[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 14:27

Yv_ schreef:
Het is The Darkest Minds geworden. Boeken nog niet gelezen, dus nog geen vergelijkingsmateriaal. Homecoming wil ik nog wel heel graag zien en Nos4a2 ben ik erg nieuwsgierig naar omdat ik het boek zo gaaf vond. (heb jij 'm al gelezen Jans??)


Nog niet! Heb nog 2 moetjes die even moeten en dan ga ik hem oppakken denk ik!


C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!
Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 14:45

Yv_ schreef:
Ja, ik hou niet zo van fantasy dingen, dus dan valt er best veel af _O-. Carnival Row heb ik geprobeerd, maar na een halve aflevering uitgezet. Grimm is echt een van de weinig die ik van begin tot eind op het puntje van mijn stoel heb zitten kijken. Nieteens kijken, want heb bij deel 1 van de laatste aflevering letterlijk zitten schelden en schreeuwen _O-.

Het is The Darkest Minds geworden. Boeken nog niet gelezen, dus nog geen vergelijkingsmateriaal. Homecoming wil ik nog wel heel graag zien en Nos4a2 ben ik erg nieuwsgierig naar omdat ik het boek zo gaaf vond. (heb jij 'm al gelezen Jans??)

Maar ik kreeg gister ook een nieuwe spaanse thriller binnen: De Zigeunerbruid van Carmen Mola. Had er nog nooit van gehoord, maar klinkt echt wel heel erg tof! Dus wellicht dat ik daar zo aan begin :=.

Dante's Peak en Dirty Dancing blijven fantastisch <3.

De film van The Darkest Mind is erg trouw gebleven an het boek gelukkig. Ben benieuwd wanneer de andere delen verfilmd gaan worden.

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 16:06

Je moet pride &prejudice de series kijken!

Net zoals from lark rise to candleford, of hornblower...

Allemaal in historisch jasje. :o

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!
Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 16:07

Riddershow schreef:
Je moet pride &prejudice de series kijken!

Net zoals from lark rise to candleford, of hornblower...

Allemaal in historisch jasje. :o

Bedoel je de BBC serie met Colin Firth? :)

Tiggs
Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 16:50

Colin Firth <3

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!
Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 16:57

Tiggs schreef:
Colin Firth <3

<3 :))

Quebelle
Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 19:28

De 2005 film van P&P <3

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!
Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 19:43

Ben nu P&P aan het kijken met Colin Firth :D

Moirin
Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 19:54

Ik heb pas nog de serie met Colin Firth opnieuw gekeken, maar mijn favoriet blijft toch de film uit 2005 <3

We speak of stories ending, when in truth it is we who end.
The stories go on and on.

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 20:02

Kunnen we terug naar boeken jongens? :o

Ik ben gestart met my absolute darling, volgens mij vind ik dat wel wat. Wie heeft deze al gelezen?

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 20:07

Ben zoals altijd in een stuk of 5 boeken tegelijkertijd bezig.

3 op mijn slaapkamer, 2 romans waar ik de naam niet van weet en de kracht van de kudde van Linda K.

Beneden, Het verloren Labyrinth van Kate Mosse en het boek van Michelle Obama.
En het boek Hulp uit het Universum.

Dan ligt er altijd nog een stapel boeken op mijn tafel waar ik te hooi en te gras in kijk, lees of wat opzoek.
Over van allerlei onderwerpen van tuin tot paard, van huisideeen tot heksenweetjes.

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 20:10

Oh, ik heb citadel liggen van Kate Mosse, dat wordt mijn volgende denk ik.

Annetje
Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:29

Ik heb Harry Potter deel 5 uit... pfff wat een saai boek! En nog dik ook! Heel lang voor de kast gestaan en eigenlijk geen zin in een nieuw boek, dus gisteren begonnen in Huh!? (Omdenken) maar dat was het ook niet helemaal, dus toch uiteindelijk ook maar deel 6 van Harry Potter gepakt. Ik ben wel benieuwd naar deel 6, deel 1 en 5 vond ik niks, deel 4 vond ik dan weer super leuk.
Verder ook de Klif Kronieken voor een leuke prijs op de kop kunnen tikken, dus daar wil ik ook een keer aan beginnen, na Harry Potter.

cursebreaker
Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:52

Deel 5 is inderdaad nogal wat om doorheen te komen de eerste keer. Maar als je de gehele serie gelezen hebt en misschien nog herleest in de toekomst, dan vind ik deel 5 wel weer een van de beste toevoegingen qua ontwikkeling van verhaallijn en personages.

Ik las gisteravond Vow of Thieves uit. Een hele leuke duologie. The Remnant Chronicles vind ik wel nog steeds beter als ik kijk naar diepgang en ontwikkeling van alles, maar ik ben wel echt verliefd geworden op dit deel van de wereld en deze personages. Weer heerlijk genoten!

Nu dan de grote vraag wat ik vandaag ga oppakken. Ga ik Kingdom of Ash herlezen? Ga ik verder met Strange the Dreamer of Nevernight bv? Of ga ik iets nieuws starten zoals Crown of Feathers of the Bridge Kingdom waar ik ook heel erg nieuwsgierig naar ben? Keuze stress!

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

petitparis
Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 09:39

@Annetje: deel 5 is ook mijn minst favoriete boek en in deel 1 vind ik als volwassene Harry een vervelend joch. Dus je bent niet alleen met je mening.

Hier A Court of Frost and Starlight bijna uit. Het is duidelijk maar een inleiding/tussenverhaal, want eigenlijk gebeurd er niks interessants, buiten veel extra informatie over de fae wereld en de beleving/gedachtengang van iedereen in Rhys' en Feyres hun "intieme" kring.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 09:49

@ja de BBC serie!!! Dat zijn jeugdherinneringen :)

Ik heb aantal boeken gelezen die best wel heftig zijn (Dark, erotica& dominatie) vol met triggers:

Ik heb een bondage boek gelezen Deliver van Pam Godwin... en nee, is niks voor mij. De enige reden dat ik het uit heb gelezen omdat het geen slecht boek is.

the Alpha's claim serie van Addison Cain vond ik wat dat betreft beter (stuk beter). Ook dark romance, dominantie, anti-hero en op zich wel heftige erotica in een dystopian alpha-omega wereld , maar die mannen zijn gewoon verknipt door hun omgeving en zaken uit het verleden en leren door de boeken heen wat ze fout doen/denken. Traumaverwerking, karakter ontwikkeling en gewoon goed geschreven.

Anders dan de Wren’s Song Series ook van Addison Cain Vergelijkbaar met die hierboven alleen daarin lijkt er geen goed einde te komen en zijn de mannen gewoon slecht en verknipt. Het is echt Dark, verknipt en als je triggers hebt moet je deze zeker niet lezen!!! (Ik ben overigens ook geen fan van trio's/quadro's met 1 vrouw en rest mannen). Ik verwacht wel bij zo'n boek wel een tweezijdig goed einde, das mis ik hier. Het lijkt gewoon een hel voor hoofdpersoon waar ze niet uit zal komen.

Overigens vind ik Addison Cain wel erg goed schrijven, vooral haar wereldopbouw! Maar haar boeken zijn wel best heftig. Ik denk wel dat ik haar Irdesi Empire serie (dark romance, horror, Sci-FI) ga lezen. Maar wel na een korte pauze. Er is maar zoveel een meisje kan hebben... ;)

cursebreaker
Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 09:51

Ik vond a Court of Frost and Starlight echt geweldig. Het is een Novella, dus ik vind dat de verwachtingen dan ook anders liggen als dat je een full length novel leest. Ik vond het een hele mooie toevoeging en opvulling na ACOWAR en een leuke voorbereiding voor het volgende boek. Er wordt net genoeg geschreven waardoor ik alleen maar meer en meer wil. Voor mij dus echt een geweldige Novella en ik ben normaal niet snel blij met novella's haha. De meningen zijn echt giga verdeeld over deze, maar denk dat veel mensen ook teveel verwachtten vooraf (als ik bv. reviews las op Goodreads) en denken dat er genoeg in zit wat je normaal ook met een full length novel kan schrijven, wat niet realistisch is natuurlijk.

@Riddershow
Ik las onlangs een trilogie van Pam Godwin die ik echt goed vond, wel heftig soms, maar goed. Deliver heb ik geloof ik op de reader staan, ben ik wel benieuwd naar. The Alpha's Claim van Addison Cain ga ik even opzoeken :j

Ondertussen nog geen nieuw boek gevonden, want ik heb Disney+ gevonden haha.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!
Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:15

cursebreaker schreef:
Ik vond a Court of Frost and Starlight echt geweldig. Het is een Novella, dus ik vind dat de verwachtingen dan ook anders liggen als dat je een full length novel leest. Ik vond het een hele mooie toevoeging en opvulling na ACOWAR en een leuke voorbereiding voor het volgende boek. Er wordt net genoeg geschreven waardoor ik alleen maar meer en meer wil. Voor mij dus echt een geweldige Novella en ik ben normaal niet snel blij met novella's haha. De meningen zijn echt giga verdeeld over deze, maar denk dat veel mensen ook teveel verwachtten vooraf (als ik bv. reviews las op Goodreads) en denken dat er genoeg in zit wat je normaal ook met een full length novel kan schrijven, wat niet realistisch is natuurlijk.

@Riddershow
Ik las onlangs een trilogie van Pam Godwin die ik echt goed vond, wel heftig soms, maar goed. Deliver heb ik geloof ik op de reader staan, ben ik wel benieuwd naar. The Alpha's Claim van Addison Cain ga ik even opzoeken :j

Ondertussen nog geen nieuw boek gevonden, want ik heb Disney+ gevonden haha.

Mee eens, ik ben dat boek ook met deze insteek gaan lezen en vond het daarom zeker een toegevoegde waarde op de serie.

Disney+ heb ik nu ook sinds vandaag ontdekt, daar gaat mijn hoop om meer te lezen :')

Ben nu Jake (The Sinner Saints #3) van Adrienne Bell aan het lezen, een beetje een gemiddeld boek waar wat meer erotiek in zit dan in de andere delen. Ben vooral benieuwd naar Hook van dezelfde schrijfster, een spin off van deze serie waarvan ik de personage erg leuk vindt. Ben erg benieuwd naar zijn verhaal maar heb me voorgenomen om eerst deze serie uit te gaan lezen.

Anoniem

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:30

Ealben benieuwd alwanneer Maas komt met de nieuwe in de ACO reeks :))

petitparis
Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:30

@Carola&CB: True, het is inderdaad een inleiding en nu ben ik benieuwd naar hoe het verder gaat en moet ik op mijn honger blijven zitten :(

@Riddershow: die auteur moet ik opzoeken...

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:35

Ik heb me net ook direct aangemeld voor Disney+. Gratis tot 12 november. Meteen jaarabo gedaan. Scheelt toch weer ruim een euro per maand.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

cursebreaker
Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:36

Ja ik vind het jammer dat bij haar de release date van nieuwe boeken vaak verschoven wordt. Want het volgende boek van de ACOTAR wereld is ook alweer verschoven zag ik een tijdje terug. Ik haat wachten :') Ben ook erg benieuwd naar de verhaallijnen van de personages die we dan in ACOTAR als bij personages zagen. Ook benieuwd of ze nu verder schrijft in meerdere pov's of toch weer bij 1 blijft zoals ze eerst deed met Feyre. Ik vind meerdere pov's wat dat betreft meer diepgang geven. Ik lees graag de gedachtes van de andere personages, dus hoop dat ze dat in de volgende boeken wel gaat doen.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:44

cursebreaker schreef:
@Riddershow
Ik las onlangs een trilogie van Pam Godwin die ik echt goed vond, wel heftig soms, maar goed. Deliver heb ik geloof ik op de reader staan, ben ik wel benieuwd naar. The Alpha's Claim van Addison Cain ga ik even opzoeken :j


Welke is dat? Want ze schreef niet slecht hoor, daarom heb ik het wel uitgelezen.

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:47

Ik begin ein-de-lijk uit mijn leesdip te komen. Ik ben nu begonnen in Circe, die pakt me tot nu toe wel heel erg! Ben benieuwd hoe het verder gaat!

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl


cursebreaker
Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:49

Riddershow schreef:
cursebreaker schreef:
@Riddershow
Ik las onlangs een trilogie van Pam Godwin die ik echt goed vond, wel heftig soms, maar goed. Deliver heb ik geloof ik op de reader staan, ben ik wel benieuwd naar. The Alpha's Claim van Addison Cain ga ik even opzoeken :j


Welke is dat? Want ze schreef niet slecht hoor, daarom heb ik het wel uitgelezen.


De Trails of Sin trilogie
heb ik gelezen. Heb me ook de fysieke boeken ervan gekocht want ik zag dat de auteur naar het RARE event in London komt, dus ik kan ze laten signeren volgende week.

Boek 1 is best heftig ivm een verkrachting en een hoop drama door 't hele boek heen eigenlijk. Maar toch zat ik helemaal erin en liet het me niet meer los, terwijl ik normaal niet zo van veel drama ben. Dat verhaal heeft me echt aangegrepen en ik heb het 5 sterren gegeven. En boek 2 en 3 vond ik ook echt heel goed geschreven eigenlijk. De personages zijn allemaal zo realistisch neergezet; op zich goede mensen die toch 'slechte' dingen doen/dingen die illegaal zijn in principe haha. Mocht je ze gaan lezen, ben ik erg benieuwd wat je ervan gaat vinden. Ik vind haar schrijfwerk inderdaad ook echt niet slecht.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers