Trend verzorgen, betalen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Princesj
Berichten: 4545
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Trend verzorgen, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:02

Ik ben op een begeven moment geld gaan vragen, in de hoop dat mensen dan wel gewoon kwamen (en dan mochten ze gewoon rijden).. Maar ze betaalden keurig, maar kwamen nogsteeds niet opdagen. Ik heb het opgegeven, doe het allemaal maar gewoon weer zelf.

Gulonia (Biscayo x Wolfgang), Femke (Jouwe 485 x Doaitsen 420), Nipine KN (Nizar VS x Triton), Nika van Wieringen (Kadar x Nizar VS)


IngridP
Berichten: 678
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:35

Ik betaal de les en het bakgebruik van mijn bijrijder omdat ik momenteel zelf niet kan rijden. Ben veelste blij dat ze me uit de brand helpt. Als ze er is doet ze vaak ook het uitmesten/voeren. Als je geen geld hebt voor je paard en het dan moet halen uit je bijrijder of verzorger dan gaat er wel wat mis in mijn ogen.


Sylvie__x
Berichten: 12
Geregistreerd: 27-06-19

Re: Trend verzorgen, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:41

Ik vind het ook echt opmerkelijk dat er voor het verzorgen van paarden geld betaald moet worden? het is toch een soort dienst die je verleent? :Y) Het is wel begrijpelijk omtrent lease-paarden, maar dat is natuurlijk een ander verhaal.
Kan me goed voorstellen dat wanneer 1 iemand hier een trend van maakt dat de rest daar ook een makkelijk centje in ziet door geld te vragen voor het verzorgen, maar ik heb mijn bedenkingen er zo bij :o?

Syberdepiep
Berichten: 1594
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Trend verzorgen, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:53

Ik vind het sowieso al bijzonder dat er nog verzorgers zijn die niet persee hoeven te rijden. Heb zelf 2 paarden waarvan 1 gepensioneerd en niet meer op gereden kan worden, andere is mn jonge paard waar ik zelf mee start. Zoek zeker geen verzorger/bijrijder, ben daar geen type voor doe alles liever zelf, heb ook alle tijd omdat ze aan huis staan. Maar krijg vrij regelmatig ongevraagd brieven in mn brievenbus en mailtjes via social media met hele CV's van meiden die een bijrijdpaard zoeken. En ja willen allemaal rijden, dressuur trainen tot hoog niveau, liefst wedstrijden startten etc. Niet 1 die gewoon weer eens met paarden op stal bezig wil zijn.

Bop van de Erven 08.06.2000 - 09.01.2023 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb van de Oude Kleefsebaan 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * M1+11

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:58

anjali schreef:
Naar ik heb vernomen moet je in Engeland betalen voor alles wat je met een paard doet,dus ook voor borstelen zonder rijden. Het Nederlandse systeem van gratis verzorgpaarden zou daar niet bestaan.

Dit is echt de grootst mogelijke onzin, maar oké. :')

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:17

Mkango schreef:
anjali schreef:
Naar ik heb vernomen moet je in Engeland betalen voor alles wat je met een paard doet,dus ook voor borstelen zonder rijden. Het Nederlandse systeem van gratis verzorgpaarden zou daar niet bestaan.

Dit is echt de grootst mogelijke onzin, maar oké. :')

Dit heb uit de paardenmedia vernomen. En overal op de wereld waar ik geweest ben, en overal met paarden omgegaan,en in het buitenland dan uiteraard niet mijn eigen paarden, mag je zelfs niet op een stalterrein komen als je daar niets te zoeken hebt, d.w.z. op een of andere manier betaalt. Of betaald wordt als je een professionele dienst verleent.Dat is ook wel een probleem van allerlei zog. helpers. Ze kunnen in feite niets en zijn soms zelfs schadelijk voor je paard.Maar, zoals al eerder werd gezegd, op ieder potje kan een dekseltje passen.En er zullen zeker hele goede verzorgers zijn.Maar vaak heb je er niets aan ,integendeel!

Sylvie__x
Berichten: 12
Geregistreerd: 27-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:23

BopjeBo schreef:
Ik vind het sowieso al bijzonder dat er nog verzorgers zijn die niet persee hoeven te rijden. Heb zelf 2 paarden waarvan 1 gepensioneerd en niet meer op gereden kan worden, andere is mn jonge paard waar ik zelf mee start. Zoek zeker geen verzorger/bijrijder, ben daar geen type voor doe alles liever zelf, heb ook alle tijd omdat ze aan huis staan. Maar krijg vrij regelmatig ongevraagd brieven in mn brievenbus en mailtjes via social media met hele CV's van meiden die een bijrijdpaard zoeken. En ja willen allemaal rijden, dressuur trainen tot hoog niveau, liefst wedstrijden startten etc. Niet 1 die gewoon weer eens met paarden op stal bezig wil zijn.


dit dus! het zogeheten verzorgen ('groomen') moet je echt liggen, en vaak zijn het dan toch verzorgers die eigenlijk zelf willen rijden en die ambitie hebben hogerop te komen, maar het echte verzorgen en daar voldoening uithalen zie ik er zelf maar weinig van echt voorbij komen :=

ImkeTarek
Berichten: 2270
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:48

anjali schreef:
Dit heb uit de paardenmedia vernomen. En overal op de wereld waar ik geweest ben, en overal met paarden omgegaan,en in het buitenland dan uiteraard niet mijn eigen paarden, mag je zelfs niet op een stalterrein komen als je daar niets te zoeken hebt, d.w.z. op een of andere manier betaalt. Of betaald wordt als je een professionele dienst verleent.Dat is ook wel een probleem van allerlei zog. helpers. Ze kunnen in feite niets en zijn soms zelfs schadelijk voor je paard.Maar, zoals al eerder werd gezegd, op ieder potje kan een dekseltje passen.En er zullen zeker hele goede verzorgers zijn.Maar vaak heb je er niets aan ,integendeel!


Zoals ik al eerder heb gezegd.. T is idd onzin. Ik woon al weer 3 jaar in Engeland en heb hier gewoon paarden verzorgd en bij gereden zonder te betalen..
Misschien heb ik geluk gehad, geen idee.. Maar mogelijk is het zeker wel!

<3 Tarek <3 Wiepkje <3

Poekkie
Berichten: 7287
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 14:15

anjali schreef:
Naar ik heb vernomen moet je in Engeland betalen voor alles wat je met een paard doet,dus ook voor borstelen zonder rijden. Het Nederlandse systeem van gratis verzorgpaarden zou daar niet bestaan.

Dit is echt de grootst mogelijke onzin, maar oké. :')[/quote]
Dit heb uit de paardenmedia vernomen. En overal op de wereld waar ik geweest ben, en overal met paarden omgegaan,en in het buitenland dan uiteraard niet mijn eigen paarden, mag je zelfs niet op een stalterrein komen als je daar niets te zoeken hebt, d.w.z. op een of andere manier betaalt. Of betaald wordt als je een professionele dienst verleent.Dat is ook wel een probleem van allerlei zog. helpers. Ze kunnen in feite niets en zijn soms zelfs schadelijk voor je paard.Maar, zoals al eerder werd gezegd, op ieder potje kan een dekseltje passen.En er zullen zeker hele goede verzorgers zijn.Maar vaak heb je er niets aan ,integendeel![/quote]

Hmm. Maar dat is toch logisch dat je niet zomaar op elk stalterrein kan komen en heeft toch niets met betalen/verzorgen te maken? Hier mag er ook geen derde komen zonder eigenaar, wordt zonder pardon de laan uitgestuurd. Maar een vaste verzorger of bijrijder die eerst even voorgesteld wordt is geen probleem, zal de staleigenaar echt worst wezen of die rijdt of niet en betaalt of niet, zolang ze zich maar aan de stalregels houdt.

Paardengek in hart en nieren!

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:44

Echt grappig hoe het roer totaal om is in plm 6/7 jaar.
Nu is betalen kennelijk niet meer in, terwijl deze discussie toen echt wel anders was....het was een eer als je een paard mocht verzorgen en daar mocht je voor betalen :+ , wel waren ze verbaasd dat ze veel moeite hadden om een verzorger te vinden....haha kennelijk toch veel mensen die eieren voor hun geld hebben gekozen.

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85

JameyDL
Berichten: 198
Geregistreerd: 07-02-19
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 09:11

Ik zelf rij een paard voor iemand krijg er niet betaald voor maar ik mag er letterlijk alles mee doen. Wel word er van me verwacht dat ik het paard uitbreng op wedstrijden onder mijn eigen kosten en de spullen die het paard nodig heeft bijvoorbeeld (dekjes, dekens, hoofdstel uitmesten enz.) Maar stal geld, hoefsmid, medischekosten worden geheel betaald door de eigenaar. Om eerlijk te zijn heb ik het wel heel lux en heb ik het ook wel echt getroffen. Het is op mijn pad gekomen en doe het al 5 jaar en heb er nog elke dag plezier van :o binnenkort krijg ik er nog een 3jarige nog niet zadelmak erbij (het zoontje van de merrie waarmee ik L eventing rij) De eigenaar zegt ook altijd dat het mijn paarden zijn :D dacht ik deel dit even kan je zien hoe het ook kan (dit is allemaal gebeurt doordat ik gewoon naar een pensioenstal liep en vroeg op ze nog verzorgpaarden hadden) Ik heb daar zoveel geleerd en ben er ook super dankbaar voor ook heb een goede relatie met de eigenaren van de stal

stitchlover
Berichten: 2600
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 09:13

Ik vind het een beetje onzin, tenzij het een leaseconstructie is waarbij je zelf als eigenaar geen 'gebruik' maakt van je goede(!) paard.

Mijn verzorgster heeft een mazzeltje als ik dit allemaal zo hoor. 15 jaar en rijdt op mijn inter I geklasseerde paard (ZT opgeleid). Ze hoeft niets te betalen en hoeft alleen de weide uit te mesten zo nu en dan.
Voorwaarde is wel dat ze flexibel is met de verzorgdagen (meestal 1 a 2x per week).
Ik ben er blij mee, ze is ontzettend lief voor mijn paard en betrouwbaar!

Ushi Rust zacht 01-12-2011
Stitch Professioneel grasmaaier
Busted B+13 / L1+14/ L2+12/ M1+20/ M2+10/ Z1+18/ Z2+15/ ZZ-L+13/ ZZ-Z+11/ PSG+5/ InterI+3
Murphy Basis

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 09:23

Ik vind het persoonlijk niet heel gek om een kleine bijdrage p/m te leveren. Maar ik vind dat daar wel een grens aan zit, al zal deze grens per persoon verschillen. Heeft o.a. voor mij te maken met de klusjes die je erbij doet, of je ook les neemt met dit paard en hoe vaak pw je er bent.

Ik heb beide constructies meegemaakt (niet en wel betalen)

Wel vind ik het meer dan logisch dat als je het paard dan zou willen uitbrengen op wedstrijd je zelf daar alles voor betaald (inschrijfkosten e.d.)

Ik denk wel dat het ook vnml een trend in de Randstad is? Zie het hier wel vaker, waarschijnlijk ook omdat de stallingskosten daar hoger zijn.

mbt tot alleen verzorgen en dan betalen; als het echt alleen verzorgen/uitmesten/voeren is zou ik er niet voor betalen. Je neemt lasten uit handen. Als je dit soort dingen bij je pensionstal uit handen wilt geven moet je er zelf vaak voor betalen dus dan zou ik blij zijn dat iemand dat gratis wilt doen :Y)
Laatst bijgewerkt door Sicayes op 18-09-19 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Femke_Tweety
Berichten: 11952
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 09:28

Mensen lees de openingspost, het gaat in dit topic om betalen om een paard te verzorgen waar NIET mee gereden mag worden.

Niet rijden
Wel uitmesten, voeren, poetsen.
En daarvoor betalen.


En dan niet de eigenaar betalen aan degene die de klussen doet.
Maar degene die de klussen doet, betaalt óm die dingen te mogen doen.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Trend verzorgen, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 10:31

Voor stalwerk zou ik zelf niet betalen.in tegendeel, als je dat echt goed doet moet je betaald worden. Als ik zelf geen paard zou hebben dan zou ik voor de omgang met een lief paard zonder rijden wel wat willen betalen.Maar weer niet als het een projectje zou zijn wat opgevoed moet worden.Wat ik trouwens ook niet kan.Er loopt momenteel een topic van een verzorgster met een moeilijk paard. Die hoeft daar dan natuurlijk niet voor te betalen!!

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Trend verzorgen, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 11:08

Dat van de randstad klopt wel en ik snap het ook heel goed, de kosten rijzen echt de pan uit hier. Maar dan nog zou ik niet betalen voor alleen verzorgen. Normaal kóst dat namelijk geld.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Jessix
Berichten: 16382
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 12:01

Waar vindt je zo iemand?! :D Dan wil ik er graag voor elk paard één! ;)

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 16:46

elnienjo schreef:
Ik zoek nog iemand die het als genieten beschouwd om een huis te poetsen. :D :+


:o Daar zoek ik ook al een tijdje naar.

Oh, en ik zoek ook al tijden iemand die voor mij de tuin bijhoudt. Grasmaaien, onkruid wieden, winterklaar maken (ik bepaal natuurlijk wel wat er in de tuin komt en niet in het weekend aub, dan wil ik zelf in mijn tuin zitten genieten).
Ik gun dat iemand. Iemand die zelf geen tuin heeft, kan die ook lekker genieten :j
Ik vraag daarvoor slechts 20,- euro per keer.

Er reageert alleen niemand. Snap jij dat nou? :(

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:11

Waves schreef:
elnienjo schreef:
Ik zoek nog iemand die het als genieten beschouwd om een huis te poetsen. :D :+


:o Daar zoek ik ook al een tijdje naar.

Oh, en ik zoek ook al tijden iemand die voor mij de tuin bijhoudt. Grasmaaien, onkruid wieden, winterklaar maken (ik bepaal natuurlijk wel wat er in de tuin komt en niet in het weekend aub, dan wil ik zelf in mijn tuin zitten genieten).
Ik gun dat iemand. Iemand die zelf geen tuin heeft, kan die ook lekker genieten :j
Ik vraag daarvoor slechts 20,- euro per keer.

Er reageert alleen niemand. Snap jij dat nou? :(

Ik snap 't ook niet hoor. Ik bied die ervaring zelfs gratis aan!! :+ :D

pmarena
Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Trend verzorgen, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:27

Ja maar even grof gezegd hè.... op van die plekken waar ze dagbesteding aanbieden. Daar krijgen die mensen toch ook geld voor het bezig houden van hun cliënten met helpen op de boerderij ofzo :=

Ineke2
Berichten: 33036
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-19 17:49

pmarena schreef:
Ja maar even grof gezegd hè.... op van die plekken waar ze dagbesteding aanbieden. Daar krijgen die mensen toch ook geld voor het bezig houden van hun cliënten met helpen op de boerderij ofzo :=

Mjah dat zijn dan ook niet de makkelijkste mensen om mee om te gaan over het algemeen. Die mensen zijn daar niet voor niks in de dagbesteding anders hadden ze wel een normaal betaalde baan.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

pmarena
Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:52

Ja maar goed, die knappen ook op van lekker wat rommelen in de buitenlucht, het is toch iets dat je bij een ander doet, bij een ander wat tijd doorbrengen, een soort dagbesteding om met andermans paardjes te rommelen :)

Misschien moet je het dan zo brengen dat een huisgenoot / moeder / kind ofzo, het als vrijetijdsbesteding aan iemand cadeau geeft om ze even hun kont te laten luchten en even weg te hebben uit huis :))

"Hier heb je 20 euro als "Pietje" dan lekker om de dag even 2 uurtjes bij jou rond mag lopen".

hwn
Berichten: 4650
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Trend verzorgen, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 19:15

Tja, heb ooit s een advertentie gelezen voor "Knuffel een koe", zou therapeutisch werken. Kostte 150 euro per dag. Stalwerkjes en paarden poetsen hebben misschien ook dit effect ? :)

Dat betalen vind ik wel een goede voorbereiding op een eigen paard, al vind ik het wel logisch dat je hiervoor geen kandidaten vindt. Ik heb er hier ook 4 lopen (eigen paarden), waarvan ik eentje zo ongeveer om de 2 à 4 weken rij. De andere moet ik ook onderhouden, en krijg ik niet voor betaald.

Ik heb hier wel n heel lieve zwarte Arabische hengst, mss zijn er wel Penny-meisjes die ervan dromen om die te verzorgen.

Jenara
Berichten: 1532
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 19:53

hwn schreef:
Tja, heb ooit s een advertentie gelezen voor "Knuffel een koe", zou therapeutisch werken. Kostte 150 euro per dag. Stalwerkjes en paarden poetsen hebben misschien ook dit effect ? :)

Dat betalen vind ik wel een goede voorbereiding op een eigen paard, al vind ik het wel logisch dat je hiervoor geen kandidaten vindt. Ik heb er hier ook 4 lopen (eigen paarden), waarvan ik eentje zo ongeveer om de 2 à 4 weken rij. De andere moet ik ook onderhouden, en krijg ik niet voor betaald.


Ik snap die redenering ergens wel, maar je moet ook bedenken dat de meeste jonge meisjes (wat uiteindelijk het grootste bestand aan potentiële verzorgsters is) nog geen geld verdienen en liefst sparen om ooit zelf een eigen paard te kopen.

Dat je betaalt voor een (goed) paard waar je op mag rijden, vind ik wel nog normaal, dat kost op een manege inderdaad ook geld. Maar om wat klusjes te doen en te knuffelen met paarden? Dat mocht ik vroeger op de manege ook gratis tussen de lessen door...
En tja, 150€ per dag voor een koe te knuffelen ... als er mensen zo gek zijn om dat er aan te geven ...
Hetzelfde een beetje met dat geld vragen om te komen verzorgen, maar ik vind het persoonlijk not done om daar geld voor te vragen. Ik vind zelfs dat je geen geld hoort te vragen om je paard te laten rijden als je iemand met veel ervaring zoekt die je paard vooruithelpt, die persoon heeft ook veel geld en tijd geïnvesteerd om tot dat niveau te komen. Zelfde met iemand die het kan je jonge paard laten zadelmak maken en/of doorrijden, daar vraag je echt geen geld voor. Kan je uiteraard proberen, maar ik denk niet dat er ook maar 1 écht ervaren ruiter op af komt, die hebben paarden zat om te rijden, gratis of zelfs betaald.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 08:05

hwn schreef:
Tja, heb ooit s een advertentie gelezen voor "Knuffel een koe", zou therapeutisch werken. Kostte 150 euro per dag. Stalwerkjes en paarden poetsen hebben misschien ook dit effect ? :)

Dat betalen vind ik wel een goede voorbereiding op een eigen paard, al vind ik het wel logisch dat je hiervoor geen kandidaten vindt. Ik heb er hier ook 4 lopen (eigen paarden), waarvan ik eentje zo ongeveer om de 2 à 4 weken rij. De andere moet ik ook onderhouden, en krijg ik niet voor betaald.

Ik heb hier wel n heel lieve zwarte Arabische hengst, mss zijn er wel Penny-meisjes die ervan dromen om die te verzorgen.

Weet je wat het is,als je zelf geen dieren hebt dan kan het heel bijzonder zijn om ermee te mogen omgaan. Een paard heb ik wel maar geen koe,Toch vind ik dat leuke dieren en ik zou best 150 euro betalen voor een dagje koeienknuffelen. Maar dan wel op een koeienopvang zodat het voor het goede doel is. Niet op een commercieel bedrijf. Volgens mij bestaat er inderdaad een koeienopvang in Nederland,helaas te ver van mij vandaan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 3 bezoekers