Turkije

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:18

Leuk zeg Miezelke, ik ken Camyuva wel. Je kunt vanuit daar verschillende leuke dingen doen. Naar Olympos, Phaselis of Chimeara bijvoorbeeld. Je kunt ook met de kabelbaal omhoog de Tahtali berg op, dan heb je een prachtig uitzicht. Ga zeker ook eens naar de winkelstraat en haven van Kemer. Je kunt Hollands eten bij Casa La Luna aan het begin van de winkelstraat, haha. :D

Leuk dat je vriend ook enthousiast is Mandy! Wij gaan volgend jaar ook een verre reis maken. De kinderen vinden dat wel leuk maar gaan geloof ik liever naar Turkije.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~


x_Jeanine_x
Berichten: 9068
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:07

Zou inmiddels ben ik morgen alweer een week thuis van de vakantie in Grand Park Bodrum, heerlijk 12 dagen lekker weer gehad, op 1 dagje na, regen, wind en onweer. Maar dat mocht de pret zeker niet drukken!

Hotel was netjes, schoon, paar plekjes wat achterstallig onderhoud, maar niet gevaarlijk. Kamers waren netjes, dekbedden en topper gevraagd en netjes gekregen.
Eten was prima, lekker, wisselend, wel lauwer als ik gewend ben in NL. Maar ik als hele moeilijke eter heb zeker genoeg kunnen eten. Het eten in de snackbar was overdag eigenlijk altijd hetzelfde wat dan wel jammer was.

Drinken ook zeker goed, veel keus.
Personeel vond ik in de bar en restaurant minder, je bord was soms nog niet leeg of ze ruimde het al af en een heel aantal spraken slecht of geen engels. Nu heb ik ook steenkolen engels maargoed :+

Zwembaden waren netjes, helaas niet verwarmd. Maar prima ligbedjes, helaas werd er wel aan handdoekje leggen gedaan, maar dat mag voor 1 uur staat er op de bordjes, alleen word er niet op gecontroleerd. Maar buitenste rij altijd plaats.
Muziek stond lekker aan, en verschillende muziek. Soms iets te hard, maar als je er wat van zei werd het ook zachter gezet.

Verder echt een leuke vakantie gehad, lekker ontspannen, nog wat gewandeld en heerlijk uitgerust. Veel Nederlanders, maar eigenlijk geen Russen en dronken engelsen. Daarin tegen wel wat Polen en in de regio daarom heen wat gasten die goed kunnen drinken. Maar geen last van gehad.

Animatie aan het zwembad was leuk, waterpolo smiddags ging lomp, hard en onbenullig. Was eigenlijk op 2x na de enige vrouw die mee deed -O-
Maar om 12 uur elke dag een activiteit waar ze veel aandacht aangaven en ook de gasten echt mee kregen. Aquagym en Zumba lag echt 100 niveau's te hoog, niet echt toegankelijk voor iemand die dat nog nooit gedaan heeft, daardoor ook minder animo.

Zo nu zie ik dat het een hele waslijst is geworden.

Zou ik er nog een keer terug gaan, nee, omdat ik nooit naar hetzelfde hotel terug wil. Zou ik het aanraden, ja, maar niet langer als 8 dagen :o Of je moet rot vliegtijden hebben en veel excursies willen doen. Wij waren 12 dagen, ochtendje naar de markt op zaterdag ochtend naar Turgutreis gelopen in zo'n 40 minuten en voor 4 euro taxi terug genomen. Dag naar Kos, Griekenland geweest en een heerlijke boottocht gedaan.

Nu heb ik dus elke dag ook meegedaan met aquagym en waterpolo en mij alle dagen echt prima vermaakt :D

De dag met slecht weer
[ img ]

Voorkant hotel
[ img ]

Uitzicht vanaf de kamer
[ img ]

Of haven uit, of haven in met de boottocht
[ img ]

Zonsondergang
[ img ]

Gezellig met zus een selfie op het balkon
[ img ]

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 14:18

Mooie review Jeanine :D
Toch leuk dat je aan de activiteiten mee hebt gedaan, dat zou ik dan weer niet zo snel doen. :') Zijn jullie nog naar de Petrusburcht geweest?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

x_Jeanine_x
Berichten: 9068
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 16:37

Neee daar zijn we niet geweest :)

Ik vind het altijd wel lachen. Maar meer ook omdat ik zelf in een animatieteam heb gewerkt en zelf ook CIOS gedaan heb.

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 17:05

Dan is het zeker leuk om mee te doen!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 19:19

Klinkt als een hele goede vakantie! :D

Wij gaan hoogstwaarschijnlijk in mei weer. Paar dagen Istanbul en trip naar schoonouders in het oosten. Baby wordt in november geboren, dus die willen ze natuurlijk zien :+ Zie er wel tegenop om met zo’n kleintje te gaan reizen.

Dan in september waarschijnlijk nog ‘echt’ op vakantie met zijn 3e, zal ook Turkije worden. Dit jaar naar Lanzarote geweest en viel zo tegen.

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 19:45

Ooohh leuk Bo!! Waar zie je tegenop? Misschien helpt het als ik zeg dat mij reizen met baby’s/kinderen alles mee valt?

Waarschijnlijk ga ik volgend (na)jaar met 2 vriendinnen naar Istanbul. Lijkt mij zo’n toffe stad!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 20:04

Nadir schreef:
Ooohh leuk Bo!! Waar zie je tegenop? Misschien helpt het als ik zeg dat mij reizen met baby’s/kinderen alles mee valt?

Waarschijnlijk ga ik volgend (na)jaar met 2 vriendinnen naar Istanbul. Lijkt mij zo’n toffe stad!

Dat is fijn om te horen! :D
Maar idd eerst naar Istanbul vliegen, overstap naar Van.. nog 2 uur met de bus. Maar we zullen dan een auto huren dus dat scheelt weer.
En schoonouders bezoeken is voor mij ook niet veel aan. Ben ook wel beetje bang voor frustraties/conflicten ivm met baby :=

Istanbul is echt <3
Mijn man is net paar dagen terug van zijn ouders en Istanbul. Net op tijd, vandaag weer een aardbeving geweest.

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 20:23

Ja dat is idd wel even reizen dan. Hopelijk heb je een beetje gunstige vliegtijden en slaapt de baby lekker. Die van mij vielen altijd in slaap bij het eerste geluid van de vliegtuigmotor :')

Kan me wel voorstellen dat je geen zin hebt in conflicten over de baby. Blijft toch een behoorlijk cultuurverschil, zeker met het Oosten.

Gelukkig was je man op tijd terug, dat zijn altijd spannende dingen.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 09:47


Mandyy
Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-19 09:49

Ziet er goed uit. Was het lekker?


Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 11:54

Heerlijk!!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 11:54

Voor de mensen die altijd vragen of je in oktober ook nog mooi weer hebt in Turkije: In Antalya is het nog steeds 28-30 graden nu!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

ruitje
Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:12

[quote="Nadir"]
Voor de mensen die altijd vragen of je in oktober ook nog mooi weer hebt in Turkije: In Antalya is het nog steeds 28-30 graden nu!

Ik denk daar iets anders over :')
[ img ]

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:31

Oh wauw! Waar ben je precies?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

ruitje
Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:33



Bodrum. Dit is het hotel naast ons, Vogue. Is per direct gesloten.

Die foto is bij ons, valt nog mee in vergelijking bij dit filmpje :)

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

ruitje
Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:36


24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:54

Oh Ruitje wat erg, wat een pech zeg. Dat is wel extreem :wow:
Is dit aan het begin of richting einde van je vakantie?

Op vakantie in Turkije in oktober is een gok, vind ik.
De eerste helft zou ik het nog wel aandurven. Dan kun je nog prachtig weer hebben in de herfstvakantie.
Maar is de zon weg en komt er een regenbui, dan kan het ook opeens heel kil worden. Niet prettig als je voor zon gaat. Er is toch een verschil met de zomermaanden, het is oktober. De meeste hotels sluiten een paar weken later.

En wat Ruitje meemaakt, kan dus ook. Al is de kans gering.

Heb je geschikte kleding meegenomen, Ruitje? En kun je er nog iets doen?

Zie ik trouwens een zwembad met ligbedden erin?

Edit: ik heb het filmpje achteraf gekeken. Mijn god zeg wat een toestand in dat andere hotel.

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:58

Ah Bodrum! Dat zou ik ook niet doen in oktober, ik zou altijd in de buurt van Antalya blijven. Hoewel ik nu bedenk dat wij eind oktober in Bodrum ook nog een keer een week lang 30 graden hebben gehad. Maar dat blijft een gok. Balen voor jullie nu Ruitje!

Boras, niet alle hotels sluiten in de wintermaanden. Ons favo hotel bijvoorbeeld is het hele jaar open incl de zwembaden.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:03

Nadir schreef:
Ah Bodrum! Dat zou ik ook niet doen in oktober, ik zou altijd in de buurt van Antalya blijven. Hoewel ik nu bedenk dat wij eind oktober in Bodrum ook nog een keer een week lang 30 graden hebben gehad. Maar dat blijft een gok. Balen voor jullie nu Ruitje!

Boras, niet alle hotels sluiten in de wintermaanden. Ons favo hotel bijvoorbeeld is het hele jaar open incl de zwembaden.


Daarom schreef ik ook de meeste.

Ik ben prima op de hoogte met een man uit de Turkije en veel vakanties in Turkije :)

Mandyy
Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 11:14

Jeetje Ruitje. :oo
Dat is wel heftig zeg!

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:42

Boras schreef:
Ik ben prima op de hoogte met een man uit de Turkije en veel vakanties in Turkije :)

Leuk, waar komt je man vandaan?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 13:07

Wow wat erg! Helaas staat Bodrum er wel bekend om. Vrijwel ieder jaar zijn er in oktober daar overstromingen, en hebben veel hotels daar problemen mee.
Dat is wel een van de redenen waarom ik twijfel om een huis in Bodrum aan te schaffen :')

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 14:01

Haha, beter doe je dat niet daar dan idd :')

Ik heb even op de camera’s gekeken bij het huis van mijn ouders (vlakbij Antalya) en daar is het echt nog stralend mooi weer en 30 graden. {:}

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

ruitje
Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 14:22

Het was 1 dag, gisteren. We zitten er nog tot vrijdag. Nu echt stralend weer, lekker 27 graden :).

De 1e verdieping was onder gelopen en er waren in kamers lekkages. Wij zitten gelukkig op de 3e en zonder lekkages, maar er zijn gasten die omgeboekt zijn ivm natte kamers :+

Dus eigenlijk valt het wel mee bij ons. Ze zijn hier in het hotel ook meteen onwijs aan de gang gegaan om alles schoon te maken, dus behalve dat we nu een modderzwembad hebben is alles gewoon te gebruiken. Dan maar de zee in ipv het zwembad :)

In het zwembad hebben ze ' stenen ligbedden' , er is ook een bar in het zwembad. Dus dat vinden we wel jammer, maar ach, had zoveel slechter kunnen aflopen en de rest van de week dus wel 25 graden :)

Ik weet echter niet of ik nogmaals zo laat in het seizoen zou boeken. Als je ziet hoe alles hier onderloopt met regen... Had ik toch een beetje onderschat :+

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Judith, Century, Esplen, Esther_r20, Fly_high, Jade91, JPitty, Larissa123, Muga, Oshaa, Schuur_, Varekaj, veerledec, xxxmh en 73 bezoekers