Vraag aan de anti-vaxxers

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
pmarena
Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 08:53

Ik val jou helemaal niet persoonlijk aan Daffie...?
Het lijkt me duidelijk dat dit dus een reactie was op die mensen die wèl dat soort dingen zeggen :)

De enige reden waarom ik überhaupt nog in een topic met dit onderwerp reageerde, was omdat jij een nette vraagstelling had en een wat meer oprechte vraag die niet slechts bedoeld leek om even lekker een relletje te beginnen +:)+


daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 09:01

pmarena schreef:
Ik val jou helemaal niet persoonlijk aan Daffie...?
Het lijkt me duidelijk dat dit dus een reactie was op die mensen die wèl dat soort dingen zeggen :)

De enige reden waarom ik überhaupt nog in een topic met dit onderwerp reageerde, was omdat jij een nette vraagstelling had en een wat meer oprechte vraag die niet slechts bedoeld leek om even lekker een relletje te beginnen +:)+


Zo kwam de opmerking niet over als je mij persoonlijk als voorbeeld gaat gebruiken.

pmarena
Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:41

Ik ben je even kwijt hoor... Welk persoonlijk voorbeeld...?
Nou ben ik toch benieuwd waar het misverstand begint want ik heb jou nergens in gedachten gehad in de hele quote Y;(

Is puur een reactie op wat andere Bokkers zoal zeggen.

edit: even een toevoeging trouwens, op jouw edit :)
Je hebt het over alleen mazelen en ik meen dat je dat al eerder ook zei.

Maar hebben ze bij jullie dan wel het aanbod van een los mazelen vaccin?
Ik dacht namelijk dat deze niet meer gemaakt werden.

Tot een jaar of 2 geleden konden we er hier nog wel aankomen via België / Frankrijk maar nu hebben de ouders die best een los mazelenvaccin hadden willen geven, pech en is de BMR het enige "mazelenvaccin" zover ik weet. Maar pin me er niet op vast want ik hou het nu niet meer zo bij, en wie weet zijn er aan jouw kant van de wereld nog andere mogelijkheden...?

Pumpkins
Berichten: 3144
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:50

bigone schreef:
pmarena, excuus voor het woordje jou, maar ik vind wel dat de gevolgen van een polio uitbraak ontzettend klein worden gemaakt. Het is een gigantisch besmettelijke klotenziekte en je word in Nederland, vanaf dat de enting er voor bestaat, ingeent met dood materiaal, dit werkt beter dan de suikerklontjes methode zoals nog wegens hoge kosten van het enten, in veel landen word toegepast. Kan me voorstellen dat mensen huiverig zijn om levend virus in te spuiten maar dood materiaal is iets anders. En ik heb de indruk dat er van regeringswege uit al veel gedaan word om polio buiten de deur te houden, zie het tweewekelijks onderzoek van afvalwater op risicoplaatsen.



Tot nu toe las ik alleen mee en weet dat jullie al veel verder in de discussie zijn. Zelf kan ik het ook niet geloven dat mensen zo lichtzinnig doen over polio. Denk dat veel mensen ook niet meer vaccineren omdat ze niet met eigen ogen hebben gezien wat sommige kinderziektes kunnen aanrichten. Mijn moeder heeft kinderpolio gehad en is daar gelukkig van genezen, ondanks dat ze er wel gevolgen van heeft onder vonden. Ik ben dus opgegroeid met dat het een noodzaak is om te vaccineren.

Dat veel kinderziektes niet of nauwelijks meer voorkomen en daardoor de druk voor vele mensen veel lager is om te vaccineren snap ik. Maar besef dan wel dat dit komt doordat juist vele mensen wel vaccineren. Ik denk ook dat we in Nederland eenzelfde toestand kunnen verwachten als wat de TS meemaakt. Er zullen pas mensen wakker geschud worden of voor hun wordt de afweging wel vaccineren opeens belangrijker dan niet vaccineren, waardoor er een grote toeloop op vaccineren komt. Het is niet zo zwart wit als ik het omschrijf. Er zijn ongetwijfeld verschillende beweegredenen te bedenken zijn waarom je opeens wel zou vaccineren bij een uitbraak.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-09-19 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Typfout op verzoek gewijzigd

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:57

Mijn vader heeft als kind ook polio gehad. Met grote gevolgen helaas. ;(
Zo'n leven wil je niet. Echt niet.


daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 11:02

pmarena schreef:
edit: even een toevoeging trouwens, op jouw edit :)
Je hebt het over alleen mazelen en ik meen dat je dat al eerder ook zei.

Maar hebben ze bij jullie dan wel het aanbod van een los mazelen vaccin?
Ik dacht namelijk dat deze niet meer gemaakt werden.

Tot een jaar of 2 geleden konden we er hier nog wel aankomen via België / Frankrijk maar nu hebben de ouders die best een los mazelenvaccin hadden willen geven, pech en is de BMR het enige "mazelenvaccin" zover ik weet. Maar pin me er niet op vast want ik hou het nu niet meer zo bij, en wie weet zijn er aan jouw kant van de wereld nog andere mogelijkheden...?


Laten we het dan maar op een misverstand houden.

Ik weet niet of het onder normale omstandigheden ook los te verkrijgen is. De Bof en rubella(rode hond?) Kunnen niet gegeven worden voor 4 jaar dus vandaar het losse vaccin.

Maar je zou toch nog wel ergens los een mazelenvaccin kunnen vinden? Ze worden nog wel gemaakt hoor, misschien via de huisarts of een reisdokter? Er wordt hier ook tegen waterpokken geënt.

_lautje_
Berichten: 9215
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 12:19

Ohhhh pleaseeee Frank Reusink....beroepsoplichter. Zelfde als Ramon Walter die nu allemaal doneeracties opzet en naar buiten komt dat zijn rek nr bekend is van diverse oplichtingspraktijken.

En ik zag iets over 10 doden per jaar DOOR vaccinatie. Echt door zulke beweringen zet je jezelf zo kansloos voor schut. Het is nog altijd NA vaccinatie en correlatie is geen causatie.
Dat zijn wetenschappelijke basisprincipes. Door beweringen te doen als dit toon je enkel aan gewoon NUL KOMMA NUL te snappen van wetenschap, statistiek of hoe een wetenschappelijk artikel te lezen.

veerledec
Berichten: 6685
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 12:23

Nou ben ik niet tegen vaccinaties, maar persoonlijk zou ik ook zeggen dat bij zoiets precairs als de gezondheid van een jong kind er bewezen zou moet worden dat de negatieve gezondheidsveranderingen direct na een vaccinatie niet door die vaccinatie komen, en niet dat we gaan roepen dat niet bewezen kan worden dat het er wel door komt, dus dat het veilig is. Dat is immer uitgaan van je eigen mogelijke onkunde, en dat lijkt me niet op zijn plaats.

Een los mazelen-vaccin zou ik ook wel willen.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 12:26

Maar zelfs als men dat doet, geloofd men het niet.
Kijk naar autisme, hoeveel onderzoeken zijn er al daarover geweest, nog heel recent 1 zelfs. En zelfs nog geloofd een heel deel de uitkomst er niet van.

pmarena
Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 12:36

daffie1986 schreef:
pmarena schreef:
edit: even een toevoeging trouwens, op jouw edit :)
Je hebt het over alleen mazelen en ik meen dat je dat al eerder ook zei.

Maar hebben ze bij jullie dan wel het aanbod van een los mazelen vaccin?
Ik dacht namelijk dat deze niet meer gemaakt werden.

Tot een jaar of 2 geleden konden we er hier nog wel aankomen via België / Frankrijk maar nu hebben de ouders die best een los mazelenvaccin hadden willen geven, pech en is de BMR het enige "mazelenvaccin" zover ik weet. Maar pin me er niet op vast want ik hou het nu niet meer zo bij, en wie weet zijn er aan jouw kant van de wereld nog andere mogelijkheden...?


Laten we het dan maar op een misverstand houden.

Ik weet niet of het onder normale omstandigheden ook los te verkrijgen is. De Bof en rubella(rode hond?) Kunnen niet gegeven worden voor 4 jaar dus vandaar het losse vaccin.

Maar je zou toch nog wel ergens los een mazelenvaccin kunnen vinden? Ze worden nog wel gemaakt hoor, misschien via de huisarts of een reisdokter? Er wordt hier ook tegen waterpokken geënt.


Nou zover ik weet wordt de losse mazelen vaccinatie dus al een paar jaar niet meer gemaakt en kon je een restantje nog wel met wat moeite bemachtigen via-via maar daarvan zijn de laatste exemplaren ook al een jaar of 2 geleden gebruikt. Dus zover ik weet (zie eerdere post) kun je hier in NL nu geen los mazelenvaccin meer geven. Mocht iemand anders wel nog wat weten: deel het vooral want daar zijn absoluut mensen blij mee :j

Hier en in de USA krijgen kinderen al sinds jaar en dag de MMR/BMR voor de eerste keer als ze net een goed jaar oud zijn, bij jullie niet dan...? Rond een jaar of 9 krijgen ze voor de 2e keer diezelfde BMR / MMR.

Maar in elk land gaat het ook anders, op zich is dat al best veelzeggend hoe oneens men het al is wat nu eigenlijk het beste is.

secricible
Berichten: 25677
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 12:56

Dat vind ik een rare bewering Pmarena. Het feit dat er minime verschillen zijn over wanneer en hoe precies de juiste methode is, zou veelzeggend zijn over de effectiviteit? Hoe dan? Er spelen altijd meerdere factoren mee in het ontwikkelen van een vaccinatieprogramma. De ontwikkelingen van bepaalde ziektes in een land, hoe de gezondheidszorg er uit ziet, financiën van een land, noem maar op... Maar grotendeels zijn ze toch echt gewoon hetzelfde...

En zou het niet zo kunnen zijn dat men de mazelen wil boosteren als er een grote uitbraak is? Omdat men graag die 99% bij zoveel mogelijk kinderen wil behalen, ook als ze nog geen 9 zijn? Zomaar een idee?

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

sporten
Berichten: 1153
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 13:00

roosa schreef:
Met dank aan de niet enters.
Stomme kortzichtige mensen en nu huilie huilie doen.
Dit is wat er dus van komt!


Geheel mee eens altijd vaccinatie doen

Geniet van elke dag

_lautje_
Berichten: 9215
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 14:10

veerledec schreef:
Nou ben ik niet tegen vaccinaties, maar persoonlijk zou ik ook zeggen dat bij zoiets precairs als de gezondheid van een jong kind er bewezen zou moet worden dat de negatieve gezondheidsveranderingen direct na een vaccinatie niet door die vaccinatie komen, en niet dat we gaan roepen dat niet bewezen kan worden dat het er wel door komt, dus dat het veilig is. Dat is immer uitgaan van je eigen mogelijke onkunde, en dat lijkt me niet op zijn plaats.

Een los mazelen-vaccin zou ik ook wel willen.


Dat wordt onderzocht door het Lareb
De eerder 10 doden per jaar worden echt uitgebreid onderzocht. En de conclusie is altijd hetzelfde. Er is geen aantoonbaar verband en meestal wordt er een andere onderliggende oorzaak van overlijden gevonden.
Als er iets zeer zeer uitgebreid onderzocht is is het de veiligheid van vaccins. Dat Antivaxxers die onderzoeken afwijzen is wat anders.

Dovahkiin
Berichten: 565
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 14:22

Saskia9 schreef:
_O- _O-

Downsyndroom veroorzaakt, thnx die is nieuw voor me _O-



Ik had dezelfde reactie :')

Fu_Qi
Berichten: 3483
Geregistreerd: 29-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 14:26

Saskia9 schreef:
_O- _O-

Downsyndroom veroorzaakt, thnx die is nieuw voor me _O-

Ik dacht ook autisme :')

Falling in love is like, as in falling asleep. It's take time, but when you fall asleep you are deep asleep <3

pmarena
Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 14:31

secricible schreef:
Dat vind ik een rare bewering Pmarena. Het feit dat er minime verschillen zijn over wanneer en hoe precies de juiste methode is, zou veelzeggend zijn over de effectiviteit? Hoe dan? Er spelen altijd meerdere factoren mee in het ontwikkelen van een vaccinatieprogramma. De ontwikkelingen van bepaalde ziektes in een land, hoe de gezondheidszorg er uit ziet, financiën van een land, noem maar op... Maar grotendeels zijn ze toch echt gewoon hetzelfde...

En zou het niet zo kunnen zijn dat men de mazelen wil boosteren als er een grote uitbraak is? Omdat men graag die 99% bij zoveel mogelijk kinderen wil behalen, ook als ze nog geen 9 zijn? Zomaar een idee?


Eh...waar heb ik het precies over effectiviteit :?

secricible
Berichten: 25677
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 14:42

pmarena schreef:
secricible schreef:
Dat vind ik een rare bewering Pmarena. Het feit dat er minime verschillen zijn over wanneer en hoe precies de juiste methode is, zou veelzeggend zijn over de effectiviteit? Hoe dan? Er spelen altijd meerdere factoren mee in het ontwikkelen van een vaccinatieprogramma. De ontwikkelingen van bepaalde ziektes in een land, hoe de gezondheidszorg er uit ziet, financiën van een land, noem maar op... Maar grotendeels zijn ze toch echt gewoon hetzelfde...

En zou het niet zo kunnen zijn dat men de mazelen wil boosteren als er een grote uitbraak is? Omdat men graag die 99% bij zoveel mogelijk kinderen wil behalen, ook als ze nog geen 9 zijn? Zomaar een idee?


Eh...waar heb ik het precies over effectiviteit :?

Sorry, maar wat insinueer je dan met deze opmerking?

Citaat:
Maar in elk land gaat het ook anders, op zich is dat al best veelzeggend hoe oneens men het al is wat nu eigenlijk het beste is.


Ik word een beetje moe van het feit dat je steeds indirect iets zegt en als iemand je er dan direct op ondervraagt dan was dat helemaaaaaal niet wat je wilde zeggen of had je het helemaaaaaal niet over die persoon. Niet echt mijn manier van discussieren.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

pmarena
Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 14:58

Tja ik kan er ook weinig aan doen dat mensen allerlei dingen verzinnen die er niet staan.
En de meest bijzondere aannames doen over wat andere mensen wel zullen denken en wat hun bezielt.

Dat irriteert mij ook mateloos aan discussies met dit onderwerp en o.a. daarom doe ik er normaal gesproken niet meer aan mee. In beide kampen overigens.

Waarom verzin jij erbij dat het een opmerking over effectiviteit is?

Ik heb het geplaatst als dat het veelzeggend is, dat zelfs de beleidsmakers het al niet met elkaar eens zijn welk vaccinatieschema nu eigenlijk het beste is om te hanteren. En dus dat er helemaal niet zo laatdunkend gedaan hoeft te worden wanneer wat mensen besluiten om voor hun eigen kinderen een ander schema te hanteren "en dat zij dan de arrogantie hebben te denken dat ze het beter weten dan de experts" dan het heilige RVP schema. Waar "experts" in andere landen ook van afwijken.

Eigenlijk gewoon precies zoals het er al staat dus....

chanicha
Berichten: 12090
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:03

Pandora2 schreef:
Mijn vader heeft als kind ook polio gehad. Met grote gevolgen helaas. ;(
Zo'n leven wil je niet. Echt niet.


Pandora mijn vader ook!
Is echt niet fijn hoor.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:56

pmarena schreef:
Tja ik kan er ook weinig aan doen dat mensen allerlei dingen verzinnen die er niet staan.
En de meest bijzondere aannames doen over wat andere mensen wel zullen denken en wat hun bezielt.

Dat irriteert mij ook mateloos aan discussies met dit onderwerp en o.a. daarom doe ik er normaal gesproken niet meer aan mee. In beide kampen overigens.

Waarom verzin jij erbij dat het een opmerking over effectiviteit is?

Ik heb het geplaatst als dat het veelzeggend is, dat zelfs de beleidsmakers het al niet met elkaar eens zijn welk vaccinatieschema nu eigenlijk het beste is om te hanteren. En dus dat er helemaal niet zo laatdunkend gedaan hoeft te worden wanneer wat mensen besluiten om voor hun eigen kinderen een ander schema te hanteren "en dat zij dan de arrogantie hebben te denken dat ze het beter weten dan de experts" dan het heilige RVP schema. Waar "experts" in andere landen ook van afwijken.

Eigenlijk gewoon precies zoals het er al staat dus....


Maar dat betekent toch niet dat ze het niet eens zijn? De omstandigheden zijn overal toch ook anders...
Wat secricible zegt eigenlijk :7

[o]

Avalanche
Berichten: 15793
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 16:17

pmarena schreef:
Ik heb het geplaatst als dat het veelzeggend is, dat zelfs de beleidsmakers het al niet met elkaar eens zijn welk vaccinatieschema nu eigenlijk het beste is om te hanteren.

Waar zegt het dan iets over precies?
pmarena schreef:
En dus dat er helemaal niet zo laatdunkend gedaan hoeft te worden

Maar wie doet er laatdunkend dan? En wat vind je er laatdunkend aan?

pmarena schreef:
......dan het heilige RVP schema

Wat is je punt hiermee?
Wat wil je suggereren met het gebruik van dit woord?
pmarena schreef:
Eigenlijk gewoon precies zoals het er al staat dus....

Mja, toch niet helemaal imo. Ik heb er een paar zinnen uitgehaald, waar je dingen lijkt te suggereren zonder ze uit te spreken.

Wat ik wil zeggen is dit: ik snap wel dat mensen dingen gaan invullen bij deze zin:
pmarena schreef:
Maar in elk land gaat het ook anders, op zich is dat al best veelzeggend hoe oneens men het al is wat nu eigenlijk het beste is.

Het woord 'veelzeggend' laat daar wel wat ruimte voor.
Ik begrijp nu dat je het hebt over het schema op zich. Anderzijds is er ook geen orgaan dat een universeel vaccinatieschema vaststelt, dus het lijkt me dat verschillen dan te verwachten zijn. Maar er lijkt nog een punt onder te zitten wat je wilt maken maar niet uitspreekt.

Ik voor mij zou het fijn vinden als je wat directer zou kunnen zijn :) ik snap soms niet helemaal wat je bedoelt, en dit is platte tekst, dus de non verbale cues die duidelijkheid zouden kunnen geven zijn er niet :)

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

secricible
Berichten: 25677
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 16:46

Dank je avalanche, dat je duidelijk zegt wat mij door mijn irritatie niet lukt. Hoef ik alleen nog maar naar jou reactie te wijzen, want dat is precies wat ik bedoelde.

Idem over je post waar je voor mij echt heel duidelijk richting TS suggereerde (En blijkbaar voor anderen ook dus het ligt niet aan mij :+) maar toen TS zich aangevallen voelde ging het ineens niet om haar persoonlijk.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

pmarena
Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 17:07

Avalanche: Gek hè, als iemand iets zegt over het vaccinatieschema, en de eerste de beste zin daarna zegt "in elk land gaat het ook anders" dat iemand daarmee dan op het vaccinatieschema an sich doelt :=

Maar joh, hee, wie dan ook die dingen leest die er niet staan (omdat ze niet bedoeld zijn :)* ) geef er lekker een zo spectaculair mogelijke draai aan, ik doe niet mee aan "je zal wel iets anders bedoeld hebben" als je het niet erg vindt. Gewoon lezen wat er staat, als ik iets bepaalds wil zeggen ben ik echt niet te verlegen om dat gewoon te zeggen hoor :P

En als ik (of een ander) niet iemand op persoonlijke titel aanspreek dan kan je er vanuit gaan dat een opmerking ook niet persoonlijk bedoeld is maar als een reactie op wat er zoal in een topic wordt gezegd.

Ik vind het een ontzettend gezever in de marge weer zo. Zelf iets verzinnen dat er helemaal niet staat en dan daar over door emmeren, zelfs nog ná een verduidelijking...die al niet nodig zou hoeven zijn als je zelf geen eigen interpretatie geeft aan wat er staat :P

En over die verspreking van iemand anders van "kinderporno" ipv. kinderpolio zeggen jullie dan niks :D
Of werd die al aangepast? Heb geen zin om terug te lezen want het zit me alweer tot hier (denk non-verbaal gebaar er maar even bij) maar dat zorgde dan wel even voor een zekere grijns hier in het topic dat toch weer het soort moddergooien wordt wat TS nu juist aangaf niet te willen :P

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 17:14

@pmarena. K heb t idee dat je door je eigen irritatie nu de bedoeling van Avalanche niet ziet. Ze willen juist geen aannames maken Maar snappen sommige stukjes niet op de manier hoe je ze typt ( volgens mij ). Ze willen je niet personal aanvallen, maar snappen.

pmarena
Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 17:19

Zou best kunnen, maar ik ben er klaar mee als elk woord onder een vergrootglas 5x gedraaid wordt en 10x uitgelegd moet worden om elke mogelijke andere uitleg maar de nek om te draaien.

En dan komen de zelf erbij bedachte woorden zoals "effectiviteit" er nog bij. Dan zitten we 2 pagina's verderop nog te emmeren joh, en dan krijg ik weer gezeik dat IK er over door blijf gaan...nee dank u, daar pas ik voor. Gewoon lezen wat er staat, en geen spectaculaire interpretaties en draaien er aan geven en gewoon lekker een beetje een poging doen om het bij het onderwerp te houden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: nicole_floor en 45 bezoekers