Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 12:48

Mars schreef:
Ik kom net terug uit Florida en qua pretpark wil ik je nog de volgende tip geven: neem niet te grote tassen mee naar Universal. Voor een aantal attracties moet je je tas en spullen verplicht opbergen. Er zijn gratis lockers maar die zijn vrij klein. Een standaard Eastpak past daar nét in maar niet als er bijvoorbeeld flesjes water en dat soort spul in zitten. Dus t is handiger om eea te verdelen of meerdere lockers pakken.

Waarom zou je uberhaupt een tas mee nemen? Ik had een heuptasje om met portemonnee en telefoon. Meer heb je niet nodig. Camera heb ik niet meegenomen, heb alleen met telefoon gefotografeerd.


Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 12:50

elnienjo schreef:
Waarom zou je uberhaupt een tas mee nemen? Ik had een heuptasje om met portemonnee en telefoon. Meer heb je niet nodig. Camera heb ik niet meegenomen, heb alleen met telefoon gefotografeerd.


Heb altijd wat water en iets te snacken mee :) en voor eventuele aangekochte zaken

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 12:52

Keet schreef:
elnienjo schreef:
Waarom zou je uberhaupt een tas mee nemen? Ik had een heuptasje om met portemonnee en telefoon. Meer heb je niet nodig. Camera heb ik niet meegenomen, heb alleen met telefoon gefotografeerd.


Heb altijd wat water en iets te snacken mee :) en voor eventuele aangekochte zaken

Ik kocht gewoon telkens een nieuw flesje water, want bijvullen is er toch niet bij in Amerika waar al het kraanwater naar chloor smaakt. En op het eind van m'n bezoek ging ik pas shoppen en liep dan met plastic tasje. Ondanks dat ik graag fotografeer heb ik bewust mijn dslr niet meegenomen. Al dat gesleep en dan nog het risico dat je cameratas in een kluis moest. Vond het wel fijn om m'n handen vrij te hebben.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 12:55

Wij halen over het algemeen flesjes water bij de walmart :) en nemen er daar dus van mee het park in :) kopen daar fris ter afwisseling. Drink ook geen kraanwater in USA.
Mijn eerste activiteit komende vakantie is dus een ritje met een uber naar de supermarkt :+

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:02

Keet schreef:
Wij halen over het algemeen flesjes water bij de walmart :) en nemen er daar dus van mee het park in :) kopen daar fris ter afwisseling. Drink ook geen kraanwater in USA.
Mijn eerste activiteit komende vakantie is dus een ritje met een uber naar de supermarkt :+

Ik dronk zeker 6 flesjes per dag. Echt niet dat ik met 3 liter water naar 'n pretpark zou lopen sjouwen! Bovendien heb ik mijn drinken graag koud. Wat 'n gedoe wil je je op de hals halen om een paar dollar te besparen.

Heb je geen huurauto trouwens dat je een uber wil nemen?

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:04

Nee :) geen huurauto.
En ga uiteraard naar de walmart voor meer dan alleen water ;) dus gedoe om een paar dollar te besparen? Dat is makkelijk oordelen ;)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-19 13:39

Ik heb zitten kijken wat best te doen met de huurauto tijdens de parken. Parking aan de parken is ook duur, maar lijkt toch duurder uit te komen met uber voorlopig, dus denk dat ik de auto bij houd. Ik heb door mijn werk fikse korting op de auto dus dat scheelt.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:43

poes schreef:
Ik heb zitten kijken wat best te doen met de huurauto tijdens de parken. Parking aan de parken is ook duur, maar lijkt toch duurder uit te komen met uber voorlopig, dus denk dat ik de auto bij houd. Ik heb door mijn werk fikse korting op de auto dus dat scheelt.


Dat is fijn :)
Heb voor de parken een shuttle :) en Disney Transportation. Parkeren is 30$ per dag geloof ik inmiddels.
Ik ga daar de weg niet op, zeker niet in een automaat waar ik nog nooit mee gereden heb en in mijn eentje.
Ik doe avontuurlijk :D ik ga Uber proberen

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:46

Puur persoonlijk hè:
Eens met het niet bezoeken van Seaworld. Dat is voor mij iets met voortschrijdend inzicht.
Beide universalparken voor het Harry Potter gedeeltes. Island of adventure vond ik verder weinig boeiend
Magic kingdom en Animal kingdom super
Grote delen van Epcot Mwah.... die landen exposities zijn zo cliché. Niet leuk.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-19 13:50

Epcot twijfel ik nu wel over. Mss dan toch maar de studio's of anders een dagje extra animal of magic kingdom.

Keet: slaap je op 1 van de resorts dan? Viel dat mee van prijs?

Wij hebben een airbnb geboekt.

Autorijden heb ik geen schrik van, rij thuis al jaren automaat. Zolang het verkeer niet standje 'Azië' is, durf ik wel rijden :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:52

Nee, zit net buiten Disney Springs met een hotel :) en die bieden een shuttle aan naar het park :)
Met zijn tweeen nemen we altijd een auto. Maar nu voor mij alleen met hele dagen in het park vind ik het niet nodig en zonde :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-19 13:56

Nee snap ik hoor, wij delen kost van de auto alweer door 2 dus dat scheelt enorm. En uber is zo handig.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:56

Ik kan me de USA zonder auto toch echt niet voorstellen. Ga je dan overal met Uber naartoe ? Naar de Walmart, naar de mall, om te eten enz enz. Het lijkt mij bijzonder onhandig eerlijk gezegd.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-19 13:58

Uber is juist supersnel en geen parking zoeken, je kunt wat drinken etc. Wij nemen geregeld uber en laten dan onze huurauto staan precies daarom op onze reizen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:59

Fitzroy schreef:
Ik kan me de USA zonder auto toch echt niet voorstellen. Ga je dan overal met Uber naartoe ? Naar de Walmart, naar de mall, om te eten enz enz. Het lijkt mij bijzonder onhandig eerlijk gezegd.


Maar moet ik voor die 3 ritjes dan een huurauto huren en parkeergeld gaan betalen? Weet in USA wel leukere dingen te doen met mijn geld.
1 mall zit op loopafstand, net als vele eetgelegenheden.
Shuttle naar het park. Itrolley om de hoek. Transfers van/naar vliegveld.
Dus zou de walmart overblijven waar ik dan een uber voor nodig heb

Als je buiten Orlando vineland/idrive zit, dan snap ik dat je een auto wilt hebben. Maar anders is alles vrij bereikbaar

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 16:50

Iedereen kiest de manier van vakantie vieren die bij hem/haar past hè?

Mars
Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 22:53

elnienjo schreef:
Waarom zou je uberhaupt een tas mee nemen? Ik had een heuptasje om met portemonnee en telefoon. Meer heb je niet nodig. Camera heb ik niet meegenomen, heb alleen met telefoon gefotografeerd.


Water bij je hebben is wel prettig in de hitte. Of je het nu daar in het park koopt of bij Walgreens meeneemt. Wij waren met 3 dus 3 flesjes, mijn portemonnee past trouwens ook niet in een heuptas. Dan nog mijn telefoon, zonnebril plus hoes, fles zonnebrand (want met 1x smeren red ik het daar niet) mijn medicijnen, de expresstickets, wat snoepjes/kauwgom, sleutels, etc. Dus ja een rugtas vond ik wel handig.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

eva1969
Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 23:08

Wat grappig, Epcot verraste ons juist in positieve zin. Animal Kingdom vonden wij dan juist weer wat minder. Verder deden wij nog Magic Kingdom wat ik een volledige Disneyland Paris deja-vu vond, en Universal Studios wat top was omdat we het hele park zo'n beetje voor ons alleen hadden. Kennedy Space Center was gaaf, de tocht door de Everglades met zo'n hovercraft vond ik het hoogtepunt van onze rondreis Florida. Miami vond ik niks aan, St. Augustine was leuk om gezien te hebben. Dit alles was voor ons overigens ruim 10 jaar geleden.

Insta: ArtbyEvaRoeters

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-19 22:45

Vraagje over het kennedy space center: vonden jullie het basic admission ticket genoeg of had je een add on tour erbij?
Hoeveel tijd was je er kwijt?
Is erna doorrijden naar Miami te doen?

Dank je!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Iris82
Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 04:35

Wij hebben gewone kaartjes gekocht maar achteraf hadden we daar spijt van. We zijn er van open tot sluit geweest en ik stond nog te balen dat t al tijd was. Zo gaaf! <3

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 05:44

Die tour doen! Je gaat daarmee verder het terrein op. Hartstikke interessant.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-19 06:16

Weet je nog welke tour je bedoelt?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

eva1969
Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 07:10

Wij hadden bij het space center achteraf veel spijt dat we niet naar de lanceerplatforms waren geweest.

Insta: ArtbyEvaRoeters

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 08:39


Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Iris82
Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 09:12

eva1969 schreef:
Wij hadden bij het space center achteraf veel spijt dat we niet naar de lanceerplatforms waren geweest.



Ja das echt ook wel een must see.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Redford en 65 bezoekers