[VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:04

Vandaag liet Quick me opnieuw braaf opstappen, dat verdiende een beloning, dus zijn we er aan de hand op uit getrokken.

Toen we pas op weg waren, wilde Quick persé zijn leadrope vast nemen.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

We zijn een groep ruiters gekruist, waarbij Quick elk paard onderdanig kauwend begroette. Heel even was hij lastig toen hij ze zag verdwijnen en zelf niet mee mocht.

Meneer is het ondertussen ook al goed gewend om me ter hoogte van zijn schoft te hebben, niet handig op de smalle paadjes. Meneer zocht en vond altijd wel een manier om naast mij te komen. Uiteindelijk werd ik heel nieuwsgierig hoe hij zou reageren als ik gewoon achter hem ging lopen, zoals je met lange lijnen doet. Klein verschil, ik had geen dubbele lijnen, maar 1 leadrope.
Toch de gok gewaagd en Quick vond het super! Oortjes gingen naar voor en hij liep braaf, zonder te trekken, voorop.

[ img ]

Jammer dat ik geen plek heb om een koets neer te poten, denk nl dat Quick het ook goed zou doen als koetspaard.

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 19:44

Leuke update! Lekker met Quickie aan de wandel die letterlijk het voortouw neemt.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

zaridjjo
Berichten: 47
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Tolkamer( Gld)

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 20:12

Haha geweldige foto’s en een leuke update

Nelly was drachtig van Don Cremello du Bois
Dyllen is 13 mei 2020 geboren

Utixo
Berichten: 6556
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 07:01

Ik ben dit topic nu al een tijdje blijven volgen, en ik ben blij om te lezen dat hij in training gaat. Ondanks dat je het zeker goed bedoeld, lees en zie ik dingen waaruit blijkt dat Quick zijn grenzen aan het verleggen is een jij daar vrolijk in mee gaat. Schrapen met zijn voorbeen? Rondjes draaien? Als jij zegt dat hij stil moet staan, staat hij stil. Daar hoort mi echt geen discussie over mogelijk te zijn. Degene die beweegt, bepaalt. Quick heeft nu fijn door hoe hij jou aan het lopen krijgt.
Hetzelfde met het voorop willen lopen. Dit is zo'n no-go, en je laat het gebeuren! Hij neemt daar alle leiding van je over, en jij zegt "is goed". Op deze manier heb je over een half jaar een paard dat al losrukkend zijn middelvinger opsteekt.

Echt TS, ik weet zeker dat je het goed bedoelt, maar breng hem weg en ga zelf veel kijken, dan heb je er nog jaren lol van.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

gerlindie
Berichten: 4619
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 09:02

Ik ben het niet met je eens dat voorop lopen altijd een nogo is, maar ik ben het wel met je eens dat eerst leiderschap bevestigd moet zijn en dat daar nog wat werk aan de winkel is :j

Mijn shetlander mag bijvoorbeeld wel voor mij uit lopen, maar die gaat op één vingerwijzing opzij.
De eerste paar jaar heeft ze trouwens echt niet voorop mogen lopen, want zij is echt een dominant kreng :+
Ze heeft wel hetzelfde als Quick, dat ze ook het liefst voorop wil lopen :Y)

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

Utixo
Berichten: 6556
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 10:06

Tuurlijk, en paard dat de regels prima kent mag van mij ook wel eens het voortouw nemen. Geen probleem, maar dan is er wederzijds respect.

Maar in dit geval? Ik zie echt een paard die totaal geen respect heeft voor de eigenaar, en een eigenaar die alles wegwuift onder "onzekerheid" en "angst". Ook al zou een paard onzeker zijn, dan nog zijn er bepaalde dingen waar geen discussie over mogelijk is. Netjes stil staan en wederzijds respect zijn daar voorbeelden van.

Maar goed, aan het begin gaf ik al aan dat ik twijfelde aan de capaciteiten van TS, en dat was allemaal niet waar. Nu twijfel ik er helemaal niet meer aan. En het is niet erg, iedereen moet het leren, maar wees niet zo eigenwijs en zoek professionele hulp, dan kun je het een volgende keer wel zelf.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

Allegra
Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 10:20

Utixo schreef:
Tuurlijk, en paard dat de regels prima kent mag van mij ook wel eens het voortouw nemen. Geen probleem, maar dan is er wederzijds respect.

Maar in dit geval? Ik zie echt een paard die totaal geen respect heeft voor de eigenaar, en een eigenaar die alles wegwuift onder "onzekerheid" en "angst". Ook al zou een paard onzeker zijn, dan nog zijn er bepaalde dingen waar geen discussie over mogelijk is. Netjes stil staan en wederzijds respect zijn daar voorbeelden van.

Maar goed, aan het begin gaf ik al aan dat ik twijfelde aan de capaciteiten van TS, en dat was allemaal niet waar. Nu twijfel ik er helemaal niet meer aan. En het is niet erg, iedereen moet het leren, maar wees niet zo eigenwijs en zoek professionele hulp, dan kun je het een volgende keer wel zelf.


Eens met jouw reacties. Ik zou zelfs willen zeggen dat het júist bij onzekerheid heel belangrijk is om duidelijk te zijn en niet je paard de keus te laten.

"Life is now. There was never a time when your life was not now, nor will there ever be"

Taucha
Berichten: 1158
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 20:04

[stille meelezer kruipt onder steen uit]

Moet heel ff een klein ‘je doet het echt wel goed hoor’ aan TS laten weten. Het kan alleen op een nog betere manier waarbij de kans verkleind wordt dat Quick op een gegeven moment wel gaat overheersen. Y;(

Quick is niet voor nix op haar pad gekomen. Kan best dat ie de dominante rol steeds meer neemt omdat TS het onwetend toelaat. Geeft nix, met een Rocky loopt het niet zo’n vaart dat het kwaad kan, zeker nu TS ook al aangegeven heeft dat ie in training gaat. En wat ook al eerder gezegd is; ga zo veel als mogelijk kijken, maar ga zelf ook in training, van kijken leer je minder dan onder begeleiding doen. -:)

Utixo
Berichten: 6556
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:08

Niemand zegt ook dat ze het bewust doet, of dat ze hem maar de deur uit moet doen, of dat ze haarzelf ervoor moet schamen. Ik ben echter oprecht bezorgd hoe dit gaat lopen als er geen hulp bij komt kijken, ik lees in TS haar post zoveel dingen waarbij de alarmbellen gaan rinkelen, en ze gaan alleen maar harder rinkelen. Natuurlijk, het is een dier, en natuurlijk, je kunt een bepaald iets voor ogen hebben hoe je iets wil bereiken. Maar het kan ook zo maar zijn dat TS als eigenaar niet meer objectief kan kijken, doordat ze met een roze bril kijkt. Want heel eerlijk, het enige wat ik uit de verhalen haal is een onopgevoed paard die prima doorheeft hoe hij zijn baas moet opvoeden. En dan kan het een ras zijn die wat vergevingsgezinder zijn, maar dan nog zorgt dit dadelijk voor gevaarlijke situaties. Want hij is niet zo vergevingsgezind dat hij een krukje naast zich duld. Weglopen is veel simpeler. En natuurlijk kun je daar weken op trainen. Je kunt daar ook de regie overnemen, en hem vertellen dat het nergens voor nodig is om je zo aan te stellen en gewoon op je baas te vertrouwen dat het goed is. Dat is leiding geven op het juiste moment. Een vertrouwensbasis is niet alleen maar overal ellenlang over doen, maar ook duidelijk maken aan het paard wanneer hij zich aanstelt en op moet houden met kloten. Ook het niet willen halsteren niet toe laten. Gewoon dat halster om, en als hij wegloopt doe je maar een band om, zodat je hem makkelijk kunt vangen. Of je laat het halster gewoon om.

Citaat:
Hij probeerde bokkend langs mij te komen, waarbij hij netjes afstand hield en me dus niet geraakt heeft en even later ging hij steigeren, waarbij hij opnieuw zijn uiterste best deed om mij niet te raken.

Dit stukje ook bijvoorbeeld. Dit kun je gewoon niet accepteren, nooit! Dan maar even niet lief en vriendelijk, maar een serieuze schop onder zijn hol. Hij probeerde je misschien niet te raken - wat ik betwijfel-, maar straks raakt hij je wel, al dan niet per ongeluk. Bokken en steigeren doe je maar in vrijheid, als je vastgehouden word staan al je benen op de grond.

TS, echt, ik zeg het niet om je de grond in te trappen.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:55

Hij gaat binnenkort toch naar een professional?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Mer1980
Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:50

jeetje ik vind sommige reacties best heftig. Ik denk dat TS het best goed doet, natuurlijk zitten zij samen nog in een leerproces, maar sommigen slaan wel door hoor.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 22:09

Ik heb vandaag de foto's ontvangen en mag ze helaas niet downloaden. Heb een eerste selectie gemaakt en ga morgen rustig bekijken of ik bij die 12 foto's blijf. Zo ja, geef ik mijn bestelling door en dan moet ik nog 2 weken geduld hebben voor ik mijn foto's krijg. Ik vind ze in ieder geval prachtig.

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 22:12

Jij vindt ze prachtig. Da’s ook de bedoeling. Ik oefen nog wel wat geduld.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

gerlindie
Berichten: 4619
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 22:21

Fijn dat jij er in elk geval vast blij mee bent!

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

Mer1980
Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:18

Oooh spannend voor ons :D

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 13:07

Met heel veel moeite 12 foto's gekozen. Ben gegaan voor 6 portret- en 6 rijfoto's. Quick staat overal goed op, ik sta op veel foto's helaas met toegeknepen ogen, omdat ik tegen de zon in moest kijken. Hierdoor zijn er pareltjes die ik niet gekozen heb, heb gekozen voor foto's waar ik ook nog redelijk op staan. De bestelpagina was per ongeluk doorgestuurd als een alleen lezen bestand, heb dan maar gewoon via mail besteld en in het bestand met de foto's mijn keuze gemaakt door de foto's die ik wil als favoriet te zetten. Ben mega benieuwd naar het eindresultaat.

gerlindie
Berichten: 4619
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:55

Wanneer krijg je ze binnen? :D

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 15:57

Het kan tot 15 werkdagen duren voor ik mijn foto's heb. -O- Dat wordt geduld oefenen vrees ik.

Na het afhaken van mijn verzorgster, wilde ik alles alleen doen. Helaas besliste mijn burn-out er anders over. Dus heb ik vant weekend een advertentie geplaatst en zondag is er iemand komen kijken. Quick was onmiddellijk stapelgek op haar. Ze heeft niet veel rijervaring, maar wil leren en heeft een nette zit. Heb haar vandaag voor de 2de keer op Quick laten stappen en het is super om te zien hoe ontspannen hij loopt met haar.

[ img ]
Ben dus helemaal blij met de keuze om iemand te zoeken.

PS: ze heeft en cap maar was deze vergeten.

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 18:41

Ze past er netjes op en als ze in de omgang ook leuk is gaat het vast helemaal goed komen.

Wat een mooi oplettend koppie en oog heeft Quick op de foto.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Mer1980
Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 11:15

Quick wordt een aardige bink en komt ook duidelijk niets tekort :D fijn dat het zo klikt met je verzorgster!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 12:37

Goh, ik heb even getwijfeld of ik met haar in zee ging. Ze heeft niet echt lessen genomen, een vriendin heeft haar leren rijden. Stap gaat goed, draf en galop heeft ze minder ervaring mee. Zo lang Quick zijn opleiding niet gehad heeft en zijn gangen dus niet netjes kan scheiden, is draven toch geen optie op de wei. Als Quick in opleiding staat, ga ik daar vragen of mijn verzorgster een keertje van mij mag overnemen, zodat ze ook eens les op hem krijgt. En als zij liever alleen maar stapt, is dat voor mij geen probleem. In stap figuren rijden, is ook een goede training.
Wat uiteindelijk de doorslag gegeven heeft om met haar in zee te gaan, is de reactie van mijn paarden. Ze is iemand die kalm en relax over komt, maar toch stevig in haar schoenen staat en mijn paarden voelen zich enorm op hun gemak bij haar. Zelfs mijn oude brompot zoekt contact. En naar mij toe is ze heel behulpzaam. Wat ook helpt, is dat ze enorm leergierig is, ik ben niet zo goed in dingen uit te leggen, maar toch snapt ze wat ik bedoel en voert het dan ook zo uit. Zo had ze nog nooit een paard achteruit laten gaan onder het zadel, ik heb gewoon in mijn eigen worden uitgelegd hoe ik het aanpak, waarop zij Quick (die helemaal niet graag achteruit gaat) gewoon in achteruit kreeg.
Ook aan de afspraken houdt ze zich netjes. Quick krijgt sinds het opstap probleem een snoepje als hij netjes blijft staan en na het werken krijgt hij er ook 1. En daar houdt zij zich netjes aan. Geen gedoe meer met stiekem achter mijn rug toch nog extra snoep te geven. En wat ook fijn is, ze durft hem terecht wijzen en uit haar persoonlijke ruimte sturen als hij toch wat opdringerig wordt. Maakt dat ik veel geruster ben als zij bij de paarden is, tegenover vroeger met de andere verzorgster.

En als je Quick een bink vindt op deze foto, wacht dan maar af tot ik eindelijk de shoot mag posten. Heb bij mijn keuze wel 2 foto's zitten die voor mij belangrijk waren, maar daarom niet de mooiste zijn. Weet nog niet of ik die ook mee plaats. Ik wilde ook foto's die de ondeugende Quick lieten zien, leuk voor mij, maar daarom niet voor anderen.

hagelslag
Berichten: 8933
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 12:44

Dat klinkt al een fijne verzorgster zeg.
Als ze alleen wil stappen is eigenlijk toch niet erg

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 12:56

Vertrouwen in je verzorgster hebben die nog niet alles kan is misschien wel belangrijker dan een verzorgster hebben die alles kan maar die jij niet altijd vertrouwt.

Je voert de spanning wel op met die foto's ...

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Mer1980
Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 13:32

Ondeugende Quick wil ik wel zien hoor :D

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 18:47

In afwachting van de shoot.
Gisteren genomen door mijn verzorgster.

[ img ]

[ img ]

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: corinadrenth, Sewri en 60 bezoekers