KNHS lanceert nieuwe website: Buitenrijden.nl

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Kaitlyn
Berichten: 9720
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: KNHS lanceert nieuwe website: Buitenrijden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 13:56

Wat een kut woord "ruiteren". :')

Ben ik de enige die ergens naartoe rijdt met de trailer, op het paard stapt en eindeloos gaat dwalen over de ruiterpaden? Ik kom vanzelf wel weer een keer terug. }:0
Heb wel altijd Endomondo en Equilab aan staan om te kunnen zien wat ik precies heb gedaan.

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')


Arabesk
Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: KNHS lanceert nieuwe website: Buitenrijden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 16:22

Misschien dat Ibbel een donatie wil doen zodat de voorgestelde verbeteringen doorgevoerd kunnen worden :j

Ibbel
Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: KNHS lanceert nieuwe website: Buitenrijden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 16:36

In dit topic werd expliciet gevraagd om suggesties. Die geef ik, hoewel ik de hele website nooit gebruik, juist vanwege dat ik 'm onhandig in het gebruik vind (na ettelijke keren nog eens proberen en experimenteren).
Om dan daarna te gaan sputteren dat het geld kost (en dat geloof ik graag) is wat vreemd, als je eerst vraagt tegen welke problemen je op loopt.

Onali
Berichten: 18377
Geregistreerd: 16-03-06

Re: KNHS lanceert nieuwe website: Buitenrijden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 16:41

Nee dit topic gaat over de KNHS variant. Niet ruiterenenmennen.

Black is the colour of my true love's hair

Ibbel
Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 16:44

Klopt, maar Yvette vroeg expliciet waar degenen die ruiterenenmennen als bestaand alternatief maar alsnog ook niet zo'n goede site benoemden tegenaan liepen.
En laten we wel zijn, het is natuurlijk raar dat de KNHS het wiel opnieuw is gaan uitvinden. Ook al is het huidige wiel (R&M) enigzins ovaal, dat van de KNHS is gewoon vierkant, dat werkt sowieso niet.

Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 11:25

En ze hadden eerst al een buitenrijplatform, Enjoy the Ride. Maar dat is nu dus omgezet naar Buitenrijden. Zag dat de FB pagina ook is aangepast.

Ik vind het vooral jammer dat er nog zo weinig op staat en ze niet nog even met de lancering gewacht hebben. Nu heb je toch kans dat mensen het bekijken maar er nooit meer terug komen. Omdat idd ruiteren-en-mennen (ik maak er ok altijd ruiterenmennen van ipv ruiterenenmennen) meer biedt.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Shuristar
Berichten: 470
Geregistreerd: 11-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 11:40

Djilna schreef:
En ze hadden eerst al een buitenrijplatform, Enjoy the Ride. Maar dat is nu dus omgezet naar Buitenrijden. Zag dat de FB pagina ook is aangepast.


Dat dacht ik idd ook, lijkt wel precies de site van enjoy the ride van voorheen.

Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 19:18

Ibbel schreef:
Hilli schreef:
Mocht het niet direct werken in Endomondo, dan gooi ik er een conversie van gpx naar gpx overheeen met gpsies.com. Dan werkt het wel.


Het is natuurlijk bizar dat je zelf een conversie moet doen om een route naar een veel gebruikte app als endomondo te krijgen. Dat zijn gewoon kinderziektes die er wel eens een keer uitgehaald mogen worden.


R&M heeft inmiddels gezocht waardoor gpx-bestanden van onze routeplanner niet direct kunnen worden geïmporteerd in Endomondo.
De oorzaak ligt in eisen die Endomondo stelt aan gpx-bestanden voor acceptatie.
Het is een belemmering waardoor gpx-bestanden van zeer veel routeplanners niet kunnen worden geïmporteerd in Endomondo. Geen fout of kinderziekte in al die roueplanners, maar een keuze van Endomondo.

Wij hebben reeds contact opgenomen met Endomondo met suggesties hoe dit op te lossen is met slechts een kleine aanpassing.
Zo zouden niet alleen routebestanden van R&M, maar ook bestanden die gemaakt zijn met alle overige bestaande wandel-fiets en andere routeplanners ter wereld wel direct kunnen worden geïmporteerd.

Tot zover.

Stichting ruiteren & mennen in Nederland http://www.ruiterenenmennen.nl/ De site voor het recreatief ruiteren en mennen


=====================================================================

Lante
Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: KNHS lanceert nieuwe website: Buitenrijden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 20:25

Ik vind het nog niet echt wat. Veel rechte lijntjes, dat noem ik geen routes. En verwarrend dat het blauwe lijnen zijn, lijken net watertjes.
Het zou mooi zijn als je een route kon uploaden op je telefoon en dan via gps kan volgen waar je bent. En dat er dan ook op aangegeven staat waar je kan parkeren, hoeveel kilometer, eetgelegenheden etc.

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard

Marije_jiplover
Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: KNHS lanceert nieuwe website: Buitenrijden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 20:38

Het buitenrijnetwerk van de KNHS is nog niet compleet nee, dat is erg jammer.

Voor wat betreft ruiterenenmennen, ik vind de naam ook erg rot m'n bek uit te krijgen en de GPS bestanden van hen kunnen ook niet automatisch ingelezen worden in Garmin Connect.
Dan heb ik ook een converter via gpgsies nodig.
En dat je idd niks aan elkaar kunt knopen over de openbare weg (dus niets te maken met terreineigenaren) vind ik ook irritant.

En ook mijn ervaring is dat er daar heel veel paden op staan die net ergens anders lopen in werkelijkheid dan op hun kaart, of paden die helemaal geen ruiterpad (meer) zijn.

Al met al gebruik ik het af en toe wel, maar altijd met een hoop gemopper en gedoe en idd niet te doen zonder computer in de buurt.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 20:59

Marije_jiplover schreef:
Het buitenrijnetwerk van de KNHS is nog niet compleet nee, dat is erg jammer.

Voor wat betreft ruiterenenmennen, ik vind de naam ook erg rot m'n bek uit te krijgen en de GPS bestanden van hen kunnen ook niet automatisch ingelezen worden in Garmin Connect.
Dan heb ik ook een converter via gpgsies nodig.
En dat je idd niks aan elkaar kunt knopen over de openbare weg (dus niets te maken met terreineigenaren) vind ik ook irritant.

En ook mijn ervaring is dat er daar heel veel paden op staan die net ergens anders lopen in werkelijkheid dan op hun kaart, of paden die helemaal geen ruiterpad (meer) zijn.

Al met al gebruik ik het af en toe wel, maar altijd met een hoop gemopper en gedoe en idd niet te doen zonder computer in de buurt.


Voor wat betreft Garmin Connect zie mijn antwoord aan ibbel hierboven over Endomondo.

Zie voor uitleg over de samenstelling van wegen op de routeplanner: https://www.ruiterenenmennen.nl/C123-Aa ... anner.html


Klopt er iets niet op onze routeplanner of zijn situaties gewijzigd? Wij vragen steeds aan iedereen om dat aan ons door te geven, waarvoor onze hartelijke dank maar zeker die van alle medegebruikers.

Stichting ruiteren & mennen in Nederland http://www.ruiterenenmennen.nl/ De site voor het recreatief ruiteren en mennen


=====================================================================

Hilli
Berichten: 22932
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: KNHS lanceert nieuwe website: Buitenrijden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:05

Yvette, tof dat jullie hebben uitgezocht waar de error van Ensomondo vandaan komt. De bal ligt dus bij hen :j

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 08:45

Hilli schreef:
Yvette, tof dat jullie hebben uitgezocht waar de error van Ensomondo vandaan komt. De bal ligt dus bij hen :j


Dank je Hilli.

Endomondo heeft laten weten dat hun technische afdeling ernaar gaat kijken.
Wij hebben het probleem inmiddels ook bij GarminConnect gemeld.

We zijn dus nu in afwachting van verder ontwikkelingen.

Stichting ruiteren & mennen in Nederland http://www.ruiterenenmennen.nl/ De site voor het recreatief ruiteren en mennen


=====================================================================

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 09:19

oh ja de grootste groep in nederland waar we geen geld aan verdienen, kom we doen na het afstoten van het ruiter/ koetsiers bewijs nog een extra potje open voor inkomen.....Dat hele KNHS ik heb er nooit wat aan gehad.....

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 11:40

Psydoxy schreef:
@Yvette01, Vanaf parkeerplaats Leenderbos, de eerste ruiterroute start een stukje verder, is een pad te vroeg ingetekend. :Y)



Bedankt voor het doorgeven.

Ik neem aan dat u onderstaande situatie bedoelt. Deze is inmiddels aangepast.
[ img ]

Stichting ruiteren & mennen in Nederland http://www.ruiterenenmennen.nl/ De site voor het recreatief ruiteren en mennen


=====================================================================


Psydoxy
Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 14:57

Klopt idd.

Als je het pad zuidelijk volgt gaat ie ook een eerder naar links en maakt dan een knik naar de ingetekende route. Dit pad is alleen toegankelijk voor ruiters.

Endurance 2024: http://endurancesomeren.com
MONGOL DERBY FINISHER 2019 - GAUCHO DERBY FINISHER 2022

Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 16:11

Psydoxy schreef:
Klopt idd.

Als je het pad zuidelijk volgt gaat ie ook een eerder naar links en maakt dan een knik naar de ingetekende route. Dit pad is alleen toegankelijk voor ruiters.



Is ook aangepast.
Bedankt voor het melden.

Stichting ruiteren & mennen in Nederland http://www.ruiterenenmennen.nl/ De site voor het recreatief ruiteren en mennen


=====================================================================

Psydoxy
Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 18:37

Die eerste is trouwens een kruising, dus het 0,5 pad moet ook nog een stukje zuidelijker :o

Endurance 2024: http://endurancesomeren.com
MONGOL DERBY FINISHER 2019 - GAUCHO DERBY FINISHER 2022

Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 20:05

Psydoxy schreef:
Die eerste is trouwens een kruising, dus het 0,5 pad moet ook nog een stukje zuidelijker :o



Hallo Psydoxy,

Wellicht kunt u even op een kaartje aangeeft waar het probleem is, want deze correctie is voor ons niet duidelijk.
Alvast hartelijk dank voor de te nemen moeite.

Stichting ruiteren & mennen in Nederland http://www.ruiterenenmennen.nl/ De site voor het recreatief ruiteren en mennen


=====================================================================

Psydoxy
Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 21:37

Waar jullie de pijl 'Goed' hebben staan, loopt het pad gewoon rechtdoor.

Endurance 2024: http://endurancesomeren.com
MONGOL DERBY FINISHER 2019 - GAUCHO DERBY FINISHER 2022

Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 06:32


Stichting ruiteren & mennen in Nederland http://www.ruiterenenmennen.nl/ De site voor het recreatief ruiteren en mennen


=====================================================================


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, anselma, BeFunny, Bowo, DotBot, Facebook, geertje3, Hannerups, Latinnnn, majemalo, Monody, rocky_1995, Tamara1991, Thats_Me, vikawiek en 48 bezoekers