[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:48

Klopt ja! Ze moeten ook inderdaad wel om het aantal starts een beetje op peil te houden. Ik wil ook nog steeds in-hand gaan starten met Joy, maar ik merk al dat ik iemand moet hebben die me een schop onder mijn kont geeft... Ik heb drempelvrees :=

Dankje trouwens! Joy is echt te leuk. Ik heb natuurlijk zelf een donkerroze bril op, maar ze loopt met iedereen weg. Ze vindt alles leuk om te doen en is gek op aandacht. Gewoon een vrolijk paard. Ze begint haar puppy streken ook kwijt te raken, ze kan nogal drammerig zijn op momenten. Maar zodra ze aan het werk mag is ze superbraaf <3 Leuk dat je meeleest! The more, the merrier! *\o/*

Ja ze staat wel ver weg voor je hoor... ze staat in omgeving Alkmaar. Ik woon zelf 25 min rijden vanaf stal en dat vind ik eigenlijk al te ver. :+

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 22:16

Alkmaar is wel ver ja :+ jammer! Ben op mn vorige stal ook gestopt door verscheidene redenen, maar uiteindelijk vooral omdat ik 35-40 min enkele reis 3x pw te ver vond worden nadat ik moest verhuizen. :=

Krijg van Joy ook wel de indruk dat ze het graag goed wilt doen en dr best doet. :j
Ah joh, misschien is het een idee om gewoon eens naar een show te rijden? Ik vond destijds toen ik shows reed het hele gebeuren er omheen ook al wel spannend (en paardlief van toen ook) dus dat was al lekker als je er zonder ‘druk’ van toch willen presteren al heen kon.

Ik vond het ook altijd spannend maar een vriendin van me is showfanaat dus die heeft een paar keer streng met dr vinger naar me gewezen en naja toen ben ik maar gewoon gaan luisteren naar d’r dat we het echt wel konden en ik me niet moest aanstellen ^)

In hand trail vind ik zelf erg leuk en showmanship ook nog wel gedaan. Ook nog soort nuttige oefeningen aan de hand om te doen :j verder ohz voornamelijk de onderdelen ‘poedersuiker op de m2’ gestart. :+ (dus trail, hms en pleasure)

Reining ziet er stoer uit en lijkt me gaaf. Maar ben toch meer van het mikado voor gevorderden denk ik.

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 00:05

Gimme_joy, niemand die zegt; Kom als je daar start, ga ik met je mee en maken we er een leuke dag van?
Volgens mij is een goede ervaring vooral of iemand zelf een leuke dag heeft gehad en wat kon ontspannen en genieten.

Ik ben geen show mens meer. Vroeger in de engelse sport vond ik het leuk als kind dan en daarna opeens niet meer.
Ik was niet nerveus en het ging ook niet slecht, maar het was gewoon weg.

Toen we met de western in aanraking kwamen naar heel veel shows geweest om te kijken, maar het is nooit meer gaan kriebelen.
Was zelf wel meer met de reining bezig, maar vind de trail ook wel leuk en nu de ranch onderdelen. Ik kan het alleen allemaal niet onthouden. Dus als ik wel zou willen showen, wordt het niks.
Misschien als ze ooit een navigatie in de knop toestaan.

Ik vond de shows echt heel leuk om naar te gaan kijken en we gingen ook wel alle shows af. Maar de laatste jaren heb ik ook wel steeds vaker; in die tijd kan ik zelf lekker rijden.
Maar eerlijk is eerlijk, de shows liepen in de crisis tijd wat terug.

Maar wel veel goeie herinneringen en de DRHA shows zijn natuurlijk ook nog steeds groot en gezellig.

annelot
Berichten: 2065
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Opperdoes

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 05:42

@gimme_joy, wat sta je dan met je paardje? Als je eens in hand wilt starten dan kun je dat bij ons in Benningbroek doen. Komend jaar staan er weer 3 WRAN C wedstrijden gepland, dat is niet zo ver voor je.

Buck en ik hebben afgelopen week de paardenvierdaagse in zorgvlied gereden, wat was dat geweldig zeg! 100 km in 4 dagen.
Afgelopen zondag hadden we een WRAN C wedstrijd gepland staan en hier zijn we gestart in 5 onderdelen. We zijn 4 x eerste en 1 x tweede geworden! Ook zijn we champion in ons level L4 geworden en overall Champion over 2 wedstrijden. Super mooie prijzen gewonnen en uiteraard zo trots als een pauw op Buck!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Trotse eigenaar van Buck en Driekus.
R.I.P. Ryon 01/01/1998 - 27/05/2015

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 06:13

annelot schreef:
@gimme_joy, wat sta je dan met je paardje? Als je eens in hand wilt starten dan kun je dat bij ons in Benningbroek doen. Komend jaar staan er weer 3 WRAN C wedstrijden gepland, dat is niet zo ver voor je.

Buck en ik hebben afgelopen week de paardenvierdaagse in zorgvlied gereden, wat was dat geweldig zeg! 100 km in 4 dagen.
Afgelopen zondag hadden we een WRAN C wedstrijd gepland staan en hier zijn we gestart in 5 onderdelen. We zijn 4 x eerste en 1 x tweede geworden! Ook zijn we champion in ons level L4 geworden en overall Champion over 2 wedstrijden. Super mooie prijzen gewonnen en uiteraard zo trots als een pauw op Buck!

[ [url=m/Fbkp6v.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Cch8pf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lFxPVz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/p1ak4Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LcUONz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb dit jaar gefotografeerd maar volgend jaar hoop ik ook mee te doen! Waren echt mooie routes.

Gefeliciteerd met je mooie resultaten ook!

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:09

Netjes Annelot! *\o/*

Joy staat in Uitgeest, dus dat is inderdaad om de hoek. We hebben vorige jaar meegedaan aan een in-hand trail clinic van Anick Worp in Beets (bij Roel). Ze was superbraaf en deed het heel netjes op vreemd terrein. Sowieso zijn de beide keren in de kliniek ook soepel gegaan, dus daar heb ik wel vertrouwen in. Misschien dan toch maar lid worden van de wran en komen starten! :D

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Dit was vorig jaar... kunnen jullie meteen zien wat een beer het is :') <3

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Hobbyhorse
Berichten: 1315
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:21

Oh ja Benningbroek dat is een leuke relaxte wedstrijd.
Kan er ook goed gestopt worden eigenlijk in die bak Annelot?

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 10:00

Leuk sprekend paard Annelot, wat fijn dat het zo goed is gegaan!

En gewoon doen Gimme_Joy :D volgens mij zijn WRAN wedstrijden vaak wat meer verspreid over het land (en dus dichterbij jou), ben zelf regelmatig in Woubrugge en Woudenberg geweest.
NQHA is het hele jaar in Someren. Prachtige locatie dat wel, maar wel een stukkie rijden :Y)
Als je tzt gezelschap nodig hebt ben ik wel bereid om mee te gaan hoor als cheergroomie :j gezellig juist!

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Mondy
Berichten: 11787
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:07

Doen ! Joy kan dat wel :j

Annelot wat goed zeg !! Buck is prachtig ook <3

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

annelot
Berichten: 2065
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 14:35

Hobbyhorse schreef:
Oh ja Benningbroek dat is een leuke relaxte wedstrijd.
Kan er ook goed gestopt worden eigenlijk in die bak Annelot?


De bodem staat nu aangeschreven als matig maar heeft te maken met het sproei systeem wat we nu hebben. Deze word tzt aangepast en dan zal er gelijkmatiger gesproeid worden waardoor er geen hardere stukken meer in zitten.

Trotse eigenaar van Buck en Driekus.
R.I.P. Ryon 01/01/1998 - 27/05/2015

Hobbyhorse
Berichten: 1315
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 14:57

klinkt goed, dank Annelot


Sirius_
Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 17:25

Ik wil ook nog wel eens een dagje mee hoor gimme_joy! Als ik van te voren weet wanneer. Kindjes zijn nu een stukje makkelijker dus kan ook wat makkelijker weg/ oppas zoeken :D

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 21:29

Sirius_ schreef:
Ik wil ook nog wel eens een dagje mee hoor gimme_joy! Als ik van te voren weet wanneer. Kindjes zijn nu een stukje makkelijker dus kan ook wat makkelijker weg/ oppas zoeken :D


*\o/* Ik app wel tegen die tijd!

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 22:09

Starnmeer heeft ook nog een onderlinge dit weekend.

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 06:13

Klopt, maar is allemaal onder het zadel. En daar vind ik het even iets te vroeg voor :=

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 10:13

Ow, wat jammer. Ze hadden eerst wel showmanship at halter. Die heeft m'n zoon toen nog gewonnen :)

En de wedstrijden in Friesland die Natascha Holtrop organiseert?? Is op zich niet ver vanaf Noord Holland. En wel heel gemoedelijk.

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 11:39

superpony schreef:
Ow, wat jammer. Ze hadden eerst wel showmanship at halter. Die heeft m'n zoon toen nog gewonnen :)

En de wedstrijden in Friesland die Natascha Holtrop organiseert?? Is op zich niet ver vanaf Noord Holland. En wel heel gemoedelijk.


Ik ga eens googelen! Normaal zijn er inderdaad ook in-hand onderdelen, maar ze hebben nu een kleinere wedstrijd zag ik.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 12:04

Ja, viel me ook op dat erbij stond mini summer show.

Sirius_
Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 13:22

Ja ze hebben een drukke periode gehad, nu dus een wat kleinere wedstrijd. Ik heb helaas te weinig gereden om mee te doen, wel jammer want wij wilden ook in hand starten met Ginny.
Mijn oudste gaat in de middag wel mee helpen met de prijs uitreiking, vindt hij helemaal geweldig haha

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 15:03

Sicayes schreef:
Leuk sprekend paard Annelot, wat fijn dat het zo goed is gegaan!

En gewoon doen Gimme_Joy :D volgens mij zijn WRAN wedstrijden vaak wat meer verspreid over het land (en dus dichterbij jou), ben zelf regelmatig in Woubrugge en Woudenberg geweest.
NQHA is het hele jaar in Someren. Prachtige locatie dat wel, maar wel een stukkie rijden :Y)
Als je tzt gezelschap nodig hebt ben ik wel bereid om mee te gaan hoor als cheergroomie :j gezellig juist!


Jaaa! we hebben wel wat fans nodig *\o/*

mochten jullie Joy willen volgen op insta: haidas_magic_joy. even lekker Penny doen met een paardeninsta :D O:) *\o/*

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 15:13

Heb je gevolgd met m'n fotografie account :Y)

Hier voorbereidingen aan het treffen voor de show dit weekend - koffer inpakken...alle accu's opladen.. kaartjes leeg.. laptop mee.. accu opladers ook wel weer meenemen :+ anders red ik die 3 dagen show niet en Someren - Naaldwijk heen en weer is toch wel een stukkie :')

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 15:15

Leuk! Ik jou *\o/*

Veel succes en plezier dit weekend! Misschien kom ik nog even kijken als ik tijd heb zondag. Er zullen ook vast wel wat stalgenootjes die kant op gaan gok ik :)

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 19:55

hoi!
zou ik me hier ook mogen melden? :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101352
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 20:19

Natuurlijk! Vertel!!

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:48

Annelot leuke fotos!

GJ Joy blijft een beer hè, echt een stoere merrie, lekker hoor!

Mijn nieuwe telefoon maar eens even getest op Preston vanavond:
[ img ]

Preston is echt geen 'zomerpaard' en leeft echt weer helemaal op met dit koelere weer, zo leuk om te zien. Blij hoofd, meer zin om te werken, lekker hoor!
Meer mensen die dat zo ervaren?
Ik heb nu een week vrij, dus ga elke ochtend vroeg heerlijk op de crossbaan rijden, die ik dan helemaal voor mezelf heb.

Love - language - leadership

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 12 bezoekers