Nachttrein Oostenrijk 1 dag skien wintersport

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Jooliieen
Berichten: 1999
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Nachttrein Oostenrijk 1 dag skien wintersport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-19 20:54

Hoi Bokkers,

Wij willen altijd nog weer voor 1 dagje naar Oostenrijk toe om te skien!
Het liefst vrijdagavond vertrekken met de nachttrein, zaterdagochtend aankomen en lekker skien en zaterdagavond weer terug met de nachttrein en dan zondagochtend weer thuis :)

Dit hebben we een paar jaar geleden gedaan met de flixbus, maar helaas rijdt deze niet meer naar de wintersportgebieden.

Het is ons namelijk erg goed bevallen! Geen dure hotelkosten en toch ben je even een dagje lekker wezen skien in Oostenrijk, kost je dus ook geen vakantiedagen in het weekend :)

Weet iemand welke trein ik het beste kan boeken? Of een andere busmaatschappij?
Wij willen op zich ook wel naar Frankrijk of iets anders, zolang het maar een mooi gebied is, dus geen winterberg etc!


Dulana L+10 & B+42
Merel


lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Nachttrein Oostenrijk 1 dag skien wintersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 21:18

Frankrijk gaat geen trein heen zover ik weet. Ik vond het niet het fijnste vervoermiddel. Je zit toch met zn 6en in 1 coupe gepropt, trein had op de heenweg ruim 2,5 uur vertraging waardoor je dus weer veel later aankomt. Dan moet je nog van het station naar het gebied en dat kost ook weer tijd.
Mocht je het toch echt willen zou ik de trein naar Zell am See pakken. Kan je nog kiezen voor bv Saalbach of Zell am See zelf.

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 19:21

Klinkt echt als my worst nightmare. Maar ik lees ffkes mee want ik vind het wel interessant om te lezen dat mensen dit willen :+


Muga
Berichten: 2052
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Nachttrein Oostenrijk 1 dag skien wintersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 19:26

Ik ben 3 jaar geleden met de trein naar Oostenrijk gereisd. Echter een rechtstreekse verbinding kon ik toen niet vinden. Ik ben vanuit Utrecht naar München gereisd en toen door naar Oostenrijk.
Ik volg graag mee, mocht die mogelijkheid er wel zijn zou ik het zeker overwegen. Niet voor 1 dag maar wel als vakantie vervoer.

So much <3

RyanneZarita
Berichten: 513
Geregistreerd: 02-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 19:33

DiantaM schreef:
Klinkt echt als my worst nightmare. Maar ik lees ffkes mee want ik vind het wel interessant om te lezen dat mensen dit willen :+


Haha hier echt hetzelfde! Ik zou al doodmoe aankomen...

Ik ben wel met de trein naar Oostenrijk geweest maar dat was niet rechtstreeks, en met overstappen werkt jullie concept niet echt.

Zarita ~ Sanne ~ Photo ~ Roosje <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 19:37


mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 19:39

De enigste optie is denk ik eerst met de trein naar Düsseldorf en vandaar met de nachttrein naar Innsbruck. Zag alleen prijzen vanaf €119 enkele reis pp.... dus een hotel overnachting is zeer waarschijnlijk echt een stuk goedkoper.

SincereQ
Berichten: 903
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Nachttrein Oostenrijk 1 dag skien wintersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 19:42

Ik hoorde laatst van een collega dat ze dit ook van plan is! Ze had kaartjes via een of andere actie, volgens mij gewoon via ns, maar weet t niet zeker.

Whizz
Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 19:46

Ik zou kijken naar een goedkope vlucht, is dat geen idee?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110480
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Nachttrein Oostenrijk 1 dag skien wintersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 19:48

Ik ben met de nachttrein naar Zwitserland geweest en kwam er echt gebroken uit.
Slapen lukte echt niet.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Def
Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Nachttrein Oostenrijk 1 dag skien wintersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 19:56

Volgens mij heb je een treinverbinding rechtstreeks vanuit Nederland met Oostenrijk die zoiets heet als de Alpen Express.
Mijn moeder en broer zijn jaren geleden een keer met een nachttrein naar Oostenrijk gegaan. Dat was echt een disco trein. Ze hebben de grootste lol gehad, maar van slapen kwam inderdaad weinig...

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

Jooliieen
Berichten: 1999
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-19 20:02

Anoniem schreef:
https://www.winterbergbus.nl/l_uitleg_1 ... ergen.html

Is dit iets voor je?

Edit: Never mind. Dat is precies Winterberg wat je niet wil. :')


Haha klopt, ik ben skileraar en ski vanaf mijn 4e, dus dan is winterberg helaas niet de moeite waard.

Thanks voor de rest van jullie antwoorden!
Laatst bijgewerkt door Jooliieen op 23-09-19 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt


Dulana L+10 & B+42
Merel

Jooliieen
Berichten: 1999
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-19 20:04

Whizz schreef:
Ik zou kijken naar een goedkope vlucht, is dat geen idee?


Probleem is dat je dan waarschijnlijk duur moet betalen om je ski’s mee te nemen. Op zich kan huren daar ook wel, maar dan betaal je wel de hoofdprijs voor 1 dag.


Dulana L+10 & B+42
Merel

Sizzle
Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 20:12

In Zwitserland zijn meerdere gebieden waar je letterlijk vanuit de trein de gondel instapt, maar daar kom je eigenlijk nooit goedkoop :$

Als je met genoeg mensen bent en niet naast de piste zit vind ik overigens het overnachten echt niet veel kwa kosten. De kosten zitten hem in de skipas.

BugsFunny
Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 20:43


orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Nachttrein Oostenrijk 1 dag skien wintersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 21:09

klinkt als horror...enorm veel reizen en gedoe voor 1 dagje skiën. (en dan ook nog best een hoop geld kwijt zijn)

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 21:14

maaike5581 schreef:
https://alpen.express/

Je kan instappen door het hele land.. Al vele tevreden reizigers gesproken erover.


Ook zelf ervaren? Tis echt niet leuk om met die trein te gaan.

Muga
Berichten: 2052
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 21:15

Ja ik schrok wel van de prijs. Net ff snel gekeken. Maar dan is het voor 8 dagen... Voor 1 dag zou ik het helemaal veel geld vinden eerlijk gezegd.

So much <3

Jooliieen
Berichten: 1999
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-19 22:23

Iemand nog tips? of met de bus?


Dulana L+10 & B+42
Merel

Lizz
Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 22:36

Jooliieen schreef:
Whizz schreef:
Ik zou kijken naar een goedkope vlucht, is dat geen idee?


Probleem is dat je dan waarschijnlijk duur moet betalen om je ski’s mee te nemen. Op zich kan huren daar ook wel, maar dan betaal je wel de hoofdprijs voor 1 dag.

Bij Brussels airlines mag dat gratis mits je naar een skigebied vliegt :D
Weet niet wat andere maatschappijen hanteren.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 22:40

Is 3 dagen naar Frankrijk geen optie met de bus? Sunweb en bizztravel hebben vaak erg betaalbare opties. Je ontkomt dan alleen niet aan een verlofdag natuurlijk...

Ken verder alleen de dagreisjes naar winterberg.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

prulletjeJarig
Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Nachttrein Oostenrijk 1 dag skien wintersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 05:21

Direct vanuit Nederland zou ik het niet weten, maar vanaf Duitsland gaat er een nachttrein naar Innsbruck en naar Salzburg/Wenen. De nightjet is dat, van de oebb (Oostenrijkse treinmaatschappij). Als je Flixbus oké vindt zal je daar ook geen problemen mee hebben, er zijn bedden en toen wij ermee naar Oostenrijk gingen was het 's nachts gewoon rustig. Prijzen variëren, als je op tijd boekt en een beetje flexibel bent kan het best goedkoop. Ik geloof dat wij toen rond de 50€ p.p. enkele reis betaald hebben, twee weken van tevoren geboekt.

germie
Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Nachttrein Oostenrijk 1 dag skien wintersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:03

Ik ken ook alleen de dagtrips naar Winterberg. Er zijn 5 daagse reizen naar de Alpen (dus 3 dagen skien), maar dat kost je wel weer een paar vakantiedagen.

Een ander idee: In de Jura zijn ook skigebieden en dit is 8 uur rijden vanuit Nederland. Is dit eventueel een optie? Je rijdt om 12 uur 's nachts na een paar uur slaap weg, bent er 's morgens, gaat een dag skien, pakt 1 nacht hotel, doet nog een halve dag skien en rijdt dan weer terug. Dan ben je zondagavond/nacht weer thuis. Ja, het is zwaar. Maar je staat wel in een echt skigebied. En dit doen we met duiken ook wel eens.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

LoveBodin
Berichten: 4340
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Nachttrein Oostenrijk 1 dag skien wintersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:12

Ik weet niet wanneer je wil gaan?

Wij zijn vroeger vaak met de nachttrein gegaan, heerlijk! Naar Zell am See en Warth/Schrökken geloof ik.
Je hebt gewoon een extra dag skiën. Wij kwamen ook eigenlijk altijd wel uitgerust aan.

Ook dit jaar weer skivakantie geboekt met de trein, helaas konden we geen nachttrein meer vinden naar dit specifieke gebied, dus gaan we met de dag trein. Twee jaar terug wel 's nachts gereisd, maar dat was niet met de nachttrein. Ging op zich ook prima.

Wij gaan trouwens de afgelopen 2 jara voor 4 skidagen, 2 reisdagen. Reizen met de trein betekent voor ons dat we ook gewoon kunnen werken/studeren in de trein, waardoor je veel minder tijd kwijt bent.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Sizzle
Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 15:58

germie schreef:
Ik ken ook alleen de dagtrips naar Winterberg. Er zijn 5 daagse reizen naar de Alpen (dus 3 dagen skien), maar dat kost je wel weer een paar vakantiedagen.

Een ander idee: In de Jura zijn ook skigebieden en dit is 8 uur rijden vanuit Nederland. Is dit eventueel een optie? Je rijdt om 12 uur 's nachts na een paar uur slaap weg, bent er 's morgens, gaat een dag skien, pakt 1 nacht hotel, doet nog een halve dag skien en rijdt dan weer terug. Dan ben je zondagavond/nacht weer thuis. Ja, het is zwaar. Maar je staat wel in een echt skigebied. En dit doen we met duiken ook wel eens.


In de Jura kun je niet goed skieen als ervaren skieer (korte sleepbaantjes), bovendien is de sneeuw doorgaans onvoldoende. Bovendien: binnen 8 uur ben je ook in Berner Oberland op 2000 meter (mits je niet boven in Groningen woont).


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DexterM, DotBot, Fly_high, Marcella, stella92, Toushie, Travel_me en 64 bezoekers