Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-19 11:13

Mijn verzekering wel, maar zit dan met €150.- eigen risico...

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23


Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:54

_San87_ schreef:
Ik denk dat het vooral een lange adem wordt. Balans kan ook niks totdat de verzekering uitsluitsel geeft en dat kan lang duren.

Wel echt heel erg vervelend voor jullie.


Naja, het is niet gezegd dat Balans (financieel) niet kan.

MissStynk
Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 18:29

shirleyp schreef:
Mijn verzekering wel, maar zit dan met €150.- eigen risico...
dat schiet ook niet op dan

loulou
Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 18:51

Heeft niemand van de gedupeerde rechtsbijstand? Ik zou daar informeren hoe het allemaal zit. Of je balans of divoza aansprakelijk moet stellen, wat je rechten zijn enz

MissStynk
Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:09

loulou schreef:
Heeft niemand van de gedupeerde rechtsbijstand? Ik zou daar informeren hoe het allemaal zit. Of je balans of divoza aansprakelijk moet stellen, wat je rechten zijn enz


Dat moet je formeel sowieso en in het geval van Welkoop vooral niet de tegoedbon accepteren, want daarmee hebben ze juridisch aan hun verplichting (passende compensatie) voldaan.

Pantykous
Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:12

Dat betwijfel ik, want in de brief staat specifiek dat het GEEN vergoeding voor deken betreft maar alleen een tegemoetkoming voor het lange wachten.

MissStynk
Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:07

Pantykous schreef:
Dat betwijfel ik, want in de brief staat specifiek dat het GEEN vergoeding voor deken betreft maar alleen een tegemoetkoming voor het lange wachten.


Mij werd het afgeraden dus zo lang ik nog niets van Balans en/of de verzekering heb vernomen accepteer ik helemaal niets..

shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 17:56

Hoe gaat het bij jullie?

Ik heb vandaag Divoza gebeld en het lijkt een soort van ‘opgelost’ te gaan worden... Mijn eigen inboedelverzekering + de huidige kortingsactie bij Divoza + een tegoedbon van Divoza = twee nieuwe dekens. Dan lever ik er zelf geen geld op in, alleen een hoop tijd en energie! Althans... Dat is het plan... Ik juich pas als ze daadwerkelijk in huis liggen...

Nog steeds niets vanuit balans, ondanks de eerdere berichtgeving vanaf de site...

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

x_Irisje_x
Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:06

Ah fijn dat er al een topic over is!

Hier helaas ook 2 dekens kwijt. Via de Wellkoop laten wassen.

Na weken mailen was ik het gisteren zat. Ik heb toen Balans een schadeclaim gestuurd. Waarde van de dekens+kosten wassen. Kwam vrij snel een mail terug dat onze claim was doorgestuurd naar hun tussenpersoon Voogd verzekeringen. Een half uur geleden kreeg ik al bericht van Voogd: Balans heeft geen aansprakelijkheid. Er wordt dus niks vergoed.

Ik vind dit onbegrijpelijk.... ze zijn toch gewoon verzekerd?

emilyslaluna
Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:53

x_Irisje_x schreef:
Ah fijn dat er al een topic over is!

Hier helaas ook 2 dekens kwijt. Via de Wellkoop laten wassen.

Na weken mailen was ik het gisteren zat. Ik heb toen Balans een schadeclaim gestuurd. Waarde van de dekens+kosten wassen. Kwam vrij snel een mail terug dat onze claim was doorgestuurd naar hun tussenpersoon Voogd verzekeringen. Een half uur geleden kreeg ik al bericht van Voogd: Balans heeft geen aansprakelijkheid. Er wordt dus niks vergoed.

Ik vind dit onbegrijpelijk.... ze zijn toch gewoon verzekerd?


Ik heb zelf geen dekens verloren gelukkig, maar heb zelf ook al geen goede ervaring met Balans gehad.

Apart dat het contact zo lastig verloopt en dan zo kort door de bocht is. Iemand moet er toch voor opdraaien?

Tessebes
Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 11:15

Hoezo geen aansprakelijkheid? Staat dat ergens in de voorwaarden?

LindyH
Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 11:25

Volgens mij kan het nooit zo zijn dat als je iemand aansprakelijk stelt, het antwood dan is 'We zijn niet aansprakelijk'. Dat is aan een onafhankelijke partij (de rechter) om uit te maken.

Het kan wel dat ze niet goed verzekerd waren voor dit risico, en dat de verzekeraar dus niet uit gaat keren, maar dat betekent niet dat Balans niet aansprakelijk gesteld kan worden.

Het kan natuurlijk wel dat in dit geval de Welkoop aansprakelijk gesteld moet worden, en niet direct Balans. Welkoop kan dan vervolgens wel weer Balans aansprakelijk stellen voor het verlies van alle dekens die namens Welkoop bij Balans hebben gelegen.

Het lijkt mij het handigst als jullie collectief een jurist in de arm nemen die weet wie er aansprakelijk gesteld moet worden, dat op de juiste manier kan doen, en ook weet wat hij/zij moet doen als aansprakelijkheid wordt ontkend.

Floortje hier op Bokt misschien? Die kan jullie ook vast vertellen wat de slagingskans is, wat zo'n geintje gaat kosten en of dat het waard is.

Tessebes
Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 11:58

Inderdaad,dat ze er niet voor verzekerd zijn, wil niet zeggen dat ze niet aansprakelijk zijn. Zelfs als het wel in de voorwaarden staat is het, denk ik, nog discutabel.

Sonja_vR
Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:09

Gok dat balans de verzekering aan het afwachten is
En dat kan Helaas Lang Duden

Toevallig pas bij een huis wezen kijken waar brand was geweest
Tussen brand en akkoord/uitkeren verzekering zat gewoon 7 a 8 maanden
(Daarom stond het pas na dik 10 maanden na brand te Koop )

Edit
Maar voor mensen die via een ander bedrijf hebben laten reinigen
Lijkt het mij nog steeds dat dat andere bedrijf degene is die het op moet lossen

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:


MissStynk
Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:49

LindyH schreef:
Het lijkt mij het handigst als jullie collectief een jurist in de arm nemen die weet wie er aansprakelijk gesteld moet worden, dat op de juiste manier kan doen, en ook weet wat hij/zij moet doen als aansprakelijkheid wordt ontkend.


Wie wil hieraan meedoen? ik ben namelijk van plan dit collectief aan te gaan pakken, zodat we een vergoeding kunnen gaan afdwingen. Samen sta je nou eenmaal toch sterker!

dat Balans geen verzekering heeft is dan heel jammer, maar dat betekent niet dat ze niet aansprakelijk gesteld kunnen worden.

Anoeska
Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:50

Maar er is toch een mail van een tussenpersoon (voogd?), dus dan is er ook een verzekering.

"God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to work both at the same time."

MissStynk
Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:52

MissStynk schreef:
LindyH schreef:
Het lijkt mij het handigst als jullie collectief een jurist in de arm nemen die weet wie er aansprakelijk gesteld moet worden, dat op de juiste manier kan doen, en ook weet wat hij/zij moet doen als aansprakelijkheid wordt ontkend.


Wie wil hieraan meedoen? ik ben namelijk van plan dit collectief aan te gaan pakken, zodat we een vergoeding kunnen gaan afdwingen. Samen sta je nou eenmaal toch sterker!

dat Balans geen verzekering heeft is dan heel jammer, maar dat betekent niet dat ze niet aansprakelijk gesteld kunnen worden.



Om ook nog even terug te komen op het geval van Welkoop (waar ik dus ook mee te maken heb), zij hebben hun verantwoordelijkheid genomen en de gedupeerden een tegoedbon aangeboden, dus zij zijn hierdoor juridisch gezien geen partij meer. Dat is ook de reden waarom ik de bon nog niet heb geaccepteerd.

MissStynk
Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:58

Anoeska schreef:
Maar er is toch een mail van een tussenpersoon (voogd?), dus dan is er ook een verzekering.


Ze hebben geen onrechtmatige daad gepleegd dus de aansprakelijkheidsverzekering keert gewoon niet uit. Dit is wat een vriendin tegen me zei, die zelf schadebehandelaar is bij een verzekeraar is. Dus ja... :(

Anoeska
Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:01

Ik reageerde op de opmerking dat er geen verzekering was. Dat kan natuurlijk niet als je reactie hebt van een tussenpersoon. Dat ‘ie wel/niet uitbetaald hangt inderdaad van veel meer dingen af.

"God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to work both at the same time."

Pantykous
Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:11

MissStynk schreef:
LindyH schreef:
Het lijkt mij het handigst als jullie collectief een jurist in de arm nemen die weet wie er aansprakelijk gesteld moet worden, dat op de juiste manier kan doen, en ook weet wat hij/zij moet doen als aansprakelijkheid wordt ontkend.


Wie wil hieraan meedoen? ik ben namelijk van plan dit collectief aan te gaan pakken, zodat we een vergoeding kunnen gaan afdwingen. Samen sta je nou eenmaal toch sterker!

dat Balans geen verzekering heeft is dan heel jammer, maar dat betekent niet dat ze niet aansprakelijk gesteld kunnen worden.


Ik wil daar graag aan mee doen.

MissStynk
Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:18

Anoeska schreef:
Ik reageerde op de opmerking dat er geen verzekering was. Dat kan natuurlijk niet als je reactie hebt van een tussenpersoon. Dat ‘ie wel/niet uitbetaald hangt inderdaad van veel meer dingen af.


Dat bedoelde ik eigenlijk ook.. de verzekering dekt het alleen niet wegens bovenstaande :)
maar dat ze geen verzekering hebben lijkt me stug eerlijk gezegd.

Pantykous
Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:19

Ik ben dan wel de sjaak, want kan het op mijn eigen verzekering ook niet claimen. Doei doei 400 euro.

MissStynk
Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 15:10

Dit bericht ontving ik van Balans:

Goedendag,

Namens de verzekeraar kunnen wij u het volgende melden. Dit bericht is zojuist pas binnen gekomen en komt vandaag of morgen op onze website.

De brandschade is behandeld en zij hebben op basis van de voorhanden zijnde stukken moeten vaststellen dat er geen aansprakelijkheid bestaat bij Firma Balans.
Helaas heeft de behandeling van dit dossier bij de verzekeraar langer in beslag genomen dan gebruikelijk, daarvoor hebben zij hun excuses aangeboden.
Nu er geen aansprakelijkheid is aan de zijde van de firma Balans zal uw vordering daarom uit hoofde van de aansprakelijkheidsverzekering ook niet vergoed worden.
De verzekeraar gaat over tot sluiting van dit dossier.

De verzekeraar heeft het hoofdkantoor van de Welkoop van deze uitkomst op de hoogte gesteld.
Wij veronderstellen dat de Welkoop u hier een dezer dagen over zal informeren.

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 15:24

Wow. Je kunt dus gewoon fluiten naar je centen. Fijn bedrijf.

Come over to the dark side, we have cookies!

candalisa
Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 15:32

Das lekker dan! Prut bedrijf zeg!
Zag op fb dat ze alle negatieve reacties en beoordelingen hebben verwijderd.
Mijn vriend werkt bij een schade bedrijf zegt ook zou wat zijn de klanten brengen hun auto bij ons ja sorry die is Total löss maar wij zijn niet aansprakelijk jouw probleem dus ...

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers