[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 17:23


Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 17:47

Gimme_Joy schreef:
Gaaf die shoot! *\o/* <3

https://youtu.be/BIbpN8_-FA4
:= :')



Joy doet echt hetzelfde als Indy! Die loopt ook zo mooi in draf erover. Weten dat ie er ligt maar toch elke x zon twijfel hupje. :')

Oreo_Noortje
Berichten: 24
Geregistreerd: 16-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 18:49

Haiii. Ik ben echt DOL op Westernrijden. Heb een tijd lang les gehad op een stoere bruine Quartermerrie, en mijn eerste spin was echt AMAZING /3 :)F :):)
Hebben jullie tips voor het spinnen?

Je zei paardrijden is geen sport?
Nou, waarom zit paardrijden dan wel op de olympische spelen, en voetbal niet?

gaucho
Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 18:51

Joy is duidelijk een dressuur paard ;)

Heerlijk gereden net nog in het late middag zonnetje.
[ img ]

Morgen weer wat grondwerk :D

Life begins at the end of your comfortzone.

jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 18:54

NoortjePony schreef:
Haiii. Ik ben echt DOL op Westernrijden. Heb een tijd lang les gehad op een stoere bruine Quartermerrie, en mijn eerste spin was echt AMAZING /3 :)F :):)
Hebben jullie tips voor het spinnen?

Verder les nemen! Je instructeur kan je het beste helpen hierin

Leo
Berichten: 50033
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 18:57

Heel mooi hoofdstel Gaucho :) staat hem erg goed!


Karel Bauer is idd een fijne instructeur hier in de regio :j

Vrijspringen doen we hier ook af en toe, vind hij geweldig :)) hij is geen ster springer maar lol hebben we wel.

Vandaag lekker samen "buitenrij-training" gedaan :D gaat inmiddels super relaxt. Heenweg pakken we mooie stukken draf en terug leer ik hem dat hij alleen mag stappen en dan lekker aan een lang teugeltje. :) Op naar het echte werk!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Oreo_Noortje
Berichten: 24
Geregistreerd: 16-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 19:00

jumpyhorse schreef:
NoortjePony schreef:
Haiii. Ik ben echt DOL op Westernrijden. Heb een tijd lang les gehad op een stoere bruine Quartermerrie, en mijn eerste spin was echt AMAZING /3 :)F :):)
Hebben jullie tips voor het spinnen?

Verder les nemen! Je instructeur kan je het beste helpen hierin


Thnxx maar helaas is mijn instructrice gestopt haar stal is failliet gegaan. Tja heb nog wel de manege waar Engels wordt gereden, maar ik kan mijn liefde voor westernrijden niet zomaar opzij zetten

Je zei paardrijden is geen sport?
Nou, waarom zit paardrijden dan wel op de olympische spelen, en voetbal niet?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101352
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 19:26

Dan ergens gaan rijden waar ze lespaarden hebben. Waar woon je?

jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 19:28


Oreo_Noortje
Berichten: 24
Geregistreerd: 16-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 07:27

Bellatrix schreef:
Dan ergens gaan rijden waar ze lespaarden hebben. Waar woon je?


Noord-Holland. Ben al aan het kijken voor een leuke westernstal +:)+

Je zei paardrijden is geen sport?
Nou, waarom zit paardrijden dan wel op de olympische spelen, en voetbal niet?

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:30

Lang niet gereageerd, druk gehad, maar ik heb wel geprobeerd alles bij te lezen.
Ik woon zelf in het zuiden dus geen ervaring met trainers in het westen van het land.

Ik laat mijn quarter ook wel.eens vrij springen, vindt hij erg leuk! Hij is wel wat onstuimig dus durf niet met hem te springen onder het zadel :=


[ img ]

Pas ook voor de 2e keer naar het mountain trail park geweest, hij was weer super braaf. Ook 2 moeilijkere oefeningen meegepakt die we vorige keer over hadden geslagen. Een rond plateau, soort balance bal in het groot. En een verhoging op rollers, die dus weg rolt zodra hij zijn voor benen daar op zet. Hij deed alles echt super cool.


[ img ]

[ img ]

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:31

Sicayes schreef:
Marg schreef:
Iemand tips voor een goede instructie die aan huis komt in Zuid-Holland (omgeving Alphen aan den Rijn)? Liefst niet reining gericht.


Karel Bauer? Hij is wel reining ruiter maar geeft allround les.

Vandaag dag 2 van het NK. Gister van 7 tot 18:00 bezig geweest en vandaag denk ik weer :+ lange dagen zo maar lag ook wel weer rond 21:00 in mn nest anders hou ik het niet vol. :’)

Welkom JH!


Ik wil misschien wel even komen kijken maar kan nergens echt een duidelijk programma vinden?

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 11:33

Flip schreef:
Ik wil misschien wel even komen kijken maar kan nergens echt een duidelijk programma vinden?


Dit is het programma voor vandaag: https://lookaside.fbsbx.com/file/timeschedule%20sunday%202019.pdf?token=AWyd_7yqh0jnbM6Mv8vRHpcSISNkQALVyXt2liKwiK5IjcHPiC1w6pc_YhHUFG2S4ARd4EOXFwbCsTkQXhxBwlQ85bj-wgCeRxjV-ooPfNUKvGryhKCA8JIBOO594hB1QW7G2zs1hjgyVtXs1FJXGW1T2GW0aUulWkdhYcp4mari9fGfsPkXc26V8LevGAdEGjQhtCC3fvvGlsA8qqf-3cBRQtp3NBYvZ0G3K4M2Cyz7xYDO4CGQqUCKgl3ml6AmkZchhur0Dfo1QsxiJ1dHEgjp

Krijg de link ff niet korter op mobiel sorry :+

We lopen goed op schema en gaan zo om kwart voor weer verder :D

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 11:37

NoortjePony schreef:
Bellatrix schreef:
Dan ergens gaan rijden waar ze lespaarden hebben. Waar woon je?


Noord-Holland. Ben al aan het kijken voor een leuke westernstal +:)+


Starnmeer of bij Jamie Verkerk. Niet zelf gaan spinnen zomaar.

Flip, die springt hoog :)

En het trail park vind ik echt stoer. Was een keer mee om te kijken en vond het best pittig. Wij rijden veel buiten en ik ben niet snel bang, maar vond zeker de hindernissen die jij laat zien best slikken. Ben met eigen paard nog niet geweest :(

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 12:07

Sicayes bedankt!

Superpony daarom had ik die oefeningen vorige keer ook over geslagen hoor. En Sjors deed alle dingen zoals de wip en wiebelbrug echt heel rustig en ik kan hem vrij goed sturen (schouder, achterhand enz). Daarom onder begeleiding die 2 moeilijke oefeningen ook mee gepakt. Dat doet hij super cool. Maar bijvoorbeeld de party tent die er stond voor het publiek die vind hij dan wel weer super eng :7

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 12:30

Netjes hoor. Denk dat vaker gaan ook de beste manier is om die hindernissen te overwinnen. Het is ook best veel wat er staat allemaal.

En zeg het gewoon eerlijk; Mijn ene ruin is niet snel bang, doet in het bos alles netjes. Ben zelf ook nooit bang verder, maar die rolbank zou ik niet durven en dan gaat hij het vast niet doen meer. Wist meteen dat ik dat zelf ga verknallen.
Misschien aan de hand wel een optie inderdaad.

Er was toen iemand die vaker gaat en paardje deed alles. Echt super gaaf.

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:23

Knappe Ace! Mooie kleur zo met die felblauwe lucht!

Oeh gaaf Flip! Wil dat zeker ook met Joy nog weleens proberen hoor, maar eerst zorgen dat ze op een normale manier op haar eigen benen kan lopen voordat ze ook maar 10 cm gaat springen := En een extreme trail gaan we sowieso een keer doen! +:)+

Gaaf Leo! Ziet er ontspannen uit :j

Ik heb gister weer gereden en Joy doet het nog steeds super. Steeds meer ontspannen in het nageven en ze begint het ronder worden om mijn binnen been ook beter te begrijpen. Daarna natuurlijk een welverdiende douche en zandbad:



En deze plaatjes met een special thanks to vitalbix nutrimash (Joy haar favoriet. Als ze het krijgt gaat de hele emmer door de stal := )

[ img ]

[ img ]
Laf it! <3 :')

Mijn missie voor een bijrijder is nog steeds niet geslaagd. Mensen zeggen op het laatste moment af, of ik hier maar niets... >;) Snap het ook wel, als je niet kan rijden is er natuurlijk niks aan... ^) >;)

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:59

Ach dat snoetje <3

Zon,zee,strand, paard en hond. What do you need more <3
[ img ]

Ze was beetje lama, maar o zo blij dat ze mocht zwemmen :+: 6 jaar, eerste keer strand, honden en mensen en schreeuwende kinderen en ze spetterd alsof ze het al jaren doet! We zijn wel beide zeiknat geworden, want madam moest en zou spetteren :Y)

Eefke85
Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:02

Niet opgeven Gimme-Joy! Ik heb zelf 10 jaar pony`s verzorgd waar ik niet op kon rijden en na het overlijden van de eigenaar heb ik ze gekocht. Dus de echt liefhebbers lopen nog steeds rond!

Zodia (Rhodium x Gribaldi) 8-5-2004
Linda (onbekend) geboortedatum onbekend (1998?)
Iris (dochter van Linda) 6-5-2002
Mazzeltov (zoon van Linda) 4-5-2012 - 02-08-2022
viewtopic.php?f=217&t=1681562
Linda een jaar ITP!

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:29

Heerlijk JH! *\o/*

Ik geef ook niet op. Maar vind het wel jammer. Ik hoef er geen geld voor ofzo. En rijden kan best, alleen nu nog niet. Zo lamg er niets echt bevestigd is doe ik het liever zelf.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper


gaucho
Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:50

Balen G_J. Ik prijs me zelf heel gelukkig met 2 mensen die me graag met Ace helpen waarbij rijden niet voorop staat. 1 is zelf heel druk en vind het heerlijk om 1 dagje in de week lekker met Ace te wandelen, de ander is me komen helpen toen ik niets kon met mijn gebroken been en haar paard net een paar maanden eerder overleden was. Die doet nog steeds 2 dagen Parelli grondwerk met 'm, of rijd af en toe een keer. Beide mogen overigens wel rijden.

Life begins at the end of your comfortzone.

Leo
Berichten: 50033
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:58

Oehh trailpark, ik wil volgend jaar weer :))

Joy geniet duidelijk van haar slobber :)) rock is er ook gek op maar likt ieder restje zorgvuldig op, die morst echt niet :))

Balen dat het vinden van een verzorgster niet lukt! Zou verwachten dat er wel animo voor is! Ik heb zelf iemand benaderd, van wie ik wist dat ze niets te rijden had momenteel.. zij doet hem eens per week of vaker als ik eens niet kan. Voor mij was het meer dat hij ervaring op doet met andere mensen dan dat ik de tijd niet had maar het is ook wel heel fijn. :) Ik wil er verder ook niets voor hebben, wil alleen dat ze lest bij mijn instructrice.

Vandaag was veel warmer dan ik had verwacht omdat onze bak heel luw ligt. Arme pony heeft al best veel vacht dus ik heb in stap lekker met hem gespeeld met zeiltje (voor het eerst onder de man), balkjes en slalommen. :) Was ook leuk.
[ img ]

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 15:10

Joy is een echte puber... Het liefst maakt ze overal een choas van. En opruimen ho maar >;)

Wat een leuke foto Leo! Heerlijk toch zo nog een warme dag! *\o/*

Je hebt inderdaad mazzel Gaucho! :j je trekt fijne verzorgers aan denk ik ;) :D

Joy is echt een heel leuk paard. Vrolijk, super werkwillend en vindt aandacht ontzettend leuk. Ze kan met iedereen goed, al merkte ik afgelopen vrijdag wel dat ze naar mij het beste luistert (stalgenootje kreeg haar niet in galop toen ze Joy aan het longeren was := . Ik moest erbij komen staan en toen pas sprong ze aan... Best een compliment vond ik :D

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 15:33

Jumpyhorse, wat heerlijk! En je hond er achteraan maakt het echt dubbel zo mooi!

Gimme_Joy, slobber is om te kliederen :)

Wij hebben van die flexibele manden waar we ze in voeren op een rijtje. Ze krijgen normaal wiesencobs en va sept speedibeet erbij. ( en vit en lijnzaad )
vd week denk ik wat hebben ze nu op hun hoofd? Maar dat was dus de bietenpulp en lijnzaad. Zat gewoon aangekoekt. Met alleen wiesencobs gebeurt dat niet.

Lekkere zonnige foto Leo.

Qua bijrijders vind ik het lastig. Paar jaar terug gezocht; volwassen iemand die mee wil in het bos rijden en af en toe of paar keer pw paarden verzorgen. Maar vrijwel geen reacties. Dus EN super brave paarden En op de veluwe in het bos rijden en andere dagen lekker mogen knuffelen en doen is ook niet genoeg.....

Maar heb vroeger wel slechte ervaringen gehad, dus niet verder gezocht.

Het is prachtig weer, maar wij zijn toch aan het inpakken, uitzoeken etc. ML heeft paarden gedaan en is nu andere ruin in pension opzoeken en wandelt daar wat in het bos.

Gaan straks wel met de honden lopen, maar iets koeler is dan wel weer fijn.

Morgen over een week hebben we de sleutels in onze handen :)

Paint_Lover
Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 15:52

Als jullie ooit van plan zijn om naar Bergeijk te komen voor het extreme mountain trailpark dan gil even, ik sta daar dus op stal en zowel Jill als Gentle lopen regelmatig rond erin :D

Dan kunnen we meeten ;)

FLASHY GOLD ON BLACK aka Frosty 06/05/2019

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers