USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-19 20:33

Wauw, wat woon je daar mooi! <3
Hoe bevalt het leven daar? Ben je helemaal gewend?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~


Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 20:33

Gave foto's Tamara! Wauw!

Ook bij jou gave foto's Nena! Is helemaal goed gekomen met je visum begrijp ik na die anti-climax? Wat fijn voor je zeg :)

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 21:06

Eigenlijk was ik deze zomer weer op vakantie, mijn goedkeuring voor mijn case heb ik vrij snel gekregen nadat we meer bewijs hebben verzonden. Nu ga ik voor adjustment of status en kan ik hier blijven voor het proces (zal dus nog 5-9 maand duren voor ik mijn visum heb en dus kan werken, suckt echt.. maargoed, liever hier zijn nu dan in België? ) :P
T is een beetje dubbel, had dit niet zien aankomen.. dus ook niet echt afscheid kunnen nemen van mijn vrienden etc. Aangezien ik nog geen rijbewijs heb zit ik vaak opgesloten in huis :') maar ik doe al een tijdje vrijwilligerswerk in een wildlife center, rij nu ook paard, maar de meeste vrienden zijn +30, wat opzich niet erg is maar zou wel wat meer mensen rondom mij willen hebben van dezelfde leeftijd haha. Is ook niet gemakkelijk om mensen te vinden met dezelfde mindset hier, maar ze zijn er wel (schaars) ;)

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 22:13

nenahdm schreef:
Eigenlijk was ik deze zomer weer op vakantie, mijn goedkeuring voor mijn case heb ik vrij snel gekregen nadat we meer bewijs hebben verzonden. Nu ga ik voor adjustment of status en kan ik hier blijven voor het proces (zal dus nog 5-9 maand duren voor ik mijn visum heb en dus kan werken, suckt echt.. maargoed, liever hier zijn nu dan in België? ) :P
T is een beetje dubbel, had dit niet zien aankomen.. dus ook niet echt afscheid kunnen nemen van mijn vrienden etc. Aangezien ik nog geen rijbewijs heb zit ik vaak opgesloten in huis :') maar ik doe al een tijdje vrijwilligerswerk in een wildlife center, rij nu ook paard, maar de meeste vrienden zijn +30, wat opzich niet erg is maar zou wel wat meer mensen rondom mij willen hebben van dezelfde leeftijd haha. Is ook niet gemakkelijk om mensen te vinden met dezelfde mindset hier, maar ze zijn er wel (schaars) ;)

In Amerika kun je toch al met 16 je rijbewijs halen? En volgens mij krijg je het daar zo ongeveer bij 'n pakje boter ipv maandenlang te moeten lessen. Of word je beperkt doordat je nog geen greencard hebt?

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 22:34

Ik verwacht dat ze moet wachten op haar social security number voordat ze haar rijbewijs mag halen.

Dat was bij mij namelijk ook het geval, ik mag nu aankomende week mijn rijexamen gaan doen. Ondanks dat ik in Nederland mijn rijbewijs al gehaald heb moet ik nu nog mijn state driver licence halen. :j

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 22:42

Moet inderdaad wachten op mijn social security number. Ik heb mijn rijbewijs nog niet in gehaald in BE dusja.. haha. En omdat het hier zo gemakkelijk is wou ik het gewoon meteen hier doen, maar daar zal ik dus in totaal 3 jaar op gewacht hebben. Echt dom :') in België had ik toch geen auto en heb het ook nooit nodig gehad

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 23:15

Ik herken het wel, Nena. Wij zijn vorig jaar naar Australië gekomen en blijven nog 2 jaar. In het begin had mijn man meteen werk en ik niet, en ik heb toen ook een paar maanden thuis gezeten. Vond het echt verschrikkelijk saai en inderdaad heel erg moeilijk om zo mensen te leren kennen en vrienden te maken. Eens ik werk had was dat overigens wel meteen opgelost, want veel collega’s zijn nu goede vrienden. Hopelijk duurt het voor jou ook niet te lang voor je mag werken!

purny
Berichten: 27383
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 23:43

Ik had een kaartje voor de kroon gekocht. Maar eenmaal bij het bovenste gedeelte zag ik die smalle trap met die wenteling... Toen durfde ik niet verder :+

Het is hier trouwens een chaos met beveiliging en extra politie ivm de klimaattop

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 07:16

Super leuk al die enthousiaste reacties over Alaska!! :D Kan het ook echt iedereen aanraden om eens die kant op te gaan!

Ceetje_bokt schreef:
Mooie trip heb je gemaakt. Het idee om naar Denali te gaan met auto kan ik van harte aanbevelen.

Klinkt goed! :) Wat was jullie route? Wij zitten er dan aan te denken om wel weer een week met het schip vanuit Vancouver/Seattle richting Whittier te gaan, omdat we deze route zo mooi vonden en nog wel een keer zouden willen zien. Vanuit Whittier zouden we dan met de trein richting Anchorage gaan en daar een auto op te halen om verder te trekken voor ca. 2 weken. Al vind ik het altijd wel een beetje zonde om vrij snel na een reis weer terug te keren, dus zal waarschijnlijk over een paar jaar zijn (helaas :o).

Grit schreef:
Heel mooi en geweldig dat jullie bultruggen en walvissen hebben gezien.

Hoe was het om twee weken op het schip te verblijven?

De cruise is ons super bevallen! :D Maar we hadden dan ook al wel eerder gecruised, dus we wisten dus al wel dat we 2 weken op een schip geen probleem zouden vinden. Alleen gingen we nu voor het eerst op cruise met de verwachting om koud/slecht weer te hebben (bij de andere 2 konden we ons i.v.m. goed weer altijd prima vermaken op de buitendekken en bij de zwembaden), maar ook nu hebben we ons super kunnen vermaken op het schip. Zo'n schip is gewoon zo groot dat je eigenlijk totaal niet door hebt dat je op een schip zit en de faciliteiten & services zijn super. En het is ook wel een enorm comfortabele manier van rondreizen, omdat je niet telkens alles weer hoeft mee te slepen, etc. Het schip vaart meestal 's nachts, zodat we de hele dag zelf erop uit konden en onze dag zelf in konden delen. Maar het moet natuurlijk wel bij je passen! Als je enkel je vlucht wilt boeken en dan ter plekke je route wilt bedenken, is cruisen niet je ding en sommige mensen voelen zich ook erg "opgesloten" zo op het water. Maar wij vonden deze cruise in Alaska wel echt de mooiste cruise die we gemaakt hebben, omdat we ook sneller op plekken kwamen die anders lastiger te zien waren. Zo zijn we bijv. 2 keer een dag met het schip Glacier Bay NP ingevaren (deze rederij is 1 van de 2 wereldwijd die het recht heeft om daarin te kunnen i.v.m. natuurbescherming & terecht ook natuurlijk), waarbij er parkrangers aan boord kwamen en van alles vertelden over het wildlife en de gletsjers (sowieso was er trouwens de gehele reis een marinebioloog aan boord). We kwamen langs allerlei gletsjers waar het schip dan een half uur voor ging liggen. Dat was echt super gaaf! <3 Ik kan het dus zeker aanraden, maar je moet wel bedenken of het bij je manier van reizen past. :)

Tierania_ schreef:
Alaska is geweldig! Afgelopen juni ook een auto rondreis gedaan en we gaan zeker terug.. zoveel moois gezien :D
Kan het iedereen aanbevelen!

Het kost alleen iets meer dan een gemiddelde Amerika reis :')

Ja jullie hadden ook echt een hele gave route <3 Maar prijzig is het daar allemaal inderdaad wel :') Al is een cruise dan relatief wel goedkoop en in de winkeltjes vond ik het allemaal nog wel meevallen, maar die excursies :oo Een boottocht van een ochtend/middag kostte al zo $ 200 p.p, maar het was wel allemaal top geregeld en ik vond het wel absoluut waard.

Nena, wat een prachtige foto's heb je gemaakt! <3

Veel plezier in NYC purny! Wat heb je nog meer in de planning staan daar om te doen?

Cowboy55
Berichten: 8441
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 08:09

purny schreef:
Ik ben naar de yankees geweest. Het was een leuke ervaring maar ik snapte niks van het spel. Maar ik heb een foam finger :D


_O- Dat is eigenlijk ook het allerbelangrijkste.... :D

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 08:13

Cowboy55 schreef:
purny schreef:
Ik ben naar de yankees geweest. Het was een leuke ervaring maar ik snapte niks van het spel. Maar ik heb een foam finger :D


_O- Dat is eigenlijk ook het allerbelangrijkste.... :D


Wij hebben het ook wel eens in een cafe zitten kijken, vol verwondering :+
Die avond in het hotel de spelregels eens opgezocht tijdens een wedstrijd, werd een stuk duidelijker

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-19 08:36

Nenehdm, kan me voorstellen dat het zonder rijbewijs een stuk minder leuk is daar. Je hebt gewoon echt een auto nodig.

Tamara, leuk dat je je ervaring deelt over de cruise. Lijkt mij ook geweldig om een keer te doen!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

purny
Berichten: 27383
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 13:48

Cowboy55 schreef:
purny schreef:
Ik ben naar de yankees geweest. Het was een leuke ervaring maar ik snapte niks van het spel. Maar ik heb een foam finger :D


_O- Dat is eigenlijk ook het allerbelangrijkste.... :D


Die dingen zijn superwarm. Eigenlijk had ik er nog een moeten kopen dan had ik m'n handschoenen voor deze winter :D

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 13:56

Super fijn joh Nena! Na zo'n lange tijd toch goed gekomen, heerlijk :)
Hopelijk is snel alles rond zodat je voor je rijbewijs kunt gaan

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 14:05

purny schreef:
Die dingen zijn superwarm. Eigenlijk had ik er nog een moeten kopen dan had ik m'n handschoenen voor deze winter :D


Erg praktisch en charmant :j

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Cowboy55
Berichten: 8441
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 14:15

Keet schreef:
Cowboy55 schreef:

_O- Dat is eigenlijk ook het allerbelangrijkste.... :D


Wij hebben het ook wel eens in een cafe zitten kijken, vol verwondering :+
Die avond in het hotel de spelregels eens opgezocht tijdens een wedstrijd, werd een stuk duidelijker


Als ex speler/coach wil ik jullie best live bijpraten. In ruil voor een vliegticket wellicht? Regel ik de kaartjes voor de wedstrijden wel...... O:)

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 14:17

Cowboy55 schreef:
Als ex speler/coach wil ik jullie best live bijpraten. In ruil voor een vliegticket wellicht? Regel ik de kaartjes voor de wedstrijden wel...... O:)


Hahaha :D leuk aanbod :D

Komende reis geen football/honkbal voor mij in ieder geval :+ maar we hebben wel het voornemen om ooit eens een wedstrijd bij te gaan wonen :D

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 15:04

Wij hebben bijna twee weken met een camper gereisd: (grove route) Anchorage, Denali, Homer, Seward, Anchorage en vandaar naar Seattle en daar nog een rondje gedaan.
Tussendoor ook nog her en der gekampeerd. Voor ons de eerste keer met camper en voor Alaska prima bevallen. Anders kamperen we met een klein tentje, maar de kans op slecht weer vonden we te groot en er zijn niet zoveel motels als in de lower 48
Tijdens een andere trip de Inside Passage gedaan en ik was toen al helemaal klaar met varen, :D

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 07:50

Als ik hier Denali langs zie komen, moet ik altijd aan twilight denken :+ our cousins from denali :+

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 08:14

Cowboy55 schreef:
Als ex speler/coach wil ik jullie best live bijpraten. In ruil voor een vliegticket wellicht? Regel ik de kaartjes voor de wedstrijden wel...... O:)


Ik help ook graag als ex-speelster :D Ook in ruil voor een vliegticket

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos


Victory-Boy
Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 09:48

Angela_ schreef:
Cowboy55 schreef:
Als ex speler/coach wil ik jullie best live bijpraten. In ruil voor een vliegticket wellicht? Regel ik de kaartjes voor de wedstrijden wel...... O:)


Ik help ook graag als ex-speelster :D Ook in ruil voor een vliegticket

Wij, mijn vriend en ik, willen ook graag helpen. Ik heb er de ballen verstand van, maar wil het wel leren in ruil voor vliegtickets, hotel en autohuur. :+

Honden: Mulak, Ninja, Chendo
Pony's: Victor, Mouse, Bloem

Victory-Boy
Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 09:52

nenahdm schreef:
Eigenlijk was ik deze zomer weer op vakantie, mijn goedkeuring voor mijn case heb ik vrij snel gekregen nadat we meer bewijs hebben verzonden. Nu ga ik voor adjustment of status en kan ik hier blijven voor het proces (zal dus nog 5-9 maand duren voor ik mijn visum heb en dus kan werken, suckt echt.. maargoed, liever hier zijn nu dan in België? ) :P
T is een beetje dubbel, had dit niet zien aankomen.. dus ook niet echt afscheid kunnen nemen van mijn vrienden etc. Aangezien ik nog geen rijbewijs heb zit ik vaak opgesloten in huis :') maar ik doe al een tijdje vrijwilligerswerk in een wildlife center, rij nu ook paard, maar de meeste vrienden zijn +30, wat opzich niet erg is maar zou wel wat meer mensen rondom mij willen hebben van dezelfde leeftijd haha. Is ook niet gemakkelijk om mensen te vinden met dezelfde mindset hier, maar ze zijn er wel (schaars) ;)

Van harte gefeliciteerd! Ik vind het echt super voor je. :j Ik zit nog steeds te twijfelen ... wel/niet/wel/niet. Aan de ene kant wil ik graag, aan de andere kant woon ik hier zo mooi en is de gezondheidszorg hier veel beter betaalbaar. En mijn vriend vindt dat we in Nederland moeten blijven tot mijn ouders dood zijn ook al vinden mijn ouders weer van niet, haha. Zo lang mijn hond nog leeft gaan we sowieso niet.

Honden: Mulak, Ninja, Chendo
Pony's: Victor, Mouse, Bloem

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 10:14

Victory-Boy schreef:
Wij, mijn vriend en ik, willen ook graag helpen. Ik heb er de ballen verstand van, maar wil het wel leren in ruil voor vliegtickets, hotel en autohuur. :+

Hahaha, ik wil ook tegen deze zelfde deal! :D :j

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 12:14

Vliegtuig huren en een usa topic boktmeeting in usa dan maar?

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 13:06

Dat begrijp ik helemaal hoor, Victory Boy. Het is echt een grote stap. Jouw vriend is Amerikaans, toch? Kan hij aarden in NL? Wij zijn naar Australië verhuisd en ik heb nu pas na een jaar echt het gevoel dat we hier wat gesettled zijn en het beginnen kennen. Ook al heb je je partner, het is niet te onderschatten wat voor impact het heeft om zo uit je sociale leven en uit je comfort zone gerukt te worden.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 bezoekers