Wintersport met vriend

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Dispar_Vulgo
Berichten: 2996
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Wintersport met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 13:55

In Bottrop (duitsland, aan NLse grens) kan je heel betaalbaar een dagje skieen om te kijken of je het eigenlijk wel leuk vind!
Je kan daar ook een beginners (nederlandstalige) les nemen.
Heb ik toen ook gedaan en dan heb je tenminste een beetje beeld van wat je te wachten staat!


Neelm3r9
Berichten: 355
Geregistreerd: 29-01-14

Re: Wintersport met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-19 15:44

Ik zat er zelf inderdaad om te denken om wat indoor skilessen te nemen. Dat ik in ieder geval het gevoel een beetje ken en alvast kan wennen aan de spierpijn ;)

Qua skikleding zat ik te denken aan de Decathlon, hoe is de kwaliteit/prijs verhouding daar?

Hilli
Berichten: 22932
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Wintersport met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 15:47

Pulli's en thermokleding zijn helemaal prima. Met ander spul geen ervaring.

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Wintersport met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 15:57

Gewoon meegaan en daar les nemen. Zou dat niet hier doen. Wij hadden dit jaar ook twee onervaren mensen bij, die hebben wel 15 lessen gehad, zowel op een rolbaan als op een sneeuwbaan in NL, maar daar hebben ze echt geen drol aan gehad. Is toch compleet anders dan op echte sneeuw in de bergen en op vakantie krijg je meteen goede les daarin.

capopjekop
Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Wintersport met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 16:24

Ik heb wanten en een helm van de decatlon. Prima spul. Met de kleding geen ervaring, ik heb nogal een durr smaak qua skikleding :')

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 17:59

xxxMarleen schreef:
Ik zat er zelf inderdaad om te denken om wat indoor skilessen te nemen. Dat ik in ieder geval het gevoel een beetje ken en alvast kan wennen aan de spierpijn ;)

Qua skikleding zat ik te denken aan de Decathlon, hoe is de kwaliteit/prijs verhouding daar?

Heb daar een jas en broek gekocht, heel erg fijn! Was wel wat duurder maar goede kwaliteit!

instagram: @horsestory.eline
IF YOU'RE SEXY AND YOU KNOW IT CLAP YOUR HANDS *CLAP CLAP*

smurffie
Berichten: 11124
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Wintersport met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 18:23

Doen! Eerste 3 dagen een dagdeel les nemen en dan kom je prima de berg af.
Ik heb mijn spullen zo veel mogelijk outlet gekocht, maar ik snowboard dus dan is een waterdichte broek nog veel belangrijker ( als het goed is lig je op ski's minder op de grond).
Investeer in lessen en geniet van een heerlijke doe vakantie!


Blacky94
Berichten: 3439
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Wintersport met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 23:16

Pullys enzo van de Lidl vind ik ook fijne dingen om te dragen :)

Bambelien
Berichten: 300
Geregistreerd: 30-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 00:02

fedjeraketje schreef:
Je hebt in Nederland inderdaad meerdere indoor skibanen. Onder andere in Landgraaf, zoetermeer, velsen en Rucphen. Daarnaast ook nog meerdere rollerbanen.

Ik zou gewoon meegaan op vakantie. Over het algemeen pikken mensen het skien snel op en het is altijd erg gezellig.

Mocht je in omgeving zuid-holland zitten mag je mij een pb'tje sturen. Ik heb mijn diploma en al veel jaren ervaring. Wellicht kan ik je helpen.


Ski jij veel in Zoetermeer dan?

floorsil
Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Wintersport met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 06:08

Tip kijk of er een skie rol aan bij jou in de buurt zit. Daar leer je zo goed op skiën! Mijn vriend kon het nog niet een we hebben samen 6 lessen genomen (je bent dan 3x 10 minuten aan hey skiën) en daarna kon hij super goed meekomen en je zag echt niet dat het zijn eerste keer was. Is misschien prijzig maar wel echt heel goed.

Lizz
Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 06:20

Ik heb ervaring met skiën op een rollerbaan. Wel al meer dan 20 jaar geleden :') maar daar heb ik snel op leren skien. Kon toen in Frankrijk gelijk de berg af.

Overigens weet je zeker dat je wilt skiën? Ik ben meer van het snowboarden, vind ik een stuk leuker en in mijn omgeving merk ik dat dat makkelijker is om te leren dan skien.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

capopjekop
Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 08:14

Ik vind de skibasis juist makkelijker om te leren. Snowboarden is veel zitten in het begin en ik vond het enger om met mijn board recht naar beneden te gaan dan met ski's. Ik heb zelf eerst 5 jaar (weken :')) geskied maar ik keek altijd al jaloers naar de snowboarders. Dus toen als 15 jarige snowboardles genomen. Ik kon sneller behoorlijk skiën dan snowboarden. Tegenwoordig is dat compleet anders. Ik vind skien nu veel moeilijker.

Ik ben lange tijd de enige snowboarder geweest in onze groep en dat vond ik jammer. Sommige pistes zijn leuker voor skiërs dan boarders (veel vlakke stukken, dan moet je steppen). En skiërs gaan vaak wat harder dan de gemiddelde boarder dus vooral in het begin moesten ze vaak wachten. Ook als ik weer eens liep te kloten met mijn straps (nu al jaaaaren flowbindingen, zo fijn).

Dus voor een eerste wintersport zou ik wel gaan skiën. Dan kun je binnen een paar dagen wel al de makkelijkere pistes leuk af komen en met de groep mee. Dan kun je beter bekijken of wintersport echt wat voor je is.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 08:23

Hoe is de groep? Gaan ze op wintervakantie en is skieën daar een onderdeel van, of zijn het fanatieke skieërs? Staan ze met heel slecht weer gewoon met een andere bril ook om 8.45u aan de eerste lift of spelen ze dan Monopoly? Zitten ze in alle uithoeken van het skigebied of vinden ze het best om een paar keer dezelfde piste te doen?
Ik zou dat eerst uitzoeken en dan kijken of het bij jou past. Bij een rustige groep waar het vakantiegevoel het belangrijkste is past een beginner beter dan in een heel fanatieke groep.
Vooraf is het ook nuttig om aan je algemene conditie te werken, zodat je je meer op je techniek kan focussen zonder te vermoeid te geraken.

smurffie
Berichten: 11124
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 10:56

Sclimpre schreef:
Hoe is de groep? Gaan ze op wintervakantie en is skieën daar een onderdeel van, of zijn het fanatieke skieërs? Staan ze met heel slecht weer gewoon met een andere bril ook om 8.45u aan de eerste lift of spelen ze dan Monopoly? Zitten ze in alle uithoeken van het skigebied of vinden ze het best om een paar keer dezelfde piste te doen?
Ik zou dat eerst uitzoeken en dan kijken of het bij jou past. Bij een rustige groep waar het vakantiegevoel het belangrijkste is past een beginner beter dan in een heel fanatieke groep.
Vooraf is het ook nuttig om aan je algemene conditie te werken, zodat je je meer op je techniek kan focussen zonder te vermoeid te geraken.

Ik vond het als beginner juist verschrikkelijk dat we met sneeuwval nog binnen bleven, laat mij lekker stuntelen op de langere pistes. Dus dat verschilt ook per persoon

Alenthe05
Berichten: 1090
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Wintersport met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 12:42

Gewoon doen! Super gezellig!

Evt rollerbaan of een indoor skiebaan, denk aan Neuss, is iets verder dan bottrop met mooiere banen.

Qua kleding, voor de 1e keer, voldoet decathlon of plutosport.nl prima. Pullly's ed kan je van de aldi of liddl meenemen.

Veel plezier!

[i]Pura Raza Espanola
Derrote II; Cautivo XIII x Cautivo VII x Pericon;
B+4, L1+6, L2+10, M1+10, M2+10, Z1+10, Z2+0 geblesseerd
Nederlands Kampioen MCI Level 1, 2019, 4x 4e op het EK MCI Iberische paarden, Parijs 2019

Neelm3r9
Berichten: 355
Geregistreerd: 29-01-14

Re: Wintersport met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-19 10:21

Ik weet wel zeker dat ik wil gaan skiën ja, snowboarden lijkt me eigenlijk niets haha.

Er zit bij ons in de buurt een rolbaan dus ik denk dat ik me daar maar in ga verdiepen. Indoor skihallen zijn allemaal erg ver weg. En dan eventueel ter plaatste nog wat lessen nemen.

Hoe de groep zelf is kan ik moeilijk inschatten. Ze gaan volgens mij meer voor de gezelligheid en het skiën op een rustig niveau/tempo.

flooooo
Berichten: 2557
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Wintersport met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:02

Ik zou wat lessen nemen, dan kun je het vrij snel. Zelf ski ik nooit maar vermaak ik mij prima met wandelen en lezen en uiteraard de apres ski, ook niets mis mee.

Velvet V. Negro Z2 +5
Ceasar V. Houston M1 + 1
Florence V. Krack C. M2 + 3

colinneke
Berichten: 920
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Wintersport met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 16:54

Ervaring mee...check.
Nooit geskied en dan krijg je een relatie met een fanatiekeling en nog fanatiekere schoonmoeder.
Deze groep gaat al zo`n 20 jaar samen. Merendeel is gevorderd en 2 waarvoor het op een blauwe piste al overleven is.
Heb eerst bij de indoor skihal 5 groepslessen gevolgd. Daarna nog 1 of 2 privé lessen genomen maar tja eenmaal in Oostenrijk was het toch best spannend. Derde dag kon ik niks meer door de spierpijn. Waarschijnlijk door het mega verkrampt staan door angst.
Jaar daarna met z`n 3en privélessen genomen.
En toen in Oostenrijk zelf 2 privélessen, 1 was minder van de andere leraar heb ik heel veel geleerd. Die heeft mij over mn angst heen geholpen.
Daarna elk jaar weer een stuk over 3 a 5 privélessen genomen.

Het voordeel voor mij was dat die 2 andere niet zo goed durfden dus rustig aan skiën op mooi ruime blauwe pistes.
Had na 3 jaar zelf ski`s gekocht, gingen met de hele groep op pad. Elke keer dat ik (ben niet zo snel) bij hun was vlogen ze er weer vandoor. Dus ik kon niet rusten. Einde van de rit was ik bekaf, kon zelfs m`n bocht niet meer maken. Jankend geroepen dat ik nooit meer mee ging en de boel weer op marktplaats ging zetten.

Mijn man vraagt nu of we even moeten rusten of gelijk door gaan. Afgelopen keer ging super lekker. Hebben samen een tocht gemaakt met een vrij pittige afdaling.

Mijn spullen heb ik bij die indoor skihal gekocht in de uitverkoop. Let op de waterdichtheid dat die hoog is, dan krijg je niet zo snel koud.
Man zegt dat voor een 1e keer de spullen van de Decathlon niet verkeerd zijn.

Whatsapp: 2 minuten staren naar "aan het typen" en een roman verwachten in de vorm van het Oude testament en alles wat je krijgt is "ok"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Emj_23, karelien, Laure, Suor, Wopkebrok en 80 bezoekers