USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
purny
Berichten: 27384
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:46

Gelukkig is alles snel gegaan. Ik moest 2,5 uur wachten. En ik moest nog naar het toilet ook... Niet zo leuk..

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt


poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:47

Post je al je tips voor Disney? :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Fitzroy
Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 10:46

Veel plezier, Keet!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:33

poes schreef:
Post je al je tips voor Disney? :D


Wat voor tips zoek je? TheTimTracker maakt super toffe yt filmpjes met hoop info :) veel uitgehaald :)


Had in het vliegtuig een leenbaby :+: de mama was alleen op pad naar familie in Florida. Dus af en toe even babygeknuffeld als ze moest plassen :) hij was zo zoet onderweg. Alle kinderen op de vlucht waren super lief :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-19 17:01

Heerlijk dat t zo voorspoedig verliep Keet! Heel veel plezier!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 21:27

Veel plezier Keet!

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 18:40

Fijne vakantie Keet!

Webshop - digital art: MoTekent

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 19:09

Het is echt heerlijk! Het weer is prima, nog wel bijzonder warm voor oktober.

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2394
Geregistreerd: 07-02-11

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 19:52

Super iedereen mijn luchthaven ervaring duurde erugh lang... maar he ik ben er!

Iemand die voor langere tijd hier in Amerika geweest is en mij een klein advies kan geven in een prepaid internet kaart? Van Walmart ofzo, ik heb een extra telefoon bij waar ik die kaart in kan gooien en dan gewoon als hotspot kan gebruiken. Maar weet niet zo goed welke kaart ik moet hebben. Er is zeg maar geen WiFi op de plaats waar ik verblijf, en ik ben veel onderweg

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.
Spoiler:
nieuwsgierige, kijk maar eens in mijn profiel

Liebeskind
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 19:58

billy3105 schreef:
Super iedereen mijn luchthaven ervaring duurde erugh lang... maar he ik ben er!

Iemand die voor langere tijd hier in Amerika geweest is en mij een klein advies kan geven in een prepaid internet kaart? Van Walmart ofzo, ik heb een extra telefoon bij waar ik die kaart in kan gooien en dan gewoon als hotspot kan gebruiken. Maar weet niet zo goed welke kaart ik moet hebben. Er is zeg maar geen WiFi op de plaats waar ik verblijf, en ik ben veel onderweg


Ik het een arieli gehad. Prima kaart.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2394
Geregistreerd: 07-02-11

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 20:04

Waar/ hoe heb je die gehaald?

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.
Spoiler:
nieuwsgierige, kijk maar eens in mijn profiel

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 20:52

Arieli moet je in Nederland bestellen. Stap gewoon een winkel binnen van T Mobile of AT&T, die activeren zo een prepaid kaart voor je. Check eerst of het gebied waar je heen gaat dekking heeft voor die provider.

Webshop - digital art: MoTekent

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 06:54

billy3105 schreef:
Super iedereen mijn luchthaven ervaring duurde erugh lang... maar he ik ben er!

Iemand die voor langere tijd hier in Amerika geweest is en mij een klein advies kan geven in een prepaid internet kaart? Van Walmart ofzo, ik heb een extra telefoon bij waar ik die kaart in kan gooien en dan gewoon als hotspot kan gebruiken. Maar weet niet zo goed welke kaart ik moet hebben. Er is zeg maar geen WiFi op de plaats waar ik verblijf, en ik ben veel onderweg

Ik ben naar een AT&T shop gegaan en heb daar een kaart voor een maand gehaald. Goeie dekking!

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 14:54

AT&T heeft meestal de beste dekking! En service!

Wij hadden daar echt een geweldig verhaal een paar jaar geleden:

(verslagje! De gekregen MIFI later gehackt met een code van 8 dollar online gekocht, nu simlockvrij en veel gebruikt)

We hebben gisteren gelukkig veel kunnen hotspotten op de telefoons van onze gasten en op onze eigen router, maar die was nu ook ´op´.

Wij dus vanmorgen naar AT&T. Daar zijn we met Gustavo en Robert twee uur bezig geweest om een data-SIM werkend te krijgen op onze router. Na veel gezoek naar instellingen en uiteindelijk het juiste type kaart gevonden te hebben, werkte de proefkaart prima, maar de kaart voor 8 GB (75 dollar!) die wij kochten niet. Bellen, nog eens proberen, fabrieksinstellingen en nog veel meer, het werkte niet. Ineens verdwijnt Robert en hij roept dat hij zo terug is. Gustavo en ik gaan nog door, maar niks werkt. We hebben hen inmiddels al voorzien van klompjes en koelkastmagneetjes met Hollandse klederdrachtpoppetjes en hebben daarmee blijkbaar vrienden gemaakt. Plus met ons Spaans, want dat vonden ze wel heel erg leuk. Alles ging afwisselend in het Spaans en Engels, maar toen Robert terug kwam met zijn eigen MIFI-router met 4G (wij hadden hier maar 3G) en die gewoon aan ons cadeau gaf mét een nieuwe SIM-kaart, heb ik in het Spaans gezegd dat ik van hem hou We liepen daar gewoon de deur uit met een prachtig apparaatje van 160 dollar, gratis en voor niks, want het lag bij hem toch maar in de la, zegt de schat dan. Ooit zoiets meegemaakt??? Heel veel kuddo´s dus voor AT&T op Zafarano Drive in Santa Fe!

Webshop - digital art: MoTekent

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-19 15:58

Haha wat geweldig Monique! Daar waren jullie mooi mee geholpen.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 20:33

Ha ja, elke keer als we die router gebruiken, denk ik er weer aan.

Toch denk ik dat hij thuis blijft de volgende keer. Ik heb een nieuwe iPhone waar een eSim in kan en die wil ik gaan gebruiken. Ik moet bereikbaar blijven op mijn Spaanse nummer, maar ga dan een mobiel prepaid abo nemen bij T Mobile USA. Voor een maand, daarna niet meer betalen, dus ook geen tegoed meer. Onbeperkt internet (nou ja, tot 50 GB) en tethering voor 70 dollar.

Webshop - digital art: MoTekent

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2394
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 22:26

Ik heb denk ik 3x jullie berichten gelezen maar snap er helemaal niks van :')
Ik dacht je kan hier gewoon bij de kassa van iedere supermarkt zo’n prepaid kaart halen net zoals je bij de appie kan, maar daar heb ik mij op verkeken :=

Ik wil gewoon heel simpel in mijn 5s (heb ook een 8 mee) een Amerikaanse kaart droppen zodat ik daar internet heb en daar mee kan bellen onderling als we elkaar weer eens kwijt zijn op de farm :’)

Kijk nu ook snel naar de att en daar zie ik $35 voor 1gb. Bij mijn verre landen bundel heb ik 2gb voor €32
Klinkt dus weer zeer onaantrekkelijk. Ik zag dan weer zo’n Walmart kaart met $45 voor 32 gb. Dat klonk goed, maar dat gaat blijkbaar niet??

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.
Spoiler:
nieuwsgierige, kijk maar eens in mijn profiel

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 07:57

Dat kan, maar niet alle prepaidkaart zullen werken in jouw telefoon. Daarom adviseer ik meestal om naar een telefoonwinkel te gaan, die weten precies wat je nodig hebt. En ook welke provider de beste dekking heeft in jouw gebied, want soms valt dat nog vet tegen. Maar ga er sowieso maar vanuit dat het niet veel goedkoper wordt dan je eigen verre landenbundel. Of je koopt inderdaad in Nederland al een kaart.

Kan je een link geven naar die kaart die je bij Walmart gezien hebt?

Webshop - digital art: MoTekent

purny
Berichten: 27384
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:53

Je kan als je T-Mobile hebt een bundel voor Amerika aanschaffen.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2394
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:28

Ik zit helaas vast aan tele 2. Het probleem is dat mijn gebied zeg maar de gehele oost kust (van Florida tot aan New York ) en alles daar tussen ik beslaat :')

Ik heb zag deze bij att gezien ik daar nu altijd verbinding mee heb
https://www.att.com/prepaid/ Die is dus $35 voor 1 fb. Dat ga ik dus iig niet doen

Deze vond dus bij Walmart maar dit bleek een ‘extra’ te zijn. En de normale kon dus niet in mijn 5s schijnbaar
https://www.walmart.com/ip/Straight-Tal ... y/45111496

En als leuke extra, ik ben er al :')

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.
Spoiler:
nieuwsgierige, kijk maar eens in mijn profiel

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:47


Webshop - digital art: MoTekent

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 14:23

billy3105 schreef:
Ik zit helaas vast aan tele 2. Het probleem is dat mijn gebied zeg maar de gehele oost kust (van Florida tot aan New York ) en alles daar tussen ik beslaat :')

Ik heb zag deze bij att gezien ik daar nu altijd verbinding mee heb
https://www.att.com/prepaid/ Die is dus $35 voor 1 fb. Dat ga ik dus iig niet doen

Deze vond dus bij Walmart maar dit bleek een ‘extra’ te zijn. En de normale kon dus niet in mijn 5s schijnbaar
https://www.walmart.com/ip/Straight-Tal ... y/45111496

En als leuke extra, ik ben er al :')

In het hele zuidoosten had ik goed bereik met AT&T.

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 22:30

Wij willen graag een roadtrip maken van ongeveer een week die eindigt in New York waar wij kerst/oud&nieuw zullen vieren. Vanaf welke luchthaven raden jullie aan om te gaan rijden en langs welke plaatsen? Wat zal ongeveer het maximale aantal kilometers zijn om te rijden in een week?

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 23:54

Zou het hooguit op Boston of Toronto houden. Of Washington.

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 02:55

We hebben idd voor Toronto gekozen. Het wordt uiteindelijk een heel rondje in plaats van eindigen in New York :+ Dit was goedkoper qua auto en terugvliegen was iets goedkoper dan rond oud&nieuw

We gaan van 17 december t/m 7 januari *\o/*

In tegenstelling tot onze rondreis in de zomer willen we nu niet al te veel vastleggen qua hotels en zien we wel waar we komen. :Y)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 en 88 bezoekers