[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:41

simodi schreef:
Superpony dat zijn gewone gebruikssporen. Dit zadel hebben we al 10 jaar!


Oke, het leek een beetje blauw, vandaar.

Ik stond ergens op stal en iemand had een nieuw zadel met witte seat. Na het rijden nieuwe witte seat ook helemaal blauw. Zie je natuurlijk verder niks van tijdens het rijden verder.....

Mijn eigen zadel is echt oud, maar donkerder, dus zie je het niet zo. En die van mijn man is wel iets jonger en lichter.
Voor nu is mijn zadel vooral groen :(

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 12:59

Ik had een weekje niet gereden en stapte vandaag weer op. Nou begon lekker scheurde eerst uit mijn broek, ik dacht we gaan gewoon verder. Toen begonnen de 2 hondjes van de buren keffend langs de bak in de sloot mee te rennen dus dikke paniek. Toen die na 20 minuten binnen werden geroepen kwamen er nog 2 straaljagers waardoor ze er vandoor ging en ik achterover klapte in het zadel daardoor aan het bit trok en toen waren we ineens bitloos. Heel apart maar ze stond in 1x gelukkig stil.


Bij jullie hoop ik meer geluk.[ img ]

Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 13:00

:oo ai.... Dat is wel heel veel pech..

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 13:26

Jeetje.. dat is wel heel veel pech inderdaad :oo

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 14:12

Ik kon er gelukkig om lachen maar dat is puur van zenuwen waarschijnlijk en omdat ik op het nippertje ben blijven zitten :')

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 15:28

Hopelijk je paardje niks bezeerd in haar mond? Aan de andere kant altijd wel fijn dat iets breekt. Kent ze de geluiden of omgeving niet zo goed??

Wil wel weer rijden, maar zit pas op 3 wk en krijg mn zadel er niet zelf op nog............Had ML wel buitenritje voorgesteld dit weekend, maar waren te druk en hij heeft het ook genegeerd.......ggrrrr Alsof ik gek ben, hahaha

Van de week nog eens proberen. Misschien een beetje op zijn gevoel spelen :p

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 17:22

superpony schreef:
Hopelijk je paardje niks bezeerd in haar mond? Aan de andere kant altijd wel fijn dat iets breekt. Kent ze de geluiden of omgeving niet zo goed??


Ik heb haar sinds maart en die honden zijn altijd een dingetje geweest. Vooral omdat ze nu met zn 2 zijn. Je hoort ze ritselen en blaffen maar ziet ze niet. Dan is het even stil en dan beginnen ze weer. Ze bouwt dan heel veel spanning op. Het waaide dus dan hoor je ze ook niet echt door de bosjes rennen maar dan blaffen ze in 1x aan de andere kant. En ze is gewoon heel heet als ze een week stil staat. Ala ik haar 5x in de week beweging geef is het een compleet ander paard. De straaljagers vlogen aardig laag over en heb ik onder het zadel met haar nog niet eerder gehad.

Aan haar mond was niks te zien en ze liep ook braaf mee gelukkig dus de spanning was ze wel vrij gauw weer kwijt toen ik met haar buiten de bak ging wandelen.

[ img ]

Kimmsel
Berichten: 811
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 21:20

swartbeessie schreef:
Gaan er hier uit het topic ook mensen naar de clinics van Warwick Schiller, over twee weken?


Ik ga naar Horse Event voor hem. :D

Close Contact Horsemanship | Natural Horsemanship Instructrice.
www.closecontacthorsemanship.nl | Lessen, beleren en trainen.

[VOLG]EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Mondy
Berichten: 11787
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 21:35

Poh dan schrik je je ook dood. Sowieso al de 2e die ik nu voorbij zie komen.
Amanda volgens mij ook al !!

Hier Joker besloten bij te voeren.
Die heeft wat ingeteerd bij vorige stal mbt geen gras en op de nieuwe waar we staan heeft ie grote schrik gehad door koeien.
Dus hij mag een kilo of 50 aankomen.

En t smaakte dus prima :')

[ img ]
Plus nieuw blok erbij gehangen als toevoeging en de pavo haychuncks.
(En nee ik heb geen paint :') )

[ img ]


Ook voor 2e keer weer even naar de bossen....wat hebben we dat gemist zeg <3


[ img ]

[ img ]

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 22:54

hoikimmy, Ja, wat ze niet kunnen zien kan wel ellende geven. Hier in de bossen hebben we dat veel met wild. Ze ruiken en horen ze, maar zien ze niet.........

Wel heel fijn dat ze geen schade heeft in d'r mond. Heb weleens gezien hoe dat anders was toen iemand haar paard op de teugel liet staan.

Bij ons komen de heli's en straaljagers ook vaak over de boomtoppen. Vaak wordt het gemeld in het plaatselijke krantje, maar heel vaak ook niet. Ze moeten beseffen dat het voor dieren echt angst aanjagend kan zijn.

Mondy, vreselijk als ze op een stal zo slecht gevoerd zijn. Maar wel win-win situatie dat dat nu beter gaat en je weer naar het bos kan.

Mondy
Berichten: 11787
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 22:58

Nee niet slecht gevoerd hoor !!! Hij kreeg veel hooi gelukkig :j
Maar er was geen gras op de wei en hij verveelde zich.

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:55

superpony schreef:
Bij ons komen de heli's en straaljagers ook vaak over de boomtoppen. Vaak wordt het gemeld in het plaatselijke krantje, maar heel vaak ook niet. Ze moeten beseffen dat het voor dieren echt angst aanjagend kan zijn.


Wij hadden laatst voor het eerst een luchtballon die vrij laag over kwam. Ging op zich goed, tot ie de vlam ff open zette... dacht ik dat ik nuchtere paarden had, maar ze gingen mooi allemaal aan de kletter! :oo

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:22

O, ja die kwamen in het voorjaar een keer voorbij. Die van ons reageren inderdaad echt nergens op, maar zag en hoorde die ballon en dacht ook dat er wel wat reactie zou komen........Maar nee.....
Ik denk dat als ze het een paar keer gezien en gehoord hebben, dat ze het al eerder horen dan wij en herkennen.

Gelukkig hebben wij ook geen ruimte om op te landen :)

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 18:48

xXutopiaXx schreef:
superpony schreef:
Bij ons komen de heli's en straaljagers ook vaak over de boomtoppen. Vaak wordt het gemeld in het plaatselijke krantje, maar heel vaak ook niet. Ze moeten beseffen dat het voor dieren echt angst aanjagend kan zijn.


Wij hadden laatst voor het eerst een luchtballon die vrij laag over kwam. Ging op zich goed, tot ie de vlam ff open zette... dacht ik dat ik nuchtere paarden had, maar ze gingen mooi allemaal aan de kletter! :oo



Oooooohja goed dat je het zegt! Die luchtbalonnen was ik alweer vergeten dat zal ook wel mooi gaan.

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 18:50

superpony schreef:
hoikimmy, Ja, wat ze niet kunnen zien kan wel ellende geven. Hier in de bossen hebben we dat veel met wild. Ze ruiken en horen ze, maar zien ze niet.........

Wel heel fijn dat ze geen schade heeft in d'r mond. Heb weleens gezien hoe dat anders was toen iemand haar paard op de teugel liet staan.

Bij ons komen de heli's en straaljagers ook vaak over de boomtoppen. Vaak wordt het gemeld in het plaatselijke krantje, maar heel vaak ook niet. Ze moeten beseffen dat het voor dieren echt angst aanjagend kan zijn.

Mondy, vreselijk als ze op een stal zo slecht gevoerd zijn. Maar wel win-win situatie dat dat nu beter gaat en je weer naar het bos kan.


Varkens vinden ze allemaal eng hier. Of ie groot of klein is maakt niet uit. Ook als ze de varkens zien is het drama. Laatst 1 die kwam met neusje tegen stroomdraad dus die schreeuwde het uit. Nou madame wil anders niet zo graag achter uit, maar nu wel 10 meter.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 00:12

Ja, varken en zwijntjes zijn een ding. Heb al een paar keer achterste voren gestaan in het bos, haha. Alleen de shet en de Q merrie zijn stoer :)

We reden ooit ergens met varkentjes naast de bak en dat kon ik echt schudden.

Daarna hier in het bos met veel zwijnen en dan reageert mijn ene ruin echt heel erg op de lucht. Maar als je dan reetjes tegenkomt, schrikt ie ook weleens, omdat hij het verschil niet helemaal weet geloof ik.

Maar op een plek liepen er 2 varkentjes tussen de paarden en was alles oke........Gek genoeg.

Toen ik mn ene ruin net had, zat mijn man op de merrie in het bos en ik reed erachter. Er kwam heel atletisch en elegant een zwijn voorbij. Die stal zo ons pas over. Merrie in de ankers en mijn ruin echt een roll back waar je op zou plussen..........
En later reed ik een keer op hem met halster, zonder zadel en had er 3 naast mee aan een touwtje. Het werd donker en ik zag niet veel meer. Lag er blijkbaar een moeder zwijn met kinders in de berm en daar schrokken mn ruin waar ik op zat en de NF ernaast van. Maar dat pikte de shet niet, dus die corrigeerde echt zo van; doe normaal, hahahaha

Maar mijn man is met de shet aangespannen vaker zwijnen tegengekomen en dan zijn ze vanuit die positie echt groot en ze zijn niet bang, dus blijven voor je staan op het pad. Zoooo leuk. Alles eigenlijk wel. Reetjes kijken je ook alleen maar stom aan, van wat doen jullie hier??

Het ene moment reageren ze wel heftiger dan het andere moment. Onze hondjes ook. Volgens mij is dat tijdens de schemer of wanneer het wat vochtig is in de lucht echt sterker. Ik ruik het zelf ook wel soms.
Sowieso zie je overal waar ze hebben lopen woelen.

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 19:19

Ik kom ze in het wild hier eigenlijk niet tegen, maar hier in de buurt kan ik 3 kanten uit en alle 3 de kanten zit een zorgboerderij met of hangbuikjes of grote varkens. En 1 heeft een alpaca die is ook heel eng schijnt... als ik ernaast loop dan loopt ze stoer door maar vooral als er een ander paard bij is gaat ze echt in de achteruit of een roll back waar je u tegen zegt :')

xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 07:13

Jay doet dat gelukkig niet meer, de clinic heeft geholpen!! :D :):) Meneer doet niet meer zo debiel als we koeien tegenkomen :P Ondanks dat ze anders zijn van kleur, loopt ie er gewoon normaal langs :+:

[ img ]

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 07:14

Gaan er mensen van hier naar het Paint NK in Arnhem dit weekend?

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 09:51

Nee ik ga niet maar het is vast leuk!

Love - language - leadership

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 14:21

Oeh mag ik me melden? :D

Ik heb ook iets met western O:) :))

Jullie zullen me vast al ergens voorbij hebben zien komen, zo niet, dit is mijn quartermerrie Joy:
[ img ]

We zijn sinds een paar maanden bezig met onder het zadel beleren en dat gaat zo goed! Joy doet onwijs haar best en pakt het allemaal heel snel op *\o/*

Wat een verschil in slechts een paar ritjes:
[ img ]
[ img ]

[ img ]
[ img ]

Best view in the world! <3
[ img ]

Wie zijn er allemaal op HE? Er is een stalgenootje van me nu om demo's te geven bij de wran stand!

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

swartbeessie
Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 16:17

Bellatrix schreef:
Gaan er mensen van hier naar het Paint NK in Arnhem dit weekend?


Oh dat lijkt me best leuk, ik woon in de buurt. Ga jij?


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 17:22

Ja, ik ga 2 dagen fotograferen!!

Mondy
Berichten: 11787
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 19:56

Oh leuk ! Benieuwd weer naar je foto's :j

En knappe Joy <3

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 19:59

Ik ben ook benieuwd. :=
Worden 2 lange dagen...en dan maandag gelijk cursus. :')

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers