(VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
thequeensmum
Berichten: 3493
Geregistreerd: 20-08-12

Re: (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:08

Grappig, toen ik de foto’s zag dacht ik ook meteen aan Gronings bloed. En idd wat ouder dan 10. Hoort het paspoort wel bij haar? Veel succes en plezier met haar


_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:09

Ach het zieltje ;(. Hopelijk knapt ze bij jullie goed op.

thequeensmum
Berichten: 3493
Geregistreerd: 20-08-12

Re: (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:12

Wat betreft de kling: is ze nou dichtgemaakt of lijkt dat zo? Weer eigenlijk niet hoe dat eruit ziet, maar lijkt wel of ik ‘steken’ zie

koetje28
Berichten: 339
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: apeldoorn

Re: (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:31

ze is aardig schraal ja als je er wat vlees op gevoerd hebt zal ze ook wat meer bespiering krijgen (met name kont) dan zie je al een heel ander paard...
denk dat dit nog wel een hele mooie parel kan zijn, nu alleen dat koppie al <3
ik vermoed ook dat ze wel ouder is dan 10

heel veel geluk met haar en top dat jullie je huis openstellen

mijn bonte koe wat een mazzel dat jij in mijn leven bent gekomen :)

Toverbal
Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Re: (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:46

Wat ontzettend fijn dat jullie haar een kans geven, wordt straks een hele knappe merrie, mooi sprekend hoofd heeft zij ook!

[o]F zegt;"Ik heb ook een pony, maar die is in de hemel".
Je wordt gemist kleine witte vriend.
Rust zacht

silvia58
Berichten: 1824
Geregistreerd: 05-07-10

Re: (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:20

Wat triest om te zien dat ze zo verwaarloosd is !
Maar Super dat ze bij jullie een goed plekje heeft en er nu goed voor
haar gezorgd word +:)+

JoT
Berichten: 4007
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:47

Wat mooi dat jullie haar een kans kunnen en willen geven. Ik kan bij wijze van spreken nog net een arabier van een fjord onderscheiden, maar het eerste wat ik dacht toen ik Negrita zag was ook dat dit een gelders of gronings paard was.

Is inmiddels al bekend of ze drachtig is of niet?

Heel veel succes met dit mooie project!

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

pien_2010
Berichten: 42800
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 15:53

truus1957 schreef:
Wat betreft de kling: is ze nou dichtgemaakt of lijkt dat zo? Weer eigenlijk niet hoe dat eruit ziet, maar lijkt wel of ik ‘steken’ zie


Truus dat dacht ik ook te zien.

pipo
Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 16:18

Als de kling is dichtgenaaid is ze een fokmerrie geweest. Daarbij doen ze dat wel eens in verband met luchtzuigen. Zal open gemaakt moeten worden als ze gaat werpen. Zou daar toch eens goed naar laten kijken zodat je geen verassingen krijgt bij de eventuele geboorte.

keeyzie
Berichten: 5714
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 16:32

Wauw, wat fijn dat je dit paard een nieuwe kans geeft.
Ik volg graag, heb verder geen tips of adviezen.

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 18:06

Peperrr, Leuk dat je volgt. Ik denk dat we idd veel plezier aan haar gaan hebben om haar zo te zien opknappen.

Bigone, ja dat heeft ze idd, een mooi, trots hoofd :j

Josien, fijn dat je dat ook ziet. Wij zien haar natuurlijk iedere dag en dan is het soms moeilijk om dat te zien. Op de fotos zie ik dan weer wel dat ze idd meer open uit haar ogen kijkt.

Secretly, dankjewel, dat is lief van je om te zeggen. Ik moest even zoeken wat een Murgese paard is. Ze lijkt er idd heel erg op.

Wortel, wat een enorm verschil van Bert toen en daarna. Ik hoop dat we met Negrita ook dat mooie verschil kunnen laten zien op den duur.

Esther28, ik denk zelf dat ze meer een lusitano lijkt, ze heeft een beetje een ramshoofd lijkt wel>??

Manadeluca, dankjewel, leuk dat je ook meeleest.

Cayenne, dat zien we als de Da geweest is, dan kan die de transponder uitlezen en zien we het meteen. Misschien is het idd wel zo dat het paspoort niet eens bij haar hoort.

Azmay, we wilden dit ook idd aan haar tanden zien, maar ze is nog steeds niet erg gecharmeerd als we bij haar mond komen, het gaat wel langzaam beter, maar we doen dat liever rustigjes aan. In feite maakt het ons niet uit hoe oud ze is, alhoewel we de voorkeur geven aan dat ze 10 jaar is.

Dankjewel Truus! He bah Truus, zou dat kunnen? Dan zou ik dat even wat beter moeten bekijken, dat hoop ik toch niet..

San87, dankjwel

Koetje, ik vind haar nu al mooi, dus laat staan als ze straks lekker opgeknapt is.

Toverbal, thanx

Silvia, ja zeker triest. Ik kan er maar niet aan wennen dat mensen zo de dieren kunnen verwaarlozen..

JoT,We weten nog steeds niet zeker of ze drachtig is. alhoewel ze er wel naar uitziet. De DA zou eigenlijk gisteren komen, maar had een spoedgeval, dus nu komt ze vrijdag. Ik ben ook heel benieuwd wat ze er van vindt en dan ga ik gelijk heel veel dingen vragen.

Pien, goh, jij ook? het was mij niet opgevallen, alhoewel ik wel vind dat het er wat "raar" uitziet.

Pipo, gelukkig dat de Da hier uitsluitsel van kan geven en dan besluiten hoe of wat.

Leuk dat je volgt Keeyzie!

Vandaag nog even lekker met haar gekroeld,dat gaat ze steeds fijner vinden. Ze laat zich nu goed over haar hoofd aaien en achter haar oren .
Vanmorgen was het een leuk gezicht, Bengel en Lily stonden aan één kant van de draad en Negrita aan de andere kant en het was net alsof ze met elkaar aan het praten waren. Was echt een leuk gezicht.

Wat ik me ook afvraag: Als ik haar aai , is het net alsof er een laagje vet over haar huid heeft. Dit heeft ze al sinds ze gekomen is, kan het van het voer komen?

Hier nog even een fotootje van vandaag:


[ img ]


Verder vind ik het super gaaf dat er al zoveel mensen meelezen en advies geven. Harstikke bedankt vast!

Anoniem

Re: (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 18:17

Wat lief dat jij haar onder je hoede hebt genomen TS!
Ik volg graag.

purple
Berichten: 2139
Geregistreerd: 17-06-04

Re: (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 18:32

Ik ben benieuwd hoe ze eruit gaat zien over een tijdje! Denk dat het een heel gaaf paard kan worden ;)

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 19:02

Purple, ik ben zelf ook zo benieuwd!! Gaat vast helemaal goed komen.

Tarico, wat lief om dat te zeggen! leuk dat je volgt.

ankep
Berichten: 338
Geregistreerd: 05-07-06
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:16

Hier ook een meelezer.... ik denk dat dat laagje vet op haar huid, een gevolg is van niet poetsen/verzorgen. ik heb er hier ook een gehad die vet aanvoelde als je hem aaide, daar was een aantal jaar niks mee gedaan. HIer werd hij elke dag even gepoetst (niet voor het poetsen, maar voor het contact) en na een tijdje voelde ik dat vette laagje niet meer....
ik vermoed dat het huidvet is dat zich opstapelt in de vacht.

Centered Riding instructrice level 1

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:22

Dat vet zal idd gewoon door haarzelf aangemaakt zijn! Ze heeft ook totaal geen spekje om haar te beschermen, mogelijk doet de vacht dit dan?

Ik had haar ook ouder geschat, maar bij zo'n schrale is het zo moeilijk in te schatten.. Ik hoop voor je dat ze niet drachtig is en lekker voor haarzelf kan zorgen ipv voor een veulen!

Ik volg! leuk om te zien hoe ze er straks uit gaat zien!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:25

Ach, wat kunnen mensen toch slecht zijn voor dieren. Arm paard. Ze ziet er zeker op de foto's ongelukkig uit, maar volgens mij is het een heel zachtaardig dier. Fijn dat ze nu bij jou is! Heel veel succes/sterkte met opknappen van dit mooie dier. Ik ben benieuwd hoe ze over een paar maanden is.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

pien_2010
Berichten: 42800
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:21

ankep schreef:
Hier ook een meelezer.... ik denk dat dat laagje vet op haar huid, een gevolg is van niet poetsen/verzorgen. ik heb er hier ook een gehad die vet aanvoelde als je hem aaide, daar was een aantal jaar niks mee gedaan. HIer werd hij elke dag even gepoetst (niet voor het poetsen, maar voor het contact) en na een tijdje voelde ik dat vette laagje niet meer....
ik vermoed dat het huidvet is dat zich opstapelt in de vacht.


Of van altijd buiten staan zoals die van ons. Die hebben in de winter ook laagje vet en in de winter poetsen wij zeer weinig daar ze dat vet nodig hebben als het koud is. Zo graag als de paarden gepoetst worden bij wisselen van de vacht, zo totaal niet willen ze dat in de winter.

Bij deze merrie denk ik dat het een combinatie is van beiden. Het vet, beschermd haar tegen de kou en als je zo graatmager bent heb je gewoon extra iets nodig om het niet koud te hebben. :(:)
Tja mensen zijn gewoon geen fijne wezens vaak.

Ereste
Berichten: 217
Geregistreerd: 20-09-17

Re: (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 11:13

Zo goed dat jullie haar zo'n mooi plekje kunnen geven en dat ze bij jullie helemaal mag opknappen. Ik ga ook zeker volgen en duim dat alles goed gaat. Ik kijk er al naar uit haar te zien veranderen.


rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 16:26

Hoi Ankep, leuk dat je ook meeleest. Dat zou natuurlijk ook heel goed kunnen. Ze is idd zo schraal , misschien is dit haar enige bescherming.

IMJ,Idd,, haar leeftijd is echt moeilijk in te schatten. Ik ben heel benieuwd. :)

Amanda, Negrita is echt een heel zachtaardig dier. Ik denk dat er straks een ontzettend lief mooi paard tevoorschijn komt. :j

Pien, mensen zijn idd heel vaak vreselijk, dieren zijn meestal veel liever en trouwer.

Dankjewel Ereste, leuk dat je ook meevolgt :)

wortel115
Berichten: 2114
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 23:44

Astrid ook jou gaat dat lukken maar het heeft tijd nodig. Bij Bert duurde het maanden. Ik vind het in ieder geval top dat je het doet. Ze gaat je dankbaar zijn!

Never give up, if you want to succeed. Life has no limitations, except the ones you make.

smit_ilse
Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 00:26

Nou dit paardje komt in het paradijs zo met al je goede zorgen. Je ziet al een heel andere blik in de ogen. Ben benieuwd hoe ze eruit ziet zodra ze op gewicht is.

Als het de bedoeling was dat andere bepalen hoe jij hoort te leven......dan was je geboren met een afstandbediening.

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-19 15:15

Wortel, dankjewel. idd gaat dit heel lang duren, maar ik zie al verschil, nu na anderhalve week.

Dank je voor je lieve woorden smit_ilse, ik ben ook zo benieuwd hoe ze eruit ziet later, alhoewel ik denk dat ze er prachtig uit gaat zien!

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 15:27

De DA komt vandaag toch?

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-19 15:53

IMJ, idd die is vandaag geweest :) Ik zit hier op mijn werk te typen en mijn baas kwam net , dus drukte ik snel even weg ~~}>

Ik was even bang dat ze niet zou komen , want het is erg slecht weer op het moment en het goot van de lucht, maar gelukkig was het net even droog.

Ze heeft een globaal onderzoek gedaan en de merrie is gewoon goed gezond. De vetjes in het haar komen inderdaad van de bescherming die ze zelf aanmaakt voor als het koud is.

Ze is idd ongeveer 9 jaar oud(ze heeft naar haar tanden gekeken) en de chip klopt met het nummer op het paspoort.

De vulva had idd een paar steken van dichtnaaien, maar de Da dacht dat dat komt omdat de kling nogal groot uitgevallen is. Toen heeft ze Negrita lichtjes een roesje gegeven en opgevoeld en als ze al zwanger is, dan is het niet 5 maanden. Ze heeft wel een klein bobbeltje gevoeld aan de linkerkant, maar het is niet te zeggen of dat nou is omdat ze drachtig is kon ze niet zeggen, want het zou ook een kleine cyste kunnen zijn.

We hebben afgesproken dat ze over een maand nog een keer komt en dan het draagbare aparaat meeneemt , zodat ze een echo kan maken van Negrita.

We hebben haar wel meteen ontwormd en we wilden ook enten, maar omdat het weer zo veranderlijk is wilde de DA geen risico nemen dat ze onwel of wat dan ook zou worden en daarom komt ze één dezer dagen terug om haar in te enten.

Wat wel leuk is, is dat ze waarschijnlijk weet van wie Negrita eerst geweest is. Ze is van een man geweest die de paarden op een wei had staan , maar niet meer voor ze kon zorgen.

De Da vindt dat ze een heel mooi paard kan worden.

Ik ben vooral alleen blij dat ze gezond is. Ze heeft zich super gedragen! Heel rustig en aanhankelijk.
Vandaag heeft ze ook voor de eerste keer een paardensnoepje aangenomen. Heel duidelijk had ze dat nog nooit gehad en wilde ze de dagen hiervoor niets hebben. Ook het hooi kende ze niet, ze heeft waarschijnljk alleen gras en stro gegeten. In het begin at ze het hooi met lange tanden, maar nu is ze er gek op!!


[ img ]

[ img ]
Het opvoelen van Da







En Lily was zooooo nieuwsgierig, die stond maar te koekeloeren en begreep er niets van. :D


[ img ]

[ img ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Carowl, esje01 en 39 bezoekers