[INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ladygiroc
Berichten: 5063
Geregistreerd: 08-02-07

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 20:22

Hoe is de vering van die sulky's van Tjeu?

Mijn wagen (4wieler) is verkocht dus nu twijfel of ik een sulky of 4 wieler van Tjeu neem.
Met het oog op wedstrijden is een sulky handiger mee te nemen.. Maar ik rij op gras, dus een goede vering is wel belangrijk. Verder gaat little-me van 4 wel eens mee dus moet sowieso een bankje.

Zijn er verder nog dingen belangrijk in de afweging?

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie


Dennis
Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 20:30

Een kennis van mij heeft een 2wieler, met bankje dus, van Tjeu. Vorige week ergens opgehaald dus nog geen uitgebreide ervaring.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Kleo
Berichten: 10
Geregistreerd: 19-08-15
Woonplaats: Nijmegen

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:13

Heeft iemand ervaring met de mini tweewieler van Hans van der Mee?

MarijeCR
Berichten: 53
Geregistreerd: 13-04-17

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 18:17

Ik heb een luxe tweewieler van vd Mee waar een Welsh A voor staat. Dat is niet exact de mini. Wat wil je weten?

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 15:09

Ladygiroc schreef:
Hoe is de vering van die sulky's van Tjeu?

Mijn wagen (4wieler) is verkocht dus nu twijfel of ik een sulky of 4 wieler van Tjeu neem.
Met het oog op wedstrijden is een sulky handiger mee te nemen.. Maar ik rij op gras, dus een goede vering is wel belangrijk. Verder gaat little-me van 4 wel eens mee dus moet sowieso een bankje.

Zijn er verder nog dingen belangrijk in de afweging?


Ik vind de vering super. Heb er vandaag mee in een zware en bobbelige bak gereden en ik zat heerlijk. Ik heb er nog niet mee op gras gereden dus daar kan ik helaas niets over zeggen. Ook is dit mijn eerste sulky dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal.. :)

Kleo
Berichten: 10
Geregistreerd: 19-08-15
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 06:32

MarijeCR schreef:
Ik heb een luxe tweewieler van vd Mee waar een Welsh A voor staat. Dat is niet exact de mini. Wat wil je weten?


Ik ben benieuwd hoe het rijdt, met name in de bak. Met mijn vierwieler kan ik eigenlijk niet in de bak rijden, dit trekt m'n welsh-a niet.

_Margarita_
Berichten: 2332
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 02:52

Wij rijden met een tweewieler van Tjeu van de Meulengraaf.
Ik denk dat wij de meest luxe versie hebben. Dubbele lucht vering, spoorverbreeders, bokkussen, RVS lamoen, 18 inch wielen, RVS spaken, bankje verstelbaar, lamoen verstelbaar in de hoogte, RVS schijfremmen, handrem.

Wij zijn erg tevreden met deze tweewieler, rijdt super fijn en is goed in evenwicht te brengen.

Ook de service bij Tjeu is erg goed. Hij zegt dat hij geen ontevreden klanten wil en er alles aan doet om te zorgen dat je als klant tevreden bent. En dat klopt ook.
Hij houdt zich aan de levertijd, is makkelijk in contact via de app.

[ img ]


[ img ]


[ img ]

Margarita & Zalinda op de eeuwige paardenweide...
Roos mennen dressuur: ZZ+15
vaardigheid: ZZ+14

Ladygiroc
Berichten: 5063
Geregistreerd: 08-02-07

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 18:43

Hihi mijn tweewieler krijgt dezelfde kleur bekleding :)

Fijn te horen dat jij tevreden bent.

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

MarijeCR
Berichten: 53
Geregistreerd: 13-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 19:02

[ img ]
Kleo: ik rijd in de zomer op gras en in de winter in de bak. Voor de menner ontzettend fijn en goede vering. In de wat mullere binnenbak is mijn vd mee eigenlijk net wat te zwaar om echt goed dressuur matig te kunnen trainen buiten gaat het wel die bodem is wat vaster. Ik rijd dus eigenlijk altijd buiten De mini lijkt mij wel iets lichter. Ik ben nog altijd benieuwd wat mijn tweewieler nu exact weegt maar dat heb ik online nog niet kunnen vinden. Inmiddels is de conditie van mijn pony ook veel beter dus ik ben benieuwd hoe het deze winter gaat. Voor het idee heb ik nog een foto toegevoegd.

sunny43
Berichten: 1054
Geregistreerd: 14-06-11

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 17:54

Ik heb ook een Van Der Mee - luxe eenzitter - geen mini want daar paste mijn haflinger niet voor. Ik rij 95% in de berm en dat gaat eigenlijk erg goed.

Kleo
Berichten: 10
Geregistreerd: 19-08-15
Woonplaats: Nijmegen

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:48

Bedankt MarijeCR en sunny43! Ik heb een inmiddels proefritje gemaakt en was erg tevreden :) Nu wachten tot m'n sulky af is.

MarijeCR
Berichten: 53
Geregistreerd: 13-04-17

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 20:51

Gefeliciteerd, goede keuze!

cinniz123
Berichten: 4386
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 11:25

Wie zou voor mij iets kunnen opmeten bij de hca sulky?het gaat om 2 afmetingen van de voetsteunen.
Mag ook per pb antwoorden.
[ img ]

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

Jolynne
Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 11:29

rood is bij mij +-22cm, groen +-17cm

cinniz123
Berichten: 4386
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 12:03

Top dank je wel!
Ga kijken of ik mijn huidige sulky kan aanpassen anders moet hij nml al de verkoop in omdat ik een versleten heup heb en deze sulky zijn de voetsteunen dieper dus dat trekt mijn heup niet.

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

claudiadvx
Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 14:03

Kan je niet een stukje er tussen laten lassen? Dan je voet hoger komt te liggen? :)*

- Bread may feed my body, but my horse feeds my soul ♥


cinniz123
Berichten: 4386
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 14:44

claudiadvx schreef:
Kan je niet een stukje er tussen laten lassen? Dan je voet hoger komt te liggen? :)*


Nee het is niet de hoogte maar de breedte zeg maar.
Je zit wijd met je benen maar door de lamoenen gaat je onderbeen meer naar buiten en die knik kan ik zeg maar niet maken.
Het lukt wel maar pijnvrij is het niet dus dan is het niet meer aantrekkelijk om een ritje te maken.
Maar hoop indd wat we hem aan kunnen passen zoals de foto waar de meetlat zit daar zou ik het in moeten laten korten.

[ img ]

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

Jorex
Berichten: 9898
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 19:20

Zo hebben wij die van mij ook aangepast, anders was ie breder dan de trailer. Ik heb niet al te brede voeten, dus dat werkte prima.

Alex en Jorie <3

xSCWx
Berichten: 7041
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 22:59

En i.p.v. compleet laten verlassen; 2 gaatjes er in boven (boven en onder) waar je het eind wil hebben, en daar een grote tiewrap strak doorheen trekken? Of door de gaten een ijzeren pin met bv. Een ringetje/verbreding boven en onder in de pin om hem er tussen te houden?

La Vie en Rose 

AnnoNiemand
Berichten: 852
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:54

Tijdens bochten in galop raakte een pony van ons met het buitenachterbeen twee keer een voet in de voetsteun. Met andere woorden, pony stond dus te dicht op de kar of de kar was teveel naar voren geschoven. Wat ik heel raar vind, want tot nu toe heb ik dit nooit eerder gehad. De broek staat ook steeds op dezelfde stand. Ik denk dat ik de broek toch maar strakker ga doen. Wil geen blessures bij de pony door zoiets doms! Maar ik vind het wel nog steeds raar. Was de bocht dan zo scherp dat de pony zo scheef tussen de lamoenen stond?? Denk ik steeds. Kan er niet echt de vinger op leggen. Iemand een idee?

Jolynne
Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:36

Ik zou dan juist denken aan te ver naar voren. Heb je een foto van de totale inspanning?

Mijn pony gaat in bepaalde bochten net zo goed plat (met hca) en eigenlijk nooit problemen gehad. :)

cinniz123
Berichten: 4386
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:18

AnnoNiemand schreef:
Tijdens bochten in galop raakte een pony van ons met het buitenachterbeen twee keer een voet in de voetsteun. Met andere woorden, pony stond dus te dicht op de kar of de kar was teveel naar voren geschoven. Wat ik heel raar vind, want tot nu toe heb ik dit nooit eerder gehad. De broek staat ook steeds op dezelfde stand. Ik denk dat ik de broek toch maar strakker ga doen. Wil geen blessures bij de pony door zoiets doms! Maar ik vind het wel nog steeds raar. Was de bocht dan zo scherp dat de pony zo scheef tussen de lamoenen stond?? Denk ik steeds. Kan er niet echt de vinger op leggen. Iemand een idee?


Met hca ook nog nooit gehad en we konden ook echt gek doen.

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

AnnoNiemand
Berichten: 852
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:40

Jolynne schreef:
Ik zou dan juist denken aan te ver naar voren. Heb je een foto van de totale inspanning?

Mijn pony gaat in bepaalde bochten net zo goed plat (met hca) en eigenlijk nooit problemen gehad. :)

Je bedoelt dat de pony te ver naar voren staat? Juist niet, want dan zou hij de voet niet raken.

Voorbeeldfoto van hoe de pony er voor staat (foto van google, maar qua afstand is het hetzelfde) :


[ img ]

Dit is een voorbeeldfoto, ik plaats geen eigen foto ivm anonimiteit.

Wat wel zo is, is dat ik vandaag tijdens het inspannen de kar denk ik onbewust iets verder naar voren heb gezet. Bedenk ik mij achteraf. Dus pony dichter op de kar. Dat schiet mij nu te binnen omdat het vastmaken van de strengen heel makkelijk ging. Normaal staan gaat dat moeilijker, omdat alles dan al vrij strak staat. Dat komt natuurlijk omdat de pony dan verder naar voren staat.

Jolynne
Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:52

Ik dacht juist aan tever naar voren omdat er dan de ruimte en dus zeker mogelijkheid is om in de voetsteun te geraken..al vraag ik me af hoe dat kan gebeuren, al is het nog een bocht. Mijn pony kan wanneer hij iets te heet is (bv bij meerdere bochten na elkaar) heel plat gaan in het nemen van de bocht, nog nooit is het mij gebeurd en zou zelf niet weten hoe het zou kunnen. :)

Lante
Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:01

cinniz123 schreef:
claudiadvx schreef:
Kan je niet een stukje er tussen laten lassen? Dan je voet hoger komt te liggen? :)*


Nee het is niet de hoogte maar de breedte zeg maar.
Je zit wijd met je benen maar door de lamoenen gaat je onderbeen meer naar buiten en die knik kan ik zeg maar niet maken.
Het lukt wel maar pijnvrij is het niet dus dan is het niet meer aantrekkelijk om een ritje te maken.
Maar hoop indd wat we hem aan kunnen passen zoals de foto waar de meetlat zit daar zou ik het in moeten laten korten.

[ [url=m/khN4V6.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dan zou een tweewieler meer geschikt zijn.

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers