Complete safari Afrika

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sanso
Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Complete safari Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-19 11:56

Hoi!

Ik kreeg niet echt iets gevonden in de zoekmachine vandaar dit topic.
Mijn vriend en ik willen volgend jaar een all-in safari naar Afrika boeken. Er bestaan heel veel sites die dit aanbieden maar aangezien wij nog nooit zo’n reis gemaakt hebben vraag ik mij af of er hier mensen met ervaringen zitten? Vast wel!

We zoeken een betaalbare, all-in (waarbij echt aan alles gedacht is -> echt zorgeloos) safari vakantie, strand hoeft voor ons niet. The big five zien is belangrijk, voorkeur voor de migratie en het zien van de Masai Mara.

Brand los!


kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Re: Complete safari Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 12:05

Onze reis is welliswaar niet all-inn, maar wij hebben geboekt via Jambo, een 13 daagse zelfdrive. Voor ons is het ook de eerste keer Afrika en de eerste keer zo'n type reis met de kinderen. Wij doen bewust niet het kruger aan, maar wel veel wildparken in de reis, ook met het oog op de big five.

http://Www.boerderijcoaching.nl ik help jou de rust en ontspanning in jezelf terug te vinden, zodat je weer in verbinding komt met jezelf.

Thioro
Berichten: 3982
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 12:14

Wij hebben net een all-in reis naar Botswana gedaan met tensing travels.
Was een op maat gemaakte luxe reis en dus best prijzig.
Maar qua organisatie was het volledig af, we moesten echt naar niets kijken. Behalve eten en beestjes kijken hebben we letterlijk niets uitgestoken :') .

Tanzanie of Kenia voor de big five organiseren ze ook.

Ik weet niet of ze bvb ook self drive safari's aanbieden maar zou best kunnen.

Als je een geen-zorgen-alles-georganiseerd reis wil dan zorgen ze daar wel voor.

In vroegere tijden wat 'wildere' safari's gedaan. Zelf rijden, route uitzoeken en kamperen in de bush.
Vond ik persoonlijk leuker maar een all in heeft ook wel wat.

eva1969
Berichten: 4024
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 12:15

Ik volg even, want betaalbaar en all-in safari zijn volgens mij niet twee dingen die samen gaan. Al is het natuurlijk wel afhankelijk van wat jij betaalbaar vindt.

Insta: ArtbyEvaRoeters


sanso
Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-19 12:15

Misschien handig om erbij te zetten. Budget is zo’n €3000-4000 per persoon.
Oh, en niet langer dan 14 dagen totaal (helaas in verband met werk)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 12:16

Hou er wel rekening mee dat je tijdens de migratie en safari's vaak aan het filerijden bent met andere terreinwagens en bussen/groepen etc.
Op foto's zie je dat meestal niet :P Maar het is niet altijd zo idyllisch als het eruit ziet. Zeker in het hoogseizoen met drukte.
14 dagen is wel wat kort, denk dat je toch minstens 3 weken nodig hebt.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

sanso
Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-19 12:18

Tja, 14 dagen staat nu eenmaal vast. Daar kan ik ook niks aan doen en valt niks aan te veranderen.. beter iets dan niets denk ik dan maar.

Thioro
Berichten: 3982
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 12:21

Mja, als je met een organisatie gaat zorgen ze er wel voor dat je een maximum ziet.
Wij zijn 12 dagen gegaan en hebben bijna alles gezien wat we konden zien. Luipaard was te schuw (al was hij niet ver) en neushoorns hadden ze er simpelweg niet.
Wij gingen ook niet persé voor de big five, maar eerder voor het gebied.

Het is idd wel niet altijd zo idilisch als het er op foto's uitziet. 10 auto's rond 1 leeuw bvb kan best gebeuren.
Maar dat heb je ook met self drive safari's.

LieZ_Horses
Berichten: 2204
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Re: Complete safari Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 12:26

Wij hebben 7 jaar terug een all-in reis door Kenia en Tanzania gemaakt. Zijn begonnen in de Masai Mara. We verbleven in prachtige lodges en het eten was ook overal heerlijk. Alles was erg goed geregeld! 14 dagen moet genoeg zijn, wij waren ook ongeveer zoveel dagen op safari.

Over de kosten durf ik niks te zeggen want mijn ouders hebben het toen betaald, weet wel dat ze toen via vakantie experts geboekt hebben.

sanso
Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Complete safari Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-19 12:28

Het is geen harde eis de big five te zien, gebied is natuurlijk ook al geweldig maar ze kunnen zien zou wel heel gaaf zijn. Het zijn en blijven dieren dus als ze geen zin hebben heb je pech, zo simpel is het.
Het staat er meer omdat er bijvoorbeeld ook veel gorilla reizen georganiseerd worden en daar ligt onze interesse niet echt. Meer de vlaktes en steppes.

Em_
Berichten: 2174
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: Complete safari Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 12:33

Via FOX heb ik een reis in Zuid Afrika gedaan, was geweldig!

Liebeskind
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: Complete safari Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 12:37

Collega komt met all inclusive uit Oeganda. Die was dolenthousiast. Vooral over het gebrek aan medetoeristen.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Yessy
Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 12:59

Wij zijn paar maanden terug naar Zuid Afrika geweest met Riksja (zuidafrikaonline.nl is dat geloof ik). Ze hebben ook een site voor Kenia (https://www.tanzaniaonline.nl/). Dat was heerlijk dummy-proof, je werd van het vliegveld opgehaald en naar het hotel gebracht, daar werd de huurauto geleverd en alle hotels waren vooraf geboekt. Ik heb ook contact met Jambo gehad maar die leken onze wensen (veel dieren, veel natuur, zo min mogelijk steden/mensen) niet te begrijpen en na een stapel mails en een telefoongesprek hebben we toen besloten met Riksja verder te gaan. Bijkomend voordeel was dat het zo'n 1000 euro scheelde.

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 13:20

Wij zijn in 2013 naar Kenia geweest en hebben o.a. de Masai Mara bezocht en de big five gezien (en dat terwijl we buiten het seizoen zaten). Ik vond het fantastisch! Wij zijn ook maar 2 weken geweest (inclusief strand wat jij niet wil).

Wij hadden geboekt via Fox. Aangezien het onze huwelijksreis was hebben wij er toen voor gekozen om zonder reisgezelschap te gaan met prive chauffeur/gids.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 bezoekers