Molnar Janos grot in Budapest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie
Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Molnar Janos grot in Budapest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-19 11:07

Vorige week hebben we ook de grot van Molnar Janos bezocht. Hier duiken moet via een duikschool en ook niet grotduikers zijn welkom, maar zullen niet in de stukken komen waar wij doken. Je moet met een gids duiken en het is echt behoorlijk duur. Voor 1-2 duikers per gids is het 70 euro voor 50 tot 70 minuten duiktijd en bij 3-4 duikers is het 50 euro. Wij kozen voor 1 dag en 2 duiken.
Het voelt heel raar aan, je moet een gids volgen en de gebruikelijke grotduikregels als teamvolgorde en het markeren van navigatiebeslissingen worden hier niet gevolgd, je volgt de gids, en that's it, je hebt geen kans om zelf een navigatiebeslissing te doen en de gids wachtte ook niet op het maken van foto's. Deze foto's zijn even snel gemaakt, maar toen de slave flitsers niet afgingen werd er niet gewacht om even het losse kabeltje te fixen. Erg jammer. Ik vond het persoonlijk erg op muppetduiken lijken. Je hebt een rijbewijs, maar je huurt een auto met chauffeur en je hebt ook nog eens geen enkele invloed op waar je naartoe rijdt en je hebt de auto ook echt maar 1 uur. De grot zelf is wel mooi, maar niet heel bijzonder. De Ressel in Frankrijk is mooier, evenals de grotten in Mexico. Wat het hier bijzonder maakt is dat het water 27 graden aan de oppervlakte is en op 10m diepte naar 20 graden gaat. Het is thermaal water. En je duikt onder de stad Budapest. Toevallig was het deze dag slecht weer met alleen maar regen, dus een dag onder de grond kwam wel goed uit.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.



NatasjavE
Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Molnar Janos grot in Budapest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 11:15

Bijzonder hoor. Zeker als je bedenkt dat je onder de stad bent.
Wordt wel al helemaal claustrofobisch als ik er naar kijk. :')

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Goof
Berichten: 28728
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Molnar Janos grot in Budapest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 17:58

Prachtig, en wat een heldere foto's ook.

KarmaChansy
Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Molnar Janos grot in Budapest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 00:19

wat gaaf zeg <3 ik wil graag nog eens duiken in de Silfra kloof

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

germie
Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-19 07:34

KarmaChansy schreef:
wat gaaf zeg <3 ik wil graag nog eens duiken in de Silfra kloof

Ja en nee, het is daar mooi, en heel helder water. Wat me tegen staat is de extreem hoge prijs van 100 euro voor een duik, en al dat geneuzel over droogpakbrevetten tonen en verplicht met een gids. Nu heb ik wel een droogpakbrevet, maar als ik dan met iemand ga grote kans dat ik eerst zo'n pasje moet uitschrijven, of 10 stempels met handtekening moet zetten in hun logboek. Gaat helemaal nergens meer over, maar ja, de duiksport is gewoon een piramidespel van verkoop. In instructeurscursussen zit ook een onderdeel verkooptechnieken en marketing. Ik ben er denk ik niet zo goed in. :+ Als ik daar ooit kom, dan maak ik er wel een duikje hoor. MAar ik zou niet speciaal daar voor naar IJsland gaan.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 bezoekers