Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
o0eefje0o
Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:44

superpony schreef:
Jeetje, dat is balen!

Moet toch niet uitmaken als de wijk verder gemengd is. Kan je niet wat stylen? Laten zien hoe de keuken kan worden na verbouwen. Nieuw zou ik geloof ik niet doen, want dan is het ook weer niet goed en niet naar smaak.......


Ja maar wil er ook geen 100e euro s in steken! Twijfel om de kastjes te verven. ( alleen vind het dood eng ) straks word het nog lelijker


DubbelFun
Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:54

Vraag eens bij een professioneel bedrijf wat dat gaat kosten.

o0eefje0o
Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:17

DubbelDun schreef:
Vraag eens bij een professioneel bedrijf wat dat gaat kosten.

Staat idd op mijn to do lijst

Hobbyhorse
Berichten: 1315
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:31

rina schreef:
Ik hoor heel veel, het is toch wel heel erg groot. Tja dat was op de foto's toch wel te zien denk ik dan maar.

Hmm ja persoonlijk vind ik dat foto's heel erg kan vertekenen en je moet het toch zien dan om de sfeer , en misschien ook de grootte, te voelen. En dan speelt ook nog mee dat je als je ze gaat bekijken je ziet hoeveel geld je er in moet gaan steken om het naar je zin te maken, bij grote objecten kan dat dan erg in de papieren lopen. Maar het gaat lukken hoor!

En dat soort objecten huren lijkt me inderdaad lastig te vinden helaas, deze schiet me als enige zo te binnen

https://www.funda.nl/koop/nieuwolda/hui ... g-oost-26/

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:48

o0eefje0o schreef:
superpony schreef:
Jeetje, dat is balen!

Moet toch niet uitmaken als de wijk verder gemengd is. Kan je niet wat stylen? Laten zien hoe de keuken kan worden na verbouwen. Nieuw zou ik geloof ik niet doen, want dan is het ook weer niet goed en niet naar smaak.......


Ja maar wil er ook geen 100e euro s in steken! Twijfel om de kastjes te verven. ( alleen vind het dood eng ) straks word het nog lelijker


Nee, en dat zou in de huidige markt niet nodig moeten zijn. Maar tijdens de crisis weet ik wel meerdere mensen die toch zijn gaan schilderen, opknappen etc om het toch te verkopen. Al was het even rondom witten.

Tijdens die zelfde crisis kwam mijn familie in een nieuwbouw project te wonen wat ook niet verkocht werd. Heel flauw voor de mensen die er al woonden, maar er kwamen allerlei acties zoals; een gratis vloer en keuken uitkiezen bij aankoop.

Misschien wil een keuken boer wel een kortings bon/waardebon geven? Of dat je die deels betaald, goede regeling treft.

Mensen vergelijken met de rest en wat ze nog moeten investeren.

rina
Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:21

Hobbyhorse schreef:
Hmm ja persoonlijk vind ik dat foto's heel erg kan vertekenen en je moet het toch zien dan om de sfeer , en misschien ook de grootte, te voelen.


Nah dat is bij die van ons echt niet van toepassing. Op de foto's is echt wel te zien dat het om een groot object handelt. Of wil iemand hier bij deze foto nog denken dat het niet groot is? :+
[ img ]

Het gaat ook echt wel lukken hoor dat verkopen, maar het is gewoon lichtelijk frustrerend. Je wilt en zo graag verder, en wij hebben nu al 3x een passend huis moeten laten lopen omdat die prachtige EU het onmogelijk maakt om iets van een overbruggingskrediet te krijgen. Hij moet dus eerst verkocht voordat we wat anders kunnen kopen. En dan is het echt wel zenuwlijden of je op dat moment nog wat vindt wat past.

En thanks die had ik idd nog niet gevonden. Hij gaat op mijn lijstje van opties.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Ir1ne
Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:20

o0eefje0o schreef:
Pfffd hier bijna alleen maar succes verhalen! Onze woning staat al 3 mnd tekoop! Woning die we zelf onder voorbehoud gekocht hadden hebben we helaas moeten annuleren.


nou succesverhalen... ons huis heeft 4 jaar te koop gestaan :+ }:0

A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it

Electra63
Berichten: 17793
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 17:32

In Rotterdam wordt momenteel overboden, echter hoor ik van verschillende mensen, dat makelaars/investeerders onder elkaar afspraken maken en onder 1 hoedje spelen.

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 18:30

Ons huis staat ook al 2 maanden te koop, maar ja, duurdere prijsklasse. Dat gaat niet zo snel.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Ir1ne
Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:15

in onze regio ook echt niet, tenzij je in een grotere plaats woont. Dat wonen wij niet. We hebben nu een huis weer gekocht met de gunstige rente, die we zat kunnen betalen... maar eerder waren de huizen goedkoper en de rente hoger...ik heb geen idee wat er nu beter is, maar volgens mij is het evenredig.... :)

A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 00:03

Ik denk dat het pas een probleem wordt als de mark instort en de huizen prijzen zakken en de rente weer stijgt en je dan je huis dat je nu koopt, wil verkopen.

Dan moet je een huis van bijv 3 ton voor minder verkopen en zelf iets kopen tegen hogere rente. Het zal allemaal weer wat gelijk opgaan, maar kan nadelig zijn als je aan je max koopt of financiele problemen krijgt.

Wij hebben besloten een spaarrekening te gaan spekken straks. Al staat de rente laag, toch willen we het vastzetten voor de zekerheid.

Aan de andere kant denk ik ook. Ze zeggen wel dat de markt weer gaat instorten, maar hoeveel zal dat zijn? Ik verwacht niet dat het zakt naar de prijzen van tijdens de crisis, omdat alles toch verder wel is gestegen.

Wij gaan verbouwen en het huis zal stijgen in waarde, dus dat is een voordeel. Maar als je loon nog stijgt is dat ook altijd mooi om verder te kunnen. Zakt de waarde van je huis en stijgt je loon niet meer, dan kan je alleen hetzelfde of minder terugkopen misschien.

Electra63
Berichten: 17793
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 08:42

Als de huizenmarkt (weer) instort, is dat alleen nadelig als je je huis wilt verkopen. Als je er blijft wonen, dan maakt dat niet uit.
Ons huidige huis hebben wij 35 jaar geleden gekocht, netjes afbetaald en alle strubbelingen op de huizenmarkt hebben we overleefd.
Als we alleen de aankoopprijs met de huidige marktwaarde vergelijken (zonder de investeringen mee te rekenen) dan is het huis nu 6,5 x zo duur. Wij kochten het toen wel.met 12,7% rente.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:22

Electra63 schreef:
Als de huizenmarkt (weer) instort, is dat alleen nadelig als je je huis wilt verkopen. Als je er blijft wonen, dan maakt dat niet uit.
Ons huidige huis hebben wij 35 jaar geleden gekocht, netjes afbetaald en alle strubbelingen op de huizenmarkt hebben we overleefd.
Als we alleen de aankoopprijs met de huidige marktwaarde vergelijken (zonder de investeringen mee te rekenen) dan is het huis nu 6,5 x zo duur. Wij kochten het toen wel.met 12,7% rente.


Dat zei ik. Maar het probleem is wel als je dus wil verkopen, je ook niet makkelijk iets anders kan terugkopen.
Zelfde als iedereen nu roept dat de rente zo laag staat en je een duurder huis kan kopen. Ja, je eigen huis levert meer op, maar het huis dat je wil kopen is ook duurder. Dan moet je toch ergens meer te besteden hebben om ook die stap omhoog te doen. Stel je huis was 2 ton en nu 3 ton waard. Dan heb je een ton winst, maar het huis dat je wil kopen is ook gestegen, dus koop je hetzelfde terug of je moet meer kunnen neerleggen.
Of andere wensen hebben binnen een zelfde prijs categorie natuurlijk.

De mensen die nu hebben gekocht tegen een hoge prijs en hele lage rente, zullen als de markt instort wachten met verkopen of flink moeten sparen om een verschil op te vangen.

Niet iedereen wil of kan ergens tientallen jaren blijven wonen natuurlijk. Maar dat er mensen zijn die het straks flink gaan voelen, is altijd.

Electra63
Berichten: 17793
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 13:22

Dat klopt.
Ik heb kennissen die iedere x als de markt aantrekt, hun huis verkopen. In een kortere periode dan ons, hebben zij al 6 x een ander huis gekocht. Steeds een stukje beter/duurder.
Ik moet er niet aan denken, maar ik hecht erg aan alles. :D
Uiteindelijk hebben zij (nog) meer winst, maar wij zijn tevreden.
Wij verhuizen omdat ons huidige huis niet meer geschikt is voor ons, niet om winst te maken. Al is het wel fijn, dat de markt (om te verkopen) nu goed is in onze regio.


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:53

Ik kende mensen die altijd alleen nieuw wilden kopen. Elke keer winst op de huizen en steeds een stap verder tm vrijstaand.
Die hebben daar wel veel voor moeten inleveren en geduld moeten hebben. Mooi dat het is gelukt, maar ik zou niet altijd zo willen leven. Zoals bijv een half jaar camperen, kinderen minder speelgoed/kleding kunnen geven etc etc etc. Nooit een keer makkelijk doen of een drankje onderweg.

Wij hebben wel goed gekocht en verkocht en wat mazzel gehad links en rechts.

Maar ik ben zelf dan iemand die nooit zou verkopen als ik weet dat we met een groot negatief verschil zouden komen te zitten bijv.
En wij hebben altijd onder onze max gekocht en veel opgeknapt, dus weinig risico's gehad op grote waarde vermindering tot nu toe......

In principe gaat ons nieuwe huis na verbouwen ook weer stijgen, maar we gaan ook zeker de spaarrekening na verbouwen weer aanvullen voor later.

daantjuhhh
Berichten: 26789
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 22:18

Zolang je maar aflost komt een huis hoe dan ook altijd op je af.
Soms duurt dat alleen langer.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 22:26

daantjuhhh schreef:
Zolang je maar aflost komt een huis hoe dan ook altijd op je af.
Soms duurt dat alleen langer.


Maar dat is alleen in je voordeel als je flink aflost en de markt niet te gek doet en je loon stijgt zodat je weer door kan of stabiel kan kiezen. Anders is binnen 5 of 10jr verhuizen als dat nodig mocht zijn, echt onmogelijk.

Ik denk echt niet dat veel mensen voldoende aflossen of sparen. Elke keer tijdens een crisis of als de markt slecht is, komen mensen keer op keer in de problemen.

Als je alleen al kijkt naar hoe de mensen nu gek zijn gemaakt om krankzinnige prijzen te betalen vanwege de lage rente.

En wat denk je van al die mensen die gaan scheiden? Dan wordt er geen rekening gehouden met de markt.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 10326
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 22:38

Wie wil voor mij objectief naar een woning op Funda kijken?

Witches, witches
Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

daantjuhhh
Berichten: 26789
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 22:46

superpony schreef:
daantjuhhh schreef:
Zolang je maar aflost komt een huis hoe dan ook altijd op je af.
Soms duurt dat alleen langer.


Maar dat is alleen in je voordeel als je flink aflost en de markt niet te gek doet en je loon stijgt zodat je weer door kan of stabiel kan kiezen. Anders is binnen 5 of 10jr verhuizen als dat nodig mocht zijn, echt onmogelijk.

Ik denk echt niet dat veel mensen voldoende aflossen of sparen. Elke keer tijdens een crisis of als de markt slecht is, komen mensen keer op keer in de problemen.

Als je alleen al kijkt naar hoe de mensen nu gek zijn gemaakt om krankzinnige prijzen te betalen vanwege de lage rente.

En wat denk je van al die mensen die gaan scheiden? Dan wordt er geen rekening gehouden met de markt.

Mensen die nu een nieuwe hypotheek afsluiten lossen altijd af.

Ik zeg nergens dat je binnen 5 jaar genoeg aflost. Ik zeg letterlijk dat zolang je maar aflost een huis hoe dan ook op je afkomt. En inderdaad. Soms duurt het wat langer.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 22:57

Daantjuuhhh, ja, dat spreekt voor zich. Maar niet iedereen heeft die tijd. Mensen veranderen van werk of gaan scheiden, situaties veranderen etc etc.

Links of rechts, gaan mensen gewoon weer in de problemen komen, omdat ze nu de max hebben besteed tegen een hele lage rente en niet naar de toekomst hebben gekeken.

Waar banken nog altijd best streng zijn, adviseren die ook niet om minder dan de max te besteden en aan de toekomst te denken. iedereen weet dat mensen weer verhuizen, vooral starters. Die groep is nu hoog begonnen en hebben hooguit mazzel als ze stijgen op de ladder qua werk en loon, maar anders is het gewoon een ding straks.

Electra63
Berichten: 17793
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 23:05

Hët is nog steeds mogelijk om een deel aflossingsvrij af te sluiten.

Brainless
Berichten: 29658
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 23:55

Electra63 schreef:
Hët is nog steeds mogelijk om een deel aflossingsvrij af te sluiten.

Alleen als je al een gedeelte aflossingsvrij hebt, die kan je dan meenemen.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

DanielleB
Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:17

ynskek schreef:
Wie wil voor mij objectief naar een woning op Funda kijken?

stuur de link maar

Norma: M2 + 3 en B + 5, Bastygo: L2 + 8 en B + 0, Xaphyre - dame: L1 + 11, Stal Liano's Douwe: Z1 + 10, One for the Money: L1 + 8

DanielleB
Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:18

Wij zitten 70.000 onder ons maximaal te lenen bedrag. We mochten dus veel meer lenen, maar dat willen we absoluut niet. Ik wil nog op vakantie kunnen, leuke dingen doen etc..

Norma: M2 + 3 en B + 5, Bastygo: L2 + 8 en B + 0, Xaphyre - dame: L1 + 11, Stal Liano's Douwe: Z1 + 10, One for the Money: L1 + 8

daantjuhhh
Berichten: 26789
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:12

DanielleB schreef:
Wij zitten 70.000 onder ons maximaal te lenen bedrag. We mochten dus veel meer lenen, maar dat willen we absoluut niet. Ik wil nog op vakantie kunnen, leuke dingen doen etc..

Ik zit op mijn max.
Alleenstaand.

Maar kan nog steeds makkelijk op vakantie jaarlijks. Uit eten. Nieuwe kleding kopen.
Nette auto rijden.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Googlebot, linoleum en 25 bezoekers