[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nala
Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 16:42

Daphneeeej schreef:
Nala schreef:
Ik laat helaas zaterdag toch maar een "gewone" zadelmaker komen. Dit zadel blijft ondanks ander Pad, pommel, en inlages kiepen en laat mij ook naar voren vallen in mijn zit.


Snap wel dat het niks is geworden met het zadel. vind het er op de foto’s ook echt niet fijn uit zien. Kanteld voorover, is best klein voor jou waardoor ik snap dat je voorover valt in het zadel.
Had je al andere soorten (semi)boomloze merken geprobeerd of alleen Edix?


Edix, Barefoot en ghost heb ik geprobeerd. Alleen deze lag goed en schoof niet.

Helaas heeft de enige dealer die zonder route bij mij op stal komt alleen deze drie merken.

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤


Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 18:28

En in Duitsland, Nala??? Daar zitten ook veel zadelpassers die ook aan huis komen met andere merken?

Vera
Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 19:54

J0anieke schreef:
Haha oeps, ik ben gewoon gek op ghost... _O-

Hahaha ik zie het! Zit je er niet erg bovenop, dat het erg hoog op de rug van je paard ligt?

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

J0anieke
Berichten: 4859
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 20:09

Nee, het is aan het begin wel even raar en wennen, vooral als het zadel nieuw is. Hij zakt wat in als je hem een tijdje in gebruik hebt. :)

    Alana. ♡

Nala
Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 21:02

Kwetal schreef:
En in Duitsland, Nala??? Daar zitten ook veel zadelpassers die ook aan huis komen met andere merken?


Daar vind ik helaas ook bijna niemand.

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤


Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 22:48

Nala schreef:
Kwetal schreef:
En in Duitsland, Nala??? Daar zitten ook veel zadelpassers die ook aan huis komen met andere merken?


Daar vind ik helaas ook bijna niemand.

Dat lijkt me stug...... of ze heel veel merken hebben kan ik niet beloven, de meesten hebben Barefoot, sommige ook Ghost en dan vooral de Deuber/Startrekk zadels.

Laurora
Berichten: 2630
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:40

Vraagje: wie heeft hier wel eens een zadel laten verzenden?
Ik heb mijn ideale zadel 2e hands gevonden, maar het is echt aan de andere kant van het land. Ik overweeg nu om te vragen of de verkoper het zadel op wil sturen maar vind dit toch een beetje eng bij een bedrag van ruim 500 euro.
Ervaringen en tips?

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

Sonja_vR
Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:47

Meermaals
Als ontvanger en verzender
Met boom en boomloze zadels
Variërend van eBay koopjes van rond de 100 euro tot mijn huidige stubben die ik voor 650 heb gekocht

Heb altijd verzonden of laten verzenden met verzekering (euro of 13 is dat geloof ik )
En zolang je een groot genoege doos bouwt (samenstellen van twee of drie dozen, twee sinaasappeldoZen als bodem en bovenkant met stevige dozen verknippen tot zijkant en veel tape )
En er gewoon netjes ingepakt word
(Veel krant en een fleecedekentje van de action oid )
Gaat dat prima

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

DubbelFun
Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:48

Ik heb al diverse zadel laten komen en ook verkocht, zowel binnen NL als naar/vanuit Amerika, Duitsland, Engeland etc :)
Er kan altijd iets mis gaan natuurlijk, maar als je de verkoper genoeg vertrouwd en je hebt er goed kontakt mee zou ik het gewoon doen.
Vaak is versturen wel verkocht!
Ken je niemand aan die kant van het land die het voor je kan halen en alsnog opsturen ??

Laurora
Berichten: 2630
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:55

Bedankt voor de ervaringen! Dat klinkt wel positief. Ik zou het idd sowieso verzekerd laten versturen.
Helaas ken ik niemand in die omgeving, maar misschien dat er iemand is die er af en toe langskomt om wat voor reden dan ook. Zal eens even links en rechts informeren :)

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

DubbelFun
Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:28

Ik heb wel eens een oproepje op Bokt geplaatst omdat ik erg graag een bepaalde cavia wilde hebben. Die is toen ook opgehaald door een Bokker die daar uit de buurt kwam en via mij ergens anders naar toe moest. We hebben toen ergens bij mij in de buurt afgesproken langs de snelweg waar ze overheen moest en toen de caaf in ontvangst genomen :)

viola
Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 18:23

Zorg in ieder geval dat je verzekerd verzend. Ik heb een keer een zadel verzonden die is kwijtgeraakt bij de post. Hoe in godsnaam zo'n doos kwijt kan raken vraag ik mij echt af, maar heb netjes de waarde van het zadel plus verzendkosten terug gekregen en natuurlijk terug gestort naar de koper.

Skogan
Berichten: 786
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 08:04

Je had best geluk dus , viola.
Ik heb een zadel uit NL gekocht, raakte kwijt. Kwam 1maand later aan in ellendige staat. Doos geschuurd, boom gebroken. De verkoper kreeg ik niet meer te word, Post NL beweerde dat alléen de verzender kan reklamatie maken. Gelukkig had ik hier iemand met een paard dat zadel leek net op maat gemaakt. Dus zadel terug sturen naar Nederland bij Hulsebos om te checken en reparer boom. 3weken later zadel terug zonder problemen. Paard loopt geweldig eronder. Eigenaresse heel blij. Alleen ik bleef de dupe, en ik verloor de helft van de waarde van 't zadel. Dus nu, hoe verveelend 't is voor anderen, ik betaal alleen met paypal en ten minste je hebt verzekering op 't verzending.

Mijn Golden Horse, AES goedkeurde palomino hengst
https://www.facebook.com/Karat-J-My-Golden-Horse-AES-Licensed-Stallion-100827442663341

Pools in Frankrijk en op bokt om Nederlands bij te werken.
Ulysse: Ama3A +10wp Ama3B +2wp
Ama2B +3wp Ama2A +3wp

DubbelFun
Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 08:08

@skogan: geldt dat ook voor privé-aankopen?? Ik dacht nl alleen als je dingen van ebay of andere 'winkel' koopt ??

paddraigh
Berichten: 3692
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:04

Je kan altijd met paypal betalen..

Alleen ben je als verkoper dus de dupe als iemand niet eerlijk is..
Ik verkoop niets met paypal.
(Als verkoper ben je niet beschermd)

DubbelFun
Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:07

Bij Paypal is de koper idd beter af als de verkoper. Dat heb ik ook vaker gehoord.

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:14

Sommige koopsites bieden beide zijden bescherming - je kunt je geld op een tussenrekening laten storten, dan krijgt de verzender pas als het artikel is aangekomen. Maar dat is natuurlijk ook niet waterdicht - als je dat wil moet je het afhalen.....

Skogan
Berichten: 786
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:30

Hebben jullie geen blablacar in Nederland? Dan kan je ook heen om zadel zelfs op te halen :D

Mijn Golden Horse, AES goedkeurde palomino hengst
https://www.facebook.com/Karat-J-My-Golden-Horse-AES-Licensed-Stallion-100827442663341

Pools in Frankrijk en op bokt om Nederlands bij te werken.
Ulysse: Ama3A +10wp Ama3B +2wp
Ama2B +3wp Ama2A +3wp

viola
Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:12

Alleen de verzender kan inderdaad gaan klagen en geld terug vragen dus je zal de verzender wel moeten vertrouwen. Ik heb dat toen natuurlijk netjes gedaan en het geld aan de koper terug gestort, maar je weet maar nooit of andere dat ook doen.

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:18

Ah, mooi dat het nu net over het (ver)kopen van zadels gaat :D Ik ga nu toch echt mijn BF Nottingham verkopen. Voor de mensen die vaker boomloze zadels verkopen, wat vinden jullie de beste plaatsen om dat te doen? FB, Marktplaats, de Bokt markt? Zadel verkeert in hele goede staat dus gaat zeker niet voor een prikkie weg, maar ik wil er liever ook niet maanden mee leuren :))

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

blackstar
Berichten: 3187
Geregistreerd: 03-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:24

Laurora schreef:
Vraagje: wie heeft hier wel eens een zadel laten verzenden?
Ik heb mijn ideale zadel 2e hands gevonden, maar het is echt aan de andere kant van het land. Ik overweeg nu om te vragen of de verkoper het zadel op wil sturen maar vind dit toch een beetje eng bij een bedrag van ruim 500 euro.
Ervaringen en tips?


Waar woont de verkoper van het zadel en waar moet het zadel naartoe??? Misschien dat er mensen in de buurt wonen of er binnenkort daar in de buurt zijn en je willen helpen???

Blackstar † 02-01-2016
Rust zacht meisje

Tailina 16-04-2016
B+2

DubbelFun
Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:24


pmarena
Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:25

Oh ik dacht dat je hem al verkocht had joh Berdien! Gewoon ergens een advertentie plaatsen, mij mailen met de link en ik deel die op de Barefoot facebook voor je voor wat meer aandacht :)

dianaw33
Berichten: 1881
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:30

Over het verzenden van zadels: ik koop en verkoop regelmatig via verzenden. Ook hele dure zadels, ik zal het afkloppen maar nooit problemen, en eigenlijk meestal via de standaard pakketpost voor 6.50 van PostNL. Ik blijf er wel altijd voor thuis, anders gaan zadels zwerven om vaker aangeboden te worden en dat wil ik niet. Alleen de Belgische post is een drama, die leveren slecht in België, sturen pakketten zonder aangebeld te hebben retour. De laatste keer heb ik het via DPD gedaan naar Belgie, en die was goedkoop en prima op tijd geleverd.

Over het verkopen van boomloos; in de Facebookgroep van barefoot en boomloos loopt dat het beste.

Sonja_vR
Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:59

Berdien schreef:
Ah, mooi dat het nu net over het (ver)kopen van zadels gaat :D Ik ga nu toch echt mijn BF Nottingham verkopen. Voor de mensen die vaker boomloze zadels verkopen, wat vinden jullie de beste plaatsen om dat te doen? FB, Marktplaats, de Bokt markt? Zadel verkeert in hele goede staat dus gaat zeker niet voor een prikkie weg, maar ik wil er liever ook niet maanden mee leuren :))


Zou sowieso fb de barefoot/boomloos verkoop groep(en gewoon de verschillende zadel verkoop groepen en dan ook op Markt delen
en bokt doen
Dan ben je hem waarschijnlijk zo kwijt

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Irma77, Jolynne, marjor en 14 bezoekers