London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Foaly
Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:59

Ik denk dat het 'ergste' is dat je zometeen een paspoort en evt visum nodig hebt, voor de rest zul je er nog wel heen kunnen. Je kunt afwachten maar je kunt ook alvast boeken en er rekening mee houden dat je nog wat extra papierwerk in moet vullen :+

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage


paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 07:12

Je kan tot eind 2020 nog met je ID kaart reizen wat ik las op internet.
Enige voordeel van de Brexit is dat de pond flink aan het schommelen is.

Mijn zoon woont en studeert in de UK en is maandelijks een stuk minder kwijt aan
euro´s aan zijn kamer huur.

Maar ik boek gewoon en zie het allemaal wel hoe het gaat lopen.

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:07

paddington schreef:
Je kan tot eind 2020 nog met je ID kaart reizen wat ik las op internet.
Enige voordeel van de Brexit is dat de pond flink aan het schommelen is.

Mijn zoon woont en studeert in de UK en is maandelijks een stuk minder kwijt aan
euro´s aan zijn kamer huur.

Maar ik boek gewoon en zie het allemaal wel hoe het gaat lopen.

Ook bij een no deal?

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 06:57

Dat is wat ik op internet las..
Ik ben er een tijdje mee bezig geweest aangezien mijn zoon in de UK woont en studeert
en hij nu nog een ID kaart heeft.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... koninkrijk

Het VK heeft aangegeven dat EU-burgers in dat geval tot en met 31 december 2020 met een geldig paspoort of geldige identiteitskaart het VK kunnen in- of uitreizen. Dat betekent dat u tot die datum ook met een geldige identiteitskaart van Nederland naar het VK en terug kunt reizen. Vanaf 1 januari 2021 wordt een identiteitskaart mogelijk niet langer geaccepteerd als document om het VK mee in of uit te reizen. U heeft dan een geldig paspoort nodig.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:34

O bedankt!

liesJ
Berichten: 1634
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:23

Donderdagavond vlieg ik met mijn moeder naar londen.
Vrijdag hebben we de hele dag en zaterdag tot 4 uur ongeveer.

nu zitten we met nog een paar vragen dus hopelijk hunnen jullie helpen.
We willen zoveel mogelijk zien van de bekende plekken.
wie heeft er een goede en logische route?

toeristen kaart wel of niet nemen ( voor gratis toegang)
metro of hop off hop on bus?

Wie is er in het olympisch stadion geweest ( ons hotel zit ernaast maar is dit de moeite?)

alvast bedankt

Coco Chanel is Met pensioen
L1+4 eindstand

cursebreaker
Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:30

Wij hebben de bekende plekken eigenlijk altijd met de Underground gedaan omdat we gericht specifieke plekken wilde bezoeken en dat ging dan met de Underground lekker snel. De Hop on bus is wel leuk als je zo wat indrukken van de stad wilt krijgen want je ziet natuurlijk meer ervan tijdens het rijden naar elk punt als dat je met de Underground gaat. Toeristenkaart zegt me even niks, waar krijg je gratis toegang mee? Musea zijn in principe sowieso gratis in Engeland, dus daar betaal je sowieso niks voor, mocht je die nog op je lijstje hebben staan om te bezoeken. (zijn echt hele leuke musea in London)

Een goede en logische route in 't algemeen is er denk ik niet perse. Hangt er echt vanaf wat je zelf graag wilt zien ook denk ik. Als je veel wil zien is die bus op zich wel handig, want die komt langs veel van de grotere, bekende plekken. Ik kijk zelf vooraf altijd wat ik wil doen en zien als ik daar ben en stem daar mijn route op af en wijk dan hier en daar af als ik er ben.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

liesJ
Berichten: 1634
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Barendrecht

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:40

Ik dacht zelf aan
dag 1: -tour door Buckingham palace en daarna 11 uur aansluitend wisseling van de wacht
londen eye
big ben
tower brige
Westminster abbey
windsar castle
piccadily circus

dag 2:
nothing hill
oxfert street (harrods Victoria secret)
museum??
olympisch station?


https://www.allesoverlonden.nl/london-pass

Coco Chanel is Met pensioen
L1+4 eindstand

cursebreaker
Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:47

Dag 1 is dan heel leuk met de bus denk ik, want dan zie je ook zo wat delen van de stad. Dag 2, omdat het vooral wijken/straten enz. zijn, zou ik dan met de Underground doen als ik het zou plannen voor mezelf bv.

De Buckingham palace tour is echt heel gaaf! Ik ga 'm zondag weer doen (heb 'm 3 jaar terug al eens gedaan ook)

Windsor Castle moet je volgens mij wel vooraf boeken dacht ik - dan ga je met een bus reis er naartoe, dat ligt namelijk buiten de stad

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:13

Windsor Castle ga je nooit op 1 dag redden met al die andere dingen, je bent al een flinke tijd onderweg er naar toe (het ligt niet in London)

Olympisch stadion zou ik niet doen, ik ben er wel eens geweest met de school van 1 van mijn kinderen maar tis niet veel.

Als je hotel daarnaast zit zit je natuurlijk al niet in t Centrum, dus t duurt allemaal wat langer om overal te komen. Hoe laat is die Buckingham Palace tour? Want 11 uur wisseling van de wacht kan best krap zijn hoor, de eerste keer dat ik dat gedaan heb waren we toch wel 3.5 uur binnen.
Laatst bijgewerkt door _Nadia_ op 16-09-19 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker
Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:16

De Buckingham palace tour is voor meerdere tijden te boeken, geloof 3 verschillende tijden per dag.
Wij doen 'm bv. in de middag om 14:45. Ze verdelen het zodat er niet te grote groepen ineens naar binnen gaan.
ik kan aanraden ook de tickets voor Buckingham palace vooraf te kopen, want ik weet niet zeker of je die nog daar kunt kopen. Het eerste jaar dat ze die tour deden, konden wij ze nog aan de entree kopen, maar ik geloof dat het nu alleen nog vooraf kopen is. Wij hebben 1.5 week terug geboekt voor a.s. zondag en toen was er nog maar 1 tijdsvak beschikbaar, dus zou er niet te lang mee wachten dan.
Je hebt verschillende tour opties. De gewone standaard en goedkoopste optie is geen 3,5u lang maar eerder 2uur bv.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

liesJ
Berichten: 1634
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:21

Nadia: Bedankt voor je berichtje,, ik haal ze beide van de lijst. Bekijken dan liever andere dingen.

cursebreaker.. zag inderdaaD dat de tour erg lang duurde. Die moeten we dus ergens anders plannen. thx voor de tip van vooraf boeken. Ga het gelijk bekijken ( het is helaas al uitverkocht -O- )

Coco Chanel is Met pensioen
L1+4 eindstand

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:28

cursebreaker schreef:
De Buckingham palace tour is voor meerdere tijden te boeken, geloof 3 verschillende tijden per dag.
Wij doen 'm bv. in de middag om 14:45. Ze verdelen het zodat er niet te grote groepen ineens naar binnen gaan.
ik kan aanraden ook de tickets voor Buckingham palace vooraf te kopen, want ik weet niet zeker of je die nog daar kunt kopen. Het eerste jaar dat ze die tour deden, konden wij ze nog aan de entree kopen, maar ik geloof dat het nu alleen nog vooraf kopen is. Wij hebben 1.5 week terug geboekt voor a.s. zondag en toen was er nog maar 1 tijdsvak beschikbaar, dus zou er niet te lang mee wachten dan.
Je hebt verschillende tour opties. De gewone standaard en goedkoopste optie is geen 3,5u lang maar eerder 2uur bv.

Mwah ik heb nu 2 keer de goedkoopste tour gedaan maar beide keren meer dan3 uur binnen geweest. T ligt er ook een beetje aan wat je interesse zijn natuurlijk als je niets om kunst geeft ben je waarschijnlijk een stuk sneller weer buiten

cursebreaker
Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:41

Ik vind de kunst leuk om even te zien, maar sta niet bij elk schilderij ofzo 10min stil. Wij hebben er toen zo'n 2u over gedaan met de audio tour. Zal idd afhankelijk zijn per persoon hoelang je bij alles stil staat. Ik was vooral gewoon gek van de ruimtes in 't algemeen, om te zien hoe alles uit zag. Kunst items an zich ging ik niet perse allemaal uitgebreid bekijken bv.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:01

Ik heb jaren geleden een Londen pass voor 3 dagen gehad en wij moesten toen ook
echt strak plannen om de kaart er uit te krijgen.
Mijn zus zei laatst dat er al heel veel dingen niet meer met de Londen pass te doen zijn die
jaren geleden wel erin zaten.

Maar als je de dingen wil doen in 1 dag die met zo´n kaart vrij toegang geeft moet je even gaan uit rekenen wat het los zou gaan kosten en wat een pas voor 1 dag kost. Zo hebben wij het toen ook gedaan.


nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:45

Westminster abbey zijn we vorig jaar geweest, erg indrukwekkend! We hebben toen ook het Victoria en Albert museum bezocht, ook fantastisch.

Galja
Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 20:46

liesJ schreef:
Ik dacht zelf aan
dag 1: -tour door Buckingham palace en daarna 11 uur aansluitend wisseling van de wacht
londen eye
big ben
tower brige
Westminster abbey
windsar castle
piccadily circus

dag 2:
nothing hill
oxfert street (harrods Victoria secret)
museum??
olympisch station?


https://www.allesoverlonden.nl/london-pass


Houd er rekening mee dat de Big Ben helaas in de steigers staat dus veel valt er helaas niet te zien.

London eye is erg leuk om een keer te doen, bij helder weer een mooi uitzicht op the city. Is wel prijzig en gaat best wat tijd in zitten.

Harrods zit in Knightbridge, aan de Brompton road, niet in Oxford street ;)
Ik zou dus Oxford street ( daar zit oa Selfridges, ook een mooi warenhuis) combineren met Regent street wat uitkomt op Piccadilly Circus.

Museums zijn gratis, erg leuk om te bezoeken maar ook daar gaat flink wat tijd in zitten.

Ik zou geen London pass aanschaffen, dat ga je er niet uithalen in 1 dag.

Ik zou zo veel mogelijk met de tube reizen, is het snelste om van a naar b te komen.

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij :+:

fetisje
Berichten: 354
Geregistreerd: 08-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 01:03

Heeft iemand nog leuke hotels voor Londen? Wij reizen met de Eurostar. Is het handig om daar niet te ver vandaan te zitten?

Make me smile

Kobus17
Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 21:08

fetisje schreef:
Heeft iemand nog leuke hotels voor Londen? Wij reizen met de Eurostar. Is het handig om daar niet te ver vandaan te zitten?


Premier Inn hotels zijn over het algemeen goed betaalbare hotels en vaak ook redelijk dichtbij een metro station.

Wij gaan volgend jaar met ons nichtje( dan 16jr) en ik heb geboekt bij Premier Inn Euston, dit ligt tussen St. Pancras/King's Cross en Euston Station.
En wordt blijkbaar vaak gebruikt door mensen die met de Eurostar reizen.
Wij vliegen op City en dan is het 40 min. naar het hotel.
Ik las alleen een beetje te laat de reviews, deze zijn een beetje wisselend, van supergoed tot teleurstellend (hotel heeft een update nodig, onvriendelijk personeel), dat ben ik normaal niet gewend, maar we gaan het zien :+ .

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 00:54

Ik zou me niet per se binden aan St. Pancras. Ik ga ook altijd met de Eurostar, maar St. Pancras ligt wel een eindje van andere stukken van Londen af. Je kan heel gemakkelijk de tube nemen vanuit King's Cross/St Pancras naar andere delen van Londen waar je leuker kan verblijven.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 04:17

Ik verblijf altijd in de buurt van St Pancras maar wij gaan eigenlijk altijd naar 2 hotels
meestal de European Hotel of de Howard Winchester, weinig luxe maar redelijk goedkoop.

Op het pleintje daar zitten meerdere Hotels en je bent zo bij de metro/bus.

cursebreaker
Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 07:13

Wij zitten meestal in South Kensington bv, ongeacht hoe we reizen en waar we dan aankomen in de stad. Je bent met de Underground eigenlijk vrij snel overal dus ik zou me idd niet blindstaren op de omgeving van het station. Wij gaan ook voor het eerst met de Eurostar nu. Normaal vlieg ik vanaf Eindhoven en land ik op Stansted, vanwaar je nog 48min met de trein naar Liverpool station moet en dan nog met de underground naar het hotel dus ik ben op zich wel gewend wat te reizen haha. Maar in principe ben je met de underground wel redelijk snel overal. Ik moet ook nog kijken hoever het is van St. Pancras naar South Kensington, maar zie het wel hihi. Ik zou je in ieder geval niet blindstaren op dat het perse in de buurt van... ligt maar meer of het hotel gewoon naar wens is.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Urbanus
Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 10:22

Je kunt overal komen met de tube of taxi, wij zaten dichtbij een metrostation geschikt voor buggy's, dat vond ik het belangrijkst.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 10:28

Ik ga voor de Thistle/Guoman Hotels. Guoman the Tower lag niet zo convenient voor het centrum maar je zat bij de DLR en de Tube. En aan de Tower Bridge :+:

Foaly
Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 09:29

Ik ga volgende week weer een paar dagen :D

Nu vroeg ik me wel af: hoe zit het met Brexit-protesten :'). Zijn die er, en zo ja, waar? Even dat ik weet waar ik vooral niet moet zijn :+

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Domiinooo_, Jussem, Miiej, Suliko, UnderIlse en 71 bezoekers