Zuid Afrika

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
DenieesB
Berichten: 473
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:25

poes schreef:
Hangt ervan af wat jullie willen. Wildlife, wijn, prachtige natuur, hiken, mooi weer, surfen, lange afstanden, levendig, etc.


Jaa precies. Wildlife uiteraard, zeker omdat het voor haar de eerste keer Zuid-Afrika wordt. Prachtige natuur ook zeker!

Wat betreft hiken: Ik heb toen de waterfall hike gedaan vlakbij de Panorama route wat vooral veel klimmen was, ontzettend hiervan genoten! Panoramaroute zelf heb ik al gedaan en dit hoeft geen 2e keer. Was heel mooi, maar zie dan liever iets nieuws

[ img ]

Lange afstanden liever beperken omdat we al zo weinig tijd hebben (14/15 dagen)


poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 07:22

Garden route kan wel hoor. Bvb vliegen naar Kaapstad, gelijk doorvliegen naar port Elisabeth. Daar een auto pakken en dan kun je stoppen in enkele van deze: Jeffreys Bay, plettenberg, wilderness, tsitsikamma, knysna, hermanus, betty’s Bay, Stellenbosch, Franschoek, paarl, Kaapstad.

Dan kun je een goede mix maken tussen wildlife (Addo), hiken en natuur (knysna, tsitsikamma, wilderness, robberg island bij plet) en leuke stadjes en wijn en Kaapstad. Dan is 15 dagen goed te doen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Anoniem

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:31

Ik heb de Garden Route twee keer versneld gedaan (een keer alleen in George gestopt en de ander in George en bij Hermanus in de buurt) en het is echt prima te doen. Het zijn super makkelijk behapbare stukken en eerlijk, als je 1 van die dorpjes (Knysna, Wilderniss etc lijken enorm op elkaar) hebt gezien heb je ze allemaal ook wel gezien. Addo is leuk maar kleine kans op grote katten spotten, ik heb 1 leeuw gezien in de 3 keer dat ik er ben geweest en dat was ook echt op puur geluk.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 18:28

Emmaa_ schreef:
Ik heb de Garden Route twee keer versneld gedaan (een keer alleen in George gestopt en de ander in George en bij Hermanus in de buurt) en het is echt prima te doen. Het zijn super makkelijk behapbare stukken en eerlijk, als je 1 van die dorpjes (Knysna, Wilderniss etc lijken enorm op elkaar) hebt gezien heb je ze allemaal ook wel gezien. Addo is leuk maar kleine kans op grote katten spotten, ik heb 1 leeuw gezien in de 3 keer dat ik er ben geweest en dat was ook echt op puur geluk.


En ik heb mijn beste lionsighting in Addo gehad :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

StormMilagro
Berichten: 1757
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 20:25

Even wat nieuw leven in dit topic. Het stond me bij dat er een bokker in de buurt van Kaapstad een tijd heeft geholpen op een ranch, zit deze bokker toevallig in dit topic? Ik ga vanaf eind oktober voor 3 maanden naar Kaapstad en het lijkt me natuurlijk geweldig om ook zoiets te kunnen doen!

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

Denise_Storm
Berichten: 2368
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 15:35

Joehoe! Wij zijn ein-de-lijk in Zuid-Afrika, na lang aftellen! We zijn er nu een week en hebben inmiddels veel mooie dingen gezien. Helaas op de tweede dag (we gingen de Panoramaroute doen) autopech gekregen, waardoor we een dag verloren hebben helaas.

Inmiddels zijn we 2 nachten I Krugerpark geweest (de restcamps zou ik écht niet aanraden, zeker crocodile bridge niet).

Maar nu... we hebben voor de zekerheid malariapillen en zijn netjes maandagochtend daarmee beginnen. Alleen... mijn vriend wordt heel erg ziek van de pillen: diarree en gisteravond ook spugen. Echt alles gaat er weer uit. We hebben sowieso ORS en een antidiarreemiddel. Ook ik word erg misselijk/weinig eetlust van de pillen.

Vandaag hebben we de pil nog niet ingenomen en voelen ons beter. Vriend blijft wel sprintjes trekken naar het toilet, maar hij voelt zich in iedere geval beter. Ook hebben we contact met thuisvaccinatie en alarmcentrale. Als het goed is, gaan zij ons vandaag nog bellen (zijn al 3 uur bezig om contact te krijgen en advies te krijgen).

Is er iemand hier met ervaringen? Of tips? We willen zeker geen malaria, maar op deze manier is onze reis ook geen pretje...

We zijn nu in Komatiepoort. Rijden morgen voor 2 nachten naar Swaziland en daarna door naar St. Lucia.

Wel een paar mooie plaatjes om met jullie te delen...


[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

Queelens
Berichten: 8018
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 15:39

Vervelend zeg dat hij zo’n last heeft. Heb helaas geen advies voor je want bij ons ging het goed op een paar nachtmerries van mijn vriend na haha.

Wat was er mis dan bij crocodile bridge? Wij hebben het daar top gehad.

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Il Bueno Charmeur x United - B+20

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij


Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 15:41

Prachtige foto's zeg!

Welke middelen voor malaria had je meegenomen?

Supervixen
Berichten: 12750
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 15:43

De restcamps heb ik het allemaal prima naar mijn zin gehad hoor. Niks mis mee.

Ik heb nooit malariapillen geslikt met mijn reizen naar Afrika. Mijn zusje heeft 6 jaar in Mozambique gewoond en ook nog nooit malariapillen gebruikt.
Bij iets koorts was het normaal om even naar het zkh te gaan en wat bloed te laten prikken. Dan ben je er snel bij.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Nyaleti
Berichten: 6003
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 15:50

Storm: ik gok dat je Laughterline bedoelt!

Malaria pillen zou ik dan echt mee stoppen. De kans is klein en je zit nu ook niet in het hoogseizoen. Lange kleding aan en goede DEET gebruiken. Game drives zijn echt niet grappig als je last hebt van je buik :+

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 17:43

Ik had de eerste keer ook last en idd geen doen om misselijk in de bush in je auto te zitten. Ik ben dus ook gestopt toen. Ik moet helaas het dure merkhouder malarone pakken, daarmee gaat het wel. Lange mouwen aan, veel deet die eerste keer dus.

Ik vind de restcamps juist heerlijk altijd. De restaurants niet zo, maar dat is omdat ik vega eet. Mijn man at er vaak heerlijk.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Denise_Storm
Berichten: 2368
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 19:51

Satara was best oké, niks bijzonders, maar zoals we verwacht hadden. Crocodile bridge viel echt tegen... in ons reisplan stond dat er een restaurant zou zijn en waren dus niet voorbereid op zelf eten maken. In de shop was er slechts 1 koeling met eten. Het keukentje was echt vies en toen stopte het water ook nog ermee (geen pretje als de wc je beste vriend is). Het waren ook niet de meest fijne omstandigheden natuurlijk als iemand ziek is én je geen bereik hebt, maar goed. We hebben nu een guesthouse op nog geen 10 minuten rijden vanaf kruger, en ik zou dit echt veel sneller aanraden dan restcamp crocodile bridge...

Inmiddels de alarmcentrale gesproken en die stuurde ons weer terug naar thuisvaccinatie. Zucht. We hebben de pil nu bij het avondeten genomen ipv ontbijt, ben benieuwd of dat verschil maakt. Als het morgen niet beter gaat, zoeken we even een privé kliniek op!

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

Nyaleti
Berichten: 6003
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 20:05

Misschien krom om te vragen maar waarvoor wil je zo graag contact met Thuis vaccinatie? Symptomen bestrijden: dus veel water, ORS (als die op is een sportdrankje) en goed gezond proberen te eten. Evt zelf naspoelen met schoon water als je die mogelijkheid hebt? Zij zullen je ook aanraden te stoppen met de pillen. Als je er eenmaal last van hebt, blijft het vaak zo de gehele tijd dat je het slikt. Zo zonde van je vakantie!

Anoniem

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 20:22

Ik zou ook gewoon stoppen met die pillen als de bijwerkingen zo erg zijn. Wat al gezegd is: goed beschermen tegen muggen en een arts bellen zodra je koorts krijgt. Wij slikken ze ook al jaren niet meer eerlijk gezegd. :o En tja, de rest camps zijn nou eenmaal gewoon erg basic, maar wij hebben er in al die jaren nooit problemen gehad. Ik vond het eigenlijk altijd wel lekker, een beetje diy’en. :+

Denise_Storm
Berichten: 2368
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 20:31

casperzazoe schreef:
Misschien krom om te vragen maar waarvoor wil je zo graag contact met Thuis vaccinatie? Symptomen bestrijden: dus veel water, ORS (als die op is een sportdrankje) en goed gezond proberen te eten. Evt zelf naspoelen met schoon water als je die mogelijkheid hebt? Zij zullen je ook aanraden te stoppen met de pillen. Als je er eenmaal last van hebt, blijft het vaak zo de gehele tijd dat je het slikt. Zo zonde van je vakantie!


Omdat thuisvaccinatie degene is die ze heeft voorgeschreven... En de alarmcentrale ons dus weer naar hun terug verwees...

Ik weet het verder ook niet zo goed. We balen er zelf ook van, maar ik vind het vooral voor mijn vriend zo banketstaaf. Gelukkig voelt die zich wel beter, maar continu sprintjes trekken is ook vervelend.

Hij heeft 1 muggenbult op de zijkant van zijn buik...

We kijken nu even of het nemen van de pil tijdens het avondeten misschien beter werkt en anders stopt die denk toch met innemen. Dit is ook geen succes zo!

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 20:38

Als het een troost mag zijn: zodra ik stop zijn de klachten ook weg.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

MarijeR
Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 22:51

Volgens mij valt alleen Kruger en Swaziland onder malaria gebied in ZA dus de hele reis slikken lijkt me ook niet nodig.
Zelf was ik altijd erg braaf met pillen in kruger maar kreeg de laatste jaren zoveel bijwerkingen en tegenwoordig zit ik 4/5 keer per jaar in malaria gebieden en krijgen mn lever en nieren problemen met de middelen dus ik slik niets meer preventief.
Laatst in Kenia iedere nacht lek gestoken en niets opgelopen en nu zit ik in Kruger en nog geen mug gezien. Het is nog zo droog, echte malaria seizoen begint pas na de eerste echte regen.
En Kruger is een national park he? Als je luxe wil dan moet je naar prive lodges.

Ben nu samen met mn vader voor een kort familie tripje even een week naar Kruger. Leuk om bij te kletsen met familie uit Pretoria die hier ook heen zijn gekomen. Nu laatste nachtje Satara en dan nog 3 nachten Biyamiti voordat we weer terug vliegen.
Er zijn iig nog steeds genoeg leeuwen in de omgeving :D

Queelens
Berichten: 8018
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 04:45

Ik zou anders ook lekker stoppen met die pillen. Niks zo klote als jevakantie daardoor wordt verpest.
Gek dat er in jullie reisplan stond dat er een restaurant was. Dat hadden wij volgensmij niet. Wij hadden in dat winkeltje lekker bbq spullen gekocht om daar te braaien. Vriendlief helemaal gelukkig mee haha. En terwijl we aan het braaien waren probeerden een stel Galago’s in ons ‘huisje’ in te breken :+

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Il Bueno Charmeur x United - B+20

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 11:37

Laten jullie je nog inenten voor een bezoek aan ZA?

http://Www.boerderijcoaching.nl ik help jou de rust en ontspanning in jezelf terug te vinden, zodat je weer in verbinding komt met jezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 14:57

Niet specifiek, maar ik ben sowieso al tegen vrij veel ingeënt, los van een eventuele reisbestemming. Ik laat me niet nog extra inenten voor SA of zo.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 15:49

Ik heb ook de meeste inentingen sowieso al gehad. Zal het over een jaar nog eens nakijken.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 20:55

casperzazoe schreef:
Storm: ik gok dat je Laughterline bedoelt!

Malaria pillen zou ik dan echt mee stoppen. De kans is klein en je zit nu ook niet in het hoogseizoen. Lange kleding aan en goede DEET gebruiken. Game drives zijn echt niet grappig als je last hebt van je buik :+


Storm: mocht je mij bedoelen mag je altijd een berichtje sturen hoor :j Ik werk als horse guide op een resort 2u van Kaapstad af.

Ik heb samen met m'n vriend eind van de maand eindelijk weer eens een paar dagen vrij, dus gaan lekker even naar de garden route toe <3 Kijk er zo naar uit!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 23:18

O welke plekken ga je heen?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Nyaleti
Berichten: 6003
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:31

laughterline schreef:
casperzazoe schreef:
Storm: ik gok dat je Laughterline bedoelt!

Malaria pillen zou ik dan echt mee stoppen. De kans is klein en je zit nu ook niet in het hoogseizoen. Lange kleding aan en goede DEET gebruiken. Game drives zijn echt niet grappig als je last hebt van je buik :+


Storm: mocht je mij bedoelen mag je altijd een berichtje sturen hoor :j Ik werk als horse guide op een resort 2u van Kaapstad af.

Ik heb samen met m'n vriend eind van de maand eindelijk weer eens een paar dagen vrij, dus gaan lekker even naar de garden route toe <3 Kijk er zo naar uit!


Ben stiekem wel jaloers op jou hoor! Je hebt het toch mooi geflikt en volgens mij een prima baan <3
Zou je het leuk vinden om weer wat foto's en ervaringen te delen?

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 11:27

Wij vliegen volgende week naar Kaapstad <3 Ik kan niet wachten! Ben niet meer terug geweest sinds ik hier 2,5 jaar geleden ben gaan wonen.
We gaan voornamelijk om paarden te bekijken, aangezien ik op zoek ben naar een dressuurpaard, maar we gaan natuurlijk ook leuke dingen doen.

Zo zijn we bezig met het boeken van een wijnproefdag te paard. Rijdend door Stellenbosch, van wijnfarm naar wijnfarm. Heerlijk als je een man hebt die ook kan rijden :)

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xoranlover en 74 bezoekers