4 Maanden werken in Zweeds Lapland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Maflinger_S
Berichten: 12142
Geregistreerd: 01-07-08

Re: 4 Maanden werken in Zweeds Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 19:02

't Is daar prachtig.
Die rust, ruimte, stilte.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey


Siers83
Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: 4 Maanden werken in Zweeds Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 19:50

Dit vind ik nou een mooi verhaal om te volgen. Hoop dat je veel foto's post, prachtig daar

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

Kasmir
Berichten: 5424
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-19 19:50

Ja precies de ruimte en de rust trekt mij ook echt ontzettend <3
Siersma: Ha dankjewel, heerlijk cheesy love story :P Had ik niet aan zien komen toen ik gewoon een leuke vakantie tegemoet ging :P

Nog 30 dagen wachten voor ik eindelijk een weekje terug kan en dan nog eens 1,5 maand wachten pfff..
[ img ]

[ img ]

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Selina
Berichten: 14218
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 20:07

Oeh, ik ga volgen.
Deze zomer op vakantie geweest naar Lapland en wil zeker een keer terug, maar dan in de winter dus dan is dit topic ideaal O:)

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 20:57

Maflinger_S schreef:
OK, dit was echt het meest langzaam vallende kwartje ooit ...

_O-

Jij staat zelf ook al op de website ts!

Dat ziet er echt prachtig uit op de foto's! Ik ben ook heel benieuwd hoe je de winter gaat vinden. Leuk avontuur hoor!

RyanneZarita
Berichten: 513
Geregistreerd: 02-07-12

Re: 4 Maanden werken in Zweeds Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 07:36

Ah ik ga de site zeker opslaan! Ts, wanneer zou de beste tijd zijn om een trektocht te maken?

Ik ga echt een heel erge off-topic vraag stellen, maar ik ben opzoek naar goede, mooie maillots (je weet wel, van die dikke panty's) en omdat ik in verwachting ben, speciale positiemaillots. In BE nergens te vinden :( en nu dacht ik, omdat jullie het toch over warme kleding hadden, misschien verkopen ze dat in Scandinavie wel meer? Misschien heeft iemand een webshop aan te raden?

Zarita ~ Sanne ~ Photo ~ Roosje <3

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 07:46

Dat filmpje ook :') Drukte van jewelste op de baan daar !

Wat fijn dat je ook al op die website staat ! :D Die winter doorkomen zal vast wel lukken :+

amies100
Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:28

Ontzettend mooie omgeving daar! Ik ben 2x in de winter naar Pitea geweest.
Inderdaad zoals iemand hier zegt is niet de kou het probleem (en ik ben een kou kleum) maar de korte dagen. Het is totaal niet te vergelijken met hier in het donker naar het werk gaan en in het donker thuiskomen. Heel je lichaam reageert erop.... Binnen een week hadden wij er al last van en dat we ons echt even van de bank moesten slepen om vroeg in de avond naar buiten te gaan :j
Mocht je een keer willen rijden in een andere omgeving dan kan ik echt Madmike aanraden in Pitea, leuke kerel!

Heel veel plezier gewenst!!

Oeska
Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:03

Ik vind dit nu al een leuk topic :D
Toevallig ben ik in de winter in Fins Lapland geweest voor vakantie waar ik ook per ongeluk de liefde gevonden heb. In mijn geval "gewoon" een Nederlander maar er is iets met dat Lapse landschap ofzo :+ <3

Die wandelbroek van de Decathlon die je op de vorige pagina postte heb ik van de winter mee gehad, vond hem heel fijn om te dragen als je bezig bent (heb oa een sneeuwschoen trektocht gemaakt dus hele dagen buiten lopen), ik vond het zelfs te warm voor een onderlaag tijdens het lopen, maar we hadden geen super koud weer. Zodra je buiten stil gaat zitten is het dan niet genoeg, maar je went er snel aan dat je op dat soort momenten even omkleedt.

Heel veel plezier, maak veel foto's *\o/*

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent. It is the one that is the most adaptable to change."
~Charles Darwin~

Kasmir
Berichten: 5424
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 15:22

Selina: Het is zo mooi, ik ben heel benieuwd hoe de winter gaat zijn :D.
Marie_Anne: Yes member of the team 2019-2020 haha. <<)
RyanneZarita: Leuk! Afhankelijk van wat voor soort trektocht je wilt uiteraard. Voor de wintertrektocht schijnt eind april / maart een mooie maand te zijn en dan heb je al wel wat daglicht. In de zomer is het hele seizoen eigenlijk wel prima, in juni wordt het daar niet donker wat wel een aparte gewaarwording is. Richting augustus heb je weer stuk minder last van de muggen. Wanneer niet echt geschikt is om te rijden biedt ze ook geen trektochten aan :).
De mailloitvraag kan ik niet beantwoorden maar wellicht iemand anders :D.
Pandora2: Heerlijk toch, file rijden in lapland haha.
Amies100 Ik ben erg benieuwd hoe het gaat zijn, ga het vanzelf meemaken haha.
NoeskaMoos: Finland schijnt ook geweldig te zijn, heeft Flo ook even gewoond maar die taal... niet te doen xD. Allright, decathlon heeft nu schijnbaar de hele wintercollectie nog niet in de winkel liggen dus moet nog even wachten.. Buiten stil zitten zal even tijdens fika met de gasten zijn rondom het kampvuur, hopelijk is dat kort genoeg om het niet te koud te krijgen :P.

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Kasmir
Berichten: 5424
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-19 22:33

Nog 1 weekje en dan zit ik er in ieder geval weer voor 1 week, daarna nog 7 weken in Nederland voordat het voor het echie begint |o

[ img ]

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

smit_ilse
Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: 4 Maanden werken in Zweeds Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 23:00

Dat moet vast en zeker geen straf zijn om heen te gaan. Wat prachtig daar zo zeg. Geniet er van straks!

Als het de bedoeling was dat andere bepalen hoe jij hoort te leven......dan was je geboren met een afstandbediening.

Maflinger_S
Berichten: 12142
Geregistreerd: 01-07-08

Re: 4 Maanden werken in Zweeds Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 06:36

Spannend. Veel plezier!

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Flux
Berichten: 2471
Geregistreerd: 10-06-05

Re: 4 Maanden werken in Zweeds Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 07:08

Wat een supergaaf avontuur ga je aan! Ik kom je ook volgen! Sterkte straks, die weekjes wachten in Nederland :D

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 07:35

Geduld is een schone deugd :D
Maar het aftellen kan beginnen ! Geniet alvast van de voorbereidingen !

Danielleeee_
Berichten: 3167
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 08:02

Wat een ontzettend lief topic <3

Ik ga dit ook volgen!

*pum*

Nikass
Berichten: 16538
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 06:58

Niet om de stemming in dit vrolijke topic te bederven :o maar ik kan me niet voorstellen dat het alleen maar allemaal leuk en romantisch is daar (ik hoop het wel voor je hoor *\o/* )
Ik ben dus ook wel benieuwd naar de minder leuke kanten.
Een kennisje van mij heeft stage gelopen in Lapland in de winter, en zij had bijvoorbeeld best moeite met de korte dagen. Fysiek, maar ook wat betreft verveling.
Ik ben benieuwd hoe jij het gaat hebben.

anoukwendy
Berichten: 4484
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 07:46

Hier nog iemand die verliefd is op zweden en er woont <3 spreek je ook al zweeds? :D
Ik heb zo’n warme overal voor de winter, werkt voor mij echt perfekt. Hier is het koudste -22 geweest maar ook dan hou ik me warm!


anoukwendy
Berichten: 4484
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 08:02

Nikass schreef:
Niet om de stemming in dit vrolijke topic te bederven :o maar ik kan me niet voorstellen dat het alleen maar allemaal leuk en romantisch is daar (ik hoop het wel voor je hoor *\o/* )
Ik ben dus ook wel benieuwd naar de minder leuke kanten.
Een kennisje van mij heeft stage gelopen in Lapland in de winter, en zij had bijvoorbeeld best moeite met de korte dagen. Fysiek, maar ook wat betreft verveling.
Ik ben benieuwd hoe jij het gaat hebben.


Hier wil ik ook even op reageren. Ik heb eigenlijk helemaal geen moeite met de kortere dagen. Ik doe gewoon alles wat in zomers ook doe, rij gewoon door het bos met een zaklamp in mn ene hand en de teugels in mn andere of gewoon een lampje op mn hoofd. Vooral met de sneeuw is het helemaal niet zo donker eigenlijk. Natuurlijk ben je veel sneller moe omdat je minder licht hebt, maar het valt me mee.

En zoals al eerder gezegd is de kou absoluut niet te vergelijken met nederland, in nederland kreeg ik al winterbenen bij +2, hier krijg ik het niet eens bij -20. En qua wegen, je hebr spijkerbanden dus 70/80 rijden is heel normaal, wel altijd voorzichtig zijn natuurlijk maar dat is allemaal zo anders dan in nederland met die paniek als er 2cm sneeuw is gevallen.

Lori
Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: 4 Maanden werken in Zweeds Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 08:19

Super leuk zeg! Hier momenteel iets meer dan een jaar bezig met voorbereiden om (normaal) te vertrekken naar Zweden met alles mee :D . Hier dan wel niet voor de liefde naar een persoon, enkel naar het land <3 .

Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 08:57

anoukwendy schreef:
Hier nog iemand die verliefd is op zweden en er woont <3 spreek je ook al zweeds? :D
Ik heb zo’n warme overal voor de winter, werkt voor mij echt perfekt. Hier is het koudste -22 geweest maar ook dan hou ik me warm!

Rijoverall FTW. Ook hier in NL vind ik dat wel relaxed als temperatuur onder nul daalt.

It's not how good you are, but how good you want to be!

Kasmir
Berichten: 5424
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-19 10:02

Hier wordt het op zijn koudst ongeveer -40 maar dat is nooit lang. Tussen de -20 en -30 is normale winter temperatuur. Uiteraard is het niet alleen maar leuk, er moet ook hard gewerkt worden maar dat is geen probleem voor mij :). Ik ben erg benieuwd hoe de winter gaat zijn.

Het is hier nu rondom het vriespunt, in de nacht vriest het en overdag is het ongeveer 2 graden boven 0. Prachtige herfstkleuren overal <3.
[ img ]

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Maflinger_S
Berichten: 12142
Geregistreerd: 01-07-08

Re: 4 Maanden werken in Zweeds Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 10:46

Ik denk dat ik je topic ga ontstippen. Ik word een beetje onrustig van je teksten en foto's...

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 12:45

Prachtig ! <3

Het komt dus nog net boven nul overdag. Valt best mee toch ... := :D

Danielleeee_
Berichten: 3167
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 15:41

Kasmir schreef:
Hier wordt het op zijn koudst ongeveer -40 maar dat is nooit lang. Tussen de -20 en -30 is normale winter temperatuur. Uiteraard is het niet alleen maar leuk, er moet ook hard gewerkt worden maar dat is geen probleem voor mij :). Ik ben erg benieuwd hoe de winter gaat zijn.

Het is hier nu rondom het vriespunt, in de nacht vriest het en overdag is het ongeveer 2 graden boven 0. Prachtige herfstkleuren overal <3.
[ [url=m/51QS7A.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw! Dat ziet er echt prachtig uit <3

*pum*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, annikavolder, Ashleytjuhh, fohadie, Gaby, LV19952, minouesmee, NadjaNadja, Nanu, purny, Sannens, Sure_lee, TamaraFloor en 61 bezoekers