Dan wordt je uit bed gebeld..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
rayoow
Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Dan wordt je uit bed gebeld..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 10:20

Lig je nog te slapen gaat de deurbel.
Met je slaperige hoofd doe je open en er staan 2 onbekende jonge jongens voor de deur. Mevrouw er staat een shetlander op straat.

In paniek op blote voeten naar buiten en ja, daar staat Zyan.
Poort is nog dicht? Hoe dit nu dan..jongenq bedankt en zyan terug de paddock in. 1 houten want losgebroken. Ja een jaarling trekpaard krijgt dat voor elkaar. Zonder na te denken eerst maar naar binnen voor een kopkoffie


Vervolgens gewapend met stroomdraad weer naar buiten.

De planken zijn nog heel maar liggen er allemaal af in de paddock, hadden die niet gebroken aan de buitenkant moeten liggen als het Willem(trekpaard) was geweest?

Zyan kon daardoor dus via de zijtuin de straat op.

Na het spannen van het stroomdraadje wil ik met mijn slaperige hoofd weer naar binnen voor een kop koffie als mij ineens opvalt dat de stroom klok op de grond ligt :?
Willem is zelfs band voor stroomdraad zonder stroom erop, hij had toch flink zijn nek erover moeten steken om bij de klok te kunnen.

Dus de vraag die nu door mijn hoofdgaat, was het mijn paard die alles heeft afgebroken, is dat mogelijk zonder het hout te breken?
Of wil iemand mij de stuipen op het lijf jagen...

Zie gelukkig niks aan de ponys of Willem


bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:25

klinkt meer als baldadigheid door toedoen van de mens.
Wel je huis goed afgeslote, terwijl je in de nacht bezig was met je hek? Zul je zien: ben je aan de ene kant bezig de schade te herstellen en aan de andere kant "verdwijnt" je inboedel. Voor je het weet een nieuwe vorm van een babbeltruc.

rayoow
Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 10:29

bridgetF schreef:
klinkt meer als baldadigheid door toedoen van de mens.
Wel je huis goed afgeslote, terwijl je in de nacht bezig was met je hek? Zul je zien: ben je aan de ene kant bezig de schade te herstellen en aan de andere kant "verdwijnt" je inboedel. Voor je het weet een nieuwe vorm van een babbeltruc.


Was vanochtend ontdekt.
Paddock grenst nergens aan de weg, 6 grote honden in huis maar voelt toch niet meer zo fijn...
Ik blijf maar malen, die planken moesten toch breken als t trekpaard erin had gehangen ;(

Sizzle
Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:31

Gelukkig niets gebeurd :)

Helaas is het altijd moeilijk om te zeggen wat paarden wel/niet kunnen. Heb je zelfs meegemaakt die zich actief onder de draden doorrolde.

De wei van mijn vorige paard viel echt steeds uit elkaar, heel vreemd.
Tot ik een zag dat ze gericht bezig de spijkers eruit te halen, ja echt.... 8)7

littleroosie
Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: Dan wordt je uit bed gebeld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:36

Mijn paarden halen ook acties uit waarvan ik denk, hoe krijgen ze dit in vredesnaam voor elkaar? Wij wonen hier nog niet zo lang, maar ik wil straks eigenlijk overal camera's ophangen. Dan weet je tenminste precies hoe en wat.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

rayoow
Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Dan wordt je uit bed gebeld..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 10:54

Maar de stroomklok ban de muur breken en achter het draad gooien? Snap het echt niet


rayoow
Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Dan wordt je uit bed gebeld..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 11:24

Politie is net langgsgeweest. Vonden het ook niet logish dat dit door een paard gedaan is. Is laatst al ingebroken verder op bij iemand met paarden

Sizzle
Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Dan wordt je uit bed gebeld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 11:52

Hè bah, dat is een vervelend idee.
Hopelijk was het een eenmalige baldadige actie.

Sas_Mon
Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Dan wordt je uit bed gebeld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 11:59

Zijn je honden niet afgegaan? Het klinkt inderdaad niet logisch voor een paard maar aan de andere kant heb ik paarden gekke dingen zien doen... een volle trap op de planken van het hek bv (tinker...) zorgde er hier ook voor dat de plank heel aan de binnenkant van het hek lag. Was gebogen door de trap en er toen door de terugslag vanaf gevlogen. Ik zag het gebeuren anders had ik het ook niet geloofd. Ik hoop voor je dat het hierbij blijft!

lessen in bewustzijn, Rebalancingsessies en hulp met paarden icm centered riding.
http://www.mensenbewustzijn.nl

rayoow
Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 12:38

Sas_Mon schreef:
Zijn je honden niet afgegaan? Het klinkt inderdaad niet logisch voor een paard maar aan de andere kant heb ik paarden gekke dingen zien doen... een volle trap op de planken van het hek bv (tinker...) zorgde er hier ook voor dat de plank heel aan de binnenkant van het hek lag. Was gebogen door de trap en er toen door de terugslag vanaf gevlogen. Ik zag het gebeuren anders had ik het ook niet geloofd. Ik hoop voor je dat het hierbij blijft!


Zou kunnen, maar zijn 12 planken allemaal op de zelfde manier eraf. Als t trekpaard er 1 afhaald kan hij al aan de andere kant erover grazen.
En waarol tot op de grond alles eraf? Die stappen er los over als er nog 2 zouden hangen..
En dan de stroomklok aan de andere kant van de paddock, klopt niet..

Sas_Mon
Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Dan wordt je uit bed gebeld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 13:15

nee dat klopt inderdaad niet. Camera overwegen?

lessen in bewustzijn, Rebalancingsessies en hulp met paarden icm centered riding.
http://www.mensenbewustzijn.nl

rayoow
Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Dan wordt je uit bed gebeld..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-19 00:15

Net de laatste check gedaan zoals altijd dit keer toch met een ander gevoel :( kan ook absoluut niet rustig liggen. Heb 3 honden bij mij en 3 hebben uitzicht op de paddock

rayoow
Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Dan wordt je uit bed gebeld..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-19 09:14

Ik begin weer iets rustiger te worden dat ze niet direct terug zullen komen na nachten niet slapede hoefsmid was de volgende dag bij ons en ik merkte toch heel veel stress nog bij de jongens. Voor mij een duidelijk teken dat er inderdaad iemand met ze bezig is geweest die nacht.
Zelf beginnen ze nu ook weer te doen zoals normaal, lekker op hun gemak languit slapen!
Hopelijk waren het gewoon wat kwajongens die niet meer terug komen

LBLGypsyCobs
Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Dan wordt je uit bed gebeld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 09:24

Camera's ophangen en flink felle verlichting die af gaat op beweging.

Dat laatste vergt wat afstelwerk, want je wil ook niet dat de lampen aan gaan steeds wanneer de paarden bewegen

'Als het regent in mei, is april voorbij'

Pumpkins
Berichten: 3144
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Dan wordt je uit bed gebeld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 10:05

Wat vervelend, kan me helemaal voorstellen dat je er niet meer gerust op bent. Maar wie doet nu zo iets? Planken van een paddock aftrekken, maar wel alles heel laten. Ik zou er ook een camera op hangen, zijn tegenwoordig helemaal niet zo duur meer. Geen honden die met een buitenhoek buiten kunnen blijven? Of goed afgesloten terrein?

xxCYNNxx
Berichten: 5660
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 10:21

nou dit is toch duidelijk menselijk werk geweest. 1 of 2 planken eruit en heel...alla, dat hadden idd de paarden zelf nog hebben kunnen doen, maar 12 planken? Allemaal heel...en die stroomklok, niet alleen van de muur, maar ook meters verderop...

Nee, duidelijk mensenwerk.....hopelijk eenmalig. Ik zou ook camera's ophangen, want geen fijn gevoel zo.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

rayoow
Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Dan wordt je uit bed gebeld..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-19 13:51

Honden hier zijn wat apparte rassen, die kunnen niet buiten blijven. Die springen overal over.

Heb nu 1 camera hangen!

Ze moeten door mijn tuin/zijtuin of weide voor bij de paardeb te komen.
Ze zijn door de zijtuin erheen gegaan. Van straat zie je van dke kant niet dat daar paarden staan of dat je daaar erdoor kan

Sizzle
Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Dan wordt je uit bed gebeld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 19:34

Logisch dat je ongerust bent hoor, echt niet tof zoiets. Wat bezielt zulke lui om zoiets te doen.

Zebrastreep
Berichten: 9689
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:45

Soms zijn dieven wel eens uit op stroomklokken. Bij mij op stal worden die namelijk in de weilanden ook verstopt mede daarom.

Ik snap je ongerustheid ik zou dan ook niet fijn kunnen slapen. Fijn dat je in ieder geval een aantal honden hebt dat zou mij ook meer rust geven. Mocht er iemand naar binnen willen kun je er 100% vanuit gaan dat de honden gaan blaffen.

Ik woon in een wijk en volgens de buurman zijn er al 2 keer inbrekers geweest (onze buurman is wel geobsedeerd door inbrekers). Bij andere mensen inderdaad beschadigingen aan de deur. Bij ons niks omdat onze hond aan het blaffen was. Ook al hebben we een klein hondje het helpt ze wel om ze buiten de deur te houden

Succes en sterkte!

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers