Reiservaringen voor unieke wereldreis

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 16:21

Even een cliche er in gooien: "life starts at the end of your comfort zone". Als je daar eenmaal uit bent, kun je de hele wereld aan. Er is natuurlijk een verschil tussen buiten je comfortzone gaan en het gevaar opzoeken, maar ik vind de reizen die ik van te voren vaak spannend vond uiteindelijk veel interessanter dan de "normale uitstapjes".

Denk er nog eens over na. T geeft uiteindelijk wel een grote boost aan je zelfvertrouwen en is goed voor je persoonlijke ontwikkeling


Radiostilte
Berichten: 980
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 16:25

Leeg
Laatst bijgewerkt door Radiostilte op 13-07-23 17:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 16:25

Vergeet alleen niet dat je zelden de enige bent die in dat schuitje zit, helemaal als je overnacht in hostels. ;) Vaak zijn daar ook genoeg mensen die ofwel er al wat langer zitten en je tips kunnen geven of op sleeptouw willen nemen, ofwel ook op onderzoek uit moeten gaan en het ook niet erg vinden om dat met een buddy te doen. Dat is namelijk ook een beetje mijn valkuil: dat ik mezelf in mijn hoofd in een soort bubbel van onzichtbaarheid plaats voordat ik ergens heen ga en op mezelf ben aangewezen, maar in de praktijk is dat natuurlijk nooit het geval en kom je eigenlijk altijd wel mensen tegen die iets samen willen ondernemen. :)

Verder helemaal eens met Gracezellaa.

Daantj__ schreef:
Ik had toen een loeistrak schema om half Australië in noodvaart te doorkruisen. En dan is het ook niet leuk. Naast dat je dan hoogtepunt na hoogtepunt gaat waardoor het niet meer echt als hoogtepunt aanvoelt. Is het ook niet echt ontspannend.

Om die reden maak ik altijd een lijstje met dingen die ik écht wil zien of doen, en dingen die ik leuk zou vinden om te doen als ik er tijd voor of zin in heb, en ik bekijk dat ook van dag tot dag. De "must do's/sees" zijn soms ook geen dingen die als hoogtepunt in de Lonely Planet zullen staan, maar waar ik persoonlijk "iets" mee heb. :)

Radiostilte
Berichten: 980
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 16:34

Leeg
Laatst bijgewerkt door Radiostilte op 13-07-23 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 16:36

Ik ben zelf geen hostel reiziger, maar weet dat er in Australie ook vaak auto's/busjes gekocht worden door backpackers. Als je dan in 'n hostel verblijft en ook dezelfde kant uit wil kun je vaak wel een stuk meereizen als je bijdraagt in de benzinekosten.

Hoorde jaren geleden toen ik zelf op reis was (en lekker in hotels verbleef) wel dat men voor dorms in hostels al 50 dollar per nacht moest betalen, dus vreselijk duur en geen privacy.

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 17:10

Misschien had ik het al gepost maar ik heb de volgende landen op mijn bucketlist

Ik wil graag wildkamperen in Noorwegen

IJsland
Maleisië - borneo
Madagascar - reunion- Mauritius
Montenegro
Patagonie
Het amazonegebied in Brazilië
Het zien van een great migration in Afrika
Madeira
Amerika maar dan zuid/west(al wat Staten bezocht)
Costa Rica
Australië
Canada

Voor de laatste twee zijn concrete plannen.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-19 17:46

Gracezellaa schreef:
Even een cliche er in gooien: "life starts at the end of your comfort zone". Als je daar eenmaal uit bent, kun je de hele wereld aan. Er is natuurlijk een verschil tussen buiten je comfortzone gaan en het gevaar opzoeken, maar ik vind de reizen die ik van te voren vaak spannend vond uiteindelijk veel interessanter dan de "normale uitstapjes".

Denk er nog eens over na. T geeft uiteindelijk wel een grote boost aan je zelfvertrouwen en is goed voor je persoonlijke ontwikkeling


heeeeeel mooi gezegd, hier ga ik zeker over nadenken. _/-\o_

Daantj: mijn nichtje gaf idd ook al aan dat ik me echt niet moet vergissen in het kostenplaatje.... vooral ook omdat ik zooooo veel wensen heb. ik ga van hot naar her met mijn ideeën, dat hebben jullie waarschijnlijk al gemerkt in dit topic hahah! mijn nichtje gaf ook aan dat ik alleen alles van mijn lijstje kan doen als ik geldschieters ga vinden ofzo _O- nouja wie weet he... misschien worden mijn verslagen + instagram zo vaak bekeken dat er sponsoren komen. is een koppel hier uit het dorp Deurne ook gelukt. ze hebben onlangs hun huis verkocht om full-time te gaan reizen. zeg nooit nooit -:)

De camper in Canada is van mijn neef dus dat scheelt ook al wat kosten. maar zoals je al zegt: je wil je familie daar niet alles laten betalen dus het kost wel iets om daar te verblijven idd. Mijn neef gaf wel aan dat ik daar zo lang als ik wilde mocht blijven, maar toch, je wilt niet een lange periode teren op zijn huis en inkomen, voelt zoooo verkeerd.

In NZ kan ik gratis de auto van mijn oom en tante gebruiken. ik moet dan alleen de benzine kosten betalen. dus dat scheelt enorm. ze gaven aan dat een auto huren daar al rond de 60 euro per dag kost.. dus dat scheelt echt veel geld.

De vliegtickets is een dingetje.. ik heb toevallig een aantal weken geleden een lijst gemaakt met waar ik echt echt heen wilde. aan de hand van deze lijst (heb ik ergens in dit topic gedeeld), heb ik gekeken wat de tickets daarnaartoe kostte, van bestemming naar bestemming. ik kwam geloof ik plus minus op 2700 euro uit. om eerlijk te zijn viel me dit echt niet tegen. ik ben me wel aan het oriënteren op een wereldticket, maar ik wil niet vast zitten aan tijden of bestemmingen die ik liever niet wil.

Australie de Whitsundayeilanden... daar zeg ik JAAAA tegen :j

Mkango: dat lijkt me het leuke, dat je echt mensen ontmoet, activiteiten mee gaat ondernemen, misschien zelfs wel een stukje samen reizen. ik praat gelukkig best makkelijk aan met mensen dus dat is een positief puntje. het is wel wat je aangeeft: een lijstje maken met dingen die je echt wilt zien of doen... dat is een hele goede tip!

Moonsparkle: wauw dat zijn gave bestemmingen! wanneer ga je naar Australie en Canada? wat voor plannen heb je gemaakt als ik vragen mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 18:36

elnienjo schreef:
Ik ben zelf geen hostel reiziger, maar weet dat er in Australie ook vaak auto's/busjes gekocht worden door backpackers. Als je dan in 'n hostel verblijft en ook dezelfde kant uit wil kun je vaak wel een stuk meereizen als je bijdraagt in de benzinekosten.

Hoorde jaren geleden toen ik zelf op reis was (en lekker in hotels verbleef) wel dat men voor dorms in hostels al 50 dollar per nacht moest betalen, dus vreselijk duur en geen privacy.
Een zoektocht van twee tellen op Hostelworld had je uit eerste hand kunnen vertellen dat dat complete onzin is. :+ Bovendien kun je ook zo nu en dan een privékamer boeken in een hostel als je behoefte hebt aan wat meer privacy, maar nog steeds een common room en keuken wilt om wat mensen te zien.

Radiostilte
Berichten: 980
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 22:44

Ja ik wil je droom niet omver helpen door over kosten te gaan zeuren. Maar zou het ook vervelend vinden als je nu hele plannen hebt en maanden of een jaar wil wegblijven. En dan na 2 maanden en 1 of 2 bestemmingen moet concluderen dat het geld op is en je terug naar huis moet. En als geld geen probleem is dan moet je het gewoon negeren. Maar anders misschien een idee om eens een keer een begroting te maken. Ik zag dat je alle vliegtickets al een keer bekeken had. Maar dan ook wat het vervoer op de bestemmingen en binnenlandse reizen gaat kosten, waar je daar gaat overnachten, hoe lang ongeveer, wat eten per dag/week gaat kosten, je uitjes etc. En dan bedenken dat zelfs als je de bedragen ruim neemt dat dit de minimale prijs is. Want uiteindelijk kost het altijd meer. Zo heb je een idee hoeveel het gaat kosten en kom je niet voor verrassingen te staan.

Ik weet eigenlijk niet hoe het met zo wereldticket zit. Ik snap dat je niet ergens aan vast wil zitten. Maar aan de andere kant een week vooraf boeken blijkt vaak zelfs nog weer duurder te zijn dan een paar maanden vooraf. Dus losse tickets vlak voor tijd kopen is dan wellicht duurder. Volgens mij is een wereldticket wel een beetje flexibel. Maar zelf geen ervaringen mee.
Laatst bijgewerkt door Radiostilte op 13-07-23 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm
Berichten: 15108
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 23:06

Hostels leken mij ook niets, maar het was heel leuk juist :j moet zeggen dat ik deze prijzen voor hostels wel stevig vindt :oo, in Schotland waren ze een heel stuk betaalbaarder

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm


Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 08:03

Hostels zijn erg wisselend in prijs, afhankelijk per land en wat het allemaal kost.
Zo zat ik op Curacao voor 30 euro per nacht op gemengde slaapzaal en net buiten Rome, vlak bij de Tiber voor 9 euro per nacht.
Brazilie 25 euro pn.
Ik vind het leuk, je komt met zoveel mensen in aanraking.

Bij langer weggaan zou ik echt denken aan werken op locatie.
Doe daar onderzoek naar, het is ook fijn om wat te doen als je zo lang onderweg bent.
Voor sommige landen heb je een vergunning nodig, voor andere landen weer niet....dus doe onderzoek.
Soms kun je tegen kost en inwoning wat hand en span diensten verrichten.
Trouwens ook de jeugdherbergen en hostels hebben vaak weer iemand nodig, heerlijk gewerkt op 3 plekken in Griekenland door aan te nemen, als ik wat zag in Hostels.

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-19 08:24

Daantj__ schreef:
Ja ik wil je droom niet omver helpen door over kosten te gaan zeuren. Maar zou het ook vervelend vinden als je nu hele plannen hebt en maanden of een jaar wil wegblijven. En dan na 2 maanden en 1 of 2 bestemmingen moet concluderen dat het geld op is en je terug naar huis moet. En als geld geen probleem is dan moet je het gewoon negeren. Maar anders misschien een idee om eens een keer een begroting te maken. Ik zag dat je alle vliegtickets al een keer bekeken had. Maar dan ook wat het vervoer op de bestemmingen en binnenlandse reizen gaat kosten, waar je daar gaat overnachten, hoe lang ongeveer, wat eten per dag/week gaat kosten, je uitjes etc. En dan bedenken dat zelfs als je de bedragen ruim neemt dat dit de minimale prijs is. Want uiteindelijk kost het altijd meer. Zo heb je een idee hoeveel het gaat kosten en kom je niet voor verrassingen te staan.


hele goede tip! ik ben blij met jullie eerlijkheid. het heeft namelijk geen zin om alleen maar mee te babbelen over de roze wolk die 'reizen' heet. het is niet altijd even makkelijk/goedkoop, dus dankjewel. ik heb inderdaad de vliegtickets al bekeken, ook had ik globaal eens gekeken wat overnachten kost in verschillende landen. en dan ben ik uitgegaan van inderdaad gedeelde kamers. een beetje budgethostels. ik ben iemand die zich met regelmaat terug moet trekken om even alles te verwerken en bij komen van alle índrukken om me heen. te vaak alleen zijn is dan ook weer niks voor mij hahah. ik denk dat tijdens zo'n reis gedeelde kamers juist fijn is. je ontmoet mensen, je bent onder de mensen, je leert van elkaar, samen dingen bekijken. als ik me wil terugtrekken, dan maak ik wel even een wandeling of ga ik naar het strand. zo deed ik dat in NZ ook, dat beviel me prima.


Rakkie123 schreef:
Bij langer weggaan zou ik echt denken aan werken op locatie.
Doe daar onderzoek naar, het is ook fijn om wat te doen als je zo lang onderweg bent.
Voor sommige landen heb je een vergunning nodig, voor andere landen weer niet....dus doe onderzoek.
Soms kun je tegen kost en inwoning wat hand en span diensten verrichten.
Trouwens ook de jeugdherbergen en hostels hebben vaak weer iemand nodig, heerlijk gewerkt op 3 plekken in Griekenland door aan te nemen, als ik wat zag in Hostels.


ja zoiets zat ik inderdaad ook te denken. dan maak je ondertussen ook direct de echte cultuur en de gewoonten van die mensen mee. ik moet inderdaad echt niet vergeten om overal onderzoek te doen naar die visa's, papieren etc. het zou zonde zijn als er iets mis gaat waardoor je dromen in duigen vallen, of dat het een extra klap met geld kost. heb je daar gewoon gevraagd voor werk? of heb je je aangemeld aan op een website om werk te vinden? raad je aan dat daar op locatie te bekijken en rond te vragen?

Psydoxy
Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 08:30

Hostel prijzen zijn de laatste 10 jaar ver-tig-voudigd. Het idee dat je eigenlijk aansluit in de 'herberg' en tegen een klein prijsje een bed krijgt is niet meer. Ook het gewoon aan komen wandelen en vragen naar een bed wordt steeds moeilijker. Iedereen boekt online.

Tijdens mijn wereldreis heb ik alleen de nachten in Sydney vastgelegd aangezien ik daar met oud/nieuw zou verblijven. €20 per nacht en dat is echt mazzel. Ik hoorde van mijn dorm genoten dat er een €80 had betaald voor dezelfde nacht. Toen hadden we ook nog geen wifi en was vooraf reserveren echt alleen mogelijk met een computer :Y)

In de VS en Canada kunnen ze er ook wat van qua prijzen. |o
De laatste keer in NZ vond ik de kampeerprijzen en echt absurd hoog met 10 jaar terug en nu was ik niet eens in het hoogseizoen. Lag te bevriezen in m'n tentje :\

Endurance 2024: http://endurancesomeren.com
MONGOL DERBY FINISHER 2019 - GAUCHO DERBY FINISHER 2022

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 08:46

Daarom ook de eerdere tip, wil je rondreizen, pak dan landen die relatief goedkoop zijn.

Zojuist heb ik ook even gekeken, de hostels in Argentinie zitten nog steeds in dezelfde prijscategorie dan 10 jaar geleden (neergang valuta), tussen de 5-10€ per nacht.

Ik vond het vooral heel gezellig, je maakt er leuke contacten mee. Kunt samen koken in de gemeenschappelijke ruimtes en eventueel samen op pad als je leuke mensen treft.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-19 08:56

jaa misschien moet ik idd even mijn horizon verbreden en toch maar eens gewoon kijken naar de relatief goedkope landen.

kom je overal in elk land vort reizigers/backpackers tegen? ik had eerst best wel een beeld van: je komt backpackers alleen in Australie, NZ, Bali enzo tegen...

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 08:59

Zelfs in Iran kom je ze tegen, overal waar hostels zijn, zijn backpackers...

Zelf wilde ik juist niet naar landen als Australie en Thailand, want wilde juist andere mensen tegen komen dan alleen maar Nederlanders :D

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 11:03

BlackBeautyZ schreef:
Rakkie123 schreef:
Bij langer weggaan zou ik echt denken aan werken op locatie.
Doe daar onderzoek naar, het is ook fijn om wat te doen als je zo lang onderweg bent.
Voor sommige landen heb je een vergunning nodig, voor andere landen weer niet....dus doe onderzoek.
Soms kun je tegen kost en inwoning wat hand en span diensten verrichten.
Trouwens ook de jeugdherbergen en hostels hebben vaak weer iemand nodig, heerlijk gewerkt op 3 plekken in Griekenland door aan te nemen, als ik wat zag in Hostels.


ja zoiets zat ik inderdaad ook te denken. dan maak je ondertussen ook direct de echte cultuur en de gewoonten van die mensen mee. ik moet inderdaad echt niet vergeten om overal onderzoek te doen naar die visa's, papieren etc. het zou zonde zijn als er iets mis gaat waardoor je dromen in duigen vallen, of dat het een extra klap met geld kost. heb je daar gewoon gevraagd voor werk? of heb je je aangemeld aan op een website om werk te vinden? raad je aan dat daar op locatie te bekijken en rond te vragen?


Ik liep er steeds tegen aan, zag een briefje of hoorde dat ze iemand zochten, en haakte daar gelijk op in.
Op 1 lokatie ben ik vaker geweest en sprak van te voren af wanneer ik kwam en voor hoe lang.

Je kunt ze natuurlijk ook van te voren benaderen via de website, in het hoogseizoen zoeken ze altijd personeel, voor hen ook fijn om een beetje zekerheid te hebben.

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 20:53

Sakura789 schreef:
Zelfs in Iran kom je ze tegen, overal waar hostels zijn, zijn backpackers...

Zelf wilde ik juist niet naar landen als Australie en Thailand, want wilde juist andere mensen tegen komen dan alleen maar Nederlanders :D

Dat is ook vaak een grote overweging in de bestemmingen die ik kies. :') Hoewel ik gelukkig weg kan komen met doen alsof ik niet Nederlands ben in een kort gesprek, want ik spreek Engels met een Zuid Afrikaans/Brits accent. :))

Overigens, TS, wellicht heb je hier al aan gedacht, maar kijk ook even naar de polis van je reisverzekering. Het kan zijn dat je iets moet aanpassen als je voor meer dan 30 dagen aaneengesloten naar het buitenland gaat. En wat betreft het jezelf even terug willen trekken: naast een wandeling of een uitje alleen, kun je in de meeste hostels ook een privékamer boeken. Dan kun je dat gewoon één of twee nachten doen, zodat je weer een beetje bijtankt, maar je bent dan ook nog een beetje onder de mensen als je naar de gemeenschappelijke ruimtes gaat. Ik ben namelijk ook een beetje zoals jij, en ik vond dat een fijne tussenoplossing zo af en toe. :)

Qimm
Berichten: 15108
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 21:11

Ik heb trouwens de polarsteps app gebruikt tijdens onze roadtrip vorige week. Dat werkte wel mooi en ik heb ook het fotoboek besteld. Wat mij betreft een goede tip dus!

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-19 14:29

weer eventjes een update. op school heb ik tot nu toe alles nog gehaald dus de wereldreis komt steeds dichterbij. Verder heb ik op mijn paarden instagram iemand benaderd die 3 maanden op een paardenbedrijf gewerkt heeft in Hawaii. gewoon om even te weten te komen hoe het met Visa zit en wat ze van Hawaii vond.

Polarsteps app wil ik idd heel graag gaan gebruiken voor mijn reis. jullie hebben het vaker over een fotoboek? maakt polarsteps voor je een fotoboek of hoe zit dat dan?

de tip over de reisverzekering heb ik op mijn lijst gezet. hele goede tip. ik heb mijn reisverzekering toen ook aan moeten passen voor mijn reis naar NZ. geen idee of dat voldoende is of niet, maar dat ga ik uitzoeken.

ook heb ik naar de wereldticket gekeken. ik heb ze benaderd of het niet mogelijk is om zelf de bestemmingen te kiezen. ik wil namelijk niet een groot bedrag betalen als er 3 of 4 landen tussen zitten waar ik liever niet heen ga of waar niet mijn prioriteiten liggen. ik kan me heugen dat iemand tegen me zei dat ze alle bestemmingen zelf uitkoos, 11 bestemmingen. voor die 11 bestemmingen had ze een wereldticket waar ze 2000 euro voor betaald heeft.

ik ben nu aan het uitzoeken hoe lang ik in Canada kan verblijven en hoe dat allemaal zit.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 14:56

Gok dat je een werkvisum moet hebben voor Hawaii :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

mvdende
Berichten: 5613
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 15:48

Voor 6 maanden Australië en Nieuw-Zeeland was ik €12.000 kwijt. Inclusief alles. Ik had ervoor gekozen om op een touristvisa te gaan en heb dus niet gewerkt.

Hostel in Australië en Nieuw-Zeeland zit tussen de 20 en 40 dollar per nacht voor een dorm. In Sydney zijn de hostels echt mega duur: Wake Up betaal je zo 42 voor een 10 persoons kamer. Maar bijvoorbeeld in Cairns betaalde ik maar 20 voor een 6 of 8 (Weet ik niet meer)

Ik heb zo goedkoop mogelijk geleefd, drink sowieso geen alcohol en at echt niet 7 dagen per week pasta. Maar gewoon goed nadenken hoe, wie, waar wat: soepgroente kennen ze daar niet en groente los kopen is echt mega duur. Wel hadden ze bijvoorbeeld voorgesneden groente uit de diepvries, was dan wel veel te veel voor 1 persoon, maar betaalde dan 3 voor de gemengde groente ipv al 3 voor alleen 1 prei..

Wel bijna alle highlights gezien en gedaan: Great Barrier, Withsundays, Fraser, Bayron Bay surfen, surf school, Great Ocean Road, Kangeroo Island, Adelaide to Alice Springs. 3 weken op Tasmanië gezeten en daar niets voor hoeven te betalen: mn ouders kwamen me daar opzoeken en hun hadden een camper gehuurd en betaalde het eten enz.
In totaal 3 maanden in Australië geweest.

Ook In Nieuw-Zeeland zo zuinig mogelijk maar ook "alle" highlights gezien. Ik had daar een ticket voor de Straybus. Maar jij hebt gelukkig een auto tot je beschikking. Je hebt in NZ verschillende "campings" van de DOC die gratis of bijna gratis zijn. Zit een fijne in Mnt Cook village met overdekte kookgelegenheid en normale wc en drinkwater. Deze campings zijn meestal alleen met auto te bereiken en niet met het ov, dus ik sliep vaker gewoon in een hostel.

Nog één tipje:

Landen zoals de Balkan en de Azoren, Griekenland enz zijn ook zeer prima tijdens een normale vakantie van 1 of 2 weken te bezoeken. Ik zou daar nu niet mn geld aan gaan uitgeven terwijl je die landen ook over een paar jaar kan bezoeken.

Ik zou alleen de landen/ gebieden tijdens je wereldreis bezoeken waarvan je zegt: daar kom ik anders nooit meer.

Ook Amerika (delen van) en bijvoorbeeld Bali zijn prima tijdens een "normale" vakantie te bezoeken en zullen niet prioriteit één hebben als ik vanwege het budget keuzes moet gaan maken.

Fitzroy
Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 16:13

Maar je kunt toch naar alle landen op vakantie ? Waarom zou je ergens ‘nooit’ meer komen als je werkt? Alles is te bereizen ...

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 16:17

BlackBeautyZ schreef:
Polarsteps app wil ik idd heel graag gaan gebruiken voor mijn reis. jullie hebben het vaker over een fotoboek? maakt polarsteps voor je een fotoboek of hoe zit dat dan?


Polarsteps genereert een fotoboek van al jouw stappen die je hebt geplaatsten dan kan je zelf kiezen welke stappen je in je fotoboek wilt hebben en de volgorde van je foto's kan je ook zelf bepalen, je hoeft niet met foto's te gaan slepen etc. Het is heel simpel. Het komt er dan zo uit te zien:

[ img ]

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-19 16:45

mvdende schreef:
Voor 6 maanden Australië en Nieuw-Zeeland was ik €12.000 kwijt. Inclusief alles. Ik had ervoor gekozen om op een touristvisa te gaan en heb dus niet gewerkt.

Hostel in Australië en Nieuw-Zeeland zit tussen de 20 en 40 dollar per nacht voor een dorm. In Sydney zijn de hostels echt mega duur: Wake Up betaal je zo 42 voor een 10 persoons kamer. Maar bijvoorbeeld in Cairns betaalde ik maar 20 voor een 6 of 8 (Weet ik niet meer)

Ik heb zo goedkoop mogelijk geleefd, drink sowieso geen alcohol en at echt niet 7 dagen per week pasta. Maar gewoon goed nadenken hoe, wie, waar wat: soepgroente kennen ze daar niet en groente los kopen is echt mega duur. Wel hadden ze bijvoorbeeld voorgesneden groente uit de diepvries, was dan wel veel te veel voor 1 persoon, maar betaalde dan 3 voor de gemengde groente ipv al 3 voor alleen 1 prei..

Wel bijna alle highlights gezien en gedaan: Great Barrier, Withsundays, Fraser, Bayron Bay surfen, surf school, Great Ocean Road, Kangeroo Island, Adelaide to Alice Springs. 3 weken op Tasmanië gezeten en daar niets voor hoeven te betalen: mn ouders kwamen me daar opzoeken en hun hadden een camper gehuurd en betaalde het eten enz.
In totaal 3 maanden in Australië geweest.


Nog één tipje:

Landen zoals de Balkan en de Azoren, Griekenland enz zijn ook zeer prima tijdens een normale vakantie van 1 of 2 weken te bezoeken. Ik zou daar nu niet mn geld aan gaan uitgeven terwijl je die landen ook over een paar jaar kan bezoeken.

Ik zou alleen de landen/ gebieden tijdens je wereldreis bezoeken waarvan je zegt: daar kom ik anders nooit meer.

Ook Amerika (delen van) en bijvoorbeeld Bali zijn prima tijdens een "normale" vakantie te bezoeken en zullen niet prioriteit één hebben als ik vanwege het budget keuzes moet gaan maken.


dankje voor je bericht + tip. ik sta helemaal achter die tip. landen zoals Griekenland zijn makkelijk zo als vakantie te doen als ik dalijk fulltime werk. de Withsundays in Australie wil ik heeeel graag bezoeken. de andere highlights die je benoemd ga ik nog even googlen. klinken wel echt heel erg goed!! heb je daar alleen rond getrokken of met meerdere?


Whale schreef:
BlackBeautyZ schreef:
Polarsteps app wil ik idd heel graag gaan gebruiken voor mijn reis. jullie hebben het vaker over een fotoboek? maakt polarsteps voor je een fotoboek of hoe zit dat dan?


Polarsteps genereert een fotoboek van al jouw stappen die je hebt geplaatsten dan kan je zelf kiezen welke stappen je in je fotoboek wilt hebben en de volgorde van je foto's kan je ook zelf bepalen, je hoeft niet met foto's te gaan slepen etc. Het is heel simpel. Het komt er dan zo uit te zien:

[ Afbeelding ]


Wauw ziet er goed uit!! dat gaat me heel veel werk schelen! ik ben namelijk echt van het maken van fotoboeken als ga reizen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, ontherun en 78 bezoekers