Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
meggiemeg
Berichten: 12175
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 15:59

Als Balans zich beroept op de algemene voorwaarden is het dan niet zo dat ze ze moeten verstrekken bij het aangaan van de opdracht? Dat moeten wij als bedrijf wel als wij met nieuwe klanten in zee gaan, dan moeten wij als wij ons daar op willen beroepen ze wel verstrekken en er voor laten tekenen.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.


beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 22:28

Ik heb bij hun geen dekens binnengebracht dus weet het niet,maar als je bij Welkoop of Divoza dekens binnenbrengt om te wassen ga je met hun toch de overeenkomst aan en niet met Brands? Of weet je dat hun daar de dekens heen doen?

Ik breng ze zelf hier in het dorp bij de paardewinkel binnen,krijg dan een bonnetje met welke dekens ik binnen heb gedaan ,maar waar ze die heen sturen weet ik niet.In mijn idee heb ik dan een overeenkomst met de winkel en horen zij mijn dekens te vervangen en hoor de winkel die bij de wasserij op hun beurt weer te verhalen zou ik toch denken.???

Plonspony
Berichten: 271
Geregistreerd: 30-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 22:54

meggiemeg schreef:
Wellicht doet de verzekering ook moeilijk omdat het niet de eerste keer is dat er brand is daar? De ruimte waar over wordt gesproken waar de dekens lagen was een zeer bouwvallig schuurtje, dus iets met elektra zou dan maar zo kunnen denk ik dan. De boel is al verkocht (woonhuis en opstallen) dus als de nieuwe bewoners de boel slopen is er weinig meer aan te tonen dat het een bouwval was.



Wij hebben het huis (en de opstallen en dekenwasserij) toevallig ook gezien tijdens de bezichtiging toen het te koop stond. De wasserij zelf was ook in niet al te beste toestand en staat van onderhoud eerlijk gezegd....
Op het moment wij daar waren was het schuurtje al afgebroken.

~ Whoever said diamonds are a girl's best friend never owned a Briljant ~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 05:07

beatje schreef:
Ik heb bij hun geen dekens binnengebracht dus weet het niet,maar als je bij Welkoop of Divoza dekens binnenbrengt om te wassen ga je met hun toch de overeenkomst aan en niet met Brands? Of weet je dat hun daar de dekens heen doen?

Ik breng ze zelf hier in het dorp bij de paardewinkel binnen,krijg dan een bonnetje met welke dekens ik binnen heb gedaan ,maar waar ze die heen sturen weet ik niet.In mijn idee heb ik dan een overeenkomst met de winkel en horen zij mijn dekens te vervangen en hoor de winkel die bij de wasserij op hun beurt weer te verhalen zou ik toch denken.???


Dit inderdaad. Ik snap ook niet waarom er contact wordt gezocht met Balans. Divoza/Welkoop horen voor een oplossing te zorgen richting de klant en het te verhalen bij Balans.

meggiemeg
Berichten: 12175
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 06:46

_Lucifertje schreef:
meggiemeg schreef:
Wellicht doet de verzekering ook moeilijk omdat het niet de eerste keer is dat er brand is daar? De ruimte waar over wordt gesproken waar de dekens lagen was een zeer bouwvallig schuurtje, dus iets met elektra zou dan maar zo kunnen denk ik dan. De boel is al verkocht (woonhuis en opstallen) dus als de nieuwe bewoners de boel slopen is er weinig meer aan te tonen dat het een bouwval was.



Wij hebben het huis (en de opstallen en dekenwasserij) toevallig ook gezien tijdens de bezichtiging toen het te koop stond. De wasserij zelf was ook in niet al te beste toestand en staat van onderhoud eerlijk gezegd....
Op het moment wij daar waren was het schuurtje al afgebroken.

Ja het spul aan de overkant van de weg van het huis is er niet al te best aan toe, klopt. Dak van de paardenstallen is al jaren lek, was al zo toen zij het kochten 8 jaar geleden. Waar de wasserij in zit is niets aan gedaan behalve de wasserij er in gemaakt. Schuurtje buiten waar de brand was verbaasde me dat deze nog overeind stond na een storm.https://www.omroepgelderland.nl/media/3 ... ijkerbroek

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

belle_boef
Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 06:59

Maar als hier bij bokkers bekend is dat het schuurtje niet in top staat was, kan dat dan niet aangedragen worden?

Oehlala
Berichten: 4294
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 07:31

beatje schreef:
Ik heb bij hun geen dekens binnengebracht dus weet het niet,maar als je bij Welkoop of Divoza dekens binnenbrengt om te wassen ga je met hun toch de overeenkomst aan en niet met Brands? Of weet je dat hun daar de dekens heen doen?

Ik breng ze zelf hier in het dorp bij de paardewinkel binnen,krijg dan een bonnetje met welke dekens ik binnen heb gedaan ,maar waar ze die heen sturen weet ik niet.In mijn idee heb ik dan een overeenkomst met de winkel en horen zij mijn dekens te vervangen en hoor de winkel die bij de wasserij op hun beurt weer te verhalen zou ik toch denken.???



hier zit ik ook de hele tijd aan te denken. want volgens mij heb je idd een overeenkomst aangegaan met divoza of welkoop, en niet direct met de wasserij. en die moeten dan ook met een oplossing komen.

Tessebes
Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 07:52

Lijkt mij ook als je de dienst afneemt bij Divoza of Welkoop, je bij hen moet zijn. Hetzelfde als bijvoorbeeld een halster kapot gaat, dan hoef je ook niet zelf contact op te nemen met de fabrikant.

Aansprakelijkheid is hierbij toch wel een dingetje, als de oorzaak van de brand niet kan worden vastgesteld. Bijvoorbeeld bij brand bij een bewaarnemingsovereenkomst (zoals bij een jas afgeven bij een garderobe) is er ook geen aansprakelijkheid, als de brand niet door toedoen van de bewaarnemer is ontstaan.

Toch vind ik de houding van Balans hierin totaal niet klantvriendelijk, gedupeerden bijvoorbeeld een wastegoed aanbieden, is toch wel het minste wat ze kunnen doen. Als blijk van goede wil. De gunfactor werkt in ieder geval niet in hun voordeel. Als ik een deken moet laten wassen, gaat ie zeker niet naar Balans.

candalisa
Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 08:52

De mensen die de dekens hebben gebracht bij divoza en welkoop/Boerenbond hebben denk ik meer geluk want doe bedrijven zijn wel bereid om gedupeerde tegemoet te komen want idd heb je bij hun de dienst afgenomen... echter zijn er ook mensen waarbij balans rechtstreeks de dekens ophaalt aan huis dan ga je rechtstreeks met hun een overeenkomst aan.

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

rina
Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 09:05

beatje schreef:
Ik heb bij hun geen dekens binnengebracht dus weet het niet,maar als je bij Welkoop of Divoza dekens binnenbrengt om te wassen ga je met hun toch de overeenkomst aan en niet met Brands? Of weet je dat hun daar de dekens heen doen?

Ik breng ze zelf hier in het dorp bij de paardewinkel binnen,krijg dan een bonnetje met welke dekens ik binnen heb gedaan ,maar waar ze die heen sturen weet ik niet.In mijn idee heb ik dan een overeenkomst met de winkel en horen zij mijn dekens te vervangen en hoor de winkel die bij de wasserij op hun beurt weer te verhalen zou ik toch denken.???


Mijn wederhelft zegt: Idd je moet bij de winkel zijn waar je die dekens ingeleverd hebt. Als zij je niet die voorwaarden van Balans hebben laten zien en ondertekenen sta je nog best sterk ook. Dat hadden zij nl moeten doen. Balans geeft nl die voorwaarde aan het bedrijf waarmee ze in zee gaan (altans dat zouden ze moeten) en dat bedrijf moet dat doorgeven aan de klant die het dan weer van hun afneemt.

Mijn vraag is dus wat staat er op het papier wat je van Divoza/Welkoop/ bedrijf waar je je deken hebt ingeleverd wat je kreeg toen je de dekens inleverde? Staat daar iets op van aansprakelijheid oid??

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 09:33

Tessebes schreef:
Lijkt mij ook als je de dienst afneemt bij Divoza of Welkoop, je bij hen moet zijn. Hetzelfde als bijvoorbeeld een halster kapot gaat, dan hoef je ook niet zelf contact op te nemen met de fabrikant.

Aansprakelijkheid is hierbij toch wel een dingetje, als de oorzaak van de brand niet kan worden vastgesteld. Bijvoorbeeld bij brand bij een bewaarnemingsovereenkomst (zoals bij een jas afgeven bij een garderobe) is er ook geen aansprakelijkheid, als de brand niet door toedoen van de bewaarnemer is ontstaan.

Toch vind ik de houding van Balans hierin totaal niet klantvriendelijk, gedupeerden bijvoorbeeld een wastegoed aanbieden, is toch wel het minste wat ze kunnen doen. Als blijk van goede wil. De gunfactor werkt in ieder geval niet in hun voordeel. Als ik een deken moet laten wassen, gaat ie zeker niet naar Balans.


Maar als ik zo hoor wat de staat van de gebouwen en bijgebouwen is.... wat als Balans wel nalatig is geweest?

Een mening is net als een kont.... Iedereen heeft er een.... De één wat duidelijker aanwezig dan de ander, maar toch....

meggiemeg
Berichten: 12175
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 10:11

belle_boef schreef:
Maar als hier bij bokkers bekend is dat het schuurtje niet in top staat was, kan dat dan niet aangedragen worden?

Het is niet de eerste keer dat daar brand was, dit jaar dan, in 2017 het woonhuis en ergens nog een 10 jaar daarvoor geloof ik een keer, toen woonden zij er nog niet, alleen wel bij de brand in 2017 en 2019.
Kan me wel voorstellend dat er in 2017 toen verscherpte voorwaarden in de polis zijn gekomen na de brand. Dat hebben wij ook gehad met de stormschade een aantal jaren terug, wij hadden het dak van de paardenstal er af liggen, deze is toen vergoed geweest maar in de polis het jaar erna was deze wel uitgesloten van vergoedingen vanaf toen.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Oehlala
Berichten: 4294
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 10:17

Liezel1 schreef:
Tessebes schreef:
Lijkt mij ook als je de dienst afneemt bij Divoza of Welkoop, je bij hen moet zijn. Hetzelfde als bijvoorbeeld een halster kapot gaat, dan hoef je ook niet zelf contact op te nemen met de fabrikant.

Aansprakelijkheid is hierbij toch wel een dingetje, als de oorzaak van de brand niet kan worden vastgesteld. Bijvoorbeeld bij brand bij een bewaarnemingsovereenkomst (zoals bij een jas afgeven bij een garderobe) is er ook geen aansprakelijkheid, als de brand niet door toedoen van de bewaarnemer is ontstaan.

Toch vind ik de houding van Balans hierin totaal niet klantvriendelijk, gedupeerden bijvoorbeeld een wastegoed aanbieden, is toch wel het minste wat ze kunnen doen. Als blijk van goede wil. De gunfactor werkt in ieder geval niet in hun voordeel. Als ik een deken moet laten wassen, gaat ie zeker niet naar Balans.


Maar als ik zo hoor wat de staat van de gebouwen en bijgebouwen is.... wat als Balans wel nalatig is geweest?



dat veranderd niets aan het feit dat de meeste mensen hier niet direct zaken hebben gedaan met balans.

daar moeten dan divoza of welkoop achteraan en balans nalatigheid ten laste leggen.

Wyb_ster
Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 20:13

belle_boef schreef:
Maar als hier bij bokkers bekend is dat het schuurtje niet in top staat was, kan dat dan niet aangedragen worden?


Het lijkt mij in die zin zeker juridisch relevant genoeg om aan te dragen dat Balans zich niet op "overmacht" kan beroepen en dus niet kan verschuilen achter het niet aansprakelijk zijn voor schadevergoeding vanwege overmacht. Zij hebben in deze zelf te veel risico genomen en zijn dus wel degelijk aansprakelijk voor schadevergoeding.

Geluk is niet te vangen in een potje, wel in een pony

risseeuw01
Berichten: 6
Geregistreerd: 23-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 18:02

Hoi ook wij zij gedupeerd na de brand bij Balans. Tot mijn grote verbazing hoorde ik vanmiddag via de Welkoop in Wezep waar ik mijn winterdeken had gebracht, dat de verzekering van Balans tot de conclusie was gekomen dat Balans niet aansprakelijk is voor de geleden schade. En dat de gedupereerden zelf hun eigen verzekering moeten inschakelen om de schade terug te krijgen. Dat lijkt mij de wereld op zijn kop. Misschien is het een idee om te kijken hoeveel mensen te maken hebben gehad met de brand. Als ik de verschillende posts lees dan komen de deken vanuit het hele land naar deze wasserij. Een alternatief is van ook lastig te vinden.
De welkoop gaat nu de voorwaarden aanscherpen, maar daar hebben wij niets aan. Zoals het er nu naar uitziet kunnen we fluiten naar onze centen.

meggiemeg
Berichten: 12175
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 19:14

Is het geen idee om iedereen met schade samen een zaak aan te gaan spannen als diegene het af laat weten waar zij de dekens hebben gebracht? Samen kan je sterker staan dan alleen.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-19 19:28

Wat een gezeik blijft het zeg... Mijn gedoe is bijna opgelost, hoop binnen enkele dagen mijn tweede deken te krijgen. Ben verre van tevreden over de afhandeling van Divoza en vind het bizar dat Balans nog niet eens met een wastegoed ofzo komt... Zie nu ook overal reclame van dekenwasserij.com, Balans dus. Walg er van, blegh! Zo klaar met beide bedrijven...

Maar ik kan me helaas niet bij jullie collectief aansluiten, omdat mijn eigen verzekering heeft uitgekeerd. Wil alle gedupeerden veel succes wensen en iedereen adviseren goed na te denken over in het vervolg dekens laten wassen via deze bedrijven...

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

LindyH
Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 19:55

Hun aansprakelijkheidsverzekering keert niet uit omdat Balans volgens hen niet aansprakelijk te stellen is voor het verlies. Ik weet zo net nog niet of dat wel klopt, en het lijkt mij sowieso niet aan hen om dat te bepalen.

Volgens mij is deze link wel interessant voor jullie. Het gaat onder andere over aansprakelijkheid bij een brand in een stomerij.
https://www.nporadio1.nl/consument/9779 ... antwoorden

Dat verhaal over oude schuren en eerdere branden zou ik voorlopig achterwege laten. Dat komt niet sterk over. Een jurist kan je daar vast meer over vertellen.

Tessebes
Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 21:19

LindyH schreef:
Volgens mij is deze link wel interessant voor jullie. Het gaat onder andere over aansprakelijkheid bij een brand in een stomerij.
https://www.nporadio1.nl/consument/9779 ... antwoorden


Dit is dan ook de enige "uitspraak" die voordelig is. Voor de rest komt het er op neer, dat er geen aansprakelijkheid is, als de brand buiten de schuld van de wasserij is ontstaan. Ik zou dus eerst goed de haalbaarheid van zo'n collectief proces uitzoeken.


meggiemeg
Berichten: 12175
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 22:07

Maar hoe wil Balans dat nu nog aantonen als de oude verbrande schuur al is afgebroken en de boel is ook al verkocht?
Ik vind het wel frappant dat ze nu ineens onder een andere naam verder gaan.
Was nog even aan het zoeken, maar zoals in de tekst te lezen is gaan ze al snel er tegen in en moet je aardig vasthoudend zijn om toch uiteindelijk je gelijk te halen.
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/p ... cf51f042ce

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

candalisa
Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 22:55

Tessebes schreef:
LindyH schreef:
Volgens mij is deze link wel interessant voor jullie. Het gaat onder andere over aansprakelijkheid bij een brand in een stomerij.
https://www.nporadio1.nl/consument/9779 ... antwoorden


Dit is dan ook de enige "uitspraak" die voordelig is. Voor de rest komt het er op neer, dat er geen aansprakelijkheid is, als de brand buiten de schuld van de wasserij is ontstaan. Ik zou dus eerst goed de haalbaarheid van zo'n collectief proces uitzoeken.


Staat anders letterlijk in het artikel of een brand nu wel of niet onder hun schuld valt zijn ze aansprakelijk want je dient er op voorbereid te zijn en verzekerd voor te zijn... en volgens de wet mogen ze de aansprakelijkheid niet wegwuiven met een tekst in de algemene voorwaarden want ze zijn gewoon verantwoordelijk.

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

LindyH
Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 23:29

Ik ben geen jurist maar het sleutelwoord is volgens mij 'bewaarnemingsovereenkomst'. Als je daarop googelt vind je veel soortgelijke gevallen, bijvoorbeeld met garderobes. In vrijwel alle gevallen is de garderobehouder gewoon aansprakelijk, wat voor bordjes hij ook ophangt. Die dienen alleen maar om mensen te ontmoedigen.

Natuurlijk moet je eerst goed informeren bij een jurist voor je een zaak begint. Maar daarvoor moet je dan wel de stap nemen om contact op te nemen met een jurist. Dat lijkt mij op dit moment helemaal niet gek, juist om helderheid te krijgen en te weten waar je staat. Het hoeft trouwens helemaal niet tot een zaak te komen. Vaak kan een advocaat met een paar goed geformuleerde brieven al het gewenste resultaat bereiken. Desnoods maakt hij/zij verschillende brieven voor Divoza, Welkoop en Balans.

Ik krijg het vermoeden dat Balans en haar verzekering er gewoon op gokken dat niet veel mensen er werk van zullen maken.

meggiemeg
Berichten: 12175
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 06:22

LindyH schreef:
Ik krijg het vermoeden dat Balans en haar verzekering er gewoon op gokken dat niet veel mensen er werk van zullen maken.

Dat kan maar zo ja, plus dat veel mensen waarschijnlijk een eigen risico hebben die wellicht net zo hoog is als de aanschaf van een nieuwe deken.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Tessebes
Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 06:33

candalisa schreef:
Tessebes schreef:

Dit is dan ook de enige "uitspraak" die voordelig is. Voor de rest komt het er op neer, dat er geen aansprakelijkheid is, als de brand buiten de schuld van de wasserij is ontstaan. Ik zou dus eerst goed de haalbaarheid van zo'n collectief proces uitzoeken.


Staat anders letterlijk in het artikel of een brand nu wel of niet onder hun schuld valt zijn


Dat is de mening van een jurist.

Bij een bewaarnemingsovereenkomst is er ook geen aansprakelijkheid, als de brand niet aantoonbaar door (nalatigheid van) de bewaarnemer is ontstaan.

MissStynk
Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:32

meggiemeg schreef:
Is het geen idee om iedereen met schade samen een zaak aan te gaan spannen als diegene het af laat weten waar zij de dekens hebben gebracht? Samen kan je sterker staan dan alleen.



Ik ben hier nog steeds voorstander van maar dan moeten 'we' wel in actie gaan komen. Dus wie doet mee?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers