Vraag aan de anti-vaxxers

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 17:03

Wat als ik het verschil niet kan zien? Wat ben ik of is er dan?


pmarena
Berichten: 47930
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 18:21

Als jij zelf het verschil niet kan zien dan houdt het gewoon op. Net als die zin :P

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 18:28

Het is onbegonnen werk te discussiëren met iemand die geen waarde geeft aan wetenschappelijk onderzoek, maar wel een frauderende, liegende zogezegde onderzoeker geloofd.
Als je dat verschil niet ziet, houd het ook op.

Eleeke
Berichten: 1988
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 19:03

Pmarena. Dat je het hier volhoudt. Ik ben heel erg pro vax maar heb bewondering hoe jij hier beschaafd, onderbouwd met ruimte voor alle meningen de discussie voert.
En met goede onderbouwing van de mening van een groep anders vaxxers.
Dit onderwerp is veel te complex om volledig zwart wit te zien.
Ik ga me verder niet mengen in deze discussie omdat ik vermoed dat ik, en dat terwijl ik zelf pro ben, door de rest hier net zo 'aangevallen' gaat worden. Het lijkt erop dat een genuanceerde mening niet gewenst is. Nuance en begrip voor de ander maakt het natuurlijk ook niet makkelijker. Dankjewel voor je fijne bijdrages in dit topic.

Avalanche
Berichten: 15793
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 19:27

Blijkbaar hebben wij een ander idee over wat onderbouwd is......
Plus dat ik woorden als tirannie van de meerderheid beslist niet onder beschaafd discussiëren vind vallen. Het is niet omdat iemand kiest voor emotioneel geladen taal (en vervolgens weigert toelichting te geven voor de suggestieve manier van schrijven) gebruikt dat iets onderbouwd of beschaafd is......

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 19:30

Inderdaad, avelanche.
Iets kan onderbouwd "zijn" of het kan onderbouwd "lijken" op het 1ste gezicht...

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 19:46

Ik heb nog nooit een onderbouwing gelezen van een anders dan pro/vaxxer := alles is gebaseerd op onjuiste info en onwaarheden, hoe is dat een onderbouwing?

[o]

Karl66
Berichten: 29717
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 20:28

pmarena schreef:
Lautje: Je begrijpt toch vast wel dat niet meer mogen roken een heel stuk minder dichtbij komt dan onder dwang ongewenste medicatie in iemands lijf willen spuiten :)

Karl als je zulke idiote dingen gaat insinueren ben ik met jou uitgepraat.


Ik insinueer niks, dat is de directe consequentie van jouw rare uitleg van dictatuur van de meerderheid.

Op het moment dat iemand die Wakefield als onderbouwing van haar mening aanhaald dan kan je volgens mij niet meer over goed onderbouwde meningen praten. Die onderbouwing is dan namelijk gebaseerd op leugens en bedrog.

_lautje_
Berichten: 9215
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 21:02

Ik heb nog geen enkele correcte onderbouwing van en antivaxxer gelezen.
Het lijkt misschien leuk maar het is gewoon een dikke vinger naar alles wat gebaseerd is op feiten.
Het is een niet willen snappen, verdraaien van feiten en zaken

Zoals zeggen die ongevaccineerde kinderen zijn niet per definitie ziek. Het is netzo min de schuld van ongevaccineerde kinderen dat mazelen opkomt als dat vakantiegangers die t meenemen en de het kom mede teruf door de mensen die het mono vaccin uit de handel hebben gehaald. Dat is toch geen realistisch wereldbeeld.
Ik Bedoel Serieus??? De terugkomst van mazelen komt door ui de handel halen vN het monovaccin?? Dat is zo’n verdraaiing van de werkelijkheid.

Daarnaast zeg ik niet dat ongevaccineerde kinderen per definitie ziek zijn. Ik zeg dat het kan dat zij wat onder de leden hebben en verspreiden.
De kans dat een 3 jarig ongevaccineerd kind wat verspreid is groter dan mijn volledig gevaccineerde 3 jarige. Punt. Dat is een feit.

pmarena
Berichten: 47930
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 07:00

Eleeke schreef:
Pmarena. Dat je het hier volhoudt. Ik ben heel erg pro vax maar heb bewondering hoe jij hier beschaafd, onderbouwd met ruimte voor alle meningen de discussie voert.
En met goede onderbouwing van de mening van een groep anders vaxxers.
Dit onderwerp is veel te complex om volledig zwart wit te zien.
Ik ga me verder niet mengen in deze discussie omdat ik vermoed dat ik, en dat terwijl ik zelf pro ben, door de rest hier net zo 'aangevallen' gaat worden. Het lijkt erop dat een genuanceerde mening niet gewenst is. Nuance en begrip voor de ander maakt het natuurlijk ook niet makkelijker. Dankjewel voor je fijne bijdrages in dit topic.


Dank je Eleeke :)

Ik reageer alleen even op jouw reactie omdat ik zie dat de aanval weer volop ingezet wordt en dat gehakketak daar pas ik voor. Vond dit een fijne vraagstelling van de TS maar het gebruikelijke riedeltje door de gebruikelijke mensen wordt inderdaad weer ingezet zie ik en ik heb geen zin om weer in dezelfde cirkeltjes rond te (ver)draaien waarbij enige nuance inderdaad niet gewenst is.

Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen, TS doe ermee wat je wilt en ik hoop voor je dat je meisje snel aan de beurt is als dat je rust geeft :)

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 07:02

dromertje2 schreef:
Het is onbegonnen werk te discussiëren met iemand die geen waarde geeft aan wetenschappelijk onderzoek, maar wel een frauderende, liegende zogezegde onderzoeker geloofd.
Als je dat verschil niet ziet, houd het ook op.



Nou ja, dit.

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 07:11

Pmarena, je doet alsof je spreekt voor een ‘grote’ groep ‘andersvaxxers’.

Ik vraag me af of jij wel kinderen hebt in de vaccinatieleeftijd of veel op kinderdagverblijven komt? Waar haal je je aannames vandaan over hoeveel en waarom mensen anders zouden vaccineren?

Ik zit een beetje in de antivaxxhoek (heb kids op vrije school en kinderopvang) en ik hoor zelden over ‘anders’ vaccineren. De mensen die niet vaccineren doen dat uit principe omdat ze die nepwebsites geloven. Simpeler kan ik het niet maken. Als die websites en wakefield er niet waren had niemand deze mening, hij komt maar van 1 bron.
Die mensen gaan niet ineens wel tegen dit en niet tegen dat vaccineren. En mazelen zou wel het laatste zijn, áls ze al zouden kiezen. Een los mazelenvaccin zou naar mijn mening helemaal niets veranderen en ik begrijp nog steeds niet waarom jij denkt van wel.

Je vertrouwt vaccinaties of je vertrouwt het niet is mijn ervaring als ik met mensen spreek.

En nee, dat is ook niet wetenschappelijk onderbouwd maar een beeld wat ik heb, net zo goed als jij een beeld hebt. Helaas als we op dit niveau zijn aanbeland denk ik dat een beetje praktijkervaring telt. Jammer trouwens dat het op dit niveau moet.
Laatst bijgewerkt door Waves op 15-09-19 07:14, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 07:14

pmarena schreef:
Eleeke schreef:
Pmarena. Dat je het hier volhoudt. Ik ben heel erg pro vax maar heb bewondering hoe jij hier beschaafd, onderbouwd met ruimte voor alle meningen de discussie voert.
En met goede onderbouwing van de mening van een groep anders vaxxers.
Dit onderwerp is veel te complex om volledig zwart wit te zien.
Ik ga me verder niet mengen in deze discussie omdat ik vermoed dat ik, en dat terwijl ik zelf pro ben, door de rest hier net zo 'aangevallen' gaat worden. Het lijkt erop dat een genuanceerde mening niet gewenst is. Nuance en begrip voor de ander maakt het natuurlijk ook niet makkelijker. Dankjewel voor je fijne bijdrages in dit topic.


Dank je Eleeke :)

Ik reageer alleen even op jouw reactie omdat ik zie dat de aanval weer volop ingezet wordt en dat gehakketak daar pas ik voor. Vond dit een fijne vraagstelling van de TS maar het gebruikelijke riedeltje door de gebruikelijke mensen wordt inderdaad weer ingezet zie ik en ik heb geen zin om weer in dezelfde cirkeltjes rond te (ver)draaien waarbij enige nuance inderdaad niet gewenst is.

Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen, TS doe ermee wat je wilt en ik hoop voor je dat je meisje snel aan de beurt is als dat je rust geeft :)


Nuance is iets anders dan je op leugens te baseren en zo andere mensen te beïnvloeden.


Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 07:18

Ibbel schreef:
Wat wel interessant is, is dat het mono-vaccin (twee, eigenlijk) veel eerder (ergens in de jaren 60 als mijn geheugen mij niet in de steek laat) geregistreerd is/zijn, met de toen geldende, lichtere, procedures van FDA en de lokale registratie-autoriteiten in Europa (want de EMA bestond nog niet).
BMR is eind jaren 80 door de molen gegaan, toen waren de regels al een stuk strikter qua trials die gedaan moesten worden. Ik durf er best een wedje op te leggen dat het mono-vaccin nu niet eens meer door de registratie zou komen :+ Oftewel, dat zou nu niet effectief of veilig genoeg bevonden worden...


Mooie bijdrage, maar parels voor de zwijnen. Degene op wie je dit richt leest het niet eens. :(

Eenmaal iets in het hoofd..

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 07:22

Ik heb voor mijzelf besloten dat ik alleen nog een discussie aanga met mensen die
1. daadwerkelijk kinderen hebben!
2. Die kinderen ook echt in of rond de vaccinatieleeftijd zitten en niet allang volwassen en het huis uit zijn!
3. Die kinderen in NL wonen en naar een school of kdv gaan.

Alle andere leden van deze discussie banketstaaf maar wat in de lucht. Theorie, mening, gevoel. Het gaat mij in de realiteit om wie op dit moment mijn kinderen potentieel gevaar kan laten lopen. Wat je op dit moment aan voorlichting krijgt ip het CB. Wat op dit moment leeft onder ouders.

Wat kinderloze Henk op de hoek ervan vindt of oma Marie met ruim volwassen kinderen vind ik eigenlijk volstrekt irrelevant.

Ibbel
Berichten: 48930
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 07:29

@Waves: dankjewel :)) :P
Dus ik hoef geen wetenschappelijke feiten en een daarmee onderbouwde mening hebben als kinderloze bioloog, ex-werknemer in de farmaceutische industrie en zo nog wat ervaringen die imo net zo hard meetellen om een pro-vax standpunt te verdedigen? :+

En voor de TS in Nieuw Zeeland is het ook niet echt behulpzaam :D

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 07:38

Met jou is er niks te discussiëren ibbel omdat je al op 1 lijn zit :+
Maar meepraten mag je wel natuurlijk, je hebt altijd interessante info.

[o]

Ibbel
Berichten: 48930
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 07:53

Ik snap wel wat waves bedoelt, maar ik vraag me wel af of er kinderloze anti-vaxxers zijn, en ik heb zo maar het vage gevoel dat het hele issue daar totaal niet speelt :))
Hooguit speelt het al (een beetje) bij wannabe-ouders (nog niet zwanger maar er wel mee bezig - zowel met het zwanger worden als met het vaccineren dilemma).

quera
Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 08:40

Ik ben een ouder die anders gevaccineerd heeft.
Mijn bijdrage staat al groot in het andere topic. En ik heb helaas geen tijd en energie om deze nu nogmaals uitgebreid uit te gaan schrijven.

Komt er op neer:
Dochter 1 heeft de bmr+menigokokken op bijna 4 jarige leeftijd gehad
Dochter 2 is pas na 1 jaar begonnen met vaccineren en nu ook bmr+menigokokken gehad.
Beide zijn klaar.

Dochters zijn bijna 4 en 1.5 jaar.

En waarom? Omdat ik kanker heb en het risico te hoog is om een ziekte te krijgen momenteel. Dit is in samenspraak met de oncoloog gegaan en er is specifiek gekeken wanneer chemo krijgen, wanneer dan vaccineren. Omdat ondanks dat het risico klein is, bmr een levend vaccin is.
En kinderen vaak koorts enz krijgen en dit voor mij ook gevaarlijk kan zijn.

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 08:46

Maar het is toch zo dat je voor je ziek was je je oudste niet compleet gevaccineerd hebt en je jongste niet. Dat je nu ziek bent, komt er bij maar is toch niet de reden dat je later vaccineerd en niet compleet? Dat had je er voor al beslist, zo heb ik dat toch gelezen in eerdere topic s van voor je ziekte.

quera
Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 08:48

dromertje2 schreef:
Maar het is toch zo dat je voor je ziek was je je oudste niet compleet gevaccineerd hebt en je jongste niet. Dat je nu ziek bent, komt er bij maar is toch niet de reden dat je later vaccineerd en niet compleet? Dat had je er voor al beslist, zo heb ik dat toch gelezen in eerdere topic s van voor je ziekte.

Ja ik ben dus een ‘anders’ vaccinerende ouder die waves mist :D

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Karl66
Berichten: 29717
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 09:45

@pmarena, ik snap dat jij graag ongestoord het antivaxxen wilt promoten. Maar als mensen jou aanspreken op bewezen leugens en halve waarheden, dan is dat behoorlijk genuanceerd. Dat jij daar niet blij van wordt is een ander verhaal.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 18670
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:44

Moderatoropmerking:
We snappen dat er voor en tegenstanders zijn voor vaccineren. Graag willen we jullie er wel op wijzen dat beide meningen mogen en dat er op de bal moet gediscussieerd worden met een open vizier. Iedereen mag zeggen wat hij/zij vindt en daarbij zijn/haar eigen argumenten benoemen. Dat jullie het niet met elkaar eens worden is prima, maar blijf elkaar daarin wel serieus nemen en blijf respectvol naar elkaar.

Nikass
Berichten: 16530
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 21:54

Askja schreef:
Vaccinatieschade en hersenhuilen zijn geen officiële, gangbare medische termen. Het is door de antivaxbrigade bedachte bangmakerij waarvan het bestaan niet is aangetoond.
Ik vind het prima dat tegenstanders van vaccineren hier hun woordje doen, maar de veelal hooghartige, tendentieuze wijze waarop de eigen beleving van de werkelijkheid als ultieme waarheid aan anderen wordt opgedrongen - waarbij wetenschappelijke bevindingen achteloos terzijde worden gegooid - stoort mij mateloos.

Kom.Met.Bewijzen.


Ik wou eigenlijk eerst het hele topic bijlezen alvorens te reageren, maar hier haak ik toch even in:

Vooralsnog is de superieure houding de eerste negen pagina's toch echt voorbehouden aan de provaxxers. In verschillende gradaties dat wel.

Daarbij is het leuk dat jij het "prima" vindt dat mensen die niet vaccineren hier "hun woordje doen" (over arrogantie gesproken :r ), je vergeet voor het gemak dat dit topic geopend is om ervaringen te horen van mensen die niet vaccineren of niet vaccineerden en nu wel.

En dan tenslotte: wetenschap is belangrijk, maar niet heilig. Wetenschap is niet gelijk aan waarheid, en niet alles wat niet wetenschappelijk bewezen is, is niet waar.

(Dit even los van wat ik inhoudelijk van vaccineren vindt)

Nikass
Berichten: 16530
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 23:15

Eleeke schreef:
Pmarena. Dat je het hier volhoudt. Ik ben heel erg pro vax maar heb bewondering hoe jij hier beschaafd, onderbouwd met ruimte voor alle meningen de discussie voert.
En met goede onderbouwing van de mening van een groep anders vaxxers.
Dit onderwerp is veel te complex om volledig zwart wit te zien.
Ik ga me verder niet mengen in deze discussie omdat ik vermoed dat ik, en dat terwijl ik zelf pro ben, door de rest hier net zo 'aangevallen' gaat worden. Het lijkt erop dat een genuanceerde mening niet gewenst is. Nuance en begrip voor de ander maakt het natuurlijk ook niet makkelijker. Dankjewel voor je fijne bijdrages in dit topic.


Ik sluit me hierbij aan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daniella_, HELder, SentiBot, Wistaire en 36 bezoekers