Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Sizzle
Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 17:24

Daarnaast is speculeren en interpreteren nergens voor nodig. TS is gewoon in het hier en nu en geen dode boekschrijver van 150 jaar geleden die het zelf niet kan uitleggen.
Ofwel: je kunt het gewoon vragen toch?
Daarnaast is er ook nog gewoon zo iets als een mening veranderen. Zeker in heftige situaties verander je ook nog wel eens van plan en gedachte.

Ik hoop van harte mee dat alle geluk mee zit :)


Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 18:53

Fijn dat de NIPT goed was, weer een stap verder. Ook goed om te horen dat je meer kunt genieten de laatste weken. Hoe voel je je fysiek? Weinig last van zwangerschapsklachten?

Seltje
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-19 20:18

Zwangerschapsklachten: week 8 en 9 hield ik niets binnen, week 10 was dat compleet voorbij. (Gelukkig)
Wel ben ik enorm vermoeid, ik slaap zo 12 u aan 1 stuk, wat in mijn druk leven niet altijd ideaal is. Voor de rest gelukkig (nog) geen klachten.

Het geslacht houden we nog even voor onszelf. Wel staat de vruchwaterpunctie rond 20 weken nog steeds op de planning, naargelang andere testen kunnen we die nog altijd schrappen of toch uitvoeren. Er lopen nog steeds testen bij genetica waar ik zelf niets van snap (en dat wilt al wat zeggen met mijn medische achtergrond), maar die resultaten kunnen nog een paar weken duren.

Ik ga verder genieten. *\%/*

Avalanche
Berichten: 15794
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 20:20

Lekker doen TS :)

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Willeke_
Berichten: 2995
Geregistreerd: 19-09-06

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 21:07

Fijn ts, groot gelijk! Lekker genieten <3

Jes
Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 22:46

Geniet ervan!
Ik viel bij mijn zwangerschappen regelmatig in slaap op de bank 's middags.

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

maaike1994
Berichten: 2049
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: België

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 23:41

Wat fijn dat de Nipt test alvast goed was! Dat is dan toch al 1 geruststelling :) hopelijk zijn de andere testen ook goed en heb je binnen enkele maanden een gezonde baby in je armen <3

Emily, 23/05/2016
Milan, 14/06/2018

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 23:45

SinneJ schreef:
Het is misschien drammen in sommigen hun ogen, maar de info die gegeven werd was gewoon fout. En dat mag rechtgezet worden.

Hoewel ik het ook geen slimme aanpak vind, hoop ook ik op een gezond kindje en gun ik de TS dat van harte.


Ja, ik dacht dus dat alles goed was. Maar blijkbaar is er dus gewoon geen echte informatie qua TS haar aandoening.

Tsja. Succes.

Toverbal
Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:23

Alvast een stukje goed nieuws TS! Wens je een voorspoedige zwangerschap toe!

[o]F zegt;"Ik heb ook een pony, maar die is in de hemel".
Je wordt gemist kleine witte vriend.
Rust zacht

Omany
Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:04

Hoe gaat het ts :wave: ? Volop aan het genieten van dat kleine hummeltje <3 ?

Carpe diem

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 18:40

Ts ik ben erg benieuwd hoe met je gaat? :o


Seltje
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-19 09:39

Volgende week de 20 weken echo, dan heb ik een uitgebreidere reactie voor jullie...
Maar of ik er echt van kan genieten? Nee, ik vind het alleen maar enorm stressvol. Enorm veel geregel. Een hoop kleine onhandigheden en vermoeidheid die echt storen in mijn veel te drukke leven. Gelukkig nog geen OTC-deficientie achtige klachten. (En dat wil ik zo houden)

tiwi1969
Berichten: 7591
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 19:36

Sterkte! Ik hoop dat je een goede 20-weken echo hebt en dat je kan gaan genieten van het hummeltje in je buik. En wat betreft je drukke leventje: je bent zwanger, zorg goed voor jezelf en je kindje, even een stapje terug doen...

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

ImkeTarek
Berichten: 2270
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 19:41

Stille meelezer hier..
Ik ben 17 weken zwanger en geniet ook echt niet van de zwangerschap hoor. Vind er momenteel nog maar weinig magisch aan en ik ben niet de enige in mijn omgeving die zwanger is en er zo over denkt..

Maak je daar dus maar niet druk om/voel je daar dus maar niet schuldig over, je bent echt niet de enige ;)

Probeer gewoon in je achterhoofd te houden dat het tijdelijk is, je bent bijna over de helft, nog even doorknallen en je kunt je baby in je armen sluiten!

<3 Tarek <3 Wiepkje <3

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 19:58

Misschien een rare vraag TS maar in het geval dat de foetus na de vlokkentest ernstig ziek/gehandicapt etc. Zou blijken te zijn waarom zou je dan niet meer kunnen/ mogen afbreken?
Voor het syndroom van down heb je deze test wel nodig voor 100% uitslag. Maar indien er dan sprake is van down kun je gewoon nog afbreken heb ik begrepen.
Heeft dat dan met jouw gezondheid te maken?
Wel ben ik van mening dat vis de natuurlijke selectie in jouw geval niet handig is geweest. Ik had gekozen voor eicel transplantatie. Dan had je hier nu niet mee gezeten.

Vic vd beekhoeve 6-5-2004 (shettie, schimmel)
Minette S 8-6-2017 ( VB PROK D-OC WFFS vrij van Glock's Toto Jr x Stravinsky xx)
*Falino Z* 12-09-07 / 04-03-2018 (hannoveraan van Furioso II eindstand L2+4)

Te koop:
Wow zadel 18 inch zwart zie advertentie bokmarkt. Prijs bespreekbaar

Wow zadel te koop :D

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 19:59

Seltje schreef:
Volgende week de 20 weken echo, dan heb ik een uitgebreidere reactie voor jullie...
Maar of ik er echt van kan genieten? Nee, ik vind het alleen maar enorm stressvol. Enorm veel geregel. Een hoop kleine onhandigheden en vermoeidheid die echt storen in mijn veel te drukke leven. Gelukkig nog geen OTC-deficientie achtige klachten. (En dat wil ik zo houden)



Mijn excuses mijn telefoon liet niet zien dat dit topic al een tijdje loopt, al ben ik nog steeds nieuwsgierig naar het antwoord en de afloop.
Ik wens je heel veel succes en gezondheid toe in de zwangerschap en ook met het kindje

Vic vd beekhoeve 6-5-2004 (shettie, schimmel)
Minette S 8-6-2017 ( VB PROK D-OC WFFS vrij van Glock's Toto Jr x Stravinsky xx)
*Falino Z* 12-09-07 / 04-03-2018 (hannoveraan van Furioso II eindstand L2+4)

Te koop:
Wow zadel 18 inch zwart zie advertentie bokmarkt. Prijs bespreekbaar

Wow zadel te koop :D

Ladyingreen
Berichten: 241
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 20:26

Wat een verhaal TS en wat een dilemma’s.

Ik heb ook prenatale diagnostiek gehad (vlokkentest) met 11/12 weken om een erfelijke ziekte op te sporen. We hadden vooraf de keuze gemaakt om de zwangerschap af te breken als de baby was aangedaan. Ook wij hadden 50% kans.
Gelukkig bleek onze dochter niet aangedaan. Wel wisten we nog niks van de ziekte toen we zwanger werden. Het is echt een helse tijd, genieten van je zwangerschap is er niet echt bij.

We staan nu voor de keuze: PGD of toch natuurlijk proberen voor een tweede. Of helemaal afzien van meer kinderen. Mocht je willen PB-en, laat het weten!

Sterkte TS en ik hoop dat jullie het geluk aan jullie kant hebben en je zelf de zwangerschap goed doorkomt qua gezondheid!

suikermeisje
Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 12:31

ImkeTarek schreef:
Stille meelezer hier..
Ik ben 17 weken zwanger en geniet ook echt niet van de zwangerschap hoor. Vind er momenteel nog maar weinig magisch aan en ik ben niet de enige in mijn omgeving die zwanger is en er zo over denkt..

Maak je daar dus maar niet druk om/voel je daar dus maar niet schuldig over, je bent echt niet de enige ;)

Probeer gewoon in je achterhoofd te houden dat het tijdelijk is, je bent bijna over de helft, nog even doorknallen en je kunt je baby in je armen sluiten!


Hé, een soortgenoot :'). Ik ben ook 17 weken zwanger en kan er idd ook echt niet tot weinig van genieten. Ik zie de magie niet echt in...

Ts succes met de 20 weken echo, hoop heel erg voor je dat alles goed is!

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

Seltje
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-19 12:57

ImkeTarek schreef:
Stille meelezer hier..
Ik ben 17 weken zwanger en geniet ook echt niet van de zwangerschap hoor. Vind er momenteel nog maar weinig magisch aan en ik ben niet de enige in mijn omgeving die zwanger is en er zo over denkt..

Maak je daar dus maar niet druk om/voel je daar dus maar niet schuldig over, je bent echt niet de enige ;)

Probeer gewoon in je achterhoofd te houden dat het tijdelijk is, je bent bijna over de helft, nog even doorknallen en je kunt je baby in je armen sluiten!


Blij dat ik niet alleen ben... Iedereen die al kinderen heeft zegt tegen mij:" geniet ervan nu het nog in je buik zit, dit is een magische periode."

Echt?Magisch? Er zit een dikke buik ik de weg, ik ben nog nooit in mijn leven zo moe geweest, lang
zitten wilt zeggen pijn in rug, lang rechtstaan wilt zeggen pijn in benen, paardrijden was ook al heel snel
gedaan. Abonnementje Kinesitherapie ben ik al aan begonnen. En dan zwijg ik nog over het geregel voor kinderopvang, kinderkamer, welke spullen heb je wel en niet nodig, ...

Maar klaagmodus uit, ik wacht rustig de volgende echo af en ga nog een paar maanden doorwerken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:03

Dat je je kindje voelt bewegen vond ik wel heel bijzonder hoor. Moet er wel bij zeggen dat dat op het laatst wel het enige was waar ik van kon genieten, want op het laatst was ik aan huis gebonden. Maar dat vond ik wel het mooiste aan zwanger zijn, je kindje voelen en er al contact mee maken. Verder vond ik het ook heel pittig, door alle fysieke ongemakken.

secricible
Berichten: 25680
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:11

niet zoveel aantrekken van wat iedereen vindt dat jij "moet". Ik vond zwanger zijn dan weer de bom maar had totaal geen roze wolk na de bevalling. En iedereen riep vanalles over hoe ik het "moest vinden" en ik was als de dood dat ik dan misschien een postnatale depressie ofzo ging krijgen en niet genoeg liefde had ofzo. Ik was blij dat mijn kraamzorg zei "nee joh, je bent gewoon lekker nuchter en niet het type dat uren verliefd naar je kindje staart.". En zo was het en ik ben nog steeds niet zo'n moeder.
Lekker je eigen ding doen, jij beleefd het op jou manier. En dat mag.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

laura1987
Berichten: 7126
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:17

Je bent niet de enige die geen happy zwangere is hoor.
Ik ben behoorlijk het type werkpaard en werkte als speurhondengeleider met honden van mijn werk.
Buiten dat het zwanger zijn icm deze baan zwaar was, moest voor mijn verlof mijn honden inleveren en kreeg ze niet meer terug.
Het rekening houden met de kleine in mijn buik moest ik ook erg op letten, aangezien ik normaal niet kleinzerig ben.
Ik vond het zwanger zijn dus eigenlijk alleen maar onhandig :D ( veel overgeven, misselijk en maagzuur waren eigenlijk mijn enige problemen).

Al met al is de kleine er inmiddels al 9,5 maand en ben ik knettergek op haar. Ik hou er van haar mama te zijn en doe alles voor haar.
Hoe je je voelt tijdens de zwangerschap zegt dus niets over hoe je als mama bent ;)

https://www.doneeractie.nl/woning-van-f ... CjcnBszQol]HELP bokker Palmera nadat ze alles verloren is na een vulkaanuitbarsting

lizy29
Berichten: 6233
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 14:24

Ik omschreef het van de week in een ander topic als volgt:

lizy29 schreef:
Zolang het nog niet geboren is is het voor mij voornamelijk een buik die in de weg zit met iets erin wat als doel heeft mijn organen bont en blauw te schoppen en te voorkomen dat ik fatsoenlijk kan bukken.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 14:33

Ach ja zwangerschap is vaker niet magisch als wel hoor, heb bij mijn 1e echt genoten op een paar kleine kwaaltjes na, vond het echt heerlijk dat zwanger zijn. Heb zelfs een paar uur voordat mijn vliezen braken de stal staan uit mesten :j
Met de 2e was een drama, 9 maanden lang alleen maar kwaaltjes gehad, begon met misselijkheid tot opgevenment randje bekkenibstabiliteit, mocht niks zelf meer terwijl ik altijd alles zelf wil doen, waardeloos!

Het enige bijzondere gevoel vond ik toch echt wel je kindje voelen bewegen in je buik.

Seltje
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-19 12:28

En een update:
Ons meisje heeft gisteren netjes een echo ondergaan, alle orgaantjes en andere dingen die ze op 20 weken al kunnen meten zijn goed. De beweging van het vocht in zowel de nieren als de lever waren top.

Ik combinatie met mijn eigen op dit moment enorm goede bloedresultaten is er in overleg beslist geen vruchtwaterpunctie te doen omdat de organen er zo goed uit zien, en al genietend rustig af te wachten tot de geboorte.

Ik zou jullie graag een prachtige echo laten zien... Maar... Mijn dochter is nu al even fotoschuw als ik, en wou echt niet lang genoeg stilzitten om een mooie gehele echo te tonen. Dus geen foto's, wel goed nieuws.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lletam, Solistar, Zirkonia en 61 bezoekers