Wedstrijdjasje met wijdere achterkant

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PinkyPie
Berichten: 665
Geregistreerd: 13-03-10
Woonplaats: West Maas & Waal

Wedstrijdjasje met wijdere achterkant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 13:18

Afgelopen week zag ik op wedstrijd 2 amazones rijden met rijjasjes met een wat wijdere (uitwaaierende) achterkant. Zelf heb ik kledingmaat bovenlichaam 44 en ik vind het heel lastig om een fatsoenlijk en leuk uitziend wedstrijdjasje te vinden. Heb al heel veel gezocht op internet, in winkels en de webshops afgestruind.

De jasjes in de wat ruimere kledingmaten zijn over het algemeen saai en niet flatterend, ook omdat ze tegenwoordig allemaal van dat rare polyester-achtige spul (softshell) worden gemaakt (dat staat namelijk niet zo charmant als je niet heel slank bent :D ). Alleen van de smalle of getailleerde modellen heb je hele mooie. Helaas heeft niet iedereen maat 38 of 40...

M.a.w.
- wie kent/heeft ervaring met deze jasjes met waaierende/geplooide achterkant (geen slipjas !) / van welk merk zijn ze ?
- heeft er iemand tips voor een mooi wedstrijdjasje voor een wat grotere maat.

PS
> ik ben niet van plan een jasje op maat te laten maken, die kosten veel te veel geld en het moet toch voor minder kunnen.
> het liefst geen softshell of polyester materiaal; die zijn veel te sluitend om het lichaam en tekenen erg af.
> Ik heb momenteel 3 jasjes in de kast hangen, 2 van Horka (grijs en zwart, zelfde model... SAAAAAI ) en 1 van Equitheme.
Laatst bijgewerkt door PinkyPie op 10-09-19 13:50, in het totaal 2 keer bewerkt

"If your horse says no, you either asked the wrong question, or asked the question wrong"


_Roxanne
Berichten: 1051
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:39



Carly-Reina (elite v. Dayano x Sultan) drachtig van Fürst Dior voor mei '24

Veronica2
Berichten: 2647
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Wedstrijdjasje met wijdere achterkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:44

De Vivi van QHP heeft een leuke achterkant, misschien bedoel je zoiets? Jasjes met korte voorkant (zoals een rijrok) en gewone achterkant zijn, naar mijn idee, ontzettend onflateus voor dames met een grotere maat dan 36.

PinkyPie
Berichten: 665
Geregistreerd: 13-03-10
Woonplaats: West Maas & Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 13:48

_Roxanne schreef:
Ik denk dat je zoiets bedoeld, klopt dat?
https://hypostore.nl/fair-play-beatrice ... jasje.html


Die bedoel ik niet, die heeft weer een korte opengewerkte voorkant (zoals een slipjas). Juist bij wat "vollere" figuren absoluut niet mooi :o
Ik bedoel idd meer zoiets als de Vivi, https://www.qhp.nl/wedstrijdjas-vivi-adult.html, maar volgens mij valt QHP niet heel groot qua kledingmaat. Mijn ervaring is dat er nogal wat verschil zit tussen een 44 van het ene merk en een van het andere..

"If your horse says no, you either asked the wrong question, or asked the question wrong"


PinkyPie
Berichten: 665
Geregistreerd: 13-03-10
Woonplaats: West Maas & Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 14:05

Poeh Biancaaa, die zijn wel erg duur en lijken me ook kort en erg getailleerd.... :o

"If your horse says no, you either asked the wrong question, or asked the question wrong"

MairiMacBran
Berichten: 949
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:11

Geen softshell of polyester wordt heel moeilijk vrees ik. Ik kan me niet heugen dat jasjes niet van polyester(of een andere niet-natuurlijke stof) waren iig.
Mijn dochter heeft een FairPlay en dat staat haar, met haar nog geen 40 kilo inderdaad prachtig, maar ik zou 'm ook niet aandoen met mijn bovenmaat 40-42. Ze vallen bovendien klein, ze heeft maat 34 terwijl ze nog in kindermaat 152-158 valt.
De Vivi vind ik mooi.

Noor17
Berichten: 402
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:11


Cilinco Inter 2 + 1
Harrewar Grand prix + 1
Bling Bling B ZZL "eindstand"
Dowan Z2 + 7 "eindstand"

xRoossie95
Berichten: 1367
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:12


Gavantos B+0 | ✖ Max B+11 L1+9 | Akyra B+8

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Wedstrijdjasje met wijdere achterkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:57

Ik heb ook 44 en heb een tijdje in dit jasje gereden: https://lh3.googleusercontent.com/-_xY0 ... G_8860.JPG
Rijd nu al jaren geen dressuur meer, maar volgens mij hangt dat jasje nog ergens werkloos in de kast. Zal eens kijken of ik het kan vinden en kijken wel merk het is.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

PinkyPie
Berichten: 665
Geregistreerd: 13-03-10
Woonplaats: West Maas & Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 15:54


"If your horse says no, you either asked the wrong question, or asked the question wrong"

dieseltje09
Berichten: 1849
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:01

@pinkypie, hou marktplaats in de gaten, de pikeur Diana, Couture Hippique, ANKY en de PK jasjes zijn allemaal wat je zoekt maar vallen allemaal nieuw in de preijs klasse 150-200€ (of zijn nieuw heel lastig aan te komen)

Deze is goedkoper maar echt geen idee hoe die er in het echt uitziet:
https://www.dekroo.nl/products/qhp-weds ... Vivi+Adult

Ik heb zelf de PK waar ik erg blij mee ben;

[ img ]

[ img ]

Op naar nieuwe avonturen ❤️


PinkyPie
Berichten: 665
Geregistreerd: 13-03-10
Woonplaats: West Maas & Waal

Re: Wedstrijdjasje met wijdere achterkant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 09:43

Bedankt voor de foto's. Mooi jasje idd.
De Anky, Pikeur, PK en Couture Hippique zijn uit mijn ervaring allemaal zeer smalle en getailleerde pasvormen...

"If your horse says no, you either asked the wrong question, or asked the question wrong"

Dreamybol
Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Wedstrijdjasje met wijdere achterkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:48

Ik heb ook een pikeur Diana van 20 jaar oud, maat 42. Valt idd wat langer en mooi over je billen. Tegenwoordig lijken de jasjes meer getailleerd en korter, dus zolang dit jasje het nog doet, houd ik het hier maar bij.

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


dieseltje09
Berichten: 1849
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:00

PinkyPie schreef:
Bedankt voor de foto's. Mooi jasje idd.
De Anky, Pikeur, PK en Couture Hippique zijn uit mijn ervaring allemaal zeer smalle en getailleerde pasvormen...



Dat valt dus best mee, aangezien ik met mn maat 42 en behoorlijke gevel :+ dus echt niet de slankste ben :')
Juist de genoemde merken zijn op de goede manier getailleerd waardoor je er slanker uitziet en verbergen de mindere plekken :Y)

Op naar nieuwe avonturen ❤️

DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:23

Let even niet op de rare foto in korte broek, maar ik denk dat je zo'n soort jasje bedoelt? Deze is van Horka. (Is er ook in neutrale kleuren)

[ img ]


[ img ]

Edit: Ik geloof dat ik voor deze 65 euro heb betaald.

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:59


rina
Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 11:06

Zoek idd naar een pikeur Diana. Ik heb er 2, een 46 en een 48 lang (is maat 96 is dat omdat het een lengtemaat betreft). Ik ben ook veel ruimte op mijn rug nodig, ik heb al zoveel jasjes geprobeerd maar de Diana is de enigste die lekker zit en er ook nog eens goed uitziet. Het jasje is van scheerwol en heeft een elastische rug. En met een lengtemaat kleed dat ook nog eens extra af. De 46 heb ik al ehmmm reken, reken bijna 40 jaar :o en de 96 heb ik 2 jaar geleden via MP gebruikt op de kop kunnen tikken.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Veronica2
Berichten: 2647
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Wedstrijdjasje met wijdere achterkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 11:51

Op Marktplaats zijn er wel Diana's te vinden, ook in de wasbare stof. Het jasje dat dieseltje heeft is lastig aan te komen.

dieseltje09
Berichten: 1849
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 12:06

Pipodipo schreef:
Op Marktplaats zijn er wel Diana's te vinden, ook in de wasbare stof. Het jasje dat dieseltje heeft is lastig aan te komen.


Ja die pk van mij is lastiger inderdaad, maar mocht ie toch voorbij komen op marktplaats weet je wat je kan verwachten

Op naar nieuwe avonturen ❤️

Marie72
Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 13:29

@pinkyPie, ik heb nog een 'ouderwets' Pikeur Diana in de kast hangen. Maat 42 geloof ik, maar hij valt wat groter. Zwart en van scheerwol, was héél lang geleden 600 gulden geloof ik, maar onverwoestbaar. Als je interesse hebt mag je hem gerust passen/overnemen voor weinig.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers