[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Noisy
Berichten: 5391
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 13:48

Dat is wel ideaal Jumpyhorse.
Bij mij zitten ook 2 westernstallen in de buurt dus ik heb wat dat betreft ook geluk. Western is wel veel groter geworden in de jaren maar zo heel veel stallen waar je ook kunt lessen zijn er niet.

Gefeliciteerd Flip, die moet ik ook nog een keer halen. Hoewel ik een trailer heb waarmee ik onder de max massa blijf, vind ik het toch wel een fijn idee.

Ik heb Rudi voor het eerst onder een deken gezet nu. We gaan nu toch écht beginnen met klaar maken voor onze eerste show en dan kan ik natuurlijk niet aankomen met een kont vol krassen en berenvacht :')
Straks kijken of de deken het heeft overleefd..
[ img ]
[ img ]

Mams stond laatst nog lekker van het zonnetje te genieten.
Ze is nu over de helft met de dracht
[ img ]

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 14:02

Rudi <3

Oreo_Noortje
Berichten: 24
Geregistreerd: 16-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 14:32

superpony schreef:
In Western is nog steeds weinig keus. Starnmeer is een bekende stal die al lang bestaat en vele mensen hebben laten kennismaken met de western.

Een andere is dus Jamie Verkerk. Zij is een wat kleinere stal in een stal, maar echt een lieve meid.


Bij Jamie Verkerk heb ik les gekregen! Maar we hebben al een hele tijd niks meer van haar gehoord, dus namen we een andere instructrice bij die stal. Ze is zeker een leuke trainster, met hartstikke leuke paarden :)

Je zei paardrijden is geen sport?
Nou, waarom zit paardrijden dan wel op de olympische spelen, en voetbal niet?

Sirius_
Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 21:26

NoortjePony schreef:
Sirius_ schreef:
Ik raad trainingsstal Starnmeer aan :)


Ik ga wel kijken op de website!

De website is verouderd. Hun Facebook is wel actueel.
Ik ben niet eens verder gaan kijken haha, kom er nu bijna 8 jaar, en sinds ruim 2 jaar nu mijn eigen paard. Wij rijden er een flink stuk voor, vanuit Almere. Maar staan er met plezier en altijd fijne lessen. Inderdaad weinig keus helaas wat western betreft. Voor ons is bijna alles even ver.

Yinthee
Amadeus <3
Berichten: 4162
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 18:37

superpony schreef:
Yinthee, leuk paard!! De bles komt me zo bekend voor. Of hij lijkt op een paard of ik heb hem ooit te koop gezien ofzo.

Oh geen idee, toen ik hem kocht heeft hij in ieder geval niet 'officieel' te koop gestaan. Dan zou het nog van daarvoor moeten zijn..?

Fijn dat de osteo behandeling geholpen heeft PRD!

Hier heel blij met een binnenbak, zeker met dit weer haha. En ook gelijk een reiningbodem, dus dat scheelt.
Verder hier in de omgeving ook nagenoeg niks western te vinden inderdaad..

Oreo_Noortje
Berichten: 24
Geregistreerd: 16-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 18:47

Sirius_ Ik heb helaas geen Facebook :n

Je zei paardrijden is geen sport?
Nou, waarom zit paardrijden dan wel op de olympische spelen, en voetbal niet?

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 19:18

Naomi Tinneveld geeft ook les op haar eigen paard. Die staat bij Pensionstal Uitgeest.

Te leuk om niet even te delen... Voor het eerst over de brug! *\o/* :D

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Wranglerbutt
Berichten: 10377
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 20:02

@G_J: Super leuk!! :))

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 20:51

Alsof ze het elke dag doet :+

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 09:00

Dankjullie! De deukte in de bak, pionnen, balkjes, het boeide haar helemaal niets *\o/*

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 20:23

Yinthee schreef:
Fijn dat de osteo behandeling geholpen heeft PRD!


Jaa heel blij mee! Vandaag weer gereden en merkte nu toch wel duidelijk verschil (nu was ze ook niet fris zoals eerder haha), niet alleen bij haar maar ook mijn eigen houding, dan valt pas op hoeveel je eigenlijk aan het "corrigeren" bent. Denk dat we over een paar weken nog even een sessie doen en vanaf dan maar eens in de zoveel tijd lekker los laten werken. :j

@G_J alsof ze het al jaren doet! Stoer paard! 8-)

Zetta
Berichten: 373
Geregistreerd: 27-06-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:56

Ik meld mij ook even aan als nieuwtje, hoop dat ik tijd genoeg heb om actief mee te kletsen.

Enkele jaren geleden de overstap naar western gemaakt en in een quarter en paint fokkerij gereden, daar zoveel geleerd. Met de verhuis is het wat stilgevallen en reed ik terug af en toe engels op het paard van de buren.
Maar onlangs de kans gehad om een prachtige quarter ruin aan te kopen waarmee ik nu hopelijk vele westernritjes kan maken. Paardje heeft al redelijk wat ervaring dus ik hoop veel van hem te leren. Zou ook graag samen willen gaan lessen want sommige dingen zitten bij mij nog wat ver weg.

Ik wil ook graag regelmatig buitenritten maken, zit in een goede omgeving hiervoor maar alleen is toch dat nog niet dus zoek ik nog een maatje hiervoor.
Iemand hier toevallig van België, West-Vlaanderen?

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 11:02

Welkom Zetta :D België ligt voor mij iets uit de richting helaas haha, maar ben erg benieuwd naar je quarter!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101645
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 11:30

Welkom!! Foto van je paard??

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Zetta
Berichten: 373
Geregistreerd: 27-06-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 13:21

Dankje!

Even snel zoeken naar een foto, heb er nog niet veel dus dan maar deze.

[ img ]

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 14:05

Zetta schreef:
Ik meld mij ook even aan als nieuwtje, hoop dat ik tijd genoeg heb om actief mee te kletsen.

Enkele jaren geleden de overstap naar western gemaakt en in een quarter en paint fokkerij gereden, daar zoveel geleerd. Met de verhuis is het wat stilgevallen en reed ik terug af en toe engels op het paard van de buren.
Maar onlangs de kans gehad om een prachtige quarter ruin aan te kopen waarmee ik nu hopelijk vele westernritjes kan maken. Paardje heeft al redelijk wat ervaring dus ik hoop veel van hem te leren. Zou ook graag samen willen gaan lessen want sommige dingen zitten bij mij nog wat ver weg.

Ik wil ook graag regelmatig buitenritten maken, zit in een goede omgeving hiervoor maar alleen is toch dat nog niet dus zoek ik nog een maatje hiervoor.
Iemand hier toevallig van België, West-Vlaanderen?
Ik ben een Belg, maar niet van West-Vlaanderen. :P Ik woon in Oost-Vlaanderen, op de grens met Vlaams-Brabant. :)

ElCid
Berichten: 9219
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 16:23

jumpyhorse schreef:
Weet iemand trouwens goede, helpende voor de western grondwerkoefeningen? Flup kan piaffe van uit de tijd dat ze engels gereden werd, maar ben bang dat ze verkeerde spieren traint dan. We doen het graag, dus als er wat hogere oefeningen zijn hoor ik t graag :D


Piaffe is, mits goed uitgevoerd, ook voor een westernpaard heel goed. Met mijn Paint piaffeer ik regelmatig; het is nl. een prima oefening om rug, buik en achterhand spieren te trainen en dat is belangrijk voor elke rijpaard, ongeacht discipline die je er mee rijdt. Voordeel van piaffe aanleren vind ik dus dat ze veel sterker worden en als je het een beetje verder "drijft" ( letterlijk in dit geval) kan je misschien zelfs een mooie levade tevoorschijn toveren of een "school halt". De laatste doet mijn Paint al, de levade komt al vrij dichtbij ;) .
Goede grondwerk oefeningen voor elk paard zijn schouderbinnenwaarts, wijken ( en dan dus duidelijk overstappen met alle 4 de benen), onder massa laten plaatsen van de achterbenen, etc. In de klassieke dressuur kan je daar veel over vinden en aangezien dat de basis is zijn deze oefeningen dus voor elk paard goed.
Advies is wel om de grondwerk oefeningen op een echt kaptoom met 2 teugels( dus geen serreta o.i.d) te doen dan hoef je niet in de paardenmond te rommelen en een kaptoom geeft een veel betere drukverdeling op de neus en is zacht ( als je de goede hebt!). Evt. een keertje ergens een les ( of meerdere) nemen. ( Dat doen wij overigens ook; mijn man is een "meester' in het grondwerk).

Dit bedoel ik met een kaptoom https://www.kramer.nl/Paard/Longeren-gr ... gKNEPD_BwE, die zijn zacht onderlegd en het metaal zorgt alleen maar voor een stabiele ligging. Een serreta heeft een ( met dun leer overtrokken) neusriem van fietsketting of glad metaal en is dus veel scherper qua inwerking en ook nog eens minder stabiel.

Mondy
Berichten: 11819
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:02

Wat een knap koppie!

Veel foto's voorbij zien komen van trail etc... zo gaaf is dat hè :j Wat doen ze t ook braaf bij jullie <3

Zag ook een deken voorbij komen die heel maar ook lekker smerig is :(:) scheelt wel eea aan poetsen met shows ja :D

Joy helaas nog geen verzorger :( wat balen.. tegenwoordig veel die alleen maar willen rijden inderdaad.
Iemand zoeken die wel zo nu en dan kan lessen met jou erbij geen optie ?

Sorry. . Had per ongeluk ontstipt dus flink wat bij te lezen.

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101645
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:08

Ik wil ook graag rijden...maar met die onregelmatige uren is het nu even niet handig...je moet dan elke week gaan kijken wanneer je kan. Ik doe dat nu met het verzorgen van Special wel maar met rijden vind ik het net anders. Ik vind verzorgen echt wel leuk hoor, poetsen, wandelen, in de roundpen, foto's maken maar ik mis het rijden gewoon. Ik wil gewoon 1x in de week wat rijden. Met af en toe les of naar buiten als dat kan.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Mondy
Berichten: 11819
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:11

Ik denk dat jonge meiden het vooral lastig vinden als paard wel gereden kan worden alleen niet door hun. Wat ik uiteraard van beide kanten kan begrijpen :j Bij een paard wat sowieso niet kan rijden is het miss wat makkelijker te "accepteren"

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101645
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:12

Mee eens.

Ik mag wel op Spec hoor maar ik heb het dan gewoon niet naar mijn zin, het klikt gewoon niet.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Yinthee
Amadeus <3
Berichten: 4162
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:30

Mondy schreef:
Ik denk dat jonge meiden het vooral lastig vinden als paard wel gereden kan worden alleen niet door hun. Wat ik uiteraard van beide kanten kan begrijpen :j Bij een paard wat sowieso niet kan rijden is het miss wat makkelijker te "accepteren"


Helaas ook niet is mijn ervaring, ze willen hoe dan ook allemaal perse rijden. En niet alleen de jonge meiden, ook de wat oudere generaties.
Ik ben sowieso niet zo van de verzorgers/bijrijders, maar ooit 1x voor mijn haflinger op zoek geweest, daar kon toen ook niet (meer) op gereden worden - ook niet door mijzelf. Maar niemand kunnen vinden hoor :n
Terwijl er naast rijden verder nog alles mee gedaan kon worden en het echt een gouden paard was.

Zetta
Berichten: 373
Geregistreerd: 27-06-10
Woonplaats: België

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:37

Hier ook niet zo'n goede ervaring met verzorgers. Ze willen altijd meer dan je wilt geven en zegt wat ze mogen.

Maar aan de andere kant is het soms erg handig. Buurmeisje vroeger was de beste, kon je echt alles aan vragen maar wou niet rijden of trainen. Had ik geen probleem mee haha. Borstelen, eten geven, mest scheppen en fantastisch helpen op beurzen en fotoshoots, dat wou ze. Jammer dat ze te ver weg woont nu.

Mondy
Berichten: 11819
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:40

Oh lijkt me ook echt wel lastig een geschikt persoon te vinden ja :j

Zou voor joker ook nooit een verzorger willen. Sowieso vanwege zn karakter maar ook omdat ik het hele gedoe niet wil.
Terwijl ik van mezelf juist weet dat als ik ooit een paard zou zoeken ik juist mn best zou doen om die ideale verzorger te zijm

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Yinthee
Amadeus <3
Berichten: 4162
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:50

Nee, ik heb het ook altijd gewoon allemaal zelf/alleen gedaan en met mijn haf was ook puur voor 'extra' en geen noodzakelijk iets of zo.
Met Bo zou ik het inderdaad ook echt niet makkelijk/snel aandurven. Maar scheelt wel dat ik op stal gewoon mogelijkheden heb als het nodig is, waarvan ik dan zeker weet dat het ook goed gaat, haha.
Heb zelf vroeger wel altijd verzorgd ook hoor (ook paarden waar ik niet op mocht/kon rijden ;)) en altijd 200% voor gegeven. Iedereen was ook altijd heel blij met mij als verzorger.
Ze zullen er ook echt nog wel zijn hoor, maar inderdaad lastig te vinden (of -logischerwijs- al voorzien/'bezet'). En zeker western, dat lijkt nog net een stapje moeilijker (hier in de regio dan toch).

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers