[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 18:56

Ik was bijvoorbeeld best een hele goede bijrijder :o

Maar klopt hoor, het is heel lastig. Het liefst heb ik voor Joy ook geen bijrijder, maar daarvoor woon ik gewoon even te ver bij stal vandaan. En het is ook niet dat er nooit gereden mag worden, alleen zo lang we nog aan het bevestigen zijn, liever niet. Ik denk dat het voor Joy veel prettiger is als ze het nu van één iemand leert. Maar het gaat zo snel dat het misschien eerder kan dan pas volgend jaar.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Leo
Berichten: 50035
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:00

Kan me dat ook heel goed voorstellen.
Rock is ook geen makkelijke en ik doe hem sinds ik hem heb helemaal zelf en sta er elke dag. En nog steeds. De enige aan wie ik hem over gaf was mijn instructrice toen we nog op dezelfde stal stonden. Nu kwamen we op een punt in zijn opleiding dat ik het júist belangrijk vond dat hij meer ervaring met andere ruiters ging opdoen en zo heb ik zelf iemand benaderd (volwassen vrouw). De eerste tijd was ik iedere keer zelf ook aanwezig maar kan het nu ook goed loslaten. Het enige wat ik wil is dat het rijden in eerste instantie alleen samen met mijn instructrice gebeurt en nog niet alleen. Ze neemt nu een dag in de week van me over en rijdt niet eens elke keer. Ze neemt ook wel eens een extra dag voor mij uit handen als ik niet kan en dat is echt wel heel fijn. Ik blij, Rock blij, zij ook blij. :)
Maar ik zou niet zomaar iemand op hem loslaten :n ik heb nu heel bewust iemand gekozen en als zij niet had gekund had ik waarschijnlijk niemand gevraagd tenzij iemand anders die ik ken en zou vertrouwen beschikbaar zou zijn.

Ik was een hele trouwe bijrijdster vroeger. Heel secuur en netjes met de spullen en het paard en kwam heel erg trouw.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Kirrr
Berichten: 6185
Geregistreerd: 30-07-07

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:09

Bijrijders/verzorgers.. moeilijk.
Ik heb altijd weinig vertrouwen in anderen voor zulke zaken.

Bij jullie ook zoveel regen? Hier staan al grote plassen. Is nu effectief gedaan met rijden in buitenpiste.

Horses are like shoes, you need one in every color!
[HTT] Volg de bouw van ons stalgebouw

Zetta
Berichten: 373
Geregistreerd: 27-06-10
Woonplaats: België

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:12

Ja hier ook enorm, en wat een wind. Weet niet wat ik het ergste vind.

Yinthee
Amadeus <3
Berichten: 4161
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:13

Ja, het komt hier al de hele week met bakken uit de lucht. En vandaag is het helemaal bizar wat een neerslag, echt gigantische hoosbuien, soms loodrecht naar beneden :=

Lagonda
Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:15

Heel wat regen gezien dit weekend!
[ img ]

Toch nog 3 uur gemaakt op de desert trail. Vandaag nog zo een 2,5 uur op de Veluwe gereden :+ we hadden dit weekend echt ingepland om met de paarden weg te zijn, alleen jammer van de regen. Ben nu eindelijk droog 8-)

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:19

Het is verschrikkelijk... -O- alles is verandert in een zwembad. Het land is ook exit sinds vandaag :\

Wilde longeren, maar dst was echt niet te doen, dus maar weer even wat SAH en balkjes geoefend in de bak. Joy was een beetje aan het kuchen. Temp was 37.6, dus vooralsnog geen zorgen.

Joy is gelukkig heel makkelijk met vreemden. Ze vindt iedereen leuk en met kinderen is ze heel voorzichtig. :) Ik durf er ook zeker wel iemand anders op te zetten. Sowieso grondwerken etc is echt geen probleem. Ik hoef er geen geld voor, en ze staat op volpension, dus er hoeft niet gemest te worden. Wat wil je als bijrijder nou nog meer? :D

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:10

Welkom Zetta!

Dat je dichterbij zou staan GJ :’)

Ik vind rijden wel heel leuk dus zoek het wel een beetje in een verzorgpaard (evt dus ‘tzt’ zoals bij Joy bijvoorbeeld)

Maar ik wil dan ook graag les, want ik vind het fijn om te groeien met een paard. Ik ben immers geen olympisch ruiter en zelfs dan valt er altijd wat te leren. Had voorheen ook altijd 1x les pw (en verzorgde de paarden beide 2-3 x pw)

Kwam ook altijd netjes op afgesproken dagen en als ik een keer niet kon was het vaak dat ik wisselde van dag en het tijdig aangaf. Lijkt me niet meer dan logisch ook :+
Maar denk dat hele jonge meiden indd snel denken ‘lekker makkelijk’ en ‘het regent dus ik heb geen zin’.

Helaas is het in mijn omgeving lastig om een western-gericht verzorgpaardje te vinden. Er zit hier vlakbij wel een stal die western-lessen geeft maar is reining gericht en dat wil ik eigenlijk niet :+

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:25

Ja super jammer Sicayes! -O-

Mijn instructrice staat met haar paarden ook bij mij op stal, dat is superfijn.

Even wat anders... Er worden ineens heel veel shows afgelast vanwege te weinig starts... Dat is niet een hele beste ontwikkeling -O-

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Mondy
Berichten: 11787
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:55

Ja het is echt bagger weer :(
Gelukkig wel een binnenbak, dus kunnen daar wel van kunnen genieten.

[ img ]

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:57

Heerlijke oortjes! *\o/*

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:59

Dat was 2-3 jaar terug toen ik WRAN startte helaas ook wel het geval :( vraag me af waar het precies aan ligt. Er is nu ook weer een level 5/walk and jog onderdeel toch?

Weet namelijk dat de L4 soms nogal eh.. van een heel hoog tempo kon zijn :+

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:10

Ja is dat niet youth alleen nu?

Ik heb een aantal jaar geleden ook gestart en die klasses zijn soms best heel spectaculair om naar te kijken :P

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 22:06

Ik vind het ook erg jammer dat er steeds wran shows worden afgelast. Misschien is het een idee voor de organisatie om ipv de tripple X shows, een keer vaker een C show te organiseren. Dat scheelt denk ik behoorlijk in kosten doordat je gewoon maar 1 jury nodig hebt. Waardoor een show wel "uit kan".

Hobbyhorse
Berichten: 1315
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:46

Hmm maar dan heb je weer kans dat mensen een C show niet de moeite vinden want single judged misschien.
Is het niet gewoon toeval dat er wat shows afgelast worden? Misschien is het volgend jaar weer gewoon meer en komen er nieuwe plekken bij.

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 14:31

Geen idee... Ik hoor het ineens wel vaker. Hopelijk volgend jaar meer, ik wil nou eindelijk wel eens gaan starten dan!

Ik heb misschien toch een bijrijder gevonden! Iemand die ik al best een tijd ken. Ze heeft zelf een jaarling en zoekt iets om te tijd van beleren te overbruggen. Zou wel leuk zijn als dit door zou gaan! *\o/* Ze is helemaal weg van Joy. Joy lijkt heel erg op de moeder van haar jaarling en ze hoopt dat die net zo gaat uitgroeien.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Mondy
Berichten: 11787
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 15:20

Oh duimen! Voor haar sowieso leuk om ervaring mbt bekeren van haar eigen jonkie mee te maken

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 17:42

Ik heb gelukkig een hele fijne bijrijdster, vond het in het begin ook wel moeilijk om uit handen te geven, maar had er al vrij snel vertrouwen in :)
Komend weekend heb ik clinic van Roy van der hoeven en het weekend daarna onderlinge wedstrijd bij Wendy, allemaal leuke dingen op de planning dus:)


Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 17:42

Gimme_Joy schreef:
Naomi Tinneveld geeft ook les op haar eigen paard. Die staat bij Pensionstal Uitgeest.

Te leuk om niet even te delen... Voor het eerst over de brug! *\o/* :D
[ Video ]


Stoer hoor, zonder op of om te kijken :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 17:46

Ik baal zo dat ik niet dichter bij Wendy woon.

Maar....ik begin morgen bij een andere baan met kantoortijden dus ik ga mooi ergens 1x in de week lessen ofzo. :D

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 17:49

Bellatrix schreef:
Ik baal zo dat ik niet dichter bij Wendy woon.

Maar....ik begin morgen bij een andere baan met kantoortijden dus ik ga mooi ergens 1x in de week lessen ofzo. :D


Goed vooruitzicht, succes met je nieuwe baan.

Voor mij is naar wendy met de trailer enkele reis ook ruim een uur, dus ben nu even gestopt met lessen daar omdat het icm mijn werk en het weer vroeg donker worden ook wat teveel werd helaas

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 17:50

Ja, het is voor mij ook 50 min met de auto.
Snap dat het met de trailer dan een duur grapje wordt.

En bedankt. :D

robinxfellow
Berichten: 796
Geregistreerd: 11-05-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 17:52

Hoi!

Ik weet niet of je hier ook mag meepraten als je nog geen western ervaring hebt?
Ik ben wel van plan om ermee te beginnen. Ik heb zo'n 10 jaar op de Engelse manier dressuurmatig gereden op een manege. Ik ben nu een jaar gestopt met paardrijden en ik zoek weer een uitdaging voor het oppakken ervan. Ik vond dressuur toch wel wat saai worden en springen is niet zo mijn ding dus kwam ik uit op western. Ik heb één keer eerder bij een vriendin gereden op een Quarter horse met westernzadel en alles erop en eraan maar dat was niet echt serieus.
Ik denk erover om bij The Mill Ranch te gaan lessen omdat dat in de buurt is. Helaas zag ik dat er een wachtlijst is, dus ga ik even informeren wanneer ik terecht zou kunnen.
Ondertussen ga ik nog verder in de omgeving kijken en hopelijk kan ik dan een proefles plannen voor ergens in oktober. ;)

Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Fotografie Instagram

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 17:56

Bellatrix schreef:
Ja, het is voor mij ook 50 min met de auto.
Snap dat het met de trailer dan een duur grapje wordt.

En bedankt. :D


Ja heb het ook ruim een jaar volgehouden, maar was dan pas vaak om 23 uur weer terug op stal (en dan nog paardlief verzorgeb en trailer netjes weg zetten)en dat breekt toch wel op naast een fulltime baan helaas -O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 17:57

Ik vind persoonlijk de Mill Ranch super voor ritten maar niet voor les. :o

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers