Griekenland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-19 18:13

Simone, ik ga een week.
@Electra, ik neem van die dunne strandlakens mee. Ja, alles inclusief. Zelfs nog een zak snoep en ontbijtkoek :+ Komen nog wel mijn iPad en portemonnee bij , maar bij elkaar is dat geen 2,4 kilo gok ik.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 18:52

Fitzroy schreef:
Simone, ik ga een week.
@Electra, ik neem van die dunne strandlakens mee. Ja, alles inclusief. Zelfs nog een zak snoep en ontbijtkoek :+ Komen nog wel mijn iPad en portemonnee bij , maar bij elkaar is dat geen 2,4 kilo gok ik.


Heel knap!
Ik ga weleens 5 dagen met handbagage, maar 1 week, lijk me we een uitdaging :D, zeker in naseizoen

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 19:06

Ik zou nog een verslagje maken van onze vakantie.

We zijn dus gestart in Athene :+

Op zondag zijn we eerst naar Poros gegaan. Daar hebben we 2 dagen in de baai gelegen. We zijn dan met de bijboot naar de kant gegaan om te eten in een restaurant.
[ img ]
Het uitzicht op het stadje vind ik altijd zo geweldig.

Daarna zijn we naar Erimione gegaan. Daar zijn we ook 2 dagen gebleven. Een beetje noodgedwongen. Mika had een ongelukje met de loopplank. Er brak een katrol af en die moest vervangen worden. De eigenaar kon pas de volgende dag bij ons zijn. Mika was inderdaad het water in gesmakt maar had gelukkig niks.
We zijn die avond gaan eten in een “Frans” restaurant. Maryvonne. Dat is van een Franse dame die met een Griek getrouwd is. We hebben daar heerlijk geroosterd vlees gegeten.
Daarna dus een dagje niks. De loopplank is die avond gemaakt en toen hebben we samen met Panayotis en Dina(eigenaren van de boot)en hun kinderen gegeten op Griekse wijze.

Volgende dag oversteek naar de Cyladen gemaakt. Dat was een een lange tocht maar we werden getrakteerd op dolfijnen die met de boot meezwommen. We zijn naar Kythnos gegaan en we zijn voor anker gegaan in de Sand Bar Bay(Kollona)

Volgende dag met de wind in de rug naar Milos. Daar zijn we vervolgens een week gebleven. Milos is echt een aanrader. Niet te toeristisch en ik heb er echt waanzinnig mooie dingen gezien. Het is net als Santorini een vulkaan. Of beter..Milos was dat. De baai waar wij in de haven lagen was de caldera.

We zijn een dag dus naar Kleftiko daar plaatse ik al eerder foto’s van. Je kan er alleen komen met een boot.
https://www.grieksegids.nl/milos/kleftiko.php
We hebben verder 3 dagen een auto gehuurd om het eiland te ontdekken. Echt erg indrukwekkende natuur op Milos.

Wat ik echt waanzinnig mooi vond was Sarakiniko
https://www.grieksegids.nl/milos/sarakiniko.php

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Daarna was het met nog een week nog over echt tijd om richting het Noorden te gaan....
Maar we hadden wel de meltemi tegen. Toch geprobeerd op zaterdag en dat was geen fijne toch kan ik je zeggen. We zijn naar Serifos gegaan en de wind was toch nader dan verwacht. En wat erger was...in de baai die wij op het oog hadden was het nog erger. Zo erg dat we daar niet konden ankeren. We moesten toen uiteindelijk naar Livadhi...de haven op dat eiland.
Ook daar was de wind erg hard. De haven konden we op dat moment niet in. We hebben moeten besluiten om ankerwacht te houden. Die nacht is ook een grote Catamaran van het anker geslagen. Gelukkig hebben ze de boot wel terug kunnen halen. Wij zijn gelukkig goed blijven liggen.
De ochtend daarop konden we pas echt de haven in.

Volgende dag de oversteek richting de Peloponnesos gemaakt. In de avond zijn we daar aan gekomen. Dat was echt een prachtige tocht waar we wederom dolfijnen gezien hebben.

[ img ]

We konden wonderbaarlijk genoeg aan de wal ankeren en hebben op aanraden van Panayotis bij een restaurant Spidiades gegeten. Echt geweldig. Ze kwamen met grote dienbladen langs waarvan je allerlei gerechters kon kiezen. Niet moeilijk nadenk wat te bestellen maar gewoon pakken wat je lekker lijkt. Nou....spoiler...ALLES was lekker.

Vervolgens zijn we naar Methana(ook een vulkanisch eiland) gegaan in het plaatsje Vathy. Dat is een heerlijk plekje waar bijna niets is. Je kan er net buiten de haven heerlijk snorkelen. Ik heb daar een murene gezien.

Daarna zijn we nog naar Nea-Epidavros gegeaan. Dat was een haven die we nog niet kende. Was leuk maar niet heel erg bijzonder.

Laatste avond was op Aigina -Perdika. Eigenlijk standaard onze laatste stop.

[ img ]



Volgende dag naar Athene en in de avond naar huis.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 09-09-19 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 19:19

Ik had al wat foto's gezien Natasja, ziet er geweldig uit!
Milos staat ook nog op mijn verlanglijstje, ziet er geweldig uit!
Mijn man gaat volgend jaar ook weer zeilen met vrienden, bestemming nog onbekend.

raket
Berichten: 4077
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 19:23

Ik zie geen foto's.
Internet is niet best hier. Dus later meer.
Cyprus is leuk!
Helaas valt mijn kat de huisoppas aan. Ze verblijven nu zelden in 1 ruimte. Dus tijd om naar huis te gaan.
To be continued.

...

raket
Berichten: 4077
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 19:24

Had eerder lang bericht getypt maar is niet geplaatst.

...

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-19 20:03

Het ziet er echt weer geweldig uit, Natasja, en het klinkt ook goed (en lekker ;) )

Raket, wat balen. Gaan jullie nu eerder naar huis of zat de vakantie er toch al op?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

raket
Berichten: 4077
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 20:34

Vakantie is bijna klaar. Het gaat wel hoor, als de een boven is, is de ander beneden. Haar huis wordt verbouwd en is bijna klaar. Nou ja het toilet is bijna bruikbaar.
Maar mijn kat is een ex-asielkat en heeft een sterke voorkeur voor mensen. Ik heb der ook nog maar 3 maanden.

...

_Mel
Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 21:57

Eulogy schreef:
Ja, belachelijk, tegenwoordig is het bij Ryanair blijkbaar alleen nog maar een echte handtas als standaard. We hebben dus een handbagagekoffer (of dat formaat althans) per persoon bijgeboekt, en blijkbaar mag je dan ook nog een handtas/rugzakje. Dus alsnog niet veel, maar is ook niet nodig gelukkig. Handdoeken etc hoeven we bijvoorbeeld niet mee te nemen.

Athene inderdaad :j Vrijdagnacht in Athene zelf, zaterdag overdag de standaard dingen in Athene (Syntagma, Acropolis en Acropolismuseum denk ik) en dan naar Nafplio/Tolo tot de 23e. Wil niet teveel plannen van tevoren maar ik denk dat we een dagje Hydra doen en wil ook naar Olympia.


Dan raad ik je ook zeker aan om naar (ancient) Messini te gaan, vlakbij Kalamata. De site daar is echt fantastisch!

baudyh
Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 15:57

Ik zou eigenlijk morgen naar Kefalonia vliegen voor 11 dgn. Maar moest annuleren. Vanwege ziekte in familie.
Baal er nog steeds enorm van. Het weer is er heerlijk

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.

Bonnelover
Berichten: 1532
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 11:06

Wat balen Baudyh, en sterkte gewenst!
Ik zit nu in Spanje, veel gezien en gedaan. Maar voorkeur is toch wel Griekenland.

raket
Berichten: 4077
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 16:25

Wauw natasja, met internet wel alles kunnen lezen. Klinkt super. Milos gaat op mijn verlanglijstje.

Een vakantie annuleren is zuur. Sterkte.

Net terug uit Cyprus. We hebben het er erg leuk gehad. Maar het is natuurlijk geen Griekenland. Maar wel veel Griekse invloeden en ze spreken er een dialect van Grieks.

Paphos is een grote stad. Weinig idyllisch aan. Maar het voordeel is dat het busvervoer goed geregeld is en héél goedkoop.
Er zijn mooie archeologische terreinen en van de drukte af echt supergoede familie tavernas/ ouzerie.
We hebben veel tripjes gemaakt, want de natuur is prachtig en een stuk van paphos af zijn ook prachtige stranden. En mooie uitzichten.
We zijn door wat oude bergdorpjes gereden waar de mannen in het kafenon koffie dronken of sliepen.
Hebben kloosters bezocht, ook een verlaten klooster etcera.

We hebben echt genoten. De Cyprioten zijn ook bijzonder vriendelijk. Ook in het hele touristische stuk groet iedereen. Het is wel zo dat als jij niets zegt dat ze denken dat je met rust gelaten wordt. Dus als je een winkel binnen komt en je zegt niets dan laten ze je met rust. Als je groet sta je zo 10 minuten te kletsen ook al weten ze allang dat je niets gaat kopen.

Wat mij betreft is Cyprus een aanrader als je van historie, natuur en dingen ondernemen houdt.
Er zitten veel Engelsen en in 1 hoek veel Russen. Maar die zitten met name in de all-inclusives daar is zelfs een Russischs tourbureau en staan de menukaarten ook in het Russisch.

Verder geen last van gehad. Maar een paar uur in dat stuk geweest. Iemand zei hier dat ze Grieks niet verstonden, maar dat heb ik zo niet ervaren muv van dat stukje.

Kortom Cyprus was super. Maar ik hou van Griekenland, hopelijk blijft mijn gezondheid goed. Dan gaan we volgend jaar eilandhoppen.

...

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 16:41

Sterkte Baudyh.

Ik ben dit jaar al 2 x naar Griekenland geweest, over 2 weken nog 6 dagen naar Zuid-Spanje en dan is het weer even klaar ;) .
Volgend jaar mei ga ik een klein weekje in mei met mijn zus naar Griekenland. Maar ik weet nog niet waarheen.

Lotus83
Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 17:00

Klinkt als een geslaagde vakantie naar Cyprus :j

Over 3 weken zit ik weer op Kos.. nog even een weekje weg.

Ik vind dat zo heerlijk in het najaar..
En dan is het weer wachten tot Juni -O-

Voor altijd in mijn hart.. ♡♡♡
https://www.vinted.nl/member/27278217-saina1983


NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 17:35

Sterkte Baudyh

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 18:39

Lotus83 schreef:
Klinkt als een geslaagde vakantie naar Cyprus :j

Over 3 weken zit ik weer op Kos.. nog even een weekje weg.

Ik vind dat zo heerlijk in het najaar..
En dan is het weer wachten tot Juni -O-


Ik ben eigenlijk niet van het naseizoen. Ik hou het meest van het voorjaar.
En in de winter naar de zon, vind ik heerlijk.

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 18:56

Is er nog iemand op Zakynthos nu?
Er zijn flinke natuurbranden daar |(

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 18:57

Meen je niet. Bah...zo naar.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 20:24

NatasjavE schreef:
Meen je niet. Bah...zo naar.


Ja.... ook op het vaste land.

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-19 09:07

O bah, wat naar. Ik sprak hier op Samos een hekikopterpiloot die binnen 2 weken alweer naar Athene terug moest. Alsof dan het gevaar geweken is? Ik reed ook langs het stuk waar onlangs de bosbrand was geweest. Dat blijft toch een triest gezicht.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 20:58

Je bent al op Samos Fitzroy?
Heb je het naar je zin?

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-19 21:03

Ik ga alweer bijna terug :+
Morgen laatste dagje ! Ik heb het prima naar mijn zin maar alleen uit eten is wel heel naar. :\ Aantal keren dus ook bewust vermeden maar nu heb ik nog geen souvlaki op _-:( Je wordt gewoon heel raar aangekeken als je alleen aan komt.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 23:11

Fitzroy schreef:
Ik ga alweer bijna terug :+
Morgen laatste dagje ! Ik heb het prima naar mijn zin maar alleen uit eten is wel heel naar. :\ Aantal keren dus ook bewust vermeden maar nu heb ik nog geen souvlaki op _-:( Je wordt gewoon heel raar aangekeken als je alleen aan komt.


En gewoon een souvlaki bij een Griekse snackbar?
Wel fijn dat je het verder naar je zin hebt gehad.

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-19 08:14

Ik denk niet meer dat het er vandaag van komt. Ik lig nog even heerlijk aan het zwembad en dan vanmiddag mijn spullen weer inpakken.

Ikaria is trouwens echt een aanrader voor wie van rust én authentiek Griekenland houdt. Bijna geen toerist te bekennen. Wat logisch is want het is best een onderneming. Ik ben toch wel 2 dagen aan het reizen geweest. Ik ga zeker nog een keer terug maar dan vlieg ik via Athene denk ik.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 08:15

Ikaria is een populaire zeilbestemming. Als tussenstop van de Cycladen naar de Dodecanese.
Ben er zelf nog niet geweest. Maar schijnt heel mooi te zijn.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: c_alsemgeest, mvdende, Paloma_Janet, TinkerTreas, verootjoo en 82 bezoekers