Ik heb een paard dus veel geld

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 05:00

Nico12 schreef:
TS: bedoel je EIGEN paard?

Een "eigen paard" : ja dan heb je (heel) veel geld.

Daarom heb ik geen "eigen paard".
Alle kosten van het paard die ik vrijwel dagelijks rij worden betaald door de eigenaar.
Ik ga er op de fiets heen.


ja denk dat ze dat bedoeld, want er staat : ik heb een paard, dus veel geld.

Jij hebt geen paard, je rijdt het paard van een ander, maar is niet de jouwe :+


Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Ik heb een paard dus veel geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 06:07

Ik denk dat het ook een beetje van de regio afhangt waar je woont. Als je een gemiddeld salaris hebt dan is het hier in omgeving Den Haag een flinke uitdaging om een paard te kunnen onderhouden denk ik. Gemiddelde stalling kost al snel >400 euro als je wil dat je paard buiten komt. En dan nog hoefsmid etc en natuurlijk sparen. Niet iedereen heeft elke maand €500,- over naast alle andere vaste lasten.

Maar ik lees ook veel reacties van mensen die twee paarden op een wei hebben en €100,- betalen. Dan is het natuurlijk al een heel ander verhaal en kan ik me voorstellen dat zoiets met een minder hoog salaris wel haalbaar is. :j

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Ik heb een paard dus veel geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 06:32

Maar wat is uberhaupt veel geld of salaris? Is modaal veel? 1,5 keer? Wat is veel? Want ik denk dst we wel kunnen stellen dat het niets te maken heeft met het uitgwvepatroon, omdat dat bij iedereen anders is. Daar kun je je geen conclusies uit trekken.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Sabbientje
Berichten: 4679
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 07:03

Ik zeg altijd "Geld heb ik niet, maar spullen...."
Zonder paarden had ik een gevulde bankrekening, maar wel een leegte in mijn hart :')
(En had ik misschien tijd om op te bank Netflix te kijken :+ )

upendo
Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 07:04

Uhm ja. In deze context zijn wij rijk. 2 paarden op een volpension stalling met regelmatig wel iets nieuws (dekje/rijkleding).

Maargoed, als ik vertel dat mijn vriendin tandarts is ben ik instant al een golddigger, dus ik lig sowieso al niet meer wakker van wat mensen vinden. Ga dan ook zeker niet vertellen dat ik ook gewoon een baan heb waarmee ik mijn eigen broek zou kunnen ophouden, want het vooroordeel zit er dan toch al.

Over de vraag wat je terug hoort als je met een 4x4 etc rondrijdt; wij krijgen van stalgenoten soms wel terug dat ze jaloers zijn dat we zo regelmatig nieuwe spullen hebben voor de paarden en dergelijke. Wij kopen daarmee alleen bijna nooit iets voor "onszelf" (buiten rijkleding).

Maargoed, ik schaar mezelf wel onder rijk. En daar is niks mis mee. We werken er allebei hard zat voor. Vind het zo jammer dat er in Nederland een soort sfeertje heerst dat je in het modale plaatje moet passen en anders superdankbaar moet zijn of andere mensen moet helpen.
Leef ik decadent? Misschien. Maar zonder mijn paarden zou ik niet gelukkig zijn en dat is me al het geld in de wereld waard.

fannetje
Berichten: 3530
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Ik heb een paard dus veel geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 07:54

Als idd die 4 x 4 de maatstaf is met volpension, dan ben ik bijna rijk :+ Heb wel die 4 x 4 (maar wel al 13 jaar oud) en hij staat op pension, maar net niet volpension :P
Maar nee, ben niet rijk, al ben ik wel blij dat ik het in mijn eentje kan rooien, het is geen vetpot. Maar voor hem heb ik het over.

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 07:59

Gimme_Joy schreef:
Maar wat is uberhaupt veel geld of salaris? Is modaal veel? 1,5 keer? Wat is veel? Want ik denk dst we wel kunnen stellen dat het niets te maken heeft met het uitgwvepatroon, omdat dat bij iedereen anders is. Daar kun je je geen conclusies uit trekken.

Ik vind netto boven de 3000 royaal en boven de 4500/5000 netto heel veel. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:00

Ik ervaarde dat wel zo als klant op een voor deze regio zeer prijzig pensionadres.
Alsof al mijn medepensionklanten er vrij weinig voor hoefde te doen (no offense maar dat was waarschijnlijk ook zo), zij kwamen echt uit een ander milieu dan ik, al was dat wel een uiterste qua stalling en publiek zeg maar.

Inmiddels ben ik met 2 paarden aan huis goedkoper uit dan met 1 paard in die pensionstal ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:00

MarlindeRooz schreef:
Gimme_Joy schreef:
Maar wat is uberhaupt veel geld of salaris? Is modaal veel? 1,5 keer? Wat is veel? Want ik denk dst we wel kunnen stellen dat het niets te maken heeft met het uitgwvepatroon, omdat dat bij iedereen anders is. Daar kun je je geen conclusies uit trekken.

Ik vind netto boven de 3000 royaal en boven de 4500/5000 netto heel veel. :P


En reken je dan alleen of als gezin?

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:00

Alleen. :)

Maar samen kan je natuurlijk meer uitgeven. :P Maar als je samen boven de 5000 netto zit kan je aardig lekker leven gok ik zo.

fannetje
Berichten: 3530
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:03

MarlindeRooz schreef:
Gimme_Joy schreef:
Maar wat is uberhaupt veel geld of salaris? Is modaal veel? 1,5 keer? Wat is veel? Want ik denk dst we wel kunnen stellen dat het niets te maken heeft met het uitgwvepatroon, omdat dat bij iedereen anders is. Daar kun je je geen conclusies uit trekken.

Ik vind netto boven de 3000 royaal en boven de 4500/5000 netto heel veel. :P


Dat vindt ik ook, daar kom ik echt niet aan.

Anoniem

Re: Ik heb een paard dus veel geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:04

Ik kom alleen aan beiden niet _O-
Verkeerde sector gekozen :+

SophievdV
Berichten: 14715
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:07

Netto 5000 betekent bruto zo'n 10.000 euro per maand hé. Dat is veel! Op jaarbasis is dat 120k bruto nog zonder de vakantietoeslag er bij. Er zijn niet veel mensen die dat verdienen.

Als je een paard goed kunt onderhouden dan heb je het niet krap. Hoewel het soms ook met prioriteiten te maken heeft. Er zijn mensen die droog brood eten om hun paard te kunnen houden. Alles is relatief en de stelling is daarmee een beetje kort door de bocht.

Maar goed, neemt niet weg dat veel mensen zonder paarden het wel zo zien :)

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:12

SophievdV schreef:
Netto 5000 betekent bruto zo'n 10.000 euro per maand hé. Dat is veel! Op jaarbasis is dat 120k bruto nog zonder de vakantietoeslag er bij. Er zijn niet veel mensen die dat verdienen.

Als je een paard goed kunt onderhouden dan heb je het niet krap. Hoewel het soms ook met prioriteiten te maken heeft. Er zijn mensen die droog brood eten om hun paard te kunnen houden. Alles is relatief en de stelling is daarmee een beetje kort door de bocht.

Maar goed, neemt niet weg dat veel mensen zonder paarden het wel zo zien :)

Ik zeg ook heel veel. _O- Maar ken er genoeg die dat verdienen hoor. Maar ken meer mensen die minder verdienen en wel een paard houden. :=

050206051012
Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:17

Voorheen, toen ik nog vrijgezel was en alles in m'n uppie deed (ik heb m'n 2 paarden al 17 en 19 jaar in mijn bezit) is het ook anders geweest en had ik 2 banen om alles te kunnen betalen, maar hee... keuzes! Je hebt dan dus wel geld, maar je kiest voor paarden. Je kunt ook aan de drugs gaan, kost ook een hoop.

Tegenwoordig is de situatie anders en staan m'n 2 paarden in volpension, maar dit gaat gewoon met de vaste lasten mee, die voelen we financieel niet. Rij ook al jaren niet meer, die interesse is er niet meer, staan gewoon als dure grasmaaiers, maar zeg altijd maar 'zolang je het kunt betalen...', ze staan me niets in de weg. Deze maand bv hebben we de smid, ontwormen, vaccinatie en wassen van de dekens (alles x2), dat zijn kosten die er gewoon bij horen.

Lenexa
Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:19

Bij mij is het meer ik heb een paard en daar veel geld voor over. Ik geef per maand tussen de 500-700 euro uit aan mijn paard. Mijn vriendinnen kunnen het niet missen dus als je hen het zou vragen heb ik geld over.
Maar ondanks we kwa salarissen en huizen niet veel verschillen, heb ik een lage hypotheek en andere betalen bijvoorbeeld hoge huur wat echt honderden euros scheelt. Ik heb geen studieschuld waar een ander daar al 250 euro per maand aan kwijt is. Om maar een paar voorbeelden te noemen.

Ik kan nog veel dingen doen naast paard, vakanties, shoppen, leuke dingen. Maar ik maak ook zeker keuzes, zo neem ik liever 2x les dan dat ik 100 euro aan een festival uitgeef.

Maar als dat denken dat ik rijk ben snap ik dat ook wel, veel mensen zouden niet deze bedragen per maand aan een hobby kunnen uitgeven.

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Ik heb een paard dus veel geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:36

Tsjah, ik verdien nou niet per se heel veel en heb een paard en rij ook wedstrijden. Maar daar staat dan wel tegenover dat ik niet de duurste merken koop qua kleding (of paardenspul), niet heel vaak naar restaurants ga en niet 2-3x per jaar op vakantie ga.

Kwestie van prioriteiten. Ik geef zo'n 400 euro p/m aan mijn paard uit. Anderen spenderen dit aan uitgaan/ kleding/ restaurants/ sigaretten/ make-up :)

:wave:

Orsje
Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:45

Hier getrouwd en een dochter van 2 jaar. Zijn 7 jaar geleden naar Duitsland geëmigreerd en daar een huis met grond gekocht.

Ik werk 24 uur in de detailhandel, manlief fulltime als Brandweerman. Dus veel wisselende diensten aan beide kanten en soms leven we echt langs elkaar.

Ik heb 1 paard op half pension staan, waar ik zelf moet mesten dagelijks. Gelukkig een lieve verzorgster die 2x per week trouw komt.

Dan ook nog een pony met geiten aan huis.

Het is een fulltime dagtaak om alles aan het einde van dag verzorgt te hebben. Geld? Ja.. Dat is leuk als het loon net binnen komt.. Helaas blijft daar weinig van over als de vaste lasten zijn afgetrokken.

Maar het is een bewuste keuze geweest. En daarbij hebben we gekozen voor dagelijks meer plezier in de kleine dingen, dan elk jaar op vakantie te kunnen gaan.
We zijn nu op onze 2e vakantie in 8 jaar. 6 dagen Spanje. Helaas zit langer er niet in, omdat we andere mensen de dieren moeten laten verzorgen. Dan gaan wij niet uitgebreid 10 dagen even weg omdat het onze dieren en zorg zijn.

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Ik heb een paard dus veel geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:50

In mijn opinie heb je inderdaad véél geld als je je een hobby/sport kunt veroorloven (op wat voor manier dan ook) die zoveel geld kost als het houden van één of zelfs meerdere paarden.
Dat geldt ook voor de mensen die hier optellen wat ze er allemaal voor moeten laten. Zo prioriteiten kunnen stellen is in alle gevallen een (grote) luxe.

renee16
Berichten: 4894
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:20

MarlindeRooz schreef:
Gimme_Joy schreef:
Maar wat is uberhaupt veel geld of salaris? Is modaal veel? 1,5 keer? Wat is veel? Want ik denk dst we wel kunnen stellen dat het niets te maken heeft met het uitgwvepatroon, omdat dat bij iedereen anders is. Daar kun je je geen conclusies uit trekken.

Ik vind netto boven de 3000 royaal en boven de 4500/5000 netto heel veel. :P



Netto 3.000,- heb je het ook al over een salaris van ongeveer/bijna 4.500,- bruto.
Dat is al bijna dubbel modaal...

Van een modaal salaris een paard betalen is prima te doen, het is net de prioriteit die je er zelf bij hebt.

Ik heb er destijds voor gekozen te wachten tot ik het 'ruim' kon betalen op papier.. En in de praktijk krijg ik het nog steeds voor elkaar dat het iedere maand op is ;)

~ <3 CADIZ <3 ~ Eindstand: Z1 + 6 ~
18.11.14:https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1816678


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:26

Huh, oh nee ik ken alleen het tegenovergestelde als ik zeg dat ik een paard heb gehad krijg ik altijd juist de opmerking een paard is toch heel duur? :P

Sizzle
Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:27

Kuggur schreef:
In mijn opinie heb je inderdaad véél geld als je je een hobby/sport kunt veroorloven (op wat voor manier dan ook) die zoveel geld kost als het houden van één of zelfs meerdere paarden.
Dat geldt ook voor de mensen die hier optellen wat ze er allemaal voor moeten laten. Zo prioriteiten kunnen stellen is in alle gevallen een (grote) luxe.


Maar dan betekend dat in dat geval automatisch dat bijstand gelijk staat aan veel geld, toch?
Er zijn immers genoeg mensen die van de bijstand een paard houden.

_Zoe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:43

Ik zou het veranderen naar; ik heb een paard, dus geef veel geld uit :') blijft toch weinig over hahaha

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

renee16
Berichten: 4894
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:48

_Zoe schreef:
Ik zou het veranderen naar; ik heb een paard, dus geef veel geld uit :') blijft toch weinig over hahaha


Dit ja...
Ik heb een paard, dus nergens anders meer geld voor haha

~ <3 CADIZ <3 ~ Eindstand: Z1 + 6 ~
18.11.14:https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1816678

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Ik heb een paard dus veel geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:49

ik heb een paard, dus ik hád geld :))

:wave:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Appelien, Googlebot, tienus63, vilheide en 45 bezoekers