaatjes (tijdelijk) omhoog te krijgen, is een bloedtransfusie. (https://www.mcvoordieren.nl/bloedarmoede-hond), neemt de oorzaak van de bloedarmoede niet weg, maar kan misschien wel zijn conditie genoeg verbeteren om die punctie te kunnen doen.

Bloed zou, indien niet op voorraad, wellicht bij een van je eigen honden kunnen worden afgenomen.

Intussen duim ik voor jullie!

'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan ~ Pippi Langkous

Chapeau2002Jarig
Berichten: 896
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 11:09

Wat waardeloos..natuurlijk zullen we duimen. Wat voel je je dan hulpeloos als 1 van je dieren zo ziek is. :(:)

Alles wat je aandacht geeft groeit..

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 11:11

Cayenne schreef:
Ik heb er geen ervaring mee, maar is een transfusie van rode bloedplaatjes geen mogelijkheid?

Ik heb eens een pony gehad met leukemie.Een volledige bloedtransfusie werd door de DA toen op het laatst nog als enige middel geopperd,maar daarvoor moest hij dan naar de kliniek en het moest elke 6 maanden opnieuw.Dat heb ik niet meer laten doen.Pony was ook al 31 en ik dacht dat dat te belastend voor hem zou worden.Ik hoop voor jou ts dat jouw hond toch iets anders heeft wat eenvoudig te genezen is!

boyca
Berichten: 1072
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 11:14

Tuurlijk duimen we voor deze knapperd. De blaren staan er al op!
Maar met liefde gaan we door Fem

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 11:15

Gatsie, wat erg om ze zo ziek te zien. Ik duim voor hem en ook voor jullie !!

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Siggislief
Berichten: 13891
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 11:27

Heel veel sterkte! Zal voor jullie duimen! Y;(

Bram ✝12/08/'15

kimmie261
Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-19 11:30

Annick75 schreef:
Ik heb niet zoveel verstand van honden en ben zeker geen dierenarts, maar het eerste dat in me op kwam om zijn bloedplaatjes (tijdelijk) omhoog te krijgen, is een bloedtransfusie. (https://www.mcvoordieren.nl/bloedarmoede-hond), neemt de oorzaak van de bloedarmoede niet weg, maar kan misschien wel zijn conditie genoeg verbeteren om die punctie te kunnen doen.

Bloed zou, indien niet op voorraad, wellicht bij een van je eigen honden kunnen worden afgenomen.

Intussen duim ik voor jullie!


Ik hoop dat mensen dit berichtje lezen anders gaat het heel vaak als advies gegeven worden, maar inderdaad gaat Pip ,een andere hond van mij ,bloed geven zo nodig zij is ook gistermiddag bij de 2de controle mee gegaan, maar omdat hij toen weer genoeg kleur had en zijn bloed weer voldoende bloedplaatjes had was een transfusie niet nodig, de medicijnen die hij hiervoor krijgt doen voor nu zijn werk.

Ook vanmorgen heb ik Pip meegenomen voor het geval dat , maar zijn slijmvliezen en bloed zien er goed uit ,dus de medicijnen voldoen nu.

Pip gaat voorlopig dus bij elk bezoek mee, mocht het nodig zijn gaat zij bloed doneren.

Maandagochtend moeten we om half 10 weer bij de DA zijn

:)

ontherun
Berichten: 4942
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 11:36

Ach nee arme redje :(:) hier draaien de duimen

Druif_01
Berichten: 8810
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 11:48

Ach Kimmie, hopelijk komt Red er weer bovenop! Ik heb destijds je topic van Kimmie gevolgd en uit al je berichten spreekt altijd zoveel liefde voor je dieren. Ik ga voor je duimen dat Red nog lange tijd bij jullie mag zijn en dat, indien nodig, Pip zijn redder kan zijn net zoals Pip een beetje jouw redder is geweest na Kimmie.

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Palmera
Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 12:04

Gaddarrie. :(:)

Steppe
Berichten: 2793
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 12:16

Ben je in Frankrijk geweest met je hond, dit jaar of vorige jaren?

Onze hond 2 jaar terug precies hetzelfde van de een op de andere dag, doodziek met koorts en heftige bloedarmoede. Bleek hij babesiose te hebben, leishmania is ook berucht om bloedarmoede en ziek.

xxCYNNxx
Berichten: 5660
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 12:43

ow jee, arme Red.....ook ik zal voor hem duimen voor een goede afloop

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 12:45

kimmie261 schreef:
Annick75 schreef:
Ik heb niet zoveel verstand van honden en ben zeker geen dierenarts, maar het eerste dat in me op kwam om zijn bloedplaatjes (tijdelijk) omhoog te krijgen, is een bloedtransfusie. (https://www.mcvoordieren.nl/bloedarmoede-hond), neemt de oorzaak van de bloedarmoede niet weg, maar kan misschien wel zijn conditie genoeg verbeteren om die punctie te kunnen doen.

Bloed zou, indien niet op voorraad, wellicht bij een van je eigen honden kunnen worden afgenomen.

Intussen duim ik voor jullie!


Ik hoop dat mensen dit berichtje lezen anders gaat het heel vaak als advies gegeven worden, maar inderdaad gaat Pip ,een andere hond van mij ,bloed geven zo nodig zij is ook gistermiddag bij de 2de controle mee gegaan, maar omdat hij toen weer genoeg kleur had en zijn bloed weer voldoende bloedplaatjes had was een transfusie niet nodig, de medicijnen die hij hiervoor krijgt doen voor nu zijn werk.

Ook vanmorgen heb ik Pip meegenomen voor het geval dat , maar zijn slijmvliezen en bloed zien er goed uit ,dus de medicijnen voldoen nu.

Pip gaat voorlopig dus bij elk bezoek mee, mocht het nodig zijn gaat zij bloed doneren.

Maandagochtend moeten we om half 10 weer bij de DA zijn

:)

Is het niet zo dat er bij honden, zoals bij mensen,ook verschillende bloedgroepen zijn zodat er niet vanaf elke hond gedoneerd kan worden?

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 12:48

Ach wat rot! heel vel sterkte en ik duim voor je knappe hond!

kimmie261
Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-19 13:02

Druif_01 schreef:
Ach Kimmie, hopelijk komt Red er weer bovenop! Ik heb destijds je topic van Kimmie gevolgd en uit al je berichten spreekt altijd zoveel liefde voor je dieren. Ik ga voor je duimen dat Red nog lange tijd bij jullie mag zijn en dat, indien nodig, Pip zijn redder kan zijn net zoals Pip een beetje jouw redder is geweest na Kimmie.


<3 <3 zo lief , dank je wel..

en nee wij gaan nooit op vakantie , Red loopt alleen hier op ons terrein , komt er niet eens vanaf..

ja honden hebben verschillende bloedgroepen maar 1 malig kan je een andere bloedgroep geven heb ik begrepen :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Furbie11, Labiesch, Marcella en 43 bezoekers