Training quarter Magy!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
NL6
Berichten: 110
Geregistreerd: 06-08-17

Training quarter Magy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-19 12:23

Hai allemaal,

Dit is mijn eerste topic dus ik hoop dat alles goed gaat haha!
Ik rijd sinds kort weer. Nadat ik van mijn 11e tot mijn 17e voor hetzelfde paardje te hebben gezorgd is hij helaas vorig jaar overleden. Dit was allemaal erg vervelend gelopen en ben er dan ook een jaar tussenuit geweest, ik had geen paard meer aangeraakt sinds hij was overleden :\

Inmiddels 18 en een heel leuk bijrijdpaardje gevonden, toevallig heeft de eigenaresse vroeger ook het paard verzorgd die ik 6 jaar lang heb gedaan! Lang verhaal haha :+

Maar goed, sinds kort mag ik op Magy, wanneer ik zin en tijd heb weer wat rond rijden en dat gaat steeds wat beter! Ze is een 11 jarige quarter merrie en opgeleid door Walter Bouwmeester en Petra van Ede, hier heb ik vroeger ook veel op stal rondgelopen en een aantal (lees 2 a 3) lesjes gereden. Vooral altijd naar lessen gekeken!

Ik heb een filmpje gemaakt van ons laatste ritje in de bak, we hebben vooral de wissels genoemd, dit kan ze erg goed dus wat dat betreft geen oefening meer nodig haha! Maar heeft ze soms erg de neiging om iets te veel mee te denken en daardoor wisselt ze uit zichzelf, dit zie je ook in de blooper haha.

Tips zijn natuurlijk altijd welkom, let wel natuurlijk dat ik er een jaartje tussenuit ben geweest en vroeger nooit op dit niveau heb gereden qua wissels etc, alleen die 2 a 3 lesjes. Het vorige paard die ik 6 jaar heb verzorgd reed ik altijd recreatief en in het bos.

Groetjess!



Er zat een leuk muziekje onder (vandaar ook de edits..), baila baila baila, maar helaas is hij dan niet mogelijk om te posten op yt.. Dus anders maar even het muziekje eronder aanzetten :Y)


My_Little_P
Berichten: 1242
Geregistreerd: 25-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 18:22

Ziet er prima uit hoor!

Zelf heb ik altijd geleerd niet op X zelf iets te doen, zoals wissels of spins, etc. Dan maak je dat zo'n beladen punt namelijk.

Mss hebben anderen een andere mening hoor, maar dat is wat ik heb geleerd!

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Training quarter Magy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 12:39

Bekend paardje en bekende bak! Ik heb daar ook jaren gestaan met mijn (inmiddels overleden) bijrijdpaard.

Ziet er goed uit hoor, heel rustig en gecontroleerd. Lekker doorgaan zo! Neem je ook les en zo ja, bij wie?

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

NL6
Berichten: 110
Geregistreerd: 06-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-19 07:52

My_Little_P schreef:
Ziet er prima uit hoor!

Zelf heb ik altijd geleerd niet op X zelf iets te doen, zoals wissels of spins, etc. Dan maak je dat zo'n beladen punt namelijk.

Mss hebben anderen een andere mening hoor, maar dat is wat ik heb geleerd!


Dankjewel!

NL6
Berichten: 110
Geregistreerd: 06-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-19 07:53

Gimme_Joy schreef:
Bekend paardje en bekende bak! Ik heb daar ook jaren gestaan met mijn (inmiddels overleden) bijrijdpaard.

Ziet er goed uit hoor, heel rustig en gecontroleerd. Lekker doorgaan zo! Neem je ook les en zo ja, bij wie?


Leuk dankjewel! Nee heb nog geen les, we zijn nog een beetje aan elkaar aan het wennen en ik rijd haar nog niet echt vast. Verder weet ik ook niet zo goed bij wie, aangezien er vrij veel westernklanten vertrokken zijn naar mijn idee?

Def
Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 08:44

Leuk paardje en mooie bak om in te trainen zo met de herfst en winter die eraan komen!
Wat me opvalt is dat het paard eigenlijk continue met haar staart aan het zwaaien is. Weet je waarom dat is?

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

NL6
Berichten: 110
Geregistreerd: 06-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-19 09:32

Def schreef:
Leuk paardje en mooie bak om in te trainen zo met de herfst en winter die eraan komen!
Wat me opvalt is dat het paard eigenlijk continue met haar staart aan het zwaaien is. Weet je waarom dat is?


Ja dat is zeker heerlijk!
Klopt, viel mij ook al op inderdaad, ik denk dat het komt omdat ze extreem gevoelig is op haar huid. Ze heeft heel snel last van vliegjes en daarbij was ze hier ook hengstig, dus misschien dat dat er nog iets mee te maken heeft? :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Training quarter Magy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 09:54

Ik zie een Paint, geen Quarter eigenlijk. :P
Leuk paard wel!

NL6
Berichten: 110
Geregistreerd: 06-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-19 09:58

Bellatrix schreef:
Ik zie een Paint, geen Quarter eigenlijk. :P
Leuk paard wel!


Haha! Je hebt gelijk :D
Ja zeker erg leuk!

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Training quarter Magy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 11:28

Ik weet niet wie er nog komt om les te geven? Ik leste altijd bij Kim ter Horst. Die is er toen mee gestopt, maar ik weet niet of ze nu nog lesgeeft aan derden.

Lest de eigenaresse niet? Wij lieten trouwens ook regelmatig Walter Bouwmeester komen, maar ik weet niet of hij voor 1 persoon komt.

En je zou eens kunnen kijken op http://nthorses.nl/. Ik les bij Naomi en ze geeft ook les op locatie. Ik ben heel blij met haar, ze lootst mij en Joy op een superfijne manier door het beleren heen!

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

NL6
Berichten: 110
Geregistreerd: 06-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-19 16:45

Gimme_Joy schreef:
Ik weet niet wie er nog komt om les te geven? Ik leste altijd bij Kim ter Horst. Die is er toen mee gestopt, maar ik weet niet of ze nu nog lesgeeft aan derden.

Lest de eigenaresse niet? Wij lieten trouwens ook regelmatig Walter Bouwmeester komen, maar ik weet niet of hij voor 1 persoon komt.

En je zou eens kunnen kijken op http://nthorses.nl/. Ik les bij Naomi en ze geeft ook les op locatie. Ik ben heel blij met haar, ze lootst mij en Joy op een superfijne manier door het beleren heen!


Super dankjewel! Ik leste vroeger met mijn bijrijdpaardje ook idd bij Kim dus ik wist dat zij was gestopt.. Omdat er zo weinig mensen meer zijn die western rijden is het idd niet haalbaar om Walter meer te laten komen. Dankje voor de link ik zal eens kijken! Leuk paardje heb je ook trouwens, volgensmij heb ik je vroeger wel zien lessen op je oude bijrijdpaard bij een les van Walter! Leuk :)

Sandra_H
Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 06:50

NL6 schreef:
Omdat er zo weinig mensen meer zijn die western rijden is het idd niet haalbaar om Walter meer te laten komen. Dankje voor de link ik zal eens kijken! Leuk paardje heb je ook trouwens, volgensmij heb ik je vroeger wel zien lessen op je oude bijrijdpaard bij een les van Walter! Leuk :)


Magy woont bij ons in de straat :wave:
Er zijn nog genoeg mensen die western rijden hoor, ik denk als je ze allemaal bij elkaar optelt zelfs meer dan eerst. Wel minder reiners inderdaad, maar al zijn die er ook nog steeds: western is veel meer dan alleen reining he :)

.

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Training quarter Magy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 09:17

Zoals versatile ranch horse! :D *\o/*

Dankje NL6! Joy doet het supergoed! Ze is een beetje groot, maar kan machtig bewegen <3

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Fotsy
Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 06:29

My_Little_P schreef:
Ziet er prima uit hoor!

Zelf heb ik altijd geleerd niet op X zelf iets te doen, zoals wissels of spins, etc. Dan maak je dat zo'n beladen punt namelijk.

Mss hebben anderen een andere mening hoor, maar dat is wat ik heb geleerd!


Hier ook geleerd nooit te wisselen op de x maar je gaat de contragalop in en na rondje of twee vraag je te wisselen en dan na paar galoppassen langzaam overgaan naar de stap. Die x mag geen wisselplaats worden.

Zag wel even dat je op je verkeerde been aan het draven was. Of ik heb me miskeken.

Tis idd een paint ik dacht al :')

Leuk ga je veel van leren.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.


NL6
Berichten: 110
Geregistreerd: 06-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-19 17:42

Sandra_H schreef:
NL6 schreef:
Omdat er zo weinig mensen meer zijn die western rijden is het idd niet haalbaar om Walter meer te laten komen. Dankje voor de link ik zal eens kijken! Leuk paardje heb je ook trouwens, volgensmij heb ik je vroeger wel zien lessen op je oude bijrijdpaard bij een les van Walter! Leuk :)


Magy woont bij ons in de straat :wave:
Er zijn nog genoeg mensen die western rijden hoor, ik denk als je ze allemaal bij elkaar optelt zelfs meer dan eerst. Wel minder reiners inderdaad, maar al zijn die er ook nog steeds: western is veel meer dan alleen reining he :)


Leuk!

NL6
Berichten: 110
Geregistreerd: 06-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-19 17:42

Fotsy schreef:
My_Little_P schreef:
Ziet er prima uit hoor!

Zelf heb ik altijd geleerd niet op X zelf iets te doen, zoals wissels of spins, etc. Dan maak je dat zo'n beladen punt namelijk.

Mss hebben anderen een andere mening hoor, maar dat is wat ik heb geleerd!


Hier ook geleerd nooit te wisselen op de x maar je gaat de contragalop in en na rondje of twee vraag je te wisselen en dan na paar galoppassen langzaam overgaan naar de stap. Die x mag geen wisselplaats worden.

Zag wel even dat je op je verkeerde been aan het draven was. Of ik heb me miskeken.

Tis idd een paint ik dacht al :')

Leuk ga je veel van leren.


Dankje!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers