Duiken in de Köbanya mijn in Budapest

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
germie
Berichten: 25886
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Duiken in de Köbanya mijn in Budapest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-19 10:18

Vorige week had ik de kans om 1 dag te duiken in de Köbanya mijn in Budapest. In de Middeleeuwen was het een 'limestone' mijn, en later werd het gebruikt als enorme wijnkelders. Het is een complex van 18 hectare onder de grond, dus enorm groot.
[ img ]

Het merendeel van de gangen en tunnels is gewoon 'droog', maar er zijn 4 plekken waar je kunt duiken. Je rijdt met de auto het doolhof in en parkeert niet al te ver van de duikstek. Dus ook voor niet duikers is dit een leuk uitje (er worden rondleidingen gegeven).

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Om te water te gaan: neem gewoon een trap naar beneden. Het water is 13 graden, dus niet koud. In de tunnels zelf is het 8 graden.

We hebben 2 duiken gemaakt op 2 verschillende plekken. Zo ziet Budapest er dus onder de grond uit. :Y) Het ligt echt onder de stad.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


davinci2412
Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Duiken in de Köbanya mijn in Budapest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 10:20

Wat ontzettend gaaf! :D

Maflinger_S
Berichten: 12140
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 10:21

Wow, wat supergaaf om daar te kunnen duiken. Mooie overzichtsfoto's.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Ricie
Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Duiken in de Köbanya mijn in Budapest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 10:24

Wauw! Wat ziet dit er weer ontzettend gaaf uit. Lijkt me een prachtige locatie om te duiken!

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

RSDICBS
Berichten: 1003
Geregistreerd: 08-03-08

Re: Duiken in de Köbanya mijn in Budapest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 10:36

Wauw!
Ik ben zelf claustrofobisch dus krijg absoluut niet de behoefte zoiets ooit zelf te doen maar vind je foto's wel heel gaaf.

Alleen foto's in topic bekijken: &if=1

Jespri
Berichten: 9628
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Noord Holland

Re: Duiken in de Köbanya mijn in Budapest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 09:56

Super gaaf weer!! Mooie foto’s ook. :D

Alles wat je aandacht geeft groeit - Aristoteles

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Duiken in de Köbanya mijn in Budapest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:14

Wat een debiel toffe foto's zijn dit geworden, zeker die onder water, mooi :D

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Schemerdier
Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Duiken in de Köbanya mijn in Budapest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:16

Wat mooi! Ben jij degene in het roze pak?

I'm gonna wash that man right out of my hair
Take my hips to a man who cares
Sheela na gig - you exhibitionist

Danielleeee_
Berichten: 3167
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:17

Wat gaaf zeg! Het lijkt wel alsof iedereen zweeft joh, is het water zo helder? :D

*pum*

Anoniem

Re: Duiken in de Köbanya mijn in Budapest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:20

Mooi om zo met je mee te kunnen kijken!

germie
Berichten: 25886
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-19 14:34

Danielleeee_ schreef:
Wat gaaf zeg! Het lijkt wel alsof iedereen zweeft joh, is het water zo helder? :D

JAAAAA :D

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Hilli
Berichten: 22932
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Duiken in de Köbanya mijn in Budapest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 14:59

Hebben ze de boel onder water gezet, of pompen ze water niet meer weg waardoor het ondergelopen is?

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

xRaisin
Berichten: 1748
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Duiken in de Köbanya mijn in Budapest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 15:02

Wauw, zo gaaf!

germie
Berichten: 25886
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-19 15:03

Hilli schreef:
Hebben ze de boel onder water gezet, of pompen ze water niet meer weg waardoor het ondergelopen is?

Gewoon niet meer pompen. En ook maar stukken staan onder water, niet alles hoor, gewoon wat onder het grondwaterpeil zit.
Laatst bijgewerkt door germie op 20-09-19 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Danielleeee_
Berichten: 3167
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 15:05

germie schreef:
Danielleeee_ schreef:
Wat gaaf zeg! Het lijkt wel alsof iedereen zweeft joh, is het water zo helder? :D

JAAAAA :D

Wauw! Dat is echt bijzonder! <3 :wow:

*pum*

Ricie
Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Duiken in de Köbanya mijn in Budapest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 16:24

Echt, ik zie je duik topics wel vaker. Vind ze echt gaaf, ooit wil ik ook leren duiken. Maar ik heb nu echt zo iets van "OMGGGG DIT WIL IK OOOOOK". Ik moet stiekem toegeven dat ik telkens dit topic weer blijf openen en door de foto's blijf scrollen. Echt zo ontiegelijk gaaf!

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

germie
Berichten: 25886
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-19 19:11

Ricie schreef:
Echt, ik zie je duik topics wel vaker. Vind ze echt gaaf, ooit wil ik ook leren duiken. Maar ik heb nu echt zo iets van "OMGGGG DIT WIL IK OOOOOK". Ik moet stiekem toegeven dat ik telkens dit topic weer blijf openen en door de foto's blijf scrollen. Echt zo ontiegelijk gaaf!

Dan kom je een keer het proberen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Christiene
Berichten: 7711
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Duiken in de Köbanya mijn in Budapest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 19:17

Gave foto's. Vooral waar men vroeger kon lopen je nu de trap af zwemt geeft extra effect.

Wat een helder water.

Heb je andere topics ook gezien gave ervaring . zelf zou ik het nooit doen. Maar zo zie je toch prachtige beelden

The end

Ricie
Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 22:31

germie schreef:
Ricie schreef:
Echt, ik zie je duik topics wel vaker. Vind ze echt gaaf, ooit wil ik ook leren duiken. Maar ik heb nu echt zo iets van "OMGGGG DIT WIL IK OOOOOK". Ik moet stiekem toegeven dat ik telkens dit topic weer blijf openen en door de foto's blijf scrollen. Echt zo ontiegelijk gaaf!

Dan kom je een keer het proberen.


Lijkt me echt super gaaf! Maar heb al een aantal proeflessen gedaan op opendagen en zwemvierdaagses etc. Bij mijn laatste proefduik had ik inmiddels al zoveel gedaan dat ze niet meer wisten wat ze met me aanmoesten en we wat oefeningen uit de opleiding gedaan hebben _O- Tot nu toe wel echt alleen in zwembaden gedaan. Maar zelfs daar vind ik het al geweldig om langer onder water te kunnen zijn, voel me echt als een vis in het water.

Wil graag in de toekomst mn brevet gaan halen als ik daar mogelijkheid voor heb!

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

Palmera
Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Duiken in de Köbanya mijn in Budapest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 22:41

Wijnkelders van 18 hectare? :wow: <3
Ik ben dol op die gewelven.

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Duiken in de Köbanya mijn in Budapest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 07:34

Wauw, wat een gave locatie om te duiken! De foto's zijn ook echt heel erg tof, vooral die met die trap :D

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

LovingTweety
Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Duiken in de Köbanya mijn in Budapest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 07:49

He gaaf! Volgens mij had ik je foto’s ook op de fb pagina van Duiken gezien? Kan dat?


germie
Berichten: 25886
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-19 08:10

LovingTweety schreef:
He gaaf! Volgens mij had ik je foto’s ook op de fb pagina van Duiken gezien? Kan dat?

Duikeninbeeld.tv kan. Van de rolstoelduiker in juli staan fotos in duikenmagazine.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

magda_90
Berichten: 32269
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 08:23

RSDICBS schreef:
Wauw!
Ik ben zelf claustrofobisch dus krijg absoluut niet de behoefte zoiets ooit zelf te doen maar vind je foto's wel heel gaaf.


Dat ja! Ik ben ooit in Duitsland in prachtige druipsteengrotten geweest, kon je met een bootje doen, maar ik was zooooo blij dat ik weer buiten stond.
Vind ik wel jammer, want onder water heb je een wereld apart. Zou die angst te overwinnen zijn? :o

Tot die tijd, blijf doorgaan met deze prachtige foto's! :+:

germie
Berichten: 25886
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-19 16:08

magda_90 schreef:
RSDICBS schreef:
Wauw!
Ik ben zelf claustrofobisch dus krijg absoluut niet de behoefte zoiets ooit zelf te doen maar vind je foto's wel heel gaaf.


Dat ja! Ik ben ooit in Duitsland in prachtige druipsteengrotten geweest, kon je met een bootje doen, maar ik was zooooo blij dat ik weer buiten stond.
Vind ik wel jammer, want onder water heb je een wereld apart. Zou die angst te overwinnen zijn? :o

Tot die tijd, blijf doorgaan met deze prachtige foto's! :+:

enwat vind je dan van een duikbril op en naar de bodem in een zwembad?
Je begint niet met grotduiken hoor, dat is vaak een enorm ver eindstation

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amparo, Chinas, Marleen_L, mvdende en 75 bezoekers