[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Berdien
Berichten: 64502
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:15

pmarena schreef:
Oh ik dacht dat je hem al verkocht had joh Berdien! Gewoon ergens een advertentie plaatsen, mij mailen met de link en ik deel die op de Barefoot facebook voor je voor wat meer aandacht :)


Nee ik kwam er maar niet aan toe, en wilde zeker weten dat het nieuwe zadel zou blijven voor ik het oude zou verkopen :)) En twijfelde even of ik hem voor de tweejarige zou houden maar denk toch dat ik daar een westernpaard van ga maken :P

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."


siskeh
Berichten: 8676
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:22

Hier ook enkel goede ervaringen met verzenden(en ontvangen) ik knijp hem altijd, ondanks verzekerd verzenden(ook of de staat inderdaad zo is als je van de foto's schat enz.)

Verkopen van zadels verloopt vooral heel erg goed is mijn idee voor de héle goedkope. Ik had mijn oude barefoot zonder VPS(voor een scherpe prijs) zo verkocht. Maar wil je écht de waarde er voor krijgen is het voor een nieuwer zadel soms wel moeilijker!

Niet alle dwalers bennen verdwaald

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer
Berichten: 2638
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:08

blackstar schreef:
Laurora schreef:
Vraagje: wie heeft hier wel eens een zadel laten verzenden?
Ik heb mijn ideale zadel 2e hands gevonden, maar het is echt aan de andere kant van het land. Ik overweeg nu om te vragen of de verkoper het zadel op wil sturen maar vind dit toch een beetje eng bij een bedrag van ruim 500 euro.
Ervaringen en tips?


Waar woont de verkoper van het zadel en waar moet het zadel naartoe??? Misschien dat er mensen in de buurt wonen of er binnenkort daar in de buurt zijn en je willen helpen???


Zadel is in Beverwijk en moet naar Groningen. Maar heb al gezien dat de verkoper het zadel ook op boktmarkt heeft, dat schept op een of andere manier wel wat vertrouwen :+
Als ik het verzenden niet aandurf gaf mn moeder aan wel een dagje Beverwijk te willen doen :D

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

DubbelFun
Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:02

En heeft die Bokker ook flink wat berichten ??
Want ik zie wel vaker dingen op Bokt-Markt staan en een verkoper met 0 berichten, dat schept bij mij iig geen vertrouwen...

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer
Berichten: 2638
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:55

Verkoper is tot 2018 vrij actief geweest, daarna niet meer.
Ik kijk eerst wel even hoe het contact voelt en maak daarna de beslissing of ik het laat versturen of er toch achteraan ga rijden.
In elk geval bedankt voor alle ervaringen :D

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

Skogan
Berichten: 787
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 19:39

Nederland is toch niet zo groot, rij je daar heen, kan je lekker zien hoe zadel eruit ziet en hoe de staat is. Heb je ook meteen in je handen, zonder te wachten of 't goed komt met verzenden ?

Mijn Golden Horse, AES goedkeurde palomino hengst
https://www.facebook.com/Karat-J-My-Golden-Horse-AES-Licensed-Stallion-100827442663341

Pools in Frankrijk en op bokt om Nederlands bij te werken.
Ulysse: Ama3A +10wp Ama3B +2wp
Ama2B +3wp Ama2A +3wp

Misty444
Berichten: 130
Geregistreerd: 19-01-18

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:44

Hee, ik meld me hier voor het eerst :)) En misschien is deze vraag al lang gesteld, maar aangezien er 126 pagina's zijn, stel ik hem maar hier!

Mijn boomloze zadel past gewoon goed op mijn paard, maar als ik ga longeren of rijden dan verschuift het zadel best snel. Aangezien onze hele stal met boomloze zadels rijdt en ook hetzelfde probleem heeft vroeg ik me af of jullie het ook hebben en wat jullie daaraan doen? Ik vind boomloze zadels verder wel heel fijn en goed voor de rug van het paard etc. maar misschien heeft 1 van jullie dè oplossing! Let me know!

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:00

Misty444 schreef:
Hee, ik meld me hier voor het eerst :)) En misschien is deze vraag al lang gesteld, maar aangezien er 126 pagina's zijn, stel ik hem maar hier!

Mijn boomloze zadel past gewoon goed op mijn paard, maar als ik ga longeren of rijden dan verschuift het zadel best snel. Aangezien onze hele stal met boomloze zadels rijdt en ook hetzelfde probleem heeft vroeg ik me af of jullie het ook hebben en wat jullie daaraan doen? Ik vind boomloze zadels verder wel heel fijn en goed voor de rug van het paard etc. maar misschien heeft 1 van jullie dè oplossing! Let me know!


Een zadel, boomloos of niet - is geen longeersingel. Even afhankelijk van het model/merk wordt het niet zo vast op de rug aangedrukt, de bewegingen van het paard hebben er (dus) wat meer vat op. Vaak moet je ook een zadel nasingelen wanneer je er op zit en dat doe je niet wanneer je longeert.

De oplossing is dus simpel - koop een longeer singel als je dat prettig vindt - maar niet je zadel als logeerhulp. :P

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:28

Misty444 schreef:
maar als ik ga longeren of rijden dan verschuift het zadel best snel.

Als het ook met rijden verschuift, dan past het misschien toch niet zo lekker als dat je denkt?

Op mijn paard schuift het ene merk meer dan het andere. Barefoot schuift bijvoorbeeld steeds naar achteren, Ghost met de italy kussens ook maar met de no3 kussens dan weer niet ..
Echter, mijn Freemax schuift niet op mijn paard.. Ook de Ghost Mandriana schuift niet..

Het kan dus best aan de combinatie paard/zadel liggen, zelfs een pad kan een verschil maken, of een singel.. dus misschien heb je de juiste combinatie gewoon nog niet te pakken..

Whatever works

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:33

Citaat:
Als het ook met rijden verschuift, dan past het misschien toch niet zo lekker als dat je denkt?

Dat is dikwijls een onbalans dingetje - dat hoeft niet perse de ruiter te zijn, als het paard wat scheef is, dan is vaak 1 kant wat lager en schuift het dan ook die kant op......wanneer je als ruiter ook die kant op scheef bent, schuift het meer (of je gaat compenseren met hetzelfde resultaat...)
Laat iemand jullie eens filmen recht van achteren

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:17

Oh ja.. ik zat meer in naar voren of achteren schuiven in mijn hoofd haha.. Omdat het bij mijn paard altijd naar achteren schoof.. Maar opzij kan natuurlijk ook idd.

Whatever works

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 18:42

Eveyy schreef:
Oh ja.. ik zat meer in naar voren of achteren schuiven in mijn hoofd haha.. Omdat het bij mijn paard altijd naar achteren schoof.. Maar opzij kan natuurlijk ook idd.


:+ Naar voor of achteren komt vaak door de bouw van het paard en hoe het beweegt. Paarden met een hoge kont duwen het naar voren, paarden met enorme schouderbewegingen duwen het naar achteren - dat is inderdaad een kwestie van de juiste balans hierin vinden met de singel/pad en positie..... (of eventueel de positie van de kussens)

Esgaroth
Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 21:05

Dag boomloze kenners. Kan iemand mij wellicht vertellen welk merk zadel dit is? Het lijkt zeer veel op een oud model Barefoot, maar er staat een logo op dat ik niet ken.

Edit...nu nog een foto toe zien te voegen...
[ img ]

DubbelFun
Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 22:07

Is dat niet Partrade ??

Esgaroth
Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 22:37

DubbelDun schreef:
Is dat niet Partrade ??

Ik heb er een kwartier op gegoogeld, maar kan het logo niet linken aan Partrade. Wat ik op het logo zie is een soort cirkel waarin wellicht twee letters staan, met erop twee paardenhoofden waarvan er 1 naar links en 1 naar rechts kijkt.

Jets
Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 07:55

Regelmatig zadels verstuurd of laten verzenden. Uit België Nederland en Duitsland, is altijd goed gegaan :) Werk momenteel als vertegenwoordiger, kom overal boven de A12, dat is mijn rayon dus als je nog hulp nodig hebt met ophalen kan ik je eventueel wel helpen ;)

Even een vraagje. Mijn paard heeft voor het eerst een singelwondje, waarschijnlijk door het mentuig. Ondanks dat hij door het mentuig komt ben ik ook al een tijd aan het kijken voor een andere westernsingel. Die ik nu heb vind ik super qua materiaal en gesp, maar hij krult soms wat raar op ofzo. Alleen nu zoek ik dus een singel die net zo’n dubbele rolgesp heeft want dat singelt zo makkelijk aan en met een normale gesp zit ik echt te klooien. Wie weet of er meer van zulke singels bestaan? Moet namelijk voor mijn nieuwe paard ook nog een singel erbij hebben, die is wat slanker :’)

Zo’n singel heb ik en dit is de gesp die ik zou willen:
[ img ]
[ img ]

J0anieke
Berichten: 4865
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 10:00

Esgaroth schreef:
DubbelDun schreef:
Is dat niet Partrade ??

Ik heb er een kwartier op gegoogeld, maar kan het logo niet linken aan Partrade. Wat ik op het logo zie is een soort cirkel waarin wellicht twee letters staan, met erop twee paardenhoofden waarvan er 1 naar links en 1 naar rechts kijkt.

Ik herken t logo wel ergens van. Volgensmij zijn het geen twee paarden hoofden maar één galopperend/springend paard met links de achterbenen en staart en rechts het hoofd. Googelen naar het merk heeft mij ook nog niks opgeleverd.

    Alana. ♡

Misty444
Berichten: 130
Geregistreerd: 19-01-18

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 10:40

Super erg bedankt voor jullie berichtjes!! Ik zal is vragen of mensen mij van achter willen filmen en ik zal verder nog jullie tips opvolgen en kijken of het dan minder wordt!

Tianbelli
Berichten: 1485
Geregistreerd: 22-02-11
Woonplaats: België, Kempen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 10:56

Esgaroth schreef:
Dag boomloze kenners. Kan iemand mij wellicht vertellen welk merk zadel dit is? Het lijkt zeer veel op een oud model Barefoot, maar er staat een logo op dat ik niet ken.

Edit...nu nog een foto toe zien te voegen...


Ik zie het logo niet goed, maar is het dit logo misschien?

[ img ]

Da's van het merk 'Fitform'.

hier trouwens nog wat extra info: https://thetreelesssaddle.wordpress.com/tag/fitform/


DubbelFun
Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 11:04

Dat kon hem wel eens zijn.
Leuke site trouwens. Jammer dat de BM er niet tussen staat.

J0anieke
Berichten: 4865
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 11:05

Aaah, dan heb ik een ander logo in mn hoofd. Deze lijkt er wel heel erg op! :D

    Alana. ♡

tjaakje
Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 11:50

Die Ansur zadels... Kennen we die in Nederland? Zien eruit als mooie zadels, maar ook met een mooie prijs :wow:

Handgemaakt in Nederland: twisted en slanted stijgbeugels. www.groningstuig.nl

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 11:59

tjaakje schreef:
Die Ansur zadels... Kennen we die in Nederland? Zien eruit als mooie zadels, maar ook met een mooie prijs :wow:


Zien er inderdaad interessant uit. Hangt ook wel een pittig prijskaartje aan.... :')

Mayflower_
Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 12:36

tjaakje schreef:
Die Ansur zadels... Kennen we die in Nederland? Zien eruit als mooie zadels, maar ook met een mooie prijs :wow:


Heb er heel vaak naar gekeken, maar helaas zit er geen dealer in Nederland.

Ik vind die nieuwe Edix zadels ook prachtig <3

Wear a smile- One size fits all

Nala
Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 13:50

Mocht iemand interesse hebben in de een kunstleren edix western zadel, let me know. Ik ga mijn zadel waarschijnlijk verkopen.

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers