Waar heen in mei met kind?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
brudoe
Berichten: 966
Geregistreerd: 12-05-06
Woonplaats: Maastricht

Waar heen in mei met kind?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-19 06:41

Hallo,

We hadden eind mei/begin Juni naar Oostenrijk willen gaan. Nu blijkt dat de meeste liften dan helaas nog dicht zijn. Dus valt Oostenrijk helaas af. Wie weet een leuk/betaalbare camping/vakantiepark/huisje op maximaal 8 uur rijden vanaf Maastricht? We zoeken iets wat geschikt is voor een kindje van dan bijna 3, en genoeg te doen in de omgeving. Alvast bedankt

Bruintje <3


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 06:48

De Ehrwalder almbahn is wel open zie ik. Omgeving daar is prachtig. Zugspitze kun je ook het hele jaar op. Ik zou Oostenrijk dus niet meteen afschrijven, Tiroler Zugspitzarena is lekker dicht bij en genoeg te doen voor (kleine) kinderen. Zugspitz resort hebben wij van de zomer gestaan, tegen die tijd is het nieuwe hotel met kindergedeelte (zwembad, indoorspeeltuin) af. Niet goedkoop om te verblijven, wel alle luxe die je je maar voor kan stellen.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Waar heen in mei met kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 07:15

Toen ik kind was gingen we vaak in omgeving Salzburg op vakantie. Daar is ontzettend veel leuks te doen. Je kunt naar de ijsgrotten, de zoutgrotten, elektrobootjes huren op de Monsee. Bergwandelen, zomerrodelbanen. En naar het slot op de berg. En nog zoveel meer.

Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 07:23

Salzburg is inderdaad mooi. Er zijn ook ontzettend leuke touren waar je geen lift nodig hebt en die voor kinderen geschikt zijn (bv goede wwg waar de buggy mee kan) of je koopt een speciale rugdrager war de kleine achterin kan als het nodig is.

brudoe
Berichten: 966
Geregistreerd: 12-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Waar heen in mei met kind?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-19 07:56

Zugspitze zijn we geweest, erg mooi! Ik ga me eens in de omgeving verdiepen, vooral fijn dat het niet al te ver rijden is wat hebben jullie daar allemaal gedaan? Het hoeft niet perse Oostenrijk te zijn, mag ook Frankrijk of Duitsland zijn.

Bruintje <3


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 08:34

Wat hebben we gedaan. De Ehrwalder alm heb je wandelingen die ook met kinderwagen of voor kleinere kinderen geschikt zijn. De alm is sowieso leuk natuurlijk met de koeien. Die zullen er vast al wel lopen in juni. De Zugspitze op is leuk. We zijn nog naar Garmisch geweest om de Partnachklamm te bezoeken. Innsbruck is ook te doen, hebben wij niet gedaan maar zou je ook een dagje heen kunnen. Of Neuschwanstein. Hebben wij ook niet gedaan, maar is dichtbij.

brudoe
Berichten: 966
Geregistreerd: 12-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Waar heen in mei met kind?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-19 10:02

Uiteindelijk gelukkig toch met werk kunnen regelen om in augustus te gaan. Hebben Fügen geboekt hoor het graag als iemand tips heeft in Fügen en omgeving!

Bruintje <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jacquelinee_, Yipee en 63 bezoekers