Vraag aan de anti-vaxxers

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
xxCYNNxx
Berichten: 5660
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 17:38

dat geldt in dit topic voor beide partijen dacht ik zo. Termen als 'jij bent een slaaf van de farmaceuten' dragen nu niet bepaald bij aan een normale discussie.
Datzelfde geldt voor zinnen als 'blind het programma volgen'.

Dan moet je niet al te verbaasd zijn als anderen dan geprikkeld raken en dat in hun comments ook laten zien.

Nu komen beiden niet van jou pmarena, dus voel je niet aangesproken op die 2 voorbeelden.


Overigens is effectiviteit een doodnormaal Nederlands woord, dus hoe je erbij komt dat er bedachte woorden gebruikt worden is mij een raadsel.
Een woord als effectiviteit is ook een woord waar je al snel op moet terug grijpen als mensen lopen te gillen bewijzen te willen zien dat vaccins werken....vreemd genoeg komen er nooit bewijzen vanuiit de anti hoek die hun beweringen staven.

maar nee, pro vaccers zijn maar naieve slaven die blind de farmaceutische industrie gelooft.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's


Ibbel
Berichten: 48929
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 17:43

pmarena schreef:
Maar in elk land gaat het ook anders, op zich is dat al best veelzeggend hoe oneens men het al is wat nu eigenlijk het beste is.


Als jij het hebt over 'wat het beste is', is het dan héél erg vreemd als 'het beste' gelezen wordt als effectiviteit?
Wat bedoel je in hemelsnaam met 'het beste [vaccinatieschema]' als je niet bedoelt 'het meest effectieve'?
Want daar ben ík dan wel benieuwd naar...

pmarena
Berichten: 47928
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 18:19

Zucht. Nu weet ik al niet dat effectiviteit een gewoon Nederlands woord is, komop jongens...serieus :=

Even teruglezen misschien Cyn dat Secricible het woord effectiviteit betrekt bij een zin waar dat niet in staat. Vanwege de hele simpele en (sorry, helaas...) weinig spectaculaire verklaring dat het dus ook niet bedoeld is. Maar er reageren ongetwijfeld nog mensen die beter weten met welke bedoeling ik iets opschrijf dan dat ik dat zelf weet :')

Trouwens wel oprecht bedankt voor:
Citaat:
Nu komen beiden niet van jou pmarena, dus voel je niet aangesproken op die 2 voorbeelden.
voordat daar weer over door geëmmerd gaat worden dat ik zulke dingen zou zeggen :=

Nou weet je wat, ik doe 1 poging om uit te leggen wat er staat. Ik ben nog gekke Henkie ook.

Leef je even allemaal in in de geest van dit topic / alle andere vaccinatietopics waar altijd al diezelfde uitspraken langskomen. Niet wat de TS zegt, maar hoe anderen in het topic gereageerd hebben :)*

Over mensen die niet het RVP volgen en daarmee oh zo verkeerd bezig zijn, want het RVP is hèt ultieme door de knapste knoppen bedachte schema dat niet voor niets zo in elkaar zit als het zit. En mensen die er voor kiezen om daar vanaf te wijken, worden weggezet als van die arrogante eikels die denken het beter te weten. Heb je de sfeer te pakken, herkenbaar van hoe het altijd gaat in deze topics? Vast wel.

Nou, daar gaat die veelbesproken zin dus over. Dat het veelzeggend is dat experts van verschillende landen het al niet met elkaar eens zijn wat het beste is. Het beste schema dus. Want daar ging het over.

Het is veelzeggend dat landen het al niet met elkaar eens zijn. Ofwel: niet in elke situatie, voor elke persoon op elke locatie met elke levensstijl is 1 en hetzelfde vaccinatieschema het beste. Qua hoe vaak vaccineren, op welke leeftijden, met welke middelen, intervallen en in welke combinaties enzo.

En zo kan je het persoonlijk ook bekijken natuurlijk: niet iedere ouder en ieder kind leeft in exact dezelfde situatie. Zoals je het per land kan bekijken, kan je het ook per regio of zelfs per familie bekijken.

En laat dat nou net zijn wat veel mensen doen die het RVP (om uiteenlopende redenen) niet volgen en meteen maar als "anti-vaxxer" weggezet worden. Hoe slecht zijn die mensen nu eigenlijk bezig, die het RVP niet exact volgen? Het is veelzeggend dat andere landen dat ook niet doen. Zijn die dan ook helemaal verkeerd bezig dat zij denken het beter te weten? Of zouden ze daar hun redenen voor hebben.

Nou ik wacht in spanning af wat ik nu weer allemaal tussen de regels door gezegd zal hebben waar ik zelf geen weet van heb. Ik zie het morgen wel. Of overmorgen of volgende week ofzo...als ik een keer zin heb :P

Edit: Oh wacht even, ik zal er vast 1 zin uithalen waar mensen mee aan de haal zouden kunnen gaan: met mensen die het RVP niet volgen, bedoel ik precies dat: ze volgen het RVP niet. Dat kan dus ook zijn dat ze een heel klein dingetje anders doen en wil niet meteen zeggen dat ze helemaal geen enkele vaccinatie geven :)*
Laatst bijgewerkt door pmarena op 11-09-19 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 18:21

Snap je dat in andere landen het schema iets anders kan zijn omdat de omstandigheden ginder ook kunnen verschillen?
Jij neemt die verschillen direct op als argument dat men het oneens is, omdat dat in uw straatje past natuurlijk, maar denk dat je zelf wel beseft dat elk land anders is kwa hygiëne, voorzieningen,...

pmarena
Berichten: 47928
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 18:29

Dat is nou juist het hele punt dromertje.
Snap jij dat binnen Nederlandse / Belgische families de omstandigheden ook anders kunnen zijn?

Nou, daarom kiest niet iedereen er voor om zo'n standaard schema voor de middenmoot te volgen.
Bijvoorbeeld mensen die hun baby niet naar een opvang doen en niet over de hele wereld heen slepen en er voor kiezen om later te vaccineren. Misschien zelfs veel later, pas als ze naar school gaan of pas in een situatie waarbij de dreiging groter wordt...zoals die de TS omschrijft :)*

Avalanche
Berichten: 15793
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 18:30

pmarena schreef:
Zou best kunnen, maar ik ben er klaar mee als elk woord onder een vergrootglas 5x gedraaid wordt en 10x uitgelegd moet worden om elke mogelijke andere uitleg maar de nek om te draaien.

En dan komen de zelf erbij bedachte woorden zoals "effectiviteit" er nog bij. Dan zitten we 2 pagina's verderop nog te emmeren joh, en dan krijg ik weer gezeik dat IK er over door blijf gaan...nee dank u, daar pas ik voor. Gewoon lezen wat er staat, en geen spectaculaire interpretaties en draaien er aan geven en gewoon lekker een beetje een poging doen om het bij het onderwerp te houden.

Ik begrijp werkelijk niet waarom je nu zo'n defensieve houding hebt. Ik val je niet aan, ik vind je manier van schrijven alleen erg onduidelijk, en elke keer dat iemand er een punt uit probeert te distilleren, is het volgens jou niet goed. Dat mag, maar het helpt de discussie als je gewoon zegt wat je wilt zeggen. Zonder woorden die suggestief lijken te gebruiken. Om een voorbeeld te geven: een formulering als: het is veelzeggend dat...... lijkt een onderliggend punt te suggereren, daar refereert een woord als dat naar. Maar als je dan dat punt niet uitspreekt, gaan mensen raden en invullen.


pmarena schreef:
Het is veelzeggend dat landen het al niet met elkaar eens zijn. Ofwel: niet in elke situatie, voor elke persoon op elke locatie met elke levensstijl is 1 en hetzelfde vaccinatieschema het beste. Qua hoe vaak vaccineren, op welke leeftijden, met welke middelen, intervallen en in welke combinaties enzo.

En zo kan je het persoonlijk ook bekijken natuurlijk: niet iedere ouder en ieder kind leeft in exact dezelfde situatie. Zoals je het per land kan bekijken, kan je het ook per regio of zelfs per familie bekijken.

Dank je, dit is echt veel duidelijker :)


pmarena schreef:
Avalanche: Gek hè, als iemand iets zegt over het vaccinatieschema, en de eerste de beste zin daarna zegt "in elk land gaat het ook anders" dat iemand daarmee dan op het vaccinatieschema an sich doelt

Maar joh, hee, wie dan ook die dingen leest die er niet staan (omdat ze niet bedoeld zijn ) geef er lekker een zo spectaculair mogelijke draai aan, ik doe niet mee aan "je zal wel iets anders bedoeld hebben" als je het niet erg vindt. Gewoon lezen wat er staat, als ik iets bepaalds wil zeggen ben ik echt niet te verlegen om dat gewoon te zeggen hoor

Waarom doe je nu of je aangevallen wordt? En, als je niet te verlegen bent om je uit te spreken, waarom doe je het dan niet, maar gebruik je woorden die een emotionele lading aan je zinnen geven, of woorden waarmee je zaken suggereert? Dat is wat ik niet begrijp. En aan bovenstaande quote te zien, ben je er prima toe in staat.

Ik vraag me dan af of je suggestieve stijl van schijven een doel dient, en zo ja, wat dat doel is exact.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 18:35

pmarena schreef:
Dat is nou juist het hele punt dromertje.
Snap jij dat binnen Nederlandse / Belgische families de omstandigheden ook anders kunnen zijn?

Nou, daarom kiest niet iedereen er voor om zo'n standaard schema voor de middenmoot te volgen.
Bijvoorbeeld mensen die hun baby niet naar een opvang doen en niet over de hele wereld heen slepen en er voor kiezen om later te vaccineren. Misschien zelfs veel later, pas als ze naar school gaan of pas in een situatie waarbij de dreiging groter wordt...zoals die de TS omschrijft :)*


Moet je dat weer afsluiten met zo n smiley?
Grappig dat jij je aangevallen voelt en in de slachtofferrol gaat, maar zelf zo reageert.

En nee, dat snap ik niet en ben ik niet mee eens en je mist mijn punt.

Askja
Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 18:39

Tja, andere stijl van discussiëren. Ik snap de irritatie wel een beetje, maar je kunt het ook overdrijven. Gewoon een beetje over de smileys etc. heen lezen en niet alles te serieus opvatten, dat scheelt.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

_lautje_
Berichten: 9215
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 19:04

Beste oplossing is de foeiknop in dit geval. Zie de reacties nog in jullie quotes en na een paar regels denk ik ohja daar is die knop voor. Ter voorkoming van afsterven van hersencellen.
Sommige mensen willen en kunnen niet begrijpen.

secricible
Berichten: 25677
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 20:31

pmarena schreef:
Dat is nou juist het hele punt dromertje.
Snap jij dat binnen Nederlandse / Belgische families de omstandigheden ook anders kunnen zijn?

Nou, daarom kiest niet iedereen er voor om zo'n standaard schema voor de middenmoot te volgen.
Bijvoorbeeld mensen die hun baby niet naar een opvang doen en niet over de hele wereld heen slepen en er voor kiezen om later te vaccineren. Misschien zelfs veel later, pas als ze naar school gaan of pas in een situatie waarbij de dreiging groter wordt...zoals die de TS omschrijft :)*


Waarbij je voor de verandering maar weer eens volledig voorbij gaat aan het doel van vaccineren :+

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Karl66
Berichten: 29717
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 20:58

Het probleem is dat pmarena met een stelling komt, namelijk dat mensen die een aangepast vaccinatieschema hier op Bokt als arrogante eikels worden weggezet, die denken het beter te weten. Alleen is die stelling helemaal niet waar, er wordt dan wel vaak gevraagd waarom ze daarvoor kiezen en of ze het in overleg met het consultatiebureau of een arts doen. Maar dat is echt iets heel anders dan mensen wegzetten als arrogante eikels.

Eerder stelde pmarena in dit topic ook al dat de mensen die nu opeens wel gaan vaccineren idioten zonder ruggengraat zijn. Dat is nooit door iemand gezegd en op deze manier wordt geprobeerd om tegenstanders in een bepaalde hoek te zetten.

En dat is best wel vervelend, discussiëren met iemand die de tegenpartij continue woorden in de mond legt (en dan gaat klagen dat mensen haar woorden in de mond leggen)

_lautje_
Berichten: 9215
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 20:59

Spoiler:
Maar dat gebeurd toch in iedere discussie met Pmarena

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 21:23

Zo, hier het overzicht.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

https://www.health.govt.nz/our-work/pre ... n-schedule

Zoals te zien is, gebruiken wij ook hele andere producten dan Nederland. Daarom snap ik niet helemaal dat anti-vaccinatie groepen cijfers van vaccinatie's zoals voor HPV gebruiken om in Nederland te roepen wat je kind er allemaal wel niet van kan krijgen. In Nederland wordt een heel ander middel gebruikt dan in Australië, UK en Nieuw-Zeeland.

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 23:03

Ik mis er 1. Met 9 jAar krijgen ze hier ook n prik. Weet alleen niet meer welke

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-19 00:25

Crypto schreef:
Ik mis er 1. Met 9 jAar krijgen ze hier ook n prik. Weet alleen niet meer welke


DTP en BMR

BMR krijgen ze hier met 4 jaar voor het laatst.

DTP krijgen ze hier met 11 jaar

pmarena
Berichten: 47928
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 05:33

Ach kom nou toch, figuren als Karl en Lautje, doe nou niet net alsof er niet de meest walgelijke sneren geplaatst worden over de mensen die van het RVP afwijken. Schijnheilig gedoe zeg, jezelf een beetje verschuilen op die manier.

Niet specifiek "idioten zonder ruggengraat" in exact die woorden nee, maar heel veel andere woorden worden er gebruikt die op hetzelfde neerkomen. Ik kijk voor de grap even op de 1e pagina:

Citaat:
roosa schreef:
Met dank aan de niet enters.
Stomme kortzichtige mensen en nu huilie huilie doen.
Dit is wat er dus van komt!


Zoek de rest van de fraaie opmerkingen er zelf maar bij. En in het geval van bepaalde mensen hier kan je wellicht even in je eigen berichten kijken van de laatste paar jaar ofzo, wat je allemaal voor fraaie uitingen hebt gedaan over "anti-vaxxers". Idioten is in sommige gevallen dan nog mild gesteld :=

En als ze toch gaan vaccineren als de dreiging dichterbij komt dan zijn het niet gewoon mensen die verstandig mee bewegen met een veranderde situatie, maar mensen die zich niet aan hun principes houden, huilie huilie doen, van die zwakkelingen.... zonder ruggengraat dus.

Maar ach, als mensen over de vorm gaan zeveren in plaats van over de inhoud, dan weet je wel dat ze niks beters bij te dragen hebben en maar gaan zoeken naar iets om over te zeuren in plaats van dat ze een fijne discussie willen houden. Tekenend altijd voor die vaccinatie-topics :j
Laatst bijgewerkt door pmarena op 12-09-19 05:37, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena
Berichten: 47928
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 05:35

Ah, toch gewoon een combi-vaccin dus met 15 maanden zo te zien? En geen losse mazelen. Het leek me ook al sterk maar toch jammer :)

daffie1986 schreef:
Zo, hier het overzicht.
[ [url=m/hEfuYi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KYKCX6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7opmpV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/k8bJmm.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://www.health.govt.nz/our-work/pre ... n-schedule

Zoals te zien is, gebruiken wij ook hele andere producten dan Nederland. Daarom snap ik niet helemaal dat anti-vaccinatie groepen cijfers van vaccinatie's zoals voor HPV gebruiken om in Nederland te roepen wat je kind er allemaal wel niet van kan krijgen. In Nederland wordt een heel ander middel gebruikt dan in Australië, UK en Nieuw-Zeeland.


Karl66
Berichten: 29717
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 05:57

Klopt pmarena, je hebt altijd mensen die een meeuwenflats plaatsen en verder niet meedoen in de discussie. Probleempje, dat zijn alleen niet de mensen waar je mee in discussie bent en die jij in de discussie wel in dezelfde groep wegzet. De mensen die wel in discussie gaan zijn juist de mensen die wel inhoudelijk discussiëren en die wel met feiten komen waarom ze een bepaalde mening toegedaan zijn. En door jouw manier van typeren, probeer jij ze weg te zetten in de groep die alleen maar een meeuwenflats produceren, zodat je niet op de inhoud in hoeft te gaan.

pmarena
Berichten: 47928
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 06:28

Nou, interessante uiteenzetting weer.

Als je jezelf niet vindt passen binnen een groep die benoemd wordt, dan hoor je er toch gewoon niet bij?
Maar ik vind het wel erg interessant dat je nu zegt:

Citaat:
Het probleem is dat pmarena met een stelling komt, namelijk dat mensen die een aangepast vaccinatieschema hier op Bokt als arrogante eikels worden weggezet, die denken het beter te weten. Alleen is die stelling helemaal niet waar,


Heb je dan niet opgelet ofzo :?

Ik heb dit soort uitspraken namelijk regelmatig langs zien komen. "die anti-vaccinatie-gekkies" die het beter denken te weten dan de experts die het RVP hebben samengesteld. Maar zeg je nu echt dat jij dat nooit hebt gezien, begrijp ik je nu goed?

Want ik heb de indruk dat zowat de hele harde kern van vaccinatiegoeroes hier op Bokt er zo over denkt, dat "anti-vaxxers" het beter denken te weten. Het verbaast mij serieus dat zelfs hierover nu een discussie gevoerd schijnt te moeten worden.

pmarena
Berichten: 47928
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 06:58

edit vanwege dubbelpost
Laatst bijgewerkt door pmarena op 12-09-19 07:17, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena
Berichten: 47928
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 07:02

NatasjavE schreef:
Maar waarom zou je mazelen los geven?

3 keer losse een injectie zou ik een veel grotere belasting vinden.


Bedoel je met 3x een losse injectie, de Bof en Rode Hond ook los?
Want die zijn er sowieso niet volgens mij :)

Een los mazelenvaccin dat zouden volgens mij best nog aardig wat mensen willen geven die de BMR ècht niet willen. Dat zou dus een mooie manier kunnen zijn om de vaccinatiegraad tegen de mazelen te verhogen.

Maarja dat losse mazelenvaccin hebben ze dus afgeschaft. Terwijl ze toen ook al wisten dat er een aanzienlijke hoeveelheid mensen de BMR / MMR niet wil geven.

Avalanche
Berichten: 15793
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 07:04

pmarena schreef:
Maar ik vind het wel erg interessant dat je nu zegt:


Citaat:
Het probleem is dat pmarena met een stelling komt, namelijk dat mensen die een aangepast vaccinatieschema hier op Bokt als arrogante eikels worden weggezet, die denken het beter te weten.
Alleen is die stelling helemaal niet waar,


Heb je dan niet opgelet ofzo :?



pmarena schreef:
Ach kom nou toch, figuren als Karl en Lautje, doe nou niet net alsof er niet de meest walgelijke sneren geplaatst worden over de mensen die van het RVP afwijken. Schijnheilig gedoe zeg, jezelf een beetje verschuilen op die manier.

Vertel: hoe exact moet dit dan wel opgevat worden?

pmarena schreef:
Want ik heb de indruk dat zowat de hele harde kern van vaccinatiegoeroes hier op Bokt er zo over denkt, dat "anti-vaxxers" het beter denken te weten. Het verbaast mij serieus dat zelfs hierover nu een discussie gevoerd schijnt te moeten worden.

Als jij die discussie niet begint, hoeft hij ook niet gevoerd te worden :) Het is echt zo ingewikkeld niet.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 07:05

Ik heb een paar maanden gewoon het losse mazelen vaccin gehad hoor.

Maar als een kind niet voor bof en rode hond geënt is....dan snap ik niet waarom niet gewoon dat meenemen. Een lagere belasting om het gelijk te doen.

Ik had mijn bericht overigens weggehaald omdat ik het achteraf mijn vraag als vrij zinloos zie. Mijn vraag was...waarom niet meteen de BMR geven. Of er ook losse rode hond vaccinaties zijn weet ik niet. Ik heb hem destijds los gekregen.

Edit..exquus... MMR pro gekregen.(had het flesje bewaard...even nagekeken) wellicht toch nie meer los te krijgen.
Nou ja...prima.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 12-09-19 07:08, in het totaal 1 keer bewerkt

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Ibbel
Berichten: 48929
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 07:08

Ik kan mij wel vinden in de stelling dat de anti-vaxxers het niet beter weten. Dat is nu net het probleem. Ze hebben de ballen verstand van de meest basale principes van vaccineren, kunnen geen wetenschappelijke publicaties interpreteren, en hebben nog nooit van de FDA en de EMA (en Australië etc heeft ook zo'n soort club) gehoord die medicatie (en dus ook vaccins) pas na strikte beoordeling toelaten op de markt. Maar de anti-vaxxers zeggen wél dat vaccinaties niet werken en gevaarlijk zijn. Dan weet je het niet beter, dan weet je het slechter :+

pmarena
Berichten: 47928
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 07:11

Natasja: Een paar maanden geleden het losse mazelen vaccin, weet je het 100% zeker dat dat niet toch het combi vaccin was? Want als men echt (en z.s.m.) iets wil bereiken om de vaccinatiegraad tegen de mazelen te verhogen, dan is een toegankelijk los mazelenvaccin de kortste klap met de meeste winnaars en de minste verliezers :)

[edit] Ja zie je, daar heb je het al. Gewoon de combi dus.

Doet trouwens een beetje denken aan zwangere vrouwen die zeggen dat ze de Kinkhoestprik gekregen hebben en dan niet weten dat het gewoon de D(K)TP was.... wat de meesten waarschijnlijk ook niet erg vinden trouwens vanwege het idee dat ze die andere er dan "gratis en voor niks" bij hebben gekregen.

Grappig trouwens dat je het flesje bewaard hebt, hoe dat zo? :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carina, DreamB, Flippertje, Mo_Noah, TessaM en 42 bezoekers