Schouder subluxatie

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nottinghill
Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Schouder subluxatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-19 18:12

Hallo!

Een aantal jaar geleden is mijn schouder geopereerd en het kapsel strakker gezet i.v.m. instabiliteit van mijn gewricht. Het is heel lang goed gegaan, helaas begon ik de laatste tijd weer meer last te krijgen en hiervoor heb ik weer een MRI gehad. Helaas laat de uitslag nog even op zich wachten.
Als klap op de vuurpeil heeft mijn paard mij dit weekend omver getrokken. Hierbij is mijn schouder weer gesubluxeert/luxeert. Gelukkig is mij meteen weer terug geschoten. Hierna hing mijn schouder eigenlijk meteen weer een stuk lager als voorheen en ik heb nu aan de voorkant van mijn schouder heel veel steken.
Ik heb zelf geen contact met mijn Orthopeed via de e-mail o.i.d. dus ik kan haar niet bereiken. Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn met tips wat ik er mee aan kan.
Ik lees vaak dat je schouder eigenlijk weer in een sling moet na een luxatie en dat je ermee naar het ziekenhuis moet. Dus tips zijn welkom. :+
Bedankt!



Little_Gift
Berichten: 1768
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Schouder subluxatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:28

Als je dat weet... Waarom ben je dan niet gewoon naar het ziekenhuis gegaan toen je schouder subluxeerde?

Nottinghill
Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Schouder subluxatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-19 18:30

Omdat hij vanzelf weer is terug geschoten. Over het algemeen geloven ze je dan niet bij het ziekenhuis, want dat zou niet moeten kunnen. Ik zat op dat moment in the middle of nowhere en had heel weinig zin om een uur naar het ziekenhuis te rijden waar ze mij vervolgens zouden vertellen dat het niet kon en allemaal wel mee viel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:32

Vandaag bellen voor een afspraak bij de orthopeed... en anders morgen.

Sweetgirl1
Berichten: 4520
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Schouder subluxatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:49

K heb 6 jaar geleden door een val van een paard mn biceppees uit de kom gekregen. Hoe het kan weet k niet. Ben 4 april dit jaar geopereerd maar kan weer terug heb nog enorm veel pijn

Rust Zacht Anouk, 2 Januari 2012
Rust Zacht Natasja, 22 April 2014
Rust Zacht Roxy, 30 Juli 2015

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:56

Mijn man gaat wel in een sling voor 1 a 2 weken, maar niet naar het ziekenhuis.
Na 7 operaties geloven we niet dat ze daar nog wat voor hem kunnen betekenen....
Mijn man is inmiddels ook zo ervaren dat hij hem (soms met mijn hulp) zelf terug erin draait

genja
Berichten: 3937
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 19:04

Nottinghill schreef:
Omdat hij vanzelf weer is terug geschoten. Over het algemeen geloven ze je dan niet bij het ziekenhuis, want dat zou niet moeten kunnen. Ik zat op dat moment in the middle of nowhere en had heel weinig zin om een uur naar het ziekenhuis te rijden waar ze mij vervolgens zouden vertellen dat het niet kon en allemaal wel mee viel.



Dit is natuurlijk wel allemaal invulling van je zelf he? Als zoals je zelf schrijft je schouder een stuk lager naar voren hangt zullen ze je echt wel geloven.
De beste stap is om morgen naar de poli ortho te Bellen van het ziekenhuis waar je onder behandeling bent. En het probleem uitleggen en vragen of hun met je behandeld arts willen overleggen wat beste plan is. En of je hier over terug gebeld kan worden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, GoogleAdsense, YandexBot en 15 bezoekers