Goede hartslagmeter gezocht

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Goede hartslagmeter gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 11:26

Dag iedereen!

Morgen start ik met een rugrevalidatie in een revalidatiecenter. Voorheen zijn er een aantal testen gebeurt om mijn conditie en weerstand van mijn lichaam te testen. Heel interessant omdat ik over het algemeen heel slecht conditie opbouw en daar nu een goede ondersteuning in zal krijgen de komende 4 a 5 maand.

Algemeen kwam uit mijn testen dat ik meer op mijn hartslag moet letten en naar hartslag toe moet gaan trainen. In de week ga ik 2x een trainingssessie van 2u volgen, best pittig, maar buiten de rugreva zal er ook aan mijn conditie gewerkt worden. Daarnaast ga ik in het weekend 1,5u moeten vrijmaken om op een rustige gecontroleerde manier conditie op te bouwen door het lopen en het fietsen af te wisselen, maar wederom is de hartslag daar belangrijk om te monitoren.

Momenteel heb ik apple watch (serie 2) die wel hartslag monitort, maar niet constant. Ik had vroeger een fitbit en tijdens mijn periodes dat ik liep, kon ik daar constant mijn hartslag op aflezen. Op de apple watch is het precies moeilijker om heel correct de hartslag op te volgen. Weet er iemand of het toch mogelijk is om op een goede manier de hartslag te monitoren via de applewatch? Het makkelijkste is dat ik tijdens het lopen of fietsen mijn pols maar omhoog moet doen om mijn hartslag af te lezen.

Ideetjes voor een goede hartslagmeter mogen altijd gegeven worden. Omdat ik een applewatch heb, hoeft die band niet gekoppeld te zijn met mijn iPhone. Het liefst heb ik een simpel model, dat goed werkt voor je hartslag af te lezen, eventueel de duur van mijn training bij te houden en aantal calorieën tellen. Maar de hartslagmeter is een must. Ik heb op bol.com liggen zoeken naar een goede hartslagmeter in horlogeformaat, maar ik zie door het bos de bomen niet meer. Het liefst wil er niet te veel geld aanuit geven, maar het moet wel degelijke kwaliteit zijn. Dus wie kan me daar aan goede modelletjes helpen?

Bijkomende vraag, ik heb thuis nog een hartslagmeter liggen die ik ter hoogte van mijn hart kan plaatsen, deze komt van een hometrainer van de decatlon. Zou ik deze bv ook kunnen koppelen met mijn iPhone of eventueel een ander type sporthorloge? Of hoe werkt dat juist?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden :)


Moska
Berichten: 3374
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Goede hartslagmeter gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 11:41

Wil je dat je tijdens het sporten de hartslag kunt zien of dat ie echt de hele dag gemonitord wordt? Zelf heb ik een Polar M430 en die vind ik heel fijn. Meet hartslag op de pols, is duidelijk afleesbaar en eenvoudig in gebruik. Makkelijk te koppelen met je telefoon via een app en uitgebreide informatie kun je terugvinden via de app via de pc. Als extraatje is dit horloge ook nog te koppelen met een hartslagband voor paarden. Alleen heb ik dat nog niet kunnen gebruiken (maar dat leek me wel interessant en leuk, vandaar dat ik voor dit horloge heb gekozen)

Natuur*28-04-1995<>24-10-2021 Y;(
O’Laska *future is bright*

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 12:11

Moska schreef:
Wil je dat je tijdens het sporten de hartslag kunt zien of dat ie echt de hele dag gemonitord wordt? Zelf heb ik een Polar M430 en die vind ik heel fijn. Meet hartslag op de pols, is duidelijk afleesbaar en eenvoudig in gebruik. Makkelijk te koppelen met je telefoon via een app en uitgebreide informatie kun je terugvinden via de app via de pc. Als extraatje is dit horloge ook nog te koppelen met een hartslagband voor paarden. Alleen heb ik dat nog niet kunnen gebruiken (maar dat leek me wel interessant en leuk, vandaar dat ik voor dit horloge heb gekozen)

Die heb ik ook! hartslag is tijdens trainingen echt super duidelijk af te lezen, je kan hartslagzones instellen, trainingsduur is erg goed te zien, hij heeft ingebouwde GPS dus koppelen is niet eens echt nodig (heb ik niet, lees de mijne altijd af op de pc na een training).
Ik heb hem juist specifiek gekocht voor de paardenhartslagmeter, je kan deze koppelen aan alle hartslagbanden die bluetooth hebben, horloge heeft vanzelf door dat er een externe band hartslag doorgeeft (en die hoeft niet eens dichtbij te zijn, ik kan de hartslag van mijn paard tijdens het longeren nog steeds prima aflezen).
Hij zou ook 's nachts je slaap moeten kunnen monitoren, dus wellicht meet hij ook continu maar dat heb ik niet getest omdat ik hem echt alleen voor trainingen gebruik

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Re: Goede hartslagmeter gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 12:28

Tijdens de dag monitoren hoeft niet perse, daar draag ik mijn apple watch voor. Ik vind het het belangrijkste om tijdens de trainingen mijn hartslag direct af te kunnen lezen zonder dat ik op mijn horloge veel stappen moet doen.

Dankjewel voor de tip, ziet er een degelijk toestel uit. Dus hij kan ook gekoppeld worden met een hartslagmeter die je op je borst plaatst? Interessant dat hij idd gekoppeld kan worden aan een hartslagmeter voor de paarden!


nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Goede hartslagmeter gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 14:09

Als jouw borstband via Bluetooth zendt dan kan hij gekoppeld worden aan de polar

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Re: Goede hartslagmeter gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-19 06:55

Kent er nog iemand een goede hartslagmeter?

Yesterday
Berichten: 2600
Geregistreerd: 16-06-05

Re: Goede hartslagmeter gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:32

Als je op je watch aanzet dat je aan het trainen bent, zie je constant de hartslag op je scherm staan volgens mij. Dit al geprobeerd?

<3

Noor17
Berichten: 402
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Goede hartslagmeter gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 19:24

Als ik mijn apple watch, 3 serie, aanzet tijdens een training meet hij constant de hartslag en deze is dan ook direct af te lezen op het scherm. De hartslag die hij meet is heel accuraat!.

Cilinco Inter 2 + 1
Harrewar Grand prix + 1
Bling Bling B ZZL "eindstand"
Dowan Z2 + 7 "eindstand"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: HELder, Miez, mvdbijl, purny en 44 bezoekers