Nu alweer dat stomme vuurwerk!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
dito
Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Nu alweer dat stomme vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-19 19:54

En jahoor, de eerste knallen zijn alweer te horen en mijn hond shaked zijn vel uit. Begin oktober......en nog zo lang te gaan :(
Meerdere waarvan hun hond er nu al last van heeft?

Al 2jr maken we een ruimte vrij in de trapkast, daar woont ze dan weken in. Laatste weken van het jaar krijgen we der bijna niet uit....zo bang. Nooit iets gebeurd maar word met het jaar erger. Zie nu al op tegen oud op nieuw |(


NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Nu alweer dat stomme vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:00

Je heb een site waar je overlast kan melden.

En gewon de politie bellen als ze het op een plek doen.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

GDG
Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Nu alweer dat stomme vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:34

Heb je al eens gekeken naar counter conditioning?

koeien op de weg...

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Nu alweer dat stomme vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:35

Hier ook al weer paar weken gaande. Echt vroeg dit jaar.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

vilheide
Berichten: 1473
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Re: Nu alweer dat stomme vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:40

Hier zo nu en dan en ook een hond die sinds een jaar heel erg bang is en gaat trillen en bibberen zodra ze geknal hoort. Ik zie ook als een berg tegen oud en nieuw op.

Groetjes Jolanda

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Nu alweer dat stomme vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:43

Ik vooral de maanden ervoor, donker is knal is witte herder die niet meer eruit wil om iets te doen.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

dito
Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Nu alweer dat stomme vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-19 21:00

bizar he. Ineens kan een hond het heeeeel lang ophouden!

Sonja_vR
Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 08:00

Hier eergisteren
We waren net goed en wel aan de wandel
Opeens twee giga knallen
Duurde even voor de reu weer bij zinnen was
Vuurwerk handelt hij redelijk
Maar dit was erg onverwacht, dichtbij en heel hard
Eikels

Teefje was vrij vlot weer blij gelukkig

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

sporten
Berichten: 1153
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 08:19

Dacht dat nu iedereen bezig was voor een betere wereld, overal zie je reclame hierover en je wordt er mee dood gegooid, de aarde warmt 2 graden meer op met alle gevolgen van dien maar vuurwerk afteken is heel normaal moet je eens zien wat er in 1 jaar afgestoken wordt mensen lekker zo door gaan.

Geniet van elke dag

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Nu alweer dat stomme vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 08:22

Hier zijn ze al 2 weken bezig. En we moeten nog zo lang tot oud en nieuw. -O-

Come over to the dark side, we have cookies!

capopjekop
Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Nu alweer dat stomme vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 08:25

Hier is het alweer ruim een maand bezig. Overdag niks aan de hand, maar savonds wil ze de deur niet uit. Als je zegt:"ga je mee naar buiten?" Dan begint ze helemaal te trillen. We zijn nu aan het trainen met haar

speurneusc
Berichten: 5348
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 08:47

capopjekop schreef:
Hier is het alweer ruim een maand bezig. Overdag niks aan de hand, maar savonds wil ze de deur niet uit. Als je zegt:"ga je mee naar buiten?" Dan begint ze helemaal te trillen. We zijn nu aan het trainen met haar


ga je mee naar buiten is dus een sein dat er knallen zijn, gebruik eens een ander zinnetje bv ff plasje doen of zo

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

Def
Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Nu alweer dat stomme vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 08:55

Mijn hond is ook als de dood voor vuurwerk. Gelukkig hier tot een paar dagen voor oud en nieuw niets. Ik ga een paar weken van te voren met de rustgevende (natuurlijke) middelen beginnen. Bach rescue voor de acute angst en stress. Daarnaast puur nervo.
Met oud en nieuw zelf gaan wij altijd naar een plek waar geen vuurwerk wordt afgestoken, al jaren. Wij zorgen ook altijd dat de week voor oud en nieuw de hond niet alleen hoeft te zijn, want daar wordt ze extra angstig van.
Zo komt de hond er nog het beste doorheen.

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Nu alweer dat stomme vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 08:56

Hier zijn ze t hele jaar bezig. Maar gelukkig vinden onze katten het niet eng :)

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

capopjekop
Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:00

Werkt ook niet helaas. Blij doen, negeren, haar gewoon roepen. Zodra ze de riem ziet duikt ze in elkaar en weg.

Maar ik ben al wel blij dat het overdag al beter gaat. Voorheen waa het bij iedere knal naar huis rennen. Normaal trekt ze niet. Dan is het standje pull tot ze thuis was. Nu is er spanning maar ze is nu weer te kalmeren. Dus dr training helpt wel al wat.

bcd94
Berichten: 699
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:00

Hier zijn af en toe ook al weer knallen te horen.
Gelukkig zijn onze honden niet bang.

Als je weet waar ze het afsteken kun je een melding maken.

Dat de angst elk jaar erger word is natuurlijk wel zorgwekkend.
Heb je al dingen geprobeerd om haar te trainen bijv door middel van cd s met vuurwerkgeluiden

GDG
Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:01

Ik zie één persoon reageren die aan het trainen is, de rest is alleen maar aan het klagen. Mag hoor, maar daar wordt je hond niet minder angstig van. Persoonlijk zou ik er dus wat aan doen.

koeien op de weg...

capopjekop
Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Nu alweer dat stomme vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:04

Het zou ook gewoon schelen als mensen zich aan de roegestane tijden zouden houden. Een paar dagen stress is te overzien.

Ik ga overigens ook kijken voor het thundershirt en je hebt bandjes met feromonen die wat kunnen helpen

MyWishMax
Berichten: 25056
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:07

GDG schreef:
Ik zie één persoon reageren die aan het trainen is, de rest is alleen maar aan het klagen. Mag hoor, maar daar wordt je hond niet minder angstig van. Persoonlijk zou ik er dus wat aan doen.


Ik ben al 6 jaar aan het trainen... helaas blijft ze echt heel bang. Het enige wat ik met trainen bereikt heb is dat ze geen wekenlang trillend onder de kerstboom ligt, maar bij een knal naar mij rent en gaat blaffen en trillend op schoot kruipt. Maar ik vind het vreselijk irritant, het is nooit 1 nacht per jaar, maar een aantal maanden per jaar. Politie reageert niet eens op de meldingen of ze komen anderhalf uur later. Zelfs als het bewust tegen een huis gegooid wordt.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

GDG
Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:07

capopjekop schreef:
Het zou ook gewoon schelen als mensen zich aan de roegestane tijden zouden houden. Een paar dagen stress is te overzien.

Ik ga overigens ook kijken voor het thundershirt en je hebt bandjes met feromonen die wat kunnen helpen

Zeker, het is ook (bloed)irritant! Gewoon jammer dat het zo nodeloos is en zo makkelijk te voorkomen. Maar helaas.

Heb jij je al eens verdiept in counter conditioning? Kan echt heel veel resultaat geven namelijk.

koeien op de weg...

capopjekop
Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:09

Dat zegt onze trainster ook. Angst is heel moeilijk te trainen. Het zal nooit weg gaan maar het hopelijk wel dragelijker maken voor haar.

De naam zegt me niks. Ik ga straks eens googlen. We hebben oefeningen van de trainster gekregen. We proberen nu leuke associatisch te leggen met het vuurwerk.

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:10

Mijn kat is niet angstig en vind zelf vuurwerk ook erg leuk. Maar geen 3 maanden in het jaar.

Come over to the dark side, we have cookies!

Def
Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Nu alweer dat stomme vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:33

Je moet ook wel kunnen trainen.
Angst is de allerslechtste trainingsvoorwaarde en dat is juist het vervelende hier.
Mijn hond bv. Is na 1 knal zo bang, dat zij niet meer te bereiken is. Trainen gaat niet met een hond die niet te bereiken is.
Ik ben enorm voor training en ik zie ook de meerwaarde ervan in, als je hond nog niet zo bang is dat er te trainen valt.
Er zijn hele mooie onderzoeken over wat stress en angst doet voor leren en leerstof opnemen bij paarden en honden. Tot op een bepaald stressniveau leert de hond nog, maar wordt dat te hoog, neemt de hond niets meer op.
Dat maakt dit een enorm lastig probleem.

Ik gebruik daarom de rustgevende natuurlijke middelen, omdat mijn hond daarmee net nog in een angst fase zit waarin zij te bereiken is. En dus kan ik dan nog met haar trainen!

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17


dito
Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Nu alweer dat stomme vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-19 12:37

Eens met bovenstaande. Mijn hond is echt zo zo bang dat helaas training niet zal helpen. Ze is ook niet te bereiken in haar angst moment.
Def: welke middelen gebruik jij? Ik zie door bomen het bos niet meer.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:37

Ik train al 11 jaar. Maar het werkt gewoon niet. De knallen zijn teveel, te hard te bedreigend. Hond ziet ook maar 10 procent en moet het dus van gehoor en neus hebben. Een knal en enige waar hij aan denkt is terug naar huis. Tot het zoveel wordt dat hij dus niet meer hasrbuiten wil als het donker is. Hij linkt het aan hier. Op andere plekken lukt het nog met wat moeite voor een snelle plas.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MissMarije, OmgiliBot en 37 bezoekers