Ik heb een paard dus veel geld

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Sizzle
Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:11

petra8 schreef:
Is het hebben van kinderen niet duurder dan het hebben van een paard?


Dat valt niet echt te zeggen. Ligt er weer volledig aan hoe je het doet.
Als je niet werkt ben je denk ik haast nog het beste af. Dan kun je alles heel goedkoop doen omdat je tijd hebt om veel zelf te doen. Zodra je kinderopvang nodig hebt zijn kinderen extreem duur.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:14

Mwah, ben ik het niet helemaal mee eens doubtless en dreamybol.

Zowel in een magere uitkering als nu ik zeker niet meer ´arm´ ben paarden gehad. Misschien juist wel doordat ik tijdens de magere uitkering heb leren mijn prioriteiten anders te leggen geef ik mijn geld aan andere dingen uit.

In die tijd draaide ik elk dubbeltje 10 keer om en mijn paard ging voor mij zelf. Ik at regelmatig niet of heel simpel, paard ontbrak het aan niets.

Nu heb ik ze aan huis en zie ik wat dat aan kosten scheelt, erg fijn maar dat huis hebben we ook alleen kunnen kopen door hard werken en niet iedereen heeft dezelfde mogelijkheden helaas.

nimbletje
Berichten: 776
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:19

Wij hadden vroeger wel een pony maar geen auto. Gelukkig was alles bij ons op de fietst te doen.
Het was een keuze een pony of de luxe van een auto.

Nu heb ik ook nog een paard, maar ga niet uit eten en heb gewoon 2 paar schoenen ( en geen 25 zoals in een topic dat nu loopt :Y) ) en leef verder sober. Het is inderdaad een keuze die je maakt waar je geld heen gaat. Maar ik zou het niet anders doen, mocht ik het overdoen. Veelste leuk!

Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt

dieseltje09
Berichten: 1849
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:36

Sizzle schreef:
petra8 schreef:
Is het hebben van kinderen niet duurder dan het hebben van een paard?


Dat valt niet echt te zeggen. Ligt er weer volledig aan hoe je het doet.
Als je niet werkt ben je denk ik haast nog het beste af. Dan kun je alles heel goedkoop doen omdat je tijd hebt om veel zelf te doen. Zodra je kinderopvang nodig hebt zijn kinderen extreem duur.


En uit eigen ervaring weet ik dat ik destijds van die 3 dagen kinderopvang die ik betaalde nog prima een 2e paard kon neerzetten :')
Gelukkig was ik toen nog samen met mijn ex partner :o O:)

Ondertussen is die van mij in een leeftijd gekomen dat dat allemaal niet meer nodig is(middelbare).
Mijn dochter is gelukkig net zo gek op die pony als mij en vind het helemaal niet erg dat we daardoor niet op zon/strand 2 weken niets doen vakantie gaan.

Ik ben dus verder alleenstaand, en heb co-ouder voor mijn dochter.
Dus helaas geen vriend oid om op terug te vallen. Met 2 inkomens was het allemaal wel echt een stuk makkelijker overigens.
Maar ach nog steeds zou ik dat dier voor geen goud willen missen

Op naar nieuwe avonturen ❤️

Sizzle
Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Ik heb een paard dus veel geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:57

Ik kan 2 paarden op een luxe all-in stal houden van het geld wat de naschoolse opvang kost :')

Mijn ex-stalgenoot niet werkende bijstand trekkende alleenstaande moeder heeft 3 paarden. Dat lukt omdat ze alle verzorging zelf kan doen en dus 3 paarden heeft staan voor dezelfde prijs waar ik er 1 voor heb. Dan geeft ze nog tijd om wat klusjes te doen voor de hoefverzorger zodat ze daar ook goedkoper uit is etc etc.

Doubtless
Berichten: 8450
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:58

Robijntjah schreef:
Zowel in een magere uitkering als nu ik zeker niet meer ´arm´ ben paarden gehad. Misschien juist wel doordat ik tijdens de magere uitkering heb leren mijn prioriteiten anders te leggen geef ik mijn geld aan andere dingen uit.

In die tijd draaide ik elk dubbeltje 10 keer om en mijn paard ging voor mij zelf. Ik at regelmatig niet of heel simpel, paard ontbrak het aan niets.


In jouw situatie en met de keuze om er zelf minder van te eten lukte dat dus. Maar dat is niet de gemiddelde situatie denk ik. Je kan moeilijk tegen je kind zeggen "vanavond even geen eten schatje, de hoefsmid komt vanavond".

Ik vraag me wel af waar de mensen met veel geld blijven in dit topic :D want op concours is het lang niet zo minimaal en beperkt als dat het hier beschreven wordt :Y)

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

Anoniem

Re: Ik heb een paard dus veel geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:00

Hahaha dat is zeker waar, dat was vroeger al een ding _O-

En ik bedenk me net dat geen kinderen zeker helpt in de financiële situatie, als ook in tijd :+
Ik zou niet weten waar ik naast een fulltime baan ook nog zowel kinderen als de paarden zelf zou moeten onderhouden.

marleen_usar
Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 10:01

Mijn reactie was dat ze in een supermarkt niet meer verdiend en dat ik op internet heb opgezocht wat ze mag verdienen. Ze zei ook nog mijn dochter weet niet dat ik jou dit gestuurd heb ik hoop dat dat zo blijft?

Ze hebben zelf geen cent te makken maar dat is niet mijn probleem.

Sizzle
Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Ik heb een paard dus veel geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:05

Ik heb het trouwens op het moment ook absoluut niet meer voor het klagen hoor.
Zit inmiddels zeker niet meer in de lage lonen. Echter heb ik mijn eerste paard destijds gekocht toen ik nog minimum loon verdiende en bovendien verschrikkelijk veel uren maakte. Dan kom je dus met creatieve oplossingen waar je geen all-in kan betalen en dus nog om half 12 snachts je stal staat uit te mesten en dan nog een half uur naar huis moet fietsen door de poler.

dieseltje09
Berichten: 1849
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:17

Doubtless schreef:
Robijntjah schreef:
Zowel in een magere uitkering als nu ik zeker niet meer ´arm´ ben paarden gehad. Misschien juist wel doordat ik tijdens de magere uitkering heb leren mijn prioriteiten anders te leggen geef ik mijn geld aan andere dingen uit.

In die tijd draaide ik elk dubbeltje 10 keer om en mijn paard ging voor mij zelf. Ik at regelmatig niet of heel simpel, paard ontbrak het aan niets.


In jouw situatie en met de keuze om er zelf minder van te eten lukte dat dus. Maar dat is niet de gemiddelde situatie denk ik. Je kan moeilijk tegen je kind zeggen "vanavond even geen eten schatje, de hoefsmid komt vanavond".

Ik vraag me wel af waar de mensen met veel geld blijven in dit topic :D want op concours is het lang niet zo minimaal en beperkt als dat het hier beschreven wordt :Y)



Haha jup, vorige week op een pony & bixie wedstrijd geweest, mijn ogen weer eens goed de kost gegeven zeg maar 8-) (zegt ze met een kleine dosis jaloezie := )
Maar denk dat er veel ruiters zijn die het echt moeten doen met weinig over aan de eind van de maand en alles voor de paarden over hebben.

Op naar nieuwe avonturen ❤️

Doubtless
Berichten: 8450
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:23

Robijntjah schreef:
En ik bedenk me net dat geen kinderen zeker helpt in de financiële situatie, als ook in tijd :+


Tuurlijk. In de lijn van dit topic zou je net zo goed kunnen zeggen "je hebt geen kinderen dus je hebt veel geld".

Onderaan de streep komt het maar op 1 ding neer: je verdient veel en geeft weinig uit, dus je hebt veel geld. Maar omdat we niet open en bloot over inkomen praten proberen mensen er via deze weg een stempel op te drukken.

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

Alenthe05
Berichten: 1090
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:54

Ik denk dat ik dan niet mag klagen... en dat de ik ook zeker niet.
Paard, 2 auto's, trailer, kindje van 8mnd, gaan 2 a 3x pj op vakantie maar ik ben geen grote shopper. Geef niks om kleding ed. Vind winkelen in een ruitersportzaak makkelijker dan gewoon, maar ook dat doe ik niet als het niet nodig is. Wij gaan regelmatig lunchen met zn 3en, uiteten is nu wat lastiger ivm slaaptijden kleine man.
Vakantie's zijn altijd wel ver weg, maar ik vind het een sport om zo goedkoop mogelijk te boeken en dat allemaal uit te zoeken. Nu bijv.een week Ijsland geboekt, hotel incl ontbijt, vlucht en huurauto voor 550 pp. ben daar dan wel even naar op zoek.
Geef verder niks bijzonders uit, koop alles qua paardenkleding in de opruiming of gebruik oude shirts ed van mezelf en koop nieuwe voor het nette. Ben geen merkentype. Ik betaal het paard helemaal zelf, heb het geluk dat ik geen dure stalling heb. Hebben een koophuis, maar gelukkig in de goede tijd gekocht. Beide werken 100% onregelmatig in de spoedzorg. En we sparen ook nog genoeg en hebben een gevulde spaarrekening en geen schulden oid.

Rijk? nee. Gelukkig? ja. Moet ik dingen voor laten? ja maar wij zijn geen stapmensen, shoppers ed.
Ik bedenk me altijd als ik wat in mn handen heb voor mn paard, heb ik het nodig? nee dan laat ik dat liggen. Koop geregeld dingen 2e hands voor t paard, sommige dingen sloopt hij zo snel.

Gelukkig heb ik een fantastische man die het prima vind dat ik een paard heb en rij. Zo blij mee!

Ik denk dat als mensen dit bovenstaande lezen zich afvragen hoe ik het doe, snap ik maar ik ben heel krenterig en geef niks on nodigs uit. Misschien komt het daardoor, geen idee. Ik ben blij dat ik het zo kan doen en vind het ook knap hoe mensen het doen die het minder hebben dan mij. Ben absoluut niet jalours op mij, werk hard en veel op rare tijden.

[i]Pura Raza Espanola
Derrote II; Cautivo XIII x Cautivo VII x Pericon;
B+4, L1+6, L2+10, M1+10, M2+10, Z1+10, Z2+0 geblesseerd
Nederlands Kampioen MCI Level 1, 2019, 4x 4e op het EK MCI Iberische paarden, Parijs 2019


Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:26

petra8 schreef:
Is het hebben van kinderen niet duurder dan het hebben van een paard?


Nou dat denk ik zeker van wel, en dat gebruik ik ook altijd als excuus :+ Wij hebben geen kinderen

Maar zo alles nog even overdenkend, kunnen mijn man naast de paarden nog zeer ruim leven, lekker luxe op vakantie en weekendjes weg, vaak met vrienden uit eten en lekker veel shoppen.
Als we iets nieuws willen dan kunnen wij ons dat veroorloven! Maar stinkend rijk zijn wij ook niet hoor :(:)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:31

Nou, voor onze dochter nog geen MRI van 1600 euro hoeven doen. Aan de andere kant, de studiekosten komen er natuurlijk ook nog aan....want ze is pas 9. Maar ze rijdt zelf ook (onze schuld natuurlijk) dus hoe dan ook nu al een dure kostenpost :')

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Ik heb een paard dus veel geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:54

Mensen die veel roken zijn per maand meer aan sigaretten kwijt dan een volpensionstalling kost.

Onali
Berichten: 18379
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 16:37

Doubtless schreef:
Robijntjah schreef:
En ik bedenk me net dat geen kinderen zeker helpt in de financiële situatie, als ook in tijd :+


Tuurlijk. In de lijn van dit topic zou je net zo goed kunnen zeggen "je hebt geen kinderen dus je hebt veel geld".

Onderaan de streep komt het maar op 1 ding neer: je verdient veel en geeft weinig uit, dus je hebt veel geld. Maar omdat we niet open en bloot over inkomen praten proberen mensen er via deze weg een stempel op te drukken.


Niet mee eens.

Mijn eerste paard heb ik gekregen. Woonde thuis, werkte in de zorg en had behalve de verplichte verzekeringen geen onkosten. Later mn shet gekocht voor 50 euro en 2 jaar geleden shet nr 2, ook gekregen. (Hoewel die kwa kostenpost tot nu toe het duurst is)

Toen ik ging verhuizen zat ik eerst op kamers en nu sinds 6 jaar een huurwoning.

Mede omdat ik van begin af aan een paard had wist ik wat ik per maand overhield.
Daar houd je rekening mee in het zoeken naar stalling en woning voor jezelf.

Als ik geen nachtdiensten meer zou draaien ga ik er 5 a 600 euro per maand op achteruit.
Dan gaat het me niet meer lukken om pony's te houden.

Soms is het echt slim geld uitgeven met een beperkte beurs.

Black is the colour of my true love's hair

Nico12
Berichten: 811
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 16:43

TS: bedoel je EIGEN paard?

Een "eigen paard" : ja dan heb je (heel) veel geld.

Daarom heb ik geen "eigen paard".
Alle kosten van het paard die ik vrijwel dagelijks rij worden betaald door de eigenaar.
Ik ga er op de fiets heen.

Onali
Berichten: 18379
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Ik heb een paard dus veel geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 17:15

Waarom staat het tussen haakjes?

Black is the colour of my true love's hair

justdiesel
Berichten: 4939
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 17:18

Met een eigen paard heb je niet altijd veel geld, je kan ook low budget een paard houden he.
Er zijn weides die heel goedkoop per maand verhuurt worden.
Niet iedereen staat op een dure pensionstal

/)./)
(' ; ')
(") (") Dag lieve mam, ik zal je nooit vergeten.......25-10-2010

Hoppit
Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 17:25

Ik vind een paard eigenlijk helemaal niet zo duur.
Maar ik ben wel pas aan paarden begonnen toen ik een vast contract van een goede baan had. Maw, ze worden betaald uit het disposable inkomen en er wordt daarnaast gewoon nog steeds ruim gespaard. Het enige wat denk ik verschil uit maakt is dat ik echt geen hol om merken geef, een leuk of mooi dek/borstel/rijbroek zonder (bekend) merk vind ik toffer dan een vergelijkbaar iets dat 4x zo duur is omdat het een duur merk is. Ik koop dingen voor mezelf of voor mijn paard, niet om gezien te worden door een ander. Paarden komen niets te kort, fijne 24/7 buitenstal, passend materiaal, goede smid, tandarts, veearts, osteopaat, bij twijfel meteen voor degelijk onderzoek, goede kwaliteit (nieuwe) veilige trailer…

Begin er gewoon niet aan als je geen nagel hebt om aan je gat te krabben. Studeer iets nuttig + vind een goeie baan = centjes zat.

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Jessix
Berichten: 16382
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 18:07

Er zijn toch ook mensen met een wia die een paard kunnen onderhouden. Het is dus vast mogelijk om het een stuk goedkoper te doen, al vraag ik me dan wel af hoe je het doet met onverwachte hoge kosten. Een van mijn mini pony's kosten me eens € 500,- dierenarts kosten in 2 dagen tijd. :+ Dan is het wel fijn om in elk geval een goed inkomen te hebben. Maar misschien kun je dat dan met verzekeren ondervangen?

Sizzle
Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Ik heb een paard dus veel geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 18:56

Toen ik nog minimum loon had, had ik inderdaad een verzekering :j

Lara_Silver
Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 19:12

Ja ik kan mijn maandelijks 660 piek in mijn pony stoppen en daarnaast nog fatsoenlijk leven, ik vind dus inderdaad dat ik veel geld heb. Niet iedereen kan het zich veroorloven en dat is waar leken imo op doelen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Ik heb een paard dus veel geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 21:27

Het scheelt natuurlijk ook of je er 1 of 3 hebt, met 3 schrik ik me altijd toch weer rot van de tandartsrekening.

Ik had wel een keer 3 vliegenmaskers voor de prijs van 2. 50 euro bespaard! En 100 uitgegeven haha.

Doubtless
Berichten: 8450
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 22:16

Ik denk dat niemand zegt: jij hebt een shetlander dus jij hebt veel geld.


Ik denk ook niet als jij zelf in de zo goedkoop mogelijke kleding loopt en je paard op een kale wei staat, dat mensen zeggen: jij hebt veel geld.

Ik kan me goed voorstellen als jij een 4x4 rijdt, een paard op pensionstal hebt staan en in een luxe set kleren loopt dat mensen zeggen: jij hebt een paard dus jij hebt veel geld.

Hoe ervaren jullie dat binnen bovenstaande context?

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kasmir, Vagabondo en 36 bezoekers