Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 16:02

Ik zit over 2 weken 'even' in Dublin om mijn zoon te verassen die daar een wedstrijd speelt.
Vrijdag om 22.00 heen en Zaterdag de wedstrijd en Zondag om 07:00 weer terug vliegen.
Ben erg benieuwd hoe Dublin is want we zijn er nog nooit geweest.

Eind Oktober gaan we naar Londen maar daar kom ik vaker :+


Electra63
Berichten: 17794
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 17:20

Een kennis maakt nu een citytrip naar Dubrovnik. Ik zie allerlei foto's voor bij komen, ziet er leuk uit voor een paar dagen.

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 17:22

Ik ben vorig jaar in Dubrovnik geweest, maar 1 dag was genoeg om alles te zien. De 2de dag zijn we naar het eiland Lokrum geweest. Erg leuke stad, maar wel heel toeristisch, zelfs buiten het hoogseizoen.

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 17:37

Whale, fanatieke planning!

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 17:56

Iets te fanatiek? :+

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 22:31

Was ik eindelijk blij dat de hoge temperaturen hier in Nederland voorbij waren, is de weersverwachting voor Athene 27 graden. Was natuurlijk wel te verwachten, maar zal wel even een omschakeling zijn :')

Electra63
Berichten: 17794
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 22:56

Whale schreef:
Was ik eindelijk blij dat de hoge temperaturen hier in Nederland voorbij waren, is de weersverwachting voor Athene 27 graden. Was natuurlijk wel te verwachten, maar zal wel even een omschakeling zijn :')


Is nog behoorlijk warm, zeker op de Akropolis.

brudoe
Berichten: 966
Geregistreerd: 12-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:12

Sorry voor het binnenvallen. Ik wil mijn man verrassen met een weekendje weg. Het liefst naar een stad met leuke restaurant/kroegjes/winkels en eventueel museum of andere leuke dingen om te doen. Wil er ongeveer max 2 uur voor rijden vanaf Zuid-Limburg. Hebben jullie tips?

Bruintje <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:33

brudoe schreef:
Sorry voor het binnenvallen. Ik wil mijn man verrassen met een weekendje weg. Het liefst naar een stad met leuke restaurant/kroegjes/winkels en eventueel museum of andere leuke dingen om te doen. Wil er ongeveer max 2 uur voor rijden vanaf Zuid-Limburg. Hebben jullie tips?


Lille is misschien wel heel erg leuk! Of Luxemburg-stad?

daffieduck83
Berichten: 1744
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 12:17

Nijmegen, Deventer, Utrecht of in Duitsland Trier.

De truc is dansen op de gulden middenweg, dat red ik nog maar net.


xPabloBokt
Berichten: 9303
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 13:25

Gewoon Maastricht? Of zijn jullie daar dan al vaak geweest aangezien je uit Zuid Limburg komt.

Breda is ook tof, heel mooi centrum en anderhalf uur rijden.

Brussel of Antwerpen wellicht?

Keulen hebben mijn vriend en ik ook een keer citytrip naartoe gedaan, dat was ook heel leuk. Mooi centrum en natuurlijk de Dom en evt. Kölner Zoo.

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

Exitium
Berichten: 7110
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 19:05

Brugge?

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

brudoe
Berichten: 966
Geregistreerd: 12-05-06
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:47

xPabloBokt schreef:
Gewoon Maastricht? Of zijn jullie daar dan al vaak geweest aangezien je uit Zuid Limburg komt.

Breda is ook tof, heel mooi centrum en anderhalf uur rijden.

Brussel of Antwerpen wellicht?

Keulen hebben mijn vriend en ik ook een keer citytrip naartoe gedaan, dat was ook heel leuk. Mooi centrum en natuurlijk de Dom en evt. Kölner Zoo.



Ik heb zelf 26 jaar in Maastricht gewoond ik ga de tips eens bekijken! Trier en Nijmegen spreken me erg aan. Lille ook, dat is misschien meer iets om een weekje heen te gaan.

Bruintje <3

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:54

Lille ben ik in juli geweest, veel winkels, restaurants en cafe's, en ook wat bezienswaardigheden, maar niet heel veel. Toen de zon scheen was het erg druk en levendig, maar toen het de volgende dag bewolkt en regenachtig was was het ook gelijk bijna uitgestorven. Toen wij er waren lagen er ook heel veel straten open en als je iets buiten het drukke centrum kwam, waren de gebouwen ook allemaal wat vervallen.

Wij zijn er toen één volle dag geweest en de dag erna een halve, we wilde eigenlijk tot de avond blijven maar besloten om in de middag maar gewoon terug naar huis te rijden.

Electra63
Berichten: 17794
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 21:02

brudoe schreef:
Sorry voor het binnenvallen. Ik wil mijn man verrassen met een weekendje weg. Het liefst naar een stad met leuke restaurant/kroegjes/winkels en eventueel museum of andere leuke dingen om te doen. Wil er ongeveer max 2 uur voor rijden vanaf Zuid-Limburg. Hebben jullie tips?


Amersfoort, Utrecht, Arnhem of Nijmegen

Flowq
Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 09:06

Arnhem en Nijmegen kun je combineren.
Eventueel slapen bij Van der Valk Nijmegen-Lent. Die ligt aan een station waardoor je met 4 minuten in Nijmegen en 15 minuten in Arnhem bent. Nijmegen kun je prachtig wandelen en is het muZIEum erg leuk. Arnhem heeft het openluchtmuseum en Burgerzoo. Veel oude historie in beide steden maar ook leuke winkels en horeca.

germie
Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 21:09

fetisje schreef:
Heeft iemand ervaring met een citytrip naar Budapest? Hoe lang zijn jullie geweest? Wat zijn de aanraders? Is het goed bevallen?

Koop een dagkaart voor het OV, dat was iets over de 3 euro voor de gehele dag. Wij hebben alleen metrolijnen genomen. Wel leuk is om de oudste metrolijn van Budapest te pakken. Dan heb je nog echte tuiglederen handgrepen, bij ons zou dat er zo uitgesneden zijn en anders was er wel een veganprotest. We zijn even bij het vrijheidsplein geweest, er is nog een heel oud groot metrostation, en we hebben natuurlijk langs de Donau gewandeld en een boottocht over de Donau gemaakt. Het parlement kun je ook bezoeken en dat is alleen aan de buitenkant al erg mooi (wij hadden geen tijd voor een bezoek binnen).
Je eet er incl. drinken voor ongeveer 12-15 euro.
Als het kan bezoek het Kobanya cellar system. DIt is een 18 hectare groot wijn en bierkelder complex en was in de Middeleeuwen een limestone mijn. Wij doken er, maar ook boven water is het mooi (zie een BEU topic van mij).
Hopelijk kun je er zo wat mee, veel plezier.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie
Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 21:14

Picassox schreef:
Athene is superleuk! M’n vriend en ik zijn er dit voorjaar 10 dagen geweest, was heerlijk!

Iemand die toevallig leuke tips heeft voor Tel Aviv en Jeruzalem-combi? Ik ga 5,5 dag met een vriendinnetje! :)

Is dat niet erg lang? Of ga je ook nog naar de Dode Zee?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 05:19

germie schreef:
Picassox schreef:
Athene is superleuk! M’n vriend en ik zijn er dit voorjaar 10 dagen geweest, was heerlijk!

Iemand die toevallig leuke tips heeft voor Tel Aviv en Jeruzalem-combi? Ik ga 5,5 dag met een vriendinnetje! :)

Is dat niet erg lang? Of ga je ook nog naar de Dode Zee?


Ik vond het juist kort! := 3 dagen in Tel Aviv en 2 dagen in Jeruzalem, en wellicht Dode Zee als we eraan toekomen! Ik las juist overal dat 5 dagen het absolute minimum kan voor die twee steden. Heb je toevallig leuke tips?

germie
Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 05:51

Picassox schreef:
germie schreef:
Is dat niet erg lang? Of ga je ook nog naar de Dode Zee?


Ik vond het juist kort! := 3 dagen in Tel Aviv en 2 dagen in Jeruzalem, en wellicht Dode Zee als we eraan toekomen! Ik las juist overal dat 5 dagen het absolute minimum kan voor die twee steden. Heb je toevallig leuke tips?

Ik ga nog, maar 6 dagen ( 8 dagen) en in 6 dagen kun je het hele land zien, heb een complete rondreis geboekt. In deze reis zit 1 middag Tel Aviv. Dat schijnt genoeg te zijn.
Ik heb extra bagage geboekt, want ik wil snorkelen en freediven in de Dode Zee. Het programma is incl zwemmen in de Dode Zee, en dat is de grootste reden om naar Israel te gaan, gevolgd door de klaagmuur. Duiken kan er ook maar is voor kleuters wegens verplichte uitleg volgelaatsmasker, maar ben er zelf instr in, dus daar betaal ik niet voor. Maar ik kan nu extra lood meenemen voor freediven.
Verder zit alles in deze reis, Masada, Galilea, geboortekerk, Jeruzalem, klaagmuur, Horon. Alleen geen Jericho. Het Holocaustmuseum zit er ook in, interesseert mij niet ( ik ben bij musea in 5 minuten klaar, ongeacht was voor museum), maar reisgenoot wel. Ik hoop dat er dan een markt is waar ik kan struinen.
Bethlehem moet niets voorstellen, ben er in Belgie al geweest ( ;) ). Dus we gaan het zien. Deze reis zit 3 nachten in Bethlehem, maar overdag altijd ergens anders naartoe. Het schijnt dat je ook moslimgebieden bezoekt en dan als vrouw een doek om moet, maar niet strak.
Het schijnt een bijzonder land te zijn en je kunt daarna nog gewoon op een ESTA naar de VS. Er zijn landen in het MO waar je daarna niet meer gemakkelijk naar de VS kunt. Voor mij wel een punt.
Het volk is stug zegt men, maar wat verwacht je ook: diverse belastingstelsels en straten waar de moslim of jood niet in mag, palestijnse gebieden, en je kunt bij wijze van je geloof al niet met je buurman praten.
We gaan het zien.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:34

Mijn persoonlijke ervaring is dat in een rondreis aardig ‘gerusht’ wordt en je van hoogtepunt naar hoogtepunt rijdt. Daarbij kun je ook met de gemiddelde rondreis in 12 dagen heel Mexico doorreizen, maar dat geeft niet echt een indicatie dat je Mexico écht gezien hebt. Ik vind het fijn om contact te maken met de plaatselijke bevolking, rustig te reizen en een stad/omgeving echt te zien, te voelen en mee te maken. Iedereen heeft daarin een andere manier van reizen denk ik! :)

Tof dat je gaat freediven zeg, geniet ervan! :)

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:40

Ik heb 4 jaar geleden een georganiseerde rondreis gedaan door Spanje & Portugal samen met mijn broer omdat we beide nog geen rijbewijs hadden. Maar niet voor herhaling vatbaar nee. Ging inderdaad allemaal te gehaast en je kreeg meestal 1 tot 2 uur om zelf door de stad rond te lopen. Maar meestal moest je nog lunchen dus had je nog korter de tijd.

germie
Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:15

Ik heb al Thailand, Laos, Cambodja, Javen en Bali, Vietnam georganiseerd gedaan. Varierend van geheel gevuld programma tot alleen hotels geregeld. Beiden was prima. Dit is wel de meestgevulde reis moet ik toegeven. We gaan het dus zien. Maar altijdkun je bij een stop nee zeggen tegen de excursie en zelf op pad gaan in die tijd.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:34

Oh helemaal gelijk hoor! Ik reageerde alleen op het feit dat een georganiseerde reis mij meestal geen goede indicatie geeft hoe lang ik ergens wil zijn, omdat het vaak minder tijd geeft. :) Ik vind het in elk geval fijn 3 dagen in Tel Aviv en 2 dagen in Jeruzalem te hebben en zoek leuke tips nogsteeds! :)

germie
Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:47

Picassox schreef:
Oh helemaal gelijk hoor! Ik reageerde alleen op het feit dat een georganiseerde reis mij meestal geen goede indicatie geeft hoe lang ik ergens wil zijn, omdat het vaak minder tijd geeft. :) Ik vind het in elk geval fijn 3 dagen in Tel Aviv en 2 dagen in Jeruzalem te hebben en zoek leuke tips nogsteeds! :)

Het OV is daar goed lees ik, dus dan kun je ook gewoon ergens naartoe gaan.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: danielle_x, DexterM, Domi_94, Fenn, Fly_high, fohadie, Furst, GoogleAdsense, Ineke2, lovemyhorse1, mireilledons en 64 bezoekers