Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight
Nala schreef:Dit hoor ik heel vaak, maar de basis is eigenlijk precies hetzelfde. Een soepel paard dat fijn aan de hulpen staat, door middel van vooral zithulpen en soms teugels e.d.
Ik heb 8 jaar op een Engelse manege gereden en ben toen overgestapt naar western verzorgpaarden. Behalve dat deze uiteraard gevoeliger zijn dan manege paarden was er niet zo veel anders aan de basis hulpen.
xxSaschaa schreef:Zijn er niet meer instructrices op je manege? Misschien kan je overstappen op een andere les als naar een andere manege niet gaat!
Spikeandjax schreef:xxSaschaa schreef:Zijn er niet meer instructrices op je manege? Misschien kan je overstappen op een andere les als naar een andere manege niet gaat!
jazeker zijn die er alleen een andere tijd komt mij echt te slecht uit en anders zit ik in een opstaplesje, dus die leren nog net goed zitten in draf enzo, en ik heb alles onder controle en ben ervaren
(niet gemeen bedoeld)
Anna79 schreef:Eens met capopjekop, als voormalig instructrice zijnde heb ik ervaring met leerlingen die niet willen springen. Uiteraard hoort de instructrice niet boos te worden maar als het onderdeel van de les is,hoor je wel mee te doen. Net als wanneer jullie bijvoorbeeld gaan wijken dat je dan ook meedoet. Wat is de reden dat je zo'n hekel hebt aan springen? Heb je er angst voor? Bespreek het eens met je instructrice. Springen is ook voor dressuurruiters een uitstekende manier om aan je balans en zit te werken evenals het controleren van je paard tussen de sprongen. Als je angstig bent kun je misschien afspreken dat je balkjes doet of een heel laag sprongetje.
Succes!
Barbet schreef:Wat een rare manege, een instructrice die enorm boos wordt als je niet wilt springen.
Dan kun je inderdaad beter stoppen en iets anders zoeken om te rijden.
x_Xantos_x schreef:Misschien een verzorg pony zoeken waar je af en toe op mag rijden dan kan je zelf bepalen waar je zin in hebt(overleg wel Goed met de eigenaar!!!) succes
Spikeandjax schreef:x_Xantos_x schreef:Misschien een verzorg pony zoeken waar je af en toe op mag rijden dan kan je zelf bepalen waar je zin in hebt(overleg wel Goed met de eigenaar!!!) succes
ik ben al een tijdje op zoek maar helaas niks kunnen vinden, ik ben bij mensen in de buurt geweest maar die hebben helaas vaste bijrijders -O-
Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 9 bezoekers